הריבית האפסית של בנק ישראל בשנים האחרונות הובילה לשתי מגמות: מצד אחד, אחוזי התשואה על הפיקדונות שואפים לאפס, מה ששלח ישראלים רבים להשקיע בשוק ההון או בנדל"ן. מצידו השני של המטבע, הריבית הנמוכה עוררה תחרות עזה בכל הנוגע להלוואות ומימון.
הריבית של בנק ישראל עומדת על 0.1% כבר שנה. הפעם האחרונה בה עמד שיעור הריבית על יותר מ-0.25% היתה אי שם ב-2014. בהתאם, ריבית הפריים, המבוססת על ריבית בנק ישראל ומשמשת בסיס לכל הלוואה ועסקת מימון, עומדת על נתון נמוך במיוחד כבר מספר שנים. הריבית הנמוכה הובילה לתחרות בתחום ההלוואות והמימון - החל ממשכנתאות ועד מימון רכישת רכב חדש.
על רקע התחרות הגוברת והביקוש הצומח לרכב חדש, עולם מימון הרכב התפתח בשנים האחרונות והפך להיות אטרקטיבי - הן מבחינת הריבית והן מבחינת מגוון מסלולי המימון. שחקנים חדשים כמו חברות המימון החוץ בנקאי נכנסו לשוק, וכרטיסי האשראי החלו להתחרות על ליבם של צרכני הרכב.
אין ספק שהמימון האטרקטיבי והמגוון קירב את הישראלים לחלום הרכב החדש. מהן אפשרויות המימון ברכישת רכב חדש? ומהם היתרונות של רכישת רכב 0 ק"מ דרך חברות הליסינג, בכל הנוגע לאפשרויות מימון?
2 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

הלוואה מהבנק

אחת האופציות הפופולאריות והמסורתיות ביותר לגיוס הכסף לרכישת רכב היא הלוואה מהבנק שלכם, כאשר היתרון הוא היציבות הפיננסית של הבנק וההיכרות שלו אתכם בתור לקוח. הבנק יכול להציע תנאים טובים לרכישת רכב, אך בכפוף לתנאים רבים נוספים - האם אתם לקוחות טובים? מהם הביטחונות שלכם? האם אתם חורגים מהמסגרת שהבנק מספק לכם? כל הפרמטרים האלו ישפיעו על תנאי ההלוואה ועל ההחלטה הם בכלל לספק הלוואה עבורכם.
באופן תיאורטי ניתן לקחת הלוואה גם מבנק שאתם לא לקוחות שלו, אך במקרה כזה תאלצו להעביר מסמכים על המתנהל בחשבון שלכם, ומעבר לכך - מדובר על בנק שלא מכיר אתכם ולכן המו"מ על התנאים עשוי להיות מוגבל יותר.
במקרים רבים, חברת הרכב עובדת בשיתוף פעולה עם הבנק במתן פתרונות מימון. החיסרון בשיטה זו היא הצורך להתנהל מול הבנק בנפרד ובמקביל לסגירת העסקה מול חברת הרכב, מה שמסרבל את התהליך ועלול ליצור עיכובים.

הלוואה מחברת האשראי

בשנים האחרונות גם כרטיסי האשראי החלו להציע הלוואות להגשמת חלומות, יציאה לחופשות וכל מטרה אחרת שתצליח להציע ללקוח כסף ולגרום לו לשלם ריבית יקרה ומנופחת.
חברות האשראי מציעות תנאים משתנים מאוד, אך לרוב הן מציעות גמישות גדולה יותר מאשר הבנקים מבחינת מספר תשלומים, תקופה ההלוואה ועוד. הזמן עד לקבלת ההלוואה בפועל קצר בהרבה מהתהליך של לקיחת הלוואה מהבנק, מה שהופך את האופציה לאטרקטיבית למדי. בנוסף, הלוואות מחברות אשראי לרוב לא דורשות ערבים או בטוחות.
המחיר של הגמישות, המהירות ותנאי הסף הנמוכים הוא ריבית גבוהה. ההבדל בריביות אמנם עשוי להיראות לא משמעותי במבט ראשוני, אך בחישוב על כל תקופת ההחזר, ההבדל בעלויות הרכב עשוי להגיע לאלפי שקלים.

מימון של חברות הליסינג עצמן - פתרון נוח עם מגוון מסלולים

אפשרות נוספת היא פתרון מימון מטעם חברת הרכב עצמה. חברות הרכב הגדולות, כמו קבוצת שלמה, מפעילות חברת בת הפועלות בתחום המימון, כך שכל התהליך נעשה In-house, בצורה נוחה, מיידית, עם מינימום ביורוקרטיה ומקסימום זמינות ותנאים.
כאשר בוחרים במימון מטעם חברת הליסינג, חשוב לבדוק מהו היקף המימון אותו אתם יכולים לקבל מתוך סכום הרכישה הכולל, והאם החברה מציעה מסלול מימון שמתאים לצרכים ולהתנהלות הפיננסית השוטפת של משק הבית שלכם. המסלולים כיום כוללים ריבית קבועה ולא צמודה, ריבית קבועה הצמודה לממד וריבית משתנה הצמודה לפריים.
יתרון נוסף של מימון חוץ בנקאי הוא שסכום ההלוואה לא "יושב" לצרכן על האובליגו בבנק, שהוא מסגרת האשראי שהבנק נותן לכל לקוח. כאשר המימון ניתן באופן חיצוני לחלוטין מהבנק, יש לכם בתור לקוחות מרחב פעולה הרבה יותר רחב מול הבנק שלכם בתקופת ההחזר של עסקת המימון.

על מנת להגן על עצמכם מהפתעות בהמשך - בחרו במסלול עם ריבית קבועה וללא הצמדה

הריבית בישראל נמוכה מאוד לנכון להיום, אך הריבית האפסית לא היתה כאן תמיד - רק לפני עשור ריבית הפריים עמדה על קרוב ל-5%. המשמעות של עלייה עתידית בריבית, היא שאם לקחתם מימון לרכב עם ריבית משתנה, ההחזר החודשי עשוי לתפוח. כיום, כאשר הריבית נמוכה מאוד - יש לה רק לאן לעלות. זו הסיבה לכך שהאפשרות הטובה ביותר בשוק, זו שתגן עליכם מעליות פוטנציאליות בריבית במשך תקופת ההחזר, היא מימון עם ריבית קבועה. קבוצת שלמה, קבוצת הרכב הגדולה בישראל, מציעה מגוון מסלולי מימון דרך חברת בת שלה הפועלת בתחום המימון. אחד המסלולים הרלוונטיים ביותר לתקופה הנוכחית הוא מסלול ריבית קבועה וללא הצמדה. היתרון העצום הוא שאתם יודעים איך אתם נכנסים, ואיך אתם יוצאים - בלי הפתעות בחיוב החודשי לאורך כל התקופה.

הסופרמרקט של הרכבים החדשים - מגוון, מימון אטרקטיבי וכל השירותים במקום אחד

קבוצת שלמה מציגה לישראלים את הסופרמרקט של עולם הרכב החדש - מגוון עצום של דגמי רכב 0 ק"מ, חדשים "מהניילונים", בקטגוריות שונות ובזמינות מיידית, מסלולי מימון רבים שמתאימים לכל צרכן, שירותי טרייד אין וביטוח, ועוד. כל מה שצריך הוא להיכנס לסופרמרקט של שלמה, לבחור את הדגם המתאים לכם, את מסלול המימון שמתאים לכיס ולצרכים שלכם – ולצאת עם רכב עוד באותו היום.
2 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

פורסם לראשונה: 14:42, 10.06.21