שיחות מרתוניות במשא ומתן להקמת ממשלת לפיד ובנט

החל משעות הבוקר נמשכות השיחות בין כל השותפים להקמת ממשלת השינוי וסמוך לשעה 17:00 הגיע לשיחות בכפר המכביה יו"ר תקווה חדשה גדעון סער. גם יו"ר רע"מ, מנסור עבאס, הצטרף ואמר: "אני אופטימי. אהיה חלק מהקואליציה אבל אי אפשר להגיד שזה נסגר עד שזה נסגר. הכיוון הוא נכון".
צוותי המשא ומתן להקמת הממשלה ישבו לאורך הלילה והיום כבר נרשמה התקדמות במגעים. גורם שמעורב במשא ומתן אמר בהתייחסו להתפתחויות כי "הייתה התקדמות אבל יש עדיין קשיים. ראשי המפלגות צריכים להגיע כדי לנסות לפתור את זה".
חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון אמרה בכנס לשכת עורכי הדין באילת כי "אנחנו בישורת האחרונה ומאוד קרובים לממשלת השינוי". אביגדור ליברמן העריך כי ישנה אפשרות שלפיד יודיע היום לנשיא כי הצליח להרכיב ממשלה.
במקביל, נמשכות המתקפות על חברי הכנסת שמתכננים לקחת חלק בממשלה. בישראל ביתנו דיווחו על שיחות מאיימות במטה המפלגה, שכללו גם איומים ברצח כלפי עובדי המטה ויו"ר המפלגה. "אדפוק לו בלב אחד אחד. בעזרת השם ימות וידקרו אותו בכל החורים", נאמר באחת השיחות. במפלגה הגישו תלונה לקצין הכנסת בעקבות השיחות. גם אורי זכי, בן זוגה של תמר זנדברג, מספר 2 במרצ, סיפר הבוקר באולפן ynet על האיומים שהגיעו עד לבתם התינוקת.
3 צפייה בגלריה
(צילום: יואב דודקביץ', קובי קואנקס, הדר יואביאן, AFP)

ריאיון עם אורית סטרוק, הציונות הדתית
(צילום: גיל יוחנן, משה מזרחי)

"חיכוך עם ארה"ב? סילוק האיום הקיומי גובר"

בטקס חילופי ראש המוסד וכניסתו של דוד (דדי) ברנע לתפקיד אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אם נצטרך לבחור בין חיכוך עם ארצות הברית לבין סילוק האיום הקיומי - האיום הקיומי גובר". שר הביטחון בני גנץ הגיב זמן קצר אחר כך ותקף במרומז הצהרה זו. "גם אם ישנן מחלוקות, הן ייפתרו בשיח ישיר בחדרים הסגורים ולא בשיח מתריס שעשוי לפגוע בביטחון ישראל", אמר.
ראש המוסד הנכנס אמר: "ההסכם המסתמן עם המעצמות רק מעצים את תחושת הבידוד שבה אנו נמצאים בסוגיה זו. אומר בצורה ברורה - לא, אין בכוונתנו לפעול על פי שיטת 'הרוב קובע'. שכן אותו רוב בעולם איננו עומד לשאת במחיר הטעות של הערכת האיום". ראש המוסד היוצא יוסי כהן ציין בטקס כי המשימות הקריטיות של הארגון הן "הגרעין האיראני, פעילותה של איראן באזור, ארגוני הטרור וההתעצמות בזירה וכן איומי הסייבר".
3 צפייה בגלריה
ראש הממשלה נתניהו הודיע בטקס על מינויו הקבוע של דוד (דדי) ברנע לראש המוסד הבא
ראש הממשלה נתניהו הודיע בטקס על מינויו הקבוע של דוד (דדי) ברנע לראש המוסד הבא
ראש הממשלה נתניהו הודיע בטקס על מינויו הקבוע של דוד (דדי) ברנע לראש המוסד הבא
(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)

חד וחל"ת: שר האוצר החליט שתשלום "דמי חל"ת" לצעירים ללא ילדים ייפסק

כתבנו הכלכלי גד ליאור חשף היום כי שר האוצר כץ הודיע כי החליט לעצור את חלוקת דמי האבטלה לצעירים עד גיל 28. בדיון באוצר הוחלט לשנות את התוואי ולבטל את דמי האבטלה לבני 28 ומטה שאין להם ילדים החל ב-1 ביולי. ההחלטה התקבלה בישיבה שניהל שר האוצר ישראל כץ עם בכירי משרדו. ההחלטה צריכה לעבור אישור חקיקה בממשלה ובכנסת.
על אף ההחלטה של משרד האוצר, זו עוד עשויה להשתנות בהתאם לכוונות שר האוצר החדש שייכנס לתפקיד. השר המיועד, אביגדור ליברמן, התייחס היום לראשונה לנושאים כלכליים באירוע פומבי לקראת מינויו הצפוי, בכנס לשכת עוה"ד השנתי באילת. לדבריו, "יש לבחון מחדש את כל נושא המשך תשלום דמי האבטלה לשוהים בחל"ת".
הכנסת תצביע ותכריע - מי יהיה נשיא המדינה. האם יהיה זה יצחק (בוז'י) הרצוג או מרים פרץ.
בחצות מחר יפקע המנדט שניתן ליאיר לפיד על ידי נשיא המדינה להקמת ממשלה. עד שעה זו לפיד צריך להתייצב ולהגיד לריבלין כי עלה בידו להרכיב ממשלה - אחרת המנדט כנראה יעבור לכנסת.
בשעה 09:00 יימשך שלב ההוכחות בתיקי האלפים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו.
ממחר תורגש ירידה יותר משמעותית בטמפרטורות, ומזג האוויר יהיה יחסית נוח ואפילו מעט קריר בהרים. מיום רביעי הים יהיה גבוה ומסוכן לרחצה.
הפיגוע במשגב עם, שעומד במרכז הדוקו-דרמה "הלילה הארוך ביותר" ששודר בכאן. הפיגוע היה פיגוע מיקוח שהתרחש בקיבוץ שבצפון אצבע הגליל ב-7–8 באפריל 1980, שמטרתו שחרור מחבלים הכלואים בישראל. האירוע הסתיים בחיסול כל חוליית המחבלים, שהשתלטו על בית הילדים בקיבוץ, על ידי כוח של סיירת מטכ"ל. באירוע נרצחו מבוגר וילד מבני הקיבוץ, ונהרג חייל.
איפה מסתתרת אחת ממנות החומוס הטובות בארץ? המונה טועם בודק.
המונה טועם הגיע לחומוס בלב הקיבוץ וממליץ לכולם לנסוע
(צילום: משה מזרחי)
אפרת גוש חושפת: "בשלוש השנים האחרונות אני מתמודדת עם התמכרות לאלכוהול".
3 צפייה בגלריה
אפרת גוש פוסט לאן נעלמת
אפרת גוש פוסט לאן נעלמת
אפרת גוש פוסט לאן נעלמת
(מתוך עמוד האינסטגרם)
"בישראל יש סצנה של נרגילות": כך הפך מנהג קדום לבילוי פופולרי.
ומחקר ישראלי מגלה: דווקא העטלפים, שהואשמו בהפצת הקורונה, מכניסים את עצמם לבידוד כשהם חולים.