יום של עימותים פוליטיים

יום של עימותים בכנסת החל בהצעת החוק להכרה בטבח כפר קאסם ב-1956 שנפלה ברוב גדול - אך הובילה לעימות חריג בין הנבחרים הערבים. השר עיסאווי פריג' ממרצ, יליד כפר קאסם, תקף: "אתם במשותפת עושים פוליטיקה מהאבל". תומא סלימאן: "זה מבחן, אתם במרצ נמר של נייר". קיש מהליכוד: "פריג', יש גיבושון לקואליציה ביום ציון הטבח".
בשעות אחר הצהריים יו"ר רע"מ, מחמוד עבאס, שניהל דיון במליאה מתוקף היותו סגן יו"ר הכנסת, שוב ספג דברים קשים מצד חברי כנסת מהליכוד - ובתגובה סיפר על נאום שהקריא לו רה"מ לשעבר בבלפור. "נתניהו הקריא לי נאום שותפות בין הליכוד לרע"מ, קיש כתב אותו'", סיפר. קיש השיב: "אתה ידיד שלי, אבל אתם מסוכנים".
עימות נרשם גם בין מפלגת העבודה לכחול לבן כשמפלגת העבודה צייצה נגדהחלטתו של שר הביטחון בני גנץ וכתבה בטוויטר: "מי שמכריז הכרזות מדיניות עם השלכות בינלאומיות באופן חסר אחריות, בלי תיאום ובלי הכנה, ומי שמאשר בניה של 3,000 יחידות דיור ביו"ש, איך נאמר, רבין הוא לא" - בפרפרזה על האמירות שיוחסו לגנץ מול הפלסטינים.
בכחול לבן מיהרו להגיב לציוץ ורמזו לדברים שמיכאלי אמרה בשנת 2010, בעודה שדרנית ברדיו, כשהתייחסה למאמצים לשחרורו של גלעד שליט ("אני חושבת שנשים לא צריכות לשלוח את ילדיהן לצבא, כשהשלטון בישראל לא עושה מאמצים הן צריכות להפסיק להיות מוכנות לשלוח את הילדים לצבא בלי חשבון") וכתבו: "מי שקורא לסרבנות לגיוס שלא יטיף על אחריות מדינית וביטחונית".
ואקורד הסיום, נכון לשעה זו, שמור למפלגת ימינה. סגן השר במשרד ראש הממשלה, אביר קארה, נטש את קבוצת הוואטסאפ של המפלגה בעקבות הביקורת שהפנתה אליו חברת מפלגתו שירלי פינטו, הח"כית החירשת הראשונה, על דבריו בוועדת העבודה - שם טען כי לחייב הנגשה בבתי עסק הוא "קרוב לקומוניזם". פינטו פנתה לקארה בציוץ בטוויטר וכתבה: "אביר, איך אתה מסוגל להישיר מבט אליי ול-1.8 מיליון אנשים עם מוגבלויות ולטעון שחובת ההנגשה היא קומוניזם? פגיעה ב-1.8 מיליון אנשים עם מוגבלות היא בריונות. צרכי העסקים הפרטיים (הלגיטימיים) לא סותרים את הנחיצות להנגשה עבור אנשים עם מוגבלות. האמירה שלך טובלת בפופוליזם זול!". קארה זעם ולפני שיצא מקבוצת המפלגה כתב: "מפלגה של מטומטמים". השניים זומנו לבירור בלשכתו של ראש הממשלה נפתלי בנט.
3 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
(צילוםף אלכס קולומויסקי)

"תשתקי, בוז": עימות בין השר פריג' לחברי המשותפת מסערת ההצעה להכרה בטבח כפר קאסם
(צילום: ערוץ כנסת)


פרופ' אש: "לא חושב שתהיה התנפלות על חיסוני ילדים"

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, אמר כי הוא מעריך ש"לא תהיה התנפלות" על חיסוני הילדים נגד קורונה. בריאיון לאולפן ynet הוא הוסיף כי בארץ נערכים לקבל החלטה בנושא, וכי הוא מתנגד לסנקציות על ילדים שלא יתחסנו. "אנחנו בעד הדברים החיוביים והתו הירוק נועד להגן מהדבקות", אמר פרופ' אש, "מי שיתחסן לא יצטרך לעשות בדיקות בשביל להיכנס למקומות שמצריכים תו ירוק".
"אנחנו רוצים לעשות את התהליך הזה יותר שקוף הפעם, לפחות חלק מהדיון יתקיים בצורה פומבית. אנחנו רוצים לאפשר לציבור להשמיע את דעתו ואנשים יוכלו להביע את עמדתם במהלך הדיון. גם שהנתונים שמוצגים לפורום הצט"מ יוצגו בצורה שיהיו שקופים לציבור", אמר.
פאנל מומחי מנהל המזון והתרופות האמריקני המליץ אמש להעניק את החיסון של פייזר לילדים בני 11-5 ברוב של 17 תומכים מול נמנע אחד. החיסונים יינתנו במינון נמוך יותר מחיסוני הבוגרים, והמחקר הקליני הראה שהם יעילים מאוד ובטוחים לילדים. ובישראל, לאחר ביקורת ציבורית חריפה בדבר היעדר שקיפות בישיבותיו הקודמות של הצט"מ, ועל רקע החשש של הורים רבים מחיסון ילדיהם, חלק מהדיונים צפויים לעבור בשידור חי באינטרנט – ויותרו אף שאלות מהקהל.

