זעקת נכי צה"ל

מאות נכי צה"ל הפגינו משעות הבוקר באזור בסיס הקריה בתל אביב בדרישה לערוך רפורמה עמוקה באגף שיקום נכים במשרד הביטחון, על רקע מצוקתם של נכי צה"ל והתמודדותם עם הוועדות הרפואיות והבירוקרטיה הכבדה. המפגינים חסמו את נתיבי איילון במשך כשלוש שעות, ולפני כן חסמו לסירוגין את רחוב קפלן ואת צומת עזריאלי.
אחר הצהריים נפגש יו"ר ארגון נכי צה"ל עידן קלימן עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. נתניהו הבטיח להביא בתוך שבועיים להחלטת ממשלה רפורמה כוללת לטיפול בפצועים. קלימן אמר לאחר הפגישה: "אם לא יהיה שינוי, נחזור לכאן בכוח גדול ולא נוותר. בשבועיים הקרובים ארגון נכי צה"ל יעסוק במתווה הזה ואם נראה שזה דיבורים ללא מעשים, מיד נצא חזרה לרחובות".
מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (במיל') אמיר אשל, הציג בערב מתווה לרפורמה מקיפה בכל הנוגע לטיפול בנכי צה"ל ובנפגעי פוסט טראומה, והבטיח לקדמו במהירות האפשרית.
3 צפייה בגלריה
ארגון נכי צה"ל בהפגנת מחאה נגד הטיפול בנכי צה"ל חוסמים את הכביש בנתיבי איילון
ארגון נכי צה"ל בהפגנת מחאה נגד הטיפול בנכי צה"ל חוסמים את הכביש בנתיבי איילון
ארגון נכי צה"ל בהפגנת מחאה נגד הטיפול בנכי צה"ל חוסמים את הכביש בנתיבי איילון
(צילום: מוטי קמחי)

ריאיון עם לאה סעידיאן והלומי קרב מהפגנה מול הקריה
(צילום: שחר גולדשטיין, אבי חי)

מרים נהרגה מכדור תועה בקטטה בירושלים

מרים אלתקרורי, רק בת 21 במותה, נפגעה מכדור תועה שנורה בקטטה בוואדי ג'וז אחרי ששבה לביתה מתפילת רמדאן במסגד. תושבי השכונה מספרים כי המשטרה קיבלה פניות רבות עוד לפני הירי, אך הגיעה באיחור ניכר.
עאישה, אמה של מרים, שחזרה את הרגעים הקשים שבהם בתה ספגה קליע תועה: "הבת שלי עמדה ליד החלון בחדר שלה, והסתכלה על מה שהתרחש בחוץ", אמרה, תוך שהיא מתייחסת לקטטה האלימה. "פתאום היא קראה לי - 'אמא, אני מרגישה שמשהו חדר לגוף שלי'. תוך שניות היא נפלה".
3 צפייה בגלריה
מרים אלתקרורי שנהרגה מירי תועה במזרח ירושלים
מרים אלתקרורי שנהרגה מירי תועה במזרח ירושלים
מרים אלתקרורי שנהרגה מירי תועה במזרח ירושלים
לקריאה נוספת

