מתקפת טרור בכניסה לנמל בקאבול: "עשרות נפגעים"

פיצוץ אירע אחר הצהריים מחוץ לנמל התעופה הבינלאומי בקאבול, בזמן שמבצע הפינוי ההמוני מאפגניסטן נמשך. לפי דיווחים רבים מחבל מתאבד התפוצץ בכניסה לאחד משערי הנמל והרג כמה בני אדם. גורם בטליבאן אמר כי לפחות 13 בני אדם - כולל ילדים ואזרחים זרים - נהרגו בפיצוץ ליד "שער אייבי" ולוחמי טליבאן נפצעו. זמן קצר לאחר מכן דווח על פיצוץ שני באותו מקום, ובפנטגון העריכו שמדובר במתקפה משולבת. בבית חולים בקאבול דווח על יותר מ-30 נפגעים בשני הפיצוצים - ונמסר ששישה מהנפגעים מתו בדרך לבית החולים.
בצהריים, על רקע החשש מפיגוע מיידי של דאעש בנמל התעופה, דווח על אש שנורתה לעבר מטוס חילוץ של צבא איטליה שהמריא מהנמל. בהמשך העריך המודיעין האיטלקי שלא מדובר בירי מכוון לעבר המטוס - אלא בירי הרתעה של כוחות הביטחון, במטרה לפזר התקהלות. למטוס לא נגרם נזק.
היום פורסמו הערכות לפיהן כ-10,000 בני אדם עדיין נמצאים בתוך נמל התעופה או בשעריו בתקווה לעלות לאחד ממטוסי החילוץ של מדינות המערב. בהודעה שפרסמה אמש שגרירות ארה"ב בקאבול היא קראה לכל האזרחים להימנע מנסיעה לנמל והורתה למי שכבר נמצא בשעריו לעזוב אותו מיד, וזאת בגין "איומים ביטחוניים". בריטניה פרסמה אזהרה דומה.
מבחינת הזווית הישראלית, הבית הלבן עדכן כי הפגישה בין נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן לבין ראש הממשלה נפתלי בנט המבקר בוושינגטון נדחית עד להודעה חדשה וכלל לא בטוח כי תתקיים היום. בנט שוחח מוקדם יותר בטלפון עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל שעדכנה אותו כי לא תוכל לקיים את ביקורה המתוכנן בישראל בתחילת השבוע הבא. הקנצלרית הסבירה כי הרקע לביטול הוא מצב החירום באפגניסטן והצורך בהשלמת פינוי כוחות הצבא הגרמניים מהמדינה.
4 צפייה בגלריה
פינוי פצועים פיגוע מחוץ לנמל התעופה ב קאבול אפגניסטן
פינוי פצועים פיגוע מחוץ לנמל התעופה ב קאבול אפגניסטן
פינוי פצועים מחוץ לנמל התעופה בקאבול אפגניסטן

לקריאה נוספת

אחרי 15 שנה: רומן זדורוב השחרר

מחוץ לכלא שאטה המתינו שעות ארוכות לשחרורו של רומן זדורוב, הנאשם ברצח תאיר ראדה בקצרין ב-2006, למעצר בית. בשעה 19:30 הוא יצא מהכלא.
4 צפייה בגלריה
רומן זדורוב יוצא מכלא שאטה למעצר הבית בקצרין
רומן זדורוב יוצא מכלא שאטה למעצר הבית בקצרין
רומן זדורוב יוצא מכלא שאטה למעצר הבית בקצרין
(צילום: עידו ארז)
רעייתו אולגה הגיעה לאסוף אותו מהכלא יחד עם בנם לאון בן ה-15, שנולד חודש אחד לפני שאביו נעצר לראשונה ב-2006. "אני מתרגשת, כולי במתח", אמרה.
השופט אלכס שטיין מבית המשפט העליון, שדחה את ערעור פרקליטות המדינה על ההחלטה לשחרר את זדורוב למעצר בית באיזוק אלקטרוני, הוסיף שלושה תנאים חדשים: איסור ביקור אנשים זרים בבית שבו ישהה זדורוב במעצר בית, מתן אפשרות למשטרה לבצע האזנות סתר לטלפונים ולמחשבים שבהם נעשה שימוש בבית והפקדת דרכונו של זדורוב כדי שלא ייצא מהארץ.
אילנה, אמה של הנערה תאיר ראדה שנרצחה לפני 15 שנה בקצרין, אמרה הבוקר לאחר שבית המשפט העליון דחה את ערעור הפרקליטות על ההחלטה לשחרר את הנאשם רומן זדורוב למעצר בית - כי אם הפרקליטות לא תציג במשפט החוזר את כל הראיות שיש בידיה, היא תלך ל"הליך שיזעזע את המדינה".
4 צפייה בגלריה
שלט בקצרין לקראת יציאתו של רומן זדורוב למעצר בית
שלט בקצרין לקראת יציאתו של רומן זדורוב למעצר בית
שלט בקצרין לקראת יציאתו של רומן זדורוב למעצר בית
(צילום: גיל נחושתן)


אילנה ראדה: " כולם פה משוכנעים שזדורוב הוא הרוצח"
(צילום: אביהו שפירא)
לקריאה נוספת

מחר בערב צפוי חסן נסראללה לנאום.
בחזרה אל פרשת עוזי משולם. ההתבצרות הארוכה עם חסידים חמושים בבית קטן ביהוד. האידיאולוגיה, המעצרים ומלחמת הגרסאות, והשאלות שעדיין נותרו פתוחות. חזרנו לפרשה שטלטלה את המדינה: "מלחמת היהודים" - הכתבה השנייה בסדרה תתפרסם מחר במיוחד למנויי +ynet.
בערוץ התרבות חוגגים מחר 40 שנה לאלבום המופת של שלום חנוך "חתונה לבנה".
בסוף השבוע ובתחילת השבוע הבא יהיה חם מהרגיל לעונה, ויורגש עומס חום כבד עד קיצוני.
איי סיישל הפכה בימים האחרונים למדינה שבה שיעור התחלואה מאז פרוץ המגפה הוא הגבוה ביותר בעולם, לאחר שכ-20% מהתושבים במדינת האיים באוקיינוס ההודי נדבקו בקורונה בשנה וחצי האחרונות.
מקרי הקורונה הראשונים שