65 דונם של אטרקציות

לא צריך להחתים דרכון כדי ליהנות כמו בחו"ל. מחודש מאי 2021 יהיה ניתן לבלות בשפע אטרקציות במתחם אחד בנוף הגליל, שכולל: פלנטריום, אומגה, אמפיתיאטרון, גן מוזיקלי, מתחם גלגיליות, גן חי, מתחמי משחקים, גן בוטני, בריכה אקולוגית, שבילי הליכה מונגשים, מצפה כוכבים והכול טובל בנוף ירוק, המשקיף להר תבור.
את הפארק, שזכה לשם נופארק בשל הנוף המרהיב שמקיף אותו מכל עבריו, הקימה עיריית נוף הגליל במהלך ארבע השנים האחרונות על שטח המשתרע על פני 65 דונם, בעלות של כ־50 מיליון שקל.
5 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)

חלום שהתגשם

ההשקעה התאפשרה הודות לאיגום תקציבי ממשלה וגופים ציבוריים רבים: קרן קיימת לישראל, מפעל הפיס, משרד הפנים, משרד השיכון, רשות מקרקעי ישראל (רמ"י), המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, משרד התרבות והספורט, קרן שלם ואפילו המוסד לביטוח לאומי – כולם התגייסו להגשמת החלום של נוף הגליל או, אם תרצו, של ראש העיר רונן פלוט שיזם ודחף את ביצוע הפרויקט הגרנדיוזי.

חשיבה עד לפרטים הקטנים

ההשקעה האדירה במתחם יורדת עד לפרטים הקטנים ביותר, החל מברזיות טאץ', דרך ספסלים מעוצבים ומונגשים לנכים ועד למתחם ימי הולדת מאובזר במיצגים מעולם האגדות ופינות ישיבה מרווחות מול האגם והנוף. "האתר נועד לספק לתושבים ולמבקרים יום שלם של הנאה לכל המשפחה. גם הילדים, גם ההורים וגם הסבים והסבתות ואפילו תינוקות בני חצי שנה יוכלו ליהנות ממתקניו", מסביר ראש העיר רונן פלוט.
5 צפייה בגלריה
ראש העיר, רונן פלוט
ראש העיר, רונן פלוט
ראש העיר, רונן פלוט
(צילום: יח"צ)

רואים כוכבים

ואכן, נופארק מאפשר בילוי מרחיב אופקים במתקנים מעשירי ידע, למשל הפלנטריום המושקע והמאובזר, שנבנה בתוך מבנה כיפתי, הכולל יציע מיוחד למבקרים ועמדות צפייה בכוכבים. בעירייה מספרים בפלנטריום הותקן הציוד החדיש ביותר בתחום ועם פתיחתו יתקיימו הדרכות על חלל ואסטרונומיה. מי שמתעניין בתצפית הנוף, ישמע הסברים על הטבע שעוטף את הפארק ומי שאוהב חיות מוזמן לבקר בגן חיות בוטיק, ללטף סוסי פוני ולהיפגש עם אלפקות. בגן החיות הקומפקטי ניתן לצפות במינים שונים של ציפורים ובאגם ליהנות ממראה הברבורים ואף להאכיל אותם.

אגם הברבורים

הברבורים ידורו באגם האקולוגי שממוקם בלב הפארק ועל גדותיו מוצבים ספסלי ישיבה. לאורך הפארק ומסביבו הוקמו מתחמי משחקים, מגרשי ספורט ומרחב כושר פתוח לבני כל הגילים. משאבים מיוחדים הושקעו בהתקנת גופי תאורת לד מעוצבים בכל שטח הפארק, שיאפשרו בילוי גם בשעות הערב בימי הקיץ.
5 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)

לבריאות

לטובת חובבי הספורט והכושר הגופני מוצעים שלושה מתחמים ייעודיים: מגרש מתקני כושר, מגרש הוקי גלגיליות ומגרש רב תכליתי למשחקי כדור. לצד הפעילות הספורטיבית האקטיבית, הפארק מציע שבילי צעידה וריצה במרחב ההיקפי הפתוח באורך של כחמישה קילומטרים. "בזמן שהילדים נהנים במתקני הפארק, המבוגרים יכולים לשחק טניס שולחן או להתכנס למשחקי שש־בש ושחמט באוויר הפתוח", מספר מנהל הפארק אריאל שינאן ומציין כי מתחמי המשחקים יהיו פתוחים לשימוש חופשי של המבקרים, וחלקם אינו מצריך כלל מאמץ פיזי ומתאים גם לבני 90 פלוס.

לפנק, לפנק

את חוויית הפינוק ב"נופארק" משלים אמפיתיאטרון מפואר, בו כבר מתוכננים מופעים גדולים תחת כיפת השמיים. האמפי נמצא בחלקו המזרחי של הפארק וכולל כ־5,000 מקומות ישיבה, מתוכם 3,000 על כיסאות מרווחים. הבמה נבנתה בסטנדרטים גבוהים וכוללת גשר תאורה משוכלל בעלות של כמיליון שקל. "התשתית מתאימה לאומנים ברמה הגבוהה ביותר שיש. המופע הראשון שיחנוך את במת האמפי יהיה בערב יום העצמאות, בהשתתפות איתי לוי, אומנים מקומיים והצמד פאולה וליאון רוזנברג" נמסר מהעירייה.
5 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)

פארק האפשרויות הבלתי מוגבלויות

פארק החלומות של נוף הגליל מביא לידי ביטוי גם את האג'נדה החברתית שמובילה העירייה בנושא העסקת אנשים עם מוגבלויות ושילובם בקהילה. בתחומי הפעילות השונים שמציע הפרויקט, בעיקר בפינת החי, ישולבו תושבים עם צרכים מיוחדים וייהנו מסביבת עבודה נעימה, שתחליף את מפעל מע"ש (מרכז עבודה שיקומי). הפרויקט הייחודי לנוף הגליל הינו פרי שיתוף פעולה עם משרד העבודה והרווחה, קרן שלם והמוסד לביטוח לאומי. 

העתיד נראה נוף!

עם צפי לכ־100,000 תושבים בעשר השנים הקרובות, נוף הגליל מציגה שורה ארוכה של תוכניות בכל תחומי החיים:
תוכנית המיתאר העירונית החדשה כוללת 12 אלף דירות חדשות. בימים אלה מתבצעת בכל רחבי העיר בנייה של כ־2,000 יחידות דיור בשמונה פרויקטים, ששווקו על ידי משרד השיכון, בהם "דירה להשכיר" - דיור להשכרה ארוכת טווח.
בהיבט התעסוקתי, קריית ההייטק החדשה של נוף הגליל מאכלסת כיום חמישה מפעלים גדולים, בהם סולאראדג' שנסחר בנאסד"ק ומעסיק כ־600 עובדים. מפעלים נוספים נמצאים בשלבי תכנון והקצאת קרקע. על־פי התכנון בתוך חמש שנים, בעיר תהיה המובילה בצפון בהיצע תעסוקה איכותית, במסגרת מדיניות "התעשייה הירוקה", הכוללת שינוי ייעוד אזורי תעשייה הסמוכים לשכונות מגורים והפיכתם למתחמי מסחר ובילוי מודרניים בהיקף של כ־1.4 מיליון מ"ר.


5 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)


העיר מסומנת היום כיעד שמושך אליו יזמים ומשקיעים בהיקפים עצומים, ופועלים בה מרכזים מסחריים גדולים: עופר סנטר, מול הרים, קניון מבנה, מרכז רסקו הישן והפאוור סנטר, שמושכים לקוחות מכל האזור. חרף הקורונה וההאטה במשק, מתוכננת הרחבת מרכזי המסחר בהשקעה של מאות מיליוני שקלים. בין היתר, פאוור סנטר מתעתד להפוך למרכז, המשלב בילוי ומסחר עם שדרת בתי קפה, מסעדות ובתי קולנוע.
זאת ועוד, סלילת הרכבת הקלה מנוף הגליל לחיפה, שנמצאת בשלבי ביצוע, ושדרוג מערך הדרכים המחבר את העיר לכביש 77 מכיוון צפון באמצעות סלילת כביש עוקף כפר כנא, וסלילת כביש 786 - ישיר לפארק ההייטק הגדול ציפורית, יהפכו את העיר בתוך חמש שנים נגישה למרכז במרחק של שעה ורבע, אפילו פחות.
לראשונה, מתייחס התכנון למימוש הפוטנציאל התיירותי שגלום בעיר, הצופה להר תבור ושני שליש משטחה מוקף רצועות נוף מרהיבות. התוכנית תהיה בדגש על ערכי טבע ובריאות באמצעות הקמת קומפלקס, הכולל 3,000 חדרי מלון, טיילות נוף ומסלולי הליכה ואופניים לצד קיום פסטיבלים ואטרקציות בחיק הטבע.
לצד הקמת הנופארק, פסטיבל השוקולד הבינלאומי, שמתקיים זה ארבע שנים בעיר (למעט בשנת הקורונה), צפוי להתרחב ולארח בשנה הקרובה מיצגים ואטרקציות ממדינות רבות ברחבי העולם. בנוסף העיר מקיימת את פסטיבל הבירה בקיץ.