לפיד מחכה

יו"ר יש עתיד אמר כי בכוונתו להקים "ממשלת אחדות ישראלית", שבה יהיו חברות שלוש מפלגות ימין, שתי מפלגות מרכז ושתי מפלגות שמאל. "מניח שהנשיא יטיל עליי את הרכבת ממשלת האחדות", אמר לפיד. הוא ציין כי לפי שעה יש בידיו 45 תומכים, והעריך כי בהמשך יצטרפו עוד.
"שואלים איך נעבוד יחד - התשובה היא הרבה יותר טוב ונקי מהממשלה הנוכחית. לא נעבוד בשביל עצמנו, אלא בשביל ישראל. מנהיגי ישראל לא ירמו אחד את השני. היא תביא יציבות כי אנחנו מאמנים בטוב משותף".
בשעה 09:00 ימשיך שלב שמיעת העדויות בתיקי האלפים מול ראש הממשלה בנימין נתניהו, ללא נוכחותו.
מחר יהיה שרב כבד עם טמפרטורות שינועו בין 35 ל-42 מעלות בכל הארץ ויהיה יבש. יהיה מעונן וייתכן אובך קל. ביום שלישי הטמפרטורות ירדו מעט בעיקר בחוף אבל עדיין ישרור שרב כבד. רק ביום רביעי תורגש ירידה משמעותית יותר בטמפרטורות אבל עדיין יישאר חם. מיום חמישי לתוך סוף השבוע שוב תורגש התחממות והתייבשות.
האם אפשר לחלות פעם נוספת בקורונה? שאל אהרון, בן 65, שחלה בחודש אוגוסט בשנה שעברה. דיווחים על מקרים בודדים של הידבקות חוזרת אנו מקבלים כבר כמעט שנה. עד היום, ידוע בוודאות על יותר מ-70 מקרים כאלה, זאת, מתוך מעל ל-130 מיליון מאומתים בעולם. בטוח שישנם הרבה יותר שנדבקו פעם נוספת ולא ידעו על כך משום שלא היו להם תסמינים. בנוסף, היו כאלה שפשוט לא נבדקו. בקרב אותם 70 מאומתים חוזרים התגלו נגיפים ממוטציות שונות. מהלך המחלה החוזרת היה שונה, ברובם, יותר קל.
עכשיו יש לנו תשובה לאהרון. התשובה מגיעה מדנמרק, בה ישנו מאגר כלל ארצי ובו נתוני המחלות של כל התושבים (5.8 מיליון איש ואישה). על פי נתונים אלה, האוכלוסייה המאומתת מוגנת מהדבקה חוזרת ב-80.5%. אבל, כמו תמיד ברפואה, הסיפור מורכב יותר. התברר, שאנשים בגיל 65 ומעלה מוגנים רק ב-47.1%. ישנם גם מחקרים נוספים שמצביעים על כך שקשישים החולים בקורונה מפתחים פחות נוגדנים ורמתם בדם יורדת מהר יותר עם הזמן. כמובן, מדובר בממוצעים. ידוע שנגיפים רספירטורים (אלה שעוברים מאדם לאדם דרך דרכי הנשימה) ברובם יכולים לגרום להדבקה חוזרת ומוטציות מעלות את הסיכון. כמו כן, ישנה חשיבות לזמן שחלף מההדבקה הראשונה ולכמות הנגיף שחדר לגוף. יחד עם זאת, ישנם מאפיינים אישיים. מצב הבריאות הכללי, ערנות וחוזק המערכת נגיד חיסונית משתנים מאדם לאדם. .
בריטניה היא בין המדינות המובילות בהתחסנות נגד קורונה והתוצאות בנוגע לבלימת התחלואה לא מאחרות לבוא. ב-8 בינואר אובחנו בבריטניה קרוב ל-68 אלף מאומתים לקורונה ביום אחד. באותו יום נרשמו גם 1,327 מקרי מוות בממלכה. אתמול אובחנו בבריטניה 2,206 מאומתים לקורונה ונרשמו 35 מקרי מוות – מדובר בירידה חדה מאוד.
למעשה, מאז תחילת אפריל אובחנו בבריטניה 48,115 מאומתים לקורונה. כלומר, ב-17 ימים אובחנו פחות חיוביים חדשים לנגיף מאשר יום השיא של המגפה. גם במספר החולים הפעילים חלה ירידה חדה. ב-31 בינואר היו בבריטניה מעל 2 מיליון תושבים, שהוגדרו כחולים פעילים. היום עומד המספר על קרוב ל-113 אלף.

מסכות. למה? כי אחרי יותר משנה שבה נדרשו לעטות מסכה במרחב הפתוח, הישראלים יכולים להסיר אותה מהפנים. פרופ' נחמן אש התייחס לכך והעריך שלא יהיו הדבקות בחוץ גם לאחר ביטול חובת עטיית המסכה, אך הוא דואג מהשלכות הצעד: "אני חושש שלא יקפידו על מסכות בתוך מבנים, זה עלול להביא להדבקות. לדבריו, עדיין אין הערכה מתי יהיה אפשר לבטל את חובת עטיית המסכות גם במבנים סגורים..
כך נראו קורות החיים של נתניהו בגיל 32: קוה שפרן, מומחה לשפת גוף, הציג באולפן ynet את המסמך שנכתב לפני כארבעה עשורים.
חשיפה: אלו קורות החיים של נתניהו בגיל 32
(צילום: אבי חי)
היום ב"הכותרת", הפודקאסט היומי: בשבוע שעבר הלך לעולמו בבית הכלא איש העסקים ברני מיידוף. איך עבדה השיטה שלו ומה קרה כשהכול התמוטט? רועי גרון מהפודקאסט "כשבגרוש היה חור" מתארח בפרק מיוחד.
ניתוח שינוי מין אנושי מלפני 800 אלף שנה הפתיע את החוקרים: "הילד מגראן דולינה" הוא בכלל נקבה. מה הסיבה לקניבליזם?
ואתמול הייתה הבכורה של העונה החדשה של "משחקי השף". מה חשבה המבקרת שלנו?
3 צפייה בגלריה
מתוך "משחקי השף"
מתוך "משחקי השף"
מתוך "משחקי השף"