בנט ונתניהו מתקוטטים על דוכן הכנסת

מליאת הכנסת התכנסה לדיון על התקציב שמתכוונת להעביר הממשלה במושב החורף הנוכחי. האופוזיציה אספה 40 חתימות לפני הדיון, כך שראש הממשלה נפתלי בנט חויב להתייצב אליו. ראש הממשלה תקף את האופוזיציה: "אין גבול לחוסר המודעות העצמית שלכם, התקציב נלקח בשבי. לא העברתם תקציב שלוש שנים וחצי - זו האמת". עוד לפני שבנט החל לדבר הורחק מהדיון בשלוש קריאות ח"כ דודי אמסלם מהליכוד שכינה את יו"ר הכנסת מיקי לוי "ביריון", שאמר אחרי שהרחיק את ח"כ מאי גולן: "איזה בושה, איזה מילים".
בפתח דבריו נתניהו עקץ את בנט וסיפר: "אני גדלתי בירושלים, היה לנו בית עם סלון ארוך, וכשהייתי בן 3, סידרתי את הכיסאות בשורה ארוכה לאורך הסלון, התיישבתי בכיסא המוביל וצעקתי 'אני טייס'. עכשיו, כשילד בן 3 עושה את זה, מילא, זה חמוד. אבל כשבנט יושב על כיסא רה"מ ואומר 'אני טייס', 'אני מנווט', ובפועל הוא לא קובע כלום - זה לא חמוד, זה פתטי, ואני אומר לכם, זה אפילו מסוכן".
4 צפייה בגלריה
נפתלי בנט ומיקי לוי
נפתלי בנט ומיקי לוי
נפתלי בנט ומיקי לוי
(צילום: יואב דודקביץ')

מליאת הכנסת בדיון 40 חתימות- בנט: "התקציב נלקח בשבי שנים"; נתניהו: "אתה רה"מ רק בתואר"
(צילום: ערוץ כנסת)
לקריאה נוספת


ליברמן נגד המתמחים וגנץ נגד בנט בוועידת "עולים מכל הלב"

שר האוצר אביגדור ליברמן אמר היום בוועידת העלייה והקליטה "עולים מכל הלב" של "ידיעות אחרונות", ynet ו"ווסטי" כי מחאת המתמחים לקיצור התורנויות היא "התמרמרות". לדבריו, "אין שם בכלל בעיה, אבל כולם יודעים שהתקציב הולך להיסגר וזה מן מחזה שחוזר".
הוא הוסיף כי "הכל פתיר", וכלשונו – "כולם צריכים לנחות. אנחנו לא ניכנע לשום לחצים, יש מתווה. הבעיה העיקרית עם המתמחים היא שפשוט אין רופאים במדינת ישראל. אין מספיק רופאים, לא ייצרו. היום רוב הלומדים רפואה הם לומדים בחו"ל לצערי. איטליה, גם ממדינות בלטיות".
כותרת בולטת נוספת ניפק שר הביטחון בני גנץ שעודכן דקות לפני נאומו בכנסת של ראש הממשלה נפתלי בנט על כך שבנט יבשר בו על פעולת המוסד להשגת מידע על גורלו של רון ארד - ומתח ביקורת על ראש הממשלה. בריאיון בוועידת העלייה אמר כי "לו הדבר היה תלוי בי לא הייתי פועל לחשיפה של הפעולה הזו". "אני הכרתי את פרטי המבצע, אני אישרתי את פרטי המבצע, אני ישבתי בדיונים המקדימים, אני כמובן ליוויתי את כל תהליך הביצוע, הייתי בסוד העניינים לגמרי"
ועידת עלייה שר האוצר ח"כ אביגדור ליברמן
(צילום: אורי דוידוביץ', משי בן עמי, סטס קפולו)


ועידת עליה ריאיון עם שר הביטחון ח"כ בני גנץ
(צילום: אורי דוידוביץ', משי בן עמי, סטס קפולו)

4 צפייה בגלריה
בני גנץ יוסי יהושוע
בני גנץ יוסי יהושוע
בני גנץ יוסי יהושוע
(צילום: יריב כץ)
כותרות נוספות מהוועידה

עורך וואלה בעבר מעיד: ישועה הסביר לנו - אלוביץ' צריך את עזרת נתניהו, ועלינו לסייע לרה"מ

