תקרית לילית בג'נין

כוח מסתערבים נכנס הלילה לג'נין כדי לעצור שני מחבלים שתכננו פיגועי ירי בימים הקרובים. המחבלים ירו וניסו לברוח, אחד מהם חוסל. אך כאשר הכוח נערך לעזיבת המקום נפתחה אש נרחבת, לסביבה ובמדויק לעבר הכוח, שזיהה את מקור הירי: שלושה חמושים, שוטרים פלסטינים, שלא ידעו כנראה שמדובר בכוח ששייך לצה"ל. הכוח ירה בתגובה והרג שניים מהשוטרים הפלסטינים - אדהם עליווי (בן 23) ותייסיר עיסא (33).
פרשננו לענייני פלסטינים אליאור לוי ציין כי לפני שנתיים נכנס כוח צה"ל לפעילות מעצרים שגרתית בעיר שכם, ובמהלכה התפתחו חילופי אש בין הכוח לבין אנשי מנגנוני הביטחון הפלסטיניים, אחרי שאנשי המנגנונים זוהו בטעות כחמושים. תקרית זו הסתיימה עם פצוע אחד בקרב אנשי המנגנונים, אך עוררה זעם בצד הפלסטיני. בישראל נדרשו להשקיע לא מעט מאמצים כדי להרגיע את הרוחות בצד הפלסטיני ולהשיב את המצב לשגרה.
"תקרית זו בשכם והתקרית הלילה בג'נין" כתב לוי, "הן רק שתי דוגמאות ללא מעט חיכוכים שמתרחשים בשטח בין כוחות הביטחון הישראליים למנגנוני הביטחון הפלסטיניים. מערכת היחסים הרגישה בין שני הצדדים ידעה ברוב המקרים להתגבר על המתיחות שיוצרות תקריות מסוג זה. הפעם לתזמון יש משמעות גדולה, ובגלל השבריריות של היציבות הביטחונית בגדה, לא כדאי להסתמך על תקדימי העבר".
תיעוד: ירי ופגיעה בפעיל גאפ ושותפו בג'נין על ידי כוח ימ"מ

2 צפייה בגלריה
שוטרים פלסטיניים מנגנוני הביטחון הפלסטיניים
שוטרים פלסטיניים מנגנוני הביטחון הפלסטיניים
שוטרים פלסטיניים מנגנוני הביטחון הפלסטיניים
(צילום: gettyimages)

4 שנים של האזנות סתר בחקירת תנובה

כתבנו לענייני משטרה, אלי סניור, חשף היום כי האזנות הסתר של המשטרה בפרשת השחיתות שנחשפה השבוע, ושבמסגרתה נעצרו בחשד לשוחד עוזריו הקרובים של שר הבריאות לשעבר יעקב ליצמן ונחקרו גם בכירים בתנובה - החלו כבר בשנות 2017. אחת השיחות שמעניינות את חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה היא זו שהתנהלה בין בכירה בתנובה לבין מנכ"ל חברת הלובינג "פוליסי" ארז גיל-הר, שנעצר אף הוא. השיחה נסובה בין היתר על הצורך של תנובה לחבר בין יו"ר ועדת הבריאות דאז ח"כ אלי אלאלוף לבין שר הבריאות באותה תקופה, יעקב ליצמן. "צריך לקשור את הקצוות ביניהם", נאמר בשיחה.
חוקרי יאח"ה חושדים כי שיחה זו, כמו רבות אחרות, מעידות על הקשר שניסו לרקום בתנובה על מנת לקדם בין היתר את ביטול הסימון האדום בגבינות הצהובות במסגרת רפורמת המזון. במשטרה מעריכים כי בשלב מסוים גם בתנובה הבינו שייתכן ומישהו בוחן אותם מקרוב. הוכחה לכך הייתה בין היתר בחשש של מנכ"ל החברה אייל מליס כי מאזינים לו ומקליטים אותו.
2 צפייה בגלריה
מנכ"ל תנובה אייל מליס יוצא מחקירה בלהב 433
מנכ"ל תנובה אייל מליס יוצא מחקירה בלהב 433
מנכ"ל תנובה אייל מליס יוצא מחקירה בלהב 433
(צילום: טל שחר)
לקריאה נוספת

עד כניסת השבת צפויים להתפרסם כל ההסכמים הקואליציוניים של הממשלה שתושבע ביום א'.
מחר ייפתחו משחקי יורו 2020 שבגלל הקורונה מתקיים ב-2021. בשעה 22:00 ברומא תארח איטליה את טורקיה במשחק הפתיחה.

מחר הטמפרטורות יירדו בעיקר באזורים הפנימיים. החל מיום שבת הטמפרטורות יחזרו לעלות ובראשון שוב יהיה חם מעט מהרגיל. הים עדיין שטוח יחסית וטמפרטורת המים היא 26 מעלות. ביום שישי הגלים יהיו גבוהים יותר והים יהיה מסוכן לרחצה.
החל מיום ראשון האחרון ניתן לחסן גם בני 12 עד 15 נגד קורונה, אך מנתונים שמפרסם משרד הבריאות עולה כי ההיענות בינתיים נמוכה.
על פי הנתונים, כ-1,000 חיסונים ניתנו השבוע לתלמידי כיתות א'. מדובר על כ-1% מאוכלוסיית התלמידים בשכבת גיל זה שהתחסנה. יש לציין כי כ-8,000 תלמידים מכיתה ו' כבר אובחנו בעבר כחיוביים לקורונה.
עוד עולה מהנתונים כי כ-9,000 תלמידים הלומדים בכיתות ז'-ט' כבר התחסנו נגד קורונה השבוע. מדובר בכ-2% מסך כל התלמידים בשכבת גיל זו. על פי נתוני משרד הבריאות כ-49 אלף תלמידים בכיתות אלה כבר אובחנו כחיוביים לנגיף מאז פרוץ המגפה.
בקרב בני 16 עד 19, שיכולים להתחסן כבר כמה חודשים, שיעור ההתחסנות הוא כ-60%. עדיין נותרו כ-178 אלף נערים בגילים אלה שטרם התחסנו.
נועה קירל, שבימים האחרונים נפוצו שמועות כי נפרדה מבן זוגה בשלוש השנים האחרונות יהונתן מרגי. שלשום הגיעה קירל ליום הולדת כשהיא בגפה, אך מקורבים לזוג טוענים שהשמועות לגבי הפרידה לא נכונות, וכי השניים מנהלים זוגיות מוצלחת. הסיבה שמרגי לא הגיע גם הוא לאירוע – הוא נמצא בימים אלה בארצות הברית.
למה הפכתי להיות תורם זרע? מה גורם לצעירים בריאים להגיע לבית חולים פעם-פעמיים בשבוע ולעזור ביצירת תינוק שאותו לא יכירו לעולם?
שלומית מלכה אחרי הפרידה: תמונות ראשונות.
שלומית מלכה ויהודה לוי נפרדו: יוני פרוים עם כל הפרטים
(צילום: משה מזרחי)
פארק המים הראשון באילת: הצצה לשלבים האחרונים בהקמתו.
ועל הסנופקינים כבר שמעתם? השבוע ב"אבק פיות", פודקאסט מבית ynet, מתארחים חברי להקת הקאברים הישראלית של סרטי דיסני.