בנט: החגים תלויים בכמות המתחסנים, סרבני החיסונים הם פצצה מתקתקת

ראש הממשלה אמר במסיבת עיתונאים כי יותר מרבע מיליון בני 60 ומעלה כבר התחסנו במנה השלישית, פחות משבוע לתחילת מבצע החיסון השלישי. הוא ציין כי "אנחנו לא יודעים בשלב זה מה יקרה בחגים. עתיד החגים תלוי בכמות המתחסנים, אם אתם רוצים חגים נעימים צאו להתחסן". לדבריו, "אנחנו הראשונים בעולם שמעמידים חיסון שלישי משלים למבוגרים. תוך ימים הם יהיו מוגנים הרבה יותר".
בנט דימה את החיסון לשכפ"ץ: "הוא לא מושלם, הוא מגן עד גבול מסוים, והשכפ"ץ הזה נחלש, כמו סוללת אייפון, ולפעמים צריך להטעין את החיסון מחדש". הוא נשאל האם טעה כשאמר שסגר הוא כישלון והתעקש: "אנחנו פועלים נכון בכל רגע ורגע. אנחנו במגפה אחרת לגמרי. לא אומר שלא נגיע לזה (לסגר) אבל אני רוצה למצות את הניסיון שלא להגיע לזה".
והיה גם מי שהגדיל לעשות ומצא את האשם בגל הרביעי. חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' טען במליאת הכנסת כי הגל הרביעי של הקורונה נגרם בגלל מצעד הגאווה בתל אביב, שנערך ב-25 ביוני, אך במשרד הבריאות כמובן הכחישו את דבריו ואמרו כי הגורם לתחלואה הוא ישראלים שחזרו מחו"ל ולא הקפידו על בידודים.

נפתלי בנט: "אנחנו הראשונים בעולם שמעמידים חיסון שלישי למבוגרים"
(צילום: לע"מ)


לקריאה נוספת


גנץ באולפן ynet: "ישראל מוכנה לתקיפה באיראן"

שר הביטחון גנץ התייחס באולפן ynet לאירועים האחרונים שמיוחסים להתנהלות הצבאית של איראן מול ישראל ולאפשרות שהרפובליקה האיסלאמית קרובה לפיתוח פצצה גרעינית. כשנשאל האם ישראל מוכנה לתקיפה באיראן, השיב גנץ בפירוש במילה אחת: "כן".
גנץ ושר החוץ לפיד חשפו אתמול בתדרוך שקיימו לשגרירי המדינות החברות במועצת הביטחון של האו"ם את זהות הבכיר האיראני שעומד מאחורי תקיפת הספינה במפרץ עומאן בסוף החודש שעבר. מדובר בסעיד אראג'ני, ראש מערך כלי הטיס הבלתי-מאוישים בחיל האוויר של משמרות המהפכה. גנץ גם הזהיר את השגרירים כי איראן נמצאת במרחק של כ-10 שבועות מהגעה לחומר בקיע, שממנו עשויה ליבת ראש הקרב הגרעיני.
"איראן קרובה למדיניות של סף בכל מה שקורה בציר ההעשרה. הם העשירו אורניום ברמה של 60% , הם צוברים כמויות וידע, והעולם צריך להבין - זו לא בעיה של ישראל", אמר שר הביטחון. "העולם קיבל השבוע דוגמה, ספינה יפנית בבעלות של כמה גורמים בינלאומיים עם קפטן רומני ומאבטח אנגלי הותקפה".

