נציגי משרד החוץ ביקרו את הזוג אוקנין בכלא הטורקי: "להבטיח שיקבלו תנאים ראויים"

לאחר שמונה ימים בהם שוהים במעצר בטורקיה מורדי ונטלי אוקנין אחרי שצילמו את ארמונו של הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן, היום התקיימה פגישה ראשונה בין נציגים רשמיים מישראל לבין בני הזוג. במשרד החוץ ציינו כי "הביקורים ארכו פרק זמן ארוך ובמהלכם גם הועבר לבני הזוג הביגוד והציוד הנדרש".
היום התייחס למעצר שר הפנים הטורקי סולימאן סוילו. הוא האשים את הזוג כי "הם לא סתם צילמו את הבית של ארדואן, הם התמקדו עליו ואפילו סימנו אותו, וגם טען כי "ייתכן שאפשר לקרוא לזה ריגול מדיני וצבאי. מי שיחליט מה יקרה בהמשך זה רק בית המשפט". דבריו, שנאמרו בפגישה עם שר הביטחון של מונגוליה שמבקר בטורקיה, מהווים התייחסות טורקית רשמית ראשונה למעצר - והם הובאו באתר החדשות הטורקי Cumhuriyet.
בימים האחרונים ישראל פועלת במקביל בכמה ערוצים להביא לשחרורם של מורדי ונטלי. בציר המרכזי פועל ראש המוסד דוד ברנע. במקביל נערכות שיחות בין בכירים ישראלים וטורקים ברמה המדינית. הטורקים לא הציגו בשיחות האלה דרישות ספציפיות והבהירו שהמסר הישראלי שבני הזוג אוקנין אינם מרגלים התקבל ונבחן.

3 צפייה בגלריה
התמונה ששלחה נטלי לאחותה, ארמון ארדואן מסומן בעיגול
התמונה ששלחה נטלי לאחותה, ארמון ארדואן מסומן בעיגול
התמונה ששלחה נטלי לאחותה, ארמון ארדואן מסומן בעיגול
(מתוך פייסבוק)

פרשת הישראלים בטורקיה יואב זיתון מדווח
(צילום: נויל האריס)

לקריאה נוספת

ביציאה מהלוויה: גבר נרצח ביריות בג'לג'וליה

מחמוד עודה, בן 52, נפגע מכדור תועה ונהרג בצהריים בצאתו מהלוויה ביישוב ג'לג'וליה ומת מאוחר יותר. עודה היה אב לשני ילדים בעלי צרכים מיוחדים. מותו של עודה, כדורגלן לשעבר, טלטל את היישוב שממזרח לכפר סבא והותיר את התושבים המומים. "בבית הקברות כבר אין ביטחון, אז איפה כן?", תהה אחיו, עודה עודה. "מחר ירצחו בתוך מסגד או במגרש כדורגל. הוא היה אדם כל כך צנוע".
היעד לירי, כך עולה מחקירה ראשונית, היה נדים שתיווי, בן 32, שנפצע באורח קשה מהירי. הוא נמלט מהיורים לכיוון בית הקברות, ועודה, שיצא מהלוויה, נפגע מכדור תועה. בני משפחה של הנרצח ושל הפצוע התקהלו מחוץ לבית החולים ובמקום פרצה מהומה. כוחות משטרה הוזעקו למקום.

השופטים החליטו: חפץ לא העיד היום נגד נתניהו

אחרי שיו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו הגיע לאולם בית המשפט, כמו גם עד המדינה ניר חפץ, שופטי המחוזי בירושלים החליטו הבוקר לקבל את בקשת סנגוריו של נתניהו - ולדחות בשבוע את תחילת העדות הדרמטית של עד המדינה. זאת בעקבות העדות החדשה שמסרה העוזרת האישית של ארנון מילצ'ן, הדס קליין.
התובעת אמרה על ההדלפות: "הזדעזענו, שההגנה תפנה ליועמ"ש". השופטים אמרו: "לא ניתן לעבור לסדר היום על ההדלפות, מצפים מהרשויות לברר".
3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו נכנס לאולם לקראת הדיון
בנימין נתניהו נכנס לאולם לקראת הדיון
בנימין נתניהו נכנס לאולם לקראת הדיון
(צילום: יואב דודקביץ')
לקריאה נוספת