היום סיים אילן ישועה, מנכ"ל וואלה לשעבר, את עדותו במסגרת תיק 4000 - וכבר בפתח עדותו של העד השני, הוא חיזק את התזה שהציג ישועה. אבירם אלעד, לשעבר עורך ראשי בוואלה וראש מערכת החדשות, עלה להעיד אחרי ישועה. הוא אמר כי מנכ"ל וואלה דאז הבהיר בפני בכירי המערכת באותה תקופה כי שאול אלוביץ' צריך את עזרת ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו בהחלטות רגולטוריות, ולכן עליהם לסייע לנתניהו.
הוא נשאל עד כמה ישועה הסביר את הבקשות שלו להתערב, וענה: "בהתחלה לא, אבל אחר כך הוא צייר לנו תמונה ברורה ששאול אלוביץ' צריך את עזרת ראש הממשלה בהחלטות רגולטוריות, ולכן עלינו מוטלת המשימה לעשות דברים שיועילו לראש הממשלה.
"בכל המקרים שאילן ביקש לשנות דברים הבענו התנגדות", אמר. "לא הבנו בתחילה מאיפה זה מגיע, למה הוא מתערב בעבודה עיתונאית. זה הרי לא תפקידו. אחר כך הבנו שזה באמת קשור למה שאמרתי קודם. הוא הביע בחלק מהזמן אי שביעות רצון שצריך לעשות את זה, הוא אמר שגם מבחינתו זה לא טוב אבל זה חשוב לקבוצה וזה חשוב לוואלה, ולכן חשוב לשתף פעולה עם זה". לדברי אלעד, "במצב עניינים תקין המנכ"ל לא צריך להתערב בכלל".
"כל נימוק עיתונאי לא נענה בתשובה עניינית. ביום הבחירות קיבלנו הנחייה להעלות לכותרת הראשית ביקור של נתניהו בכותל. עשינו כתבה, לא חשבנו שזו צריכה להיות כותרת ראשית. ההנחייה הייתה חד משמעית, להעלות לראשית ביום בחירות זו השפעה ישירה על אנשים, ככה ראינו את זה. אחרי מריבות קשות זה עלה ככותרת ראשית".
4 צפייה בגלריה
אבירם אלעד
אבירם אלעד
אבירם אלעד
(צילום: עמית שאבי)

לקריאה נוספת


כבר לא ר': אושר מינויו של רונן בר לראש השב"כ

רונן בר, עד עתה ר', הוא ראש השב"כ הבא. כך הותר כעת לפרסום, עם אישור מינויו על ידי הממשלה. בר, שמכהן כסגן ראש שירות הביטחון הכללי, אמור להחליף את נדב ארגמן בתפקיד ראש השירות ביום רביעי הקרוב. ביום שישי התייצב בר בפני הוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה, כשברקע פרשת המכתב האנונימי שבו הוטחו בו טענות בתחום האישי – אותן הוא מכחיש מכל וכל. בהודעת ועדת גולדברג נכתב כי "לאחר בדיקת המידע שהובא בפניה, לא מצאה הוועדה פגם בטוהר מידותיו".
בר בן ה-55 נשוי ואב לשלושה, ומתגורר בהוד השרון. לחם בסיירת מטכ"ל, וב-1993 התגייס לשב"כ בתור לוחם ביחידת המבצעים והתקדם עד שהתמנה בשנת 2011 לראש אגף המבצעים בשירות. בהמשך "הושאל" לתפקיד מבצעי במוסד, וכששב לשב"כ קודם לראש אגף המטה, שנחשב האיש השלישי בבכירותו בשירות הביטחון הכללי, הממונה על בניין הכוח. ב-2018 מונה לסגן ראש השב"כ – תפקיד שאותו מילא בשנתיים וחצי האחרונות.
4 צפייה בגלריה
ראש השב"כ הנכנס רונן בר יוצא לתקשורת
ראש השב"כ הנכנס רונן בר יוצא לתקשורת
ראש השב"כ הנכנס רונן בר יוצא לתקשורת
(צילום: יאיר שגיא)
לקריאה נוספת