1 צפייה בגלריה
בני גנץ בריאיון באולפן ynet
בני גנץ בריאיון באולפן ynet
בני גנץ בריאיון באולפן ynet
(צילום: קובי קואנקס)


גנץ על איראן: "העולם צריך לפעול מול איראן"
(צילום: סיני דודפור)

לקריאה נוספת


"התליין מטהרן" הושבע לנשיאות איראן

איברהים ראיסי הושבע לנשיאות איראן בטקס בפרלמנט בטהרן. בטקס ההשבעה התחייב ראיסי, הנשיא השמיני של הרפובליקה האיסלאמית, להתמסר "לשירות העם, לכבוד המדינה, להפצת הדת והמוסר, ולתמוך באמת ובצדק". בהתייחסות לסנקציות האמריקניות אמר ראיסי שהוא יתמוך בכל המהלכים הדיפלומטיים שיביאו להסרת הסנקציות שפוגעות בכלכלה האיראנית.
בנאומו אותת ראיסי שאיראן שואפת להגדיל את השפעתה בזירה האזורית והעולמית. בהתייחסות ליריבותיה של טהרן אמר ראיסי שהבחירות העבירו מסר של התנגדות "נגד כוחות יהירים" במקומות "שבהם יש דיכוי ופשע בעולם - בלב אירופה, בארה"ב, באפריקה, בתימן, בסוריה ובפלסטין". בין האורחים שהגיעו לטקס ההשבעה בפרלמנט היה מנהיג תנועת חמאס, איסמאעיל הנייה.

כחול לבן בטוקיו. בסוף השבוע, לינוי אשרם תחל את דרכה במסעה אחרי מדליה אולימפית בקרב-רב בהתעמלות אמנותית. לונה-צ'מטאי סלפטר תנסה להפתיע במרתון שבת לפנות בוקר, 1:00 ונבחרת ההתעמלות של אירה ויגדורצ'יק תנסה לעלות לגמר.
גל החום יימשך בימים הקרובים. יורגש יובש, בעיקר במישור החוף בשעות הערב - אז הטמפרטורות ירדו והלחות תהיה פחות משמעותית. בתחילת השבוע הבא תהיה ירידה קלה בטמפרטורות אך הלחות תעלה, ועומס החום יוסיף להיות כבד ברחבי הארץ ואף קיצוני בערבה ובאילת.
גם בארצות הברית חל זינוק חד בתחלואה בקורונה בשל זן הדלתא. אתמול אובחנו במדינה כ-112,300 חיוביים לנגיף, המספר הגבוה ביותר מאז תחילת חודש פברואר.
ארצות הברית, שכבר ידעה חודשים שבהם אובחנו מדי יום יותר מ-100 אלף חיוביים חדשים לנגיף, הצליחה להוריד את המספר לפחות מ-20 אלף בחודש יוני ובתחילת יולי. אבל במחצית הראשונה של החודש שעבר החלה עלייה במספר המאובחנים ובימים האחרונים שוב מאובחנים יותר מ-100 אלף חיוביים מדי יום. מהנתונים עולה כי רק אתמול אובחנו כ-17 אלף מאומתים בפלורידה, כ-12 אלף בטקסט וכמעט 11 אלף בקליפורניה. צבא ארצות הברית דיווח על כ-2,000 נדבקים אתמול.
מתן רודיטי. שחיין המים הפתוחים הישראלי זינק למשחה ל-10 ק"מ, ורשם הישג ענק כשסיים רביעי אחרי 1:49:24.9 שעות. במשלחת בכלל קיוו שיסיים בחצי העליון של המשחה, ואיש לא צפה את ההתפרצות הזו.
החקלאים .Vs האוצר: מי צודק? מירב קריסטל כתבת הצרכנות של ynet, איתן יוחננוף הבעלים והמנכ"ל של רשת הקמעונאות "יוחננוף", והחקלאי דניאל קלוסקי מתלבטים ביחד. הכותרת, הפודקאסט היומי.
דולגופיאט באולפן ynet: "מטורף כמה אנשים באים ומצטלמים איתי".
ארטיום דולגופיאט עם מדליית הזהב באולפן
(צילום: סיני דודפור)
ישראלים הוזמנו לשתות עם נשים באוקראינה - ונפלו לעוקץ של עשרות אלפי שקלים.
הגילוי המסעיר על מאצ'ו פיצ'ו.