ביהמ"ש הרשיע את יצחק אברג'יל

בית המשפט המחוזי בתל אביב הכריע כי העבריין יצחק אברג'יל עמד בראש ארגון פשיעה חובק עולם, והרשיע אותו ברצח שלושה בני אדם ב"פיגוע הפלילי" ביהודה הלוי בתל אביב בשנת 2003 וכן בניסיון רצח יריבו זאב רוזנשטיין. בית המשפט קבע כי אף שלא ביצע את המעשה בפועל, אברג'יל לקח בו חלק כראש ארגון הפשיעה.
אברג'יל בן ה-52, שצפוי להיכנס לפחות למאסר עולם אחד - וייתכן גם ששלושה, כמספר עוברי האורח שרצח - ולא ישתחרר בימי חייו. בנוסף הורשע אברג'ל בשורת סעיפי סחר בסמים בהיקף של קרוב לרבע מיליון שקל, בין היתר על הברחת 460 ק"ג קוקאין מפרו לקנדה יחד עם מספר 2 בארגון אבי רוחן, הברחת 11 ק"ג סמים לאנגליה על-ידי בלדרית שנעלמה, מכירה של 12 טונות חשיש במרוקו, יבוא סמים ליפן ועוד. רוחן עצמו זוכה מעבירת הרצח בפיגוע הפלילי, אך הורשע בסיוע לרצח.
3 צפייה בגלריה
יצחק אברג'יל
יצחק אברג'יל
יצחק אברג'יל
(צילום: מוטי קמחי)
לקריאה נוספת

מחר יימשך משפטו החוזר של רומן זדורוב שמואשם ברצח הילדה תאיר ראדה לפני 15 שנה.
היום היה יחסית נוח ועדיין חם מהממוצע לתקופה. ביום שישי צפוי שינוי במזג האוויר וגשם יחל לרדת בשעות הבוקר. מיום שבת ועד יום חמישי הבא ימשיך הגשם לסירוגין, והוא ילווה ברקים ורעמים.
משרד הבריאות פרסם נתונים לגבי מספר בדיקות הקורונה שנערכו ב-30 הימים האחרונים ולגבי אחוז החיוביים בכל שכבת גיל.
מהנתונים עולה כי בשכבת הגיל 0 עד 9 נערכו מאז 17 באוקטובר 270,120 בדיקות, ב-9,357 מהן התקבלה תשובה חיובית. כלומר שיעור החיוביים מתקרב ל-3.5% - גובה בהרבה מהממוצע ב-30 הימים האחרונים. באותה תקופה בוצעו כ-229 אלף בדיקות לבני 10 עד 19, ל-7,029 בדיקות התקבלה תשובה חיובית – כלומר שיעור החיוביים מעט גבוה מ-3%.
עוד עולה מהנתונים כי בקרב בני 20 עד 29 – שיעור החיוביים עוד 1.3%, אצל בני 30 עד 39 כ-1.6, בקבוצת הגיל 40 עד 49 – כ-1.3%, בקרב הישראלים בשנות ה-50 לחייהם – 0.77%, אצל בני 60 עד 69 – 0.64%, אצל הישראלים שבשנות ה-70 לחייהם 0.56%, בקרב הישראלים בני 80 עד 89 שיעור החיוביים ב-30 הימים האחרונים הוא 0.67% ואצל בני 90 ומעלה 0.54%.
איי פארו. נבחרת ישראל סיימה עוד קמפיין כושל - הפעם במסגרת מוקדמות המונדיאל נגד נבחרת איי פארו. שחקני הכחול לבן ניצחו 2:3 ובכך הבטיחו את המקום השלישי שאינו מעניק דבר על חשבונה של אוסטריה. לזכות הנבחרת כבשו מונס דאבור, שון וייסמן ודור פרץ,
רוסיה שיגרה טיל נגד לוויינים, ארה"ב הגיבה בזעם. וברקע האזהרות כי "החלל הופך למערב פרוע".
בנסיעה דרומה על כביש 4, המונה טועם מצא חומוסייה עם חומוס מתובל היטב, עם פול וקצת חריף. שווה עצירה?
המונה טועם מצא חומוס מפתיע בתחנת דלק
(צילום: נויל האריס)
בעוד 10 ימים תיערך ההגרלה לקראת המאבק על הכרטיסים למונדיאל בקטאר. מי הכוכבים שבסכנת הדחה?