אז האם נקבל חיסון - ומתי? לאחר חשיפת ynet ביום שישי כי ההסכם עם פייזר לא כולל התחייבות לספק חיסונים לישראל אלא רק כוונה לעשות כן "בהתאם לנסיבות", הגיב מנכ"ל משרד הבריאות, חזי לוי, לאולפן ynet: "לאור התנאים והחתימה עם חברת פייזר, יתחילו להגיע החיסונים ברבעון הראשון של 2021. זה ילך ויצטבר, בהתחלה כמות קטנה יותר". "פייזר יכולה לתעדף חיסונים, אבל הם מתכוונים לעמוד בחוזה", אמר.
ראש הממשלה אמר בסוף השבוע בהתלהבות כי החיסון צפוי להגיע כבר בינואר 2021 אך בישיבת קבינט הקורונה הוא כבר נשמע ספקן יותר. "במידה שפייזר תספק חיסונים למדינות המובילות בעולם - היא תספק בדיוק אותו הדבר גם לנו. יש לי ביטחון מוחלט שאם היא תעבור את ה-FDA, את רשויות האשרור הבריאותיות השונות ואת הייצור, במידה שיסופק לאחרים, יסופק גם לנו", ואילו שר הבריאות אמר היום כי "ההסכם עם פייזר שהודלף היה חסוי, אבל זה לא ירתיע אותנו".
לוי בריאיון לאולפן ynet

2. עדיין לא ברור מתי חוזרים ללמוד- אבל בקבינט שוב דיברו על סגר לילי. נתחיל מהשורה התחתונה: גם היום לא התקבלה כל החלטה. חודש וחצי מאז שישראל נכנסה לסגר השני, ועדיין, תלמידי כיתות ה'-י"ב יושבים בבית ולומדים בזום. שר החינוך גלנט אמר היום באולפן ynet כי יש להחזיר כיתות לבתי הספר: "להחזיר מחר את תלמידי ה'-ו' ו-י"א-י"ב". השר טען כי אין עלייה בתחלואה בעקבות פתיחת כיתות א'-ד': "ב-90% מבתי הספר אין חולה אחד". היום התכנס קבינט הקורונה, בין היתר כדי להחליט האם לפתוח עוד כיתות ובאיזה מתכונת - לאחר שביום חמישי הוחלט לדחות את ההחלטה להיום, למרות שהוסכם על מתווה חזרה ללימודים.
במהלך קבינט הקורונה התייחס נתניהו גם לחשש עקב מוטציית החורפנים, וקרא "לצוד" ישראלים שחוזרים מדנמרק. "אנחנו צריכים, סליחה על הביטוי, לצוד אחד אחד. אנחנו יודעים מי הם", אמר נתניהו. לדבריו, חובה להכניס את החוזרים מדנמרק לבידוד כפוי ושיבצעו בדיקה. הוא הנחה את השר לביטחון הפנים לוודא מיידית שהחוזרים מדנמרק נכנסים לבידוד וביקש מהיועמ"ש לוודא שאפשר משפטית לחייב אותם לעבור בדיקת קורונה.
והמחאות גוברות. יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס אמר: "רק בישראל הממשלה הפכה את הילדים למפיצי הנגיף. אנחנו מאבדים דור שלם בגלל חוסר היכולת של הממשלה לקבל החלטות". "ממשלת ישראל, אולי תחליטו?", מחתה תלמידת תיכון, "כולם היו ערוכים ליום ראשון, כולל אנשי ההוראה והנה שוב משנים את התכניות. זה אולי הדבר המתסכל ביותר, אי ודאות". הקבינט גם דן, שוב, בעוצר לילי ובהקלות אבל הפרויקטור החדש, פרופ' אש, אמר על עוצר לילי שהוא יהיה יעיל רק אם יחל כבר ב-19:00", משרד הבריאות התנגד גם הוא וראש הממשלה הוריד את ההצעה מסדר היום.
אביב, נער בן 16, תלמיד כתה י"א, מגמה ביולוגית, מצטיין וחביב. חולם להיות חוקר שימצא את הדרך למנוע סרטן ולהציל אנשים. כך היה עד לפני חצי שנה. בחודשים האחרונים הוא לא יכול להירדם בלילה, נרדם אחרי 2, קם ב-11 בבוקר. נטש את בית הספר. הוא לא מסוגל יותר לשמוע את השעון המעורר 5 דקות לפני שמתחיל השיעור בזום, זאת, לאחר לילה ללא שינה, רק כדי להראות נוכחות ולנתק את הראש מהמתרחש בשיעור הווירטואלי מיד לאחר מכן. שגרת חייו השתנתה, הוא חדל להרגיש מחויבות לבית הספר, לחברי כיתתו ולבחינות הבגרות שבפתח. הוא פשוט לא מסוגל נפשית להתחבר לזום.
שעת חצות. הוא יושב בספורטק, משחק בטלפון ומקשיב לקבוצת צעירים על הספסל הסמוך. הוא מבין שהם רק סיימו צבא. הם מלאי כעס: על המגפה, על המצב ועל החיים שלהם. אביב שומע אחד מהם מספר על כל התוכניות לטיול אחרי הצבא שירדו לטמיון, שני צועק בכמעט היסטריה: "שנידבק כבר", שלישי מספר לכולם בקול שקול שבין הצעירים כמעט שאין מחלת קורונה קשה אבל גם לא תהיה להם איכות חיים, לא ימצאו עבודה ויצטרכו לגור עם ההורים עוד שנים רבות. הם ימשיכו לשלם את המחיר כל החיים. לפתע גם הוא מרים את קולו בכמעט צעקה: "זה לא הוגן!". אביב מקשיב וחש איך העננים מתקדרים והייאוש משתלט עליו.
בימים שבת וראשון מספר הנדבקים בקורונה נמוך באופן ניכר מיתר ימי השבוע. לא מדובר בבלימה של המגפה. הסיבה היא שבימים אלו מתבצעות הרבה פחות בדיקות ולכן מספר הנדבקים נמוך באופן משמעותי. ככל הנראה הסיבה היא מיעוט הנדבקים והבודקים בסופי שבוע.
אתמול (שבת) פוענחו כ-12,600 בדיקות ושיעור החיוביים עמד על 2.3%. ביום חמישי מספר הבדיקות הגיע לכ-39 אלף, ברביעי גם כן ל-39 אלף, בשלישי כ-40 אלף ובשני בשבוע שעבר כ-34 אלף. להיום אין עדיין נתון, אך ביום ראשון בשבוע שעבר פוענחו כ-22 אלף בדיקות.
אגב, המספר הנמוך ביותר של בדיקות קורונה שהתבצעו בארבעת השבועות האחרונים היה בשבת 24 באוקטובר, אז נערכו כ-6,600 בדיקות. המספר הגבוה ביותר בארבעת השבועות האחרונים היה ב-21 באוקטובר – עם כ-43 אלף בדיקות – רחוק מאוד מהשיא שעומד על יותר מ-70 אלף בדיקות ליום.

הנה כמה עובדות שלא ידעתם על "גמביט המלכה". אם אתם לא מכירים את הסדרה, עברו הלאה. הכוכב ג'סי אייזנברג מגלם בסרט חדש את הפנטומימאי מרסל מרסו, שהציל יהודים בשואה. "הביקור בישראל היה מוזר מאוד". ובדקנו מי הם בני הזוג של קיילי מינוג לאורך השנים.