פרס נובל לכלכלה לפרופסור ישראלי-אמריקני

ג'ושוע אנגריסט (61), פרופסור ישראלי-אמריקני שהיה מועמד לזכייה גם בשנה שעברה, זכה היום בפרס נובל בכלכלה יחד עם פרופ' דיוויד קארד הקנדי וגידו אימבנס (58) מארה"ב. אנגריסט, פרופסור ב-MIT, זכה בחצי מהפרס יחד עם אימבנס מאוניברסיטת סטנפורד בארה"ב "על תרומתם המתודולוגית לניתוח יחסים של גורם ותוצאה".
אנגריסט הרצה במחלקה לכלכלה באוניברסיטה העברית בין 1991 ל-1996. בנוסף הוא היה פרופסור חבר במחלקה בשנים 1995 ו-1996. נשיא האוניברסיטה, פרופ' אשר כהן, בירך. "אנחנו מברכים את פרופ' אינגריסט בזכייתו בפרס היוקרתי ביותר בעולם המדע בתחום הכלכלה. במשך מספר שנים היה חבר סגל במחלקה לכלכלה. גם זכייה זאת היא עדות להיותנו אוניברסיטה מובילה אקדמית בארץ ובעולם. זהו כבוד לאוניברסיטה העברית בפרט, לאקדמיה הישראלית בכלל וזכות גדולה לסטודנטים שזכו ללמוד אצלו".
אנגריסט סיפר בריאיון לפני 15 שנה מדוע לא המשיך להתגורר בישראל. "נמאס לי מהמצב כאן, המערכת הישראלית לא משקפת את המציאות של תשלום דיפרנציאלי לפי תחום. זו מערכת ציבורית, והיא לא מאוד גמישה".
המשך משפט האלפים של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים עם עדותו של עורך וואלה לשעבר אבירם אלעד.
היום היה מזג אוויר דומה לימים האחרונים, אבל מחר יתפתחו עננים מעל דרום הארץ - והלילה ומחר יש חשש לשיטפונות בערבה, בנגב ובמדבר יהודה. עד לסוף השבוע לא צפוי שינוי ניכר במידות החום. במהלך היום יהיה חם, ובשעות הערב ייעשה נעים.
מספר קורבנות הקורונה בעולם מאז פרוץ המגפה עומד על כ-5 מיליון. לפי אתר worldometers המספר עומד על כ-4,870,000 ואילו לפי סוכנות הידיעות רויטרס המספר גבוה מ-5 מיליון.
ב-13 מדינות בעולם נרשמו למעלה מ-100 אלף מקרי מוות מקורונה בכל אחת. בארצות הברית מתו כ-733,500 חולים, בברזיל מעל 601 אלף, בהודו כ-450 אלף, במקסיקו כ-282 אלף, ברוסיה כ-217 אלף, בפרו קרוב ל-200 אלף, באינדונזיה כ-142 אלף, בבריטניה כ-137 אלף, באיטליה כ-131 אלף, בקולומביה כ-126 אלף, באיראן כ-122 אלף, בצרפת כ-117 אלף ובארגנטינה כ-115 אלף.
למעשה, קצת יותר מ-2% מאלו שנדבקו בקורונה – מתו מסיבוכי הנגיף. מדובר באחד מכל 49 מאומתים לנגיף בעולם מאז פרוץ המגפה.
אלעזר שטרן. שר המודיעין שהוא מהמועמדים לתפקיד יו"ר הזוכנות לא יורד מהכותרות. אישה העידה בשידור כי בעת שהייתה חיילת לפני כ-25 שנה, אחד הנגדים ניסה להטריד אותי מינית: "מפקדי הישיר אלעזר שטרן אמר לי - אם תדברי, הימים שלך בצבא יהיו שחורים ומרים". וכך, אחרי סערת "המגרסה", בסוכנות היהודית מעריכים שסיכויי בחירתו ליו"ר הארגון נפגעו: "ירה לעצמו ברגל". יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, קיבל את גרסתו.
על רקע מחאת המתמחים, כתב הבריאות אדיר ינקו מביא את קולותיהם של הצעירים שהחליטו שזה לא יכול להימשך כך. הכותרת, הפודקאסט היומי.
"לא האמנתי שזה קורה לי, ואיש לא אמר מילה": גיל עופרים שוקל לעזוב את גרמניה בעקבות תקרית אנטישמית.
ריאיון עם הזמר הגרמני ישראלי גיל עופרים אחרי התקרית האנטישמית בגרמניה
(צילום: משי בן עמי)
לטוס לניו יורק ב-500 דולר: החברות מורידות מחירים בטיסות ישירות לארה"ב.
ודחייה נוספת לרד הוט צ'ילי פפרס שיגיעו לארץ רק ב-2023.