3 צפייה בגלריה
חיסוני קורונה של חברת פייזר
חיסוני קורונה של חברת פייזר
חיסוני קורונה של חברת פייזר
(צילום: רויטרס)

פרופ' נחמן אש: מעריך שנתחיל לחסן ילדים בסוף חודש נובמבר
(צילום: משה מזרחי, שמוליק דודפור)
לקריאה נוספת

ההרעלה הקשה בעשור האחרון: אותרו עוד 3 פגרי נשרים

ההרעלה החמורה בעשור האחרון: שלושה נשרים שהורעלו נמצאו היום באזור שבו נמצאו ביום ראשון תשעה נשרים שהורעלו גם הם בנחל קינה ונחל כמריר, דרומית לערד. בכך, עלה ל-12 מספר הנשרים שהורעלו. כמו כן, נמצאו שני כלבים מתים ליד אחד מפגרי הנשרים שנמצאו היום.
מדובר בהרעלה גדולה שנייה של נשרים בשנים האחרונות. במאי 2019 הורעלו למוות שמונה נשרים ברמת הגולן. שני נשרים נוספים, שאכלו גם כן בשר מורעל, הועברו לטיפול וחייהם ניצלו. אחד הנשרים שהורעל אז בגולן ושרד הוא נשר שהובא במיוחד מספרד, כדי לסייע בריבוי אוכלוסיית הנשרים בגולן.
3 צפייה בגלריה
נשר מורעל שמצא בנחל קינה
נשר מורעל שמצא בנחל קינה
נשר מורעל שמצא בנחל קינה
(צילום: גל מרגלית)

נשר מורעל נוסף נמצא בנחל קינה
(אריה רוזנברג רשות הטבע והגנים)
לקריאה נוספת
כנס הדמוקרטיה השנתי של המכון הישראלי לדמוקרטיה. בכנס יתקיים פאנל שיעסוק במשבר האמון ברשויות השלטון.
מזג האוויר יהיה חם מהרגיל עם תנאים אידיאליים לטיולים ואפילו לבילוי בחופי הים. במהלך הימים הקרובים יהיה נעים במהלך היום ואפילו מעט חם באזור הנגב, הערבה והבקעה. הטמפרטורה תגיע לכ-26 מעלות בירושלים ובתל אביב ולסביבות ה-30 מעלות באילת. על אף שאנחנו לקראת סוף חודש אוקטובר, בעיצומו של הסתיו, עדיין אין סימנים לגשם. גם שבוע הבא צפוי להיות יבש ואין סימנים למערכת גשומה בקרוב.
בבריטניה אובחנו אתמול קרוב ל-41 אלף חיוביים לקורונה, מדובר במספר החיוביים הגבוה ביותר מבין מדינות העולם ביום שלישי, פרט לארצות הברית. כמעט בכל יום מאז 1 ביולי אובחנו בבריטניה למעלה מ-25 אלף חיוביים לקורונה ולמעשה יותר מ-4 מיליון בני אדם אובחנו בממלכה כחיוביים מאז אותו תאריך – כמעט מחצית מכל המאובחנים מאז פרוץ המגפה.
מבחינת מספר המתים הגל הנוכחי פחות קטלני לעומת שני הגלים הקודמים בבריטניה. מאז 1 ביולי מתו בבריטניה כ-11,600 חולי קורונה, מתוך 139,834 קורבנות המגפה בממלכה. כלומר מספר המתים בגל הנוכחי מהווה כ-8% מסך כל המתים מקורונה מאז פרוץ המגפה.
תמר יהלומי. חודש אחרי שחשפה לראשונה את בת זוג - הזמרת שרית חדד עלתה אמש לבמה בהופעה במתחם זאפה פארק הירקון והקדישה לתמר יהלומי חברתה את השיר "אהבה כמו שלנו".
שליט טורקיה העוצמתי, ארדואן, שוב מנסה להפגין כוח, חושף "סוכני מוסד" ומתגרה בשגרירי המערב. פרשננו רון בן ישי מנתח את מצבו הפוליטי, את השאיפות לניצחונות "האיסלאם הנכון" בכל סכסוך, את הקשר לאיראן וגם לישראל - הכותרת, הפודקאסט היומי.
שאלת מיליון הדולר: מה מועיל יותר להארכת החיים של בעלי משקל עודף - פעילות גופנית או דיאטת הרזיה?
ומה עשה "דינוזאור" במליאת האו"ם בניו יורק?
(צילום: תוכנית הפיתוח של האו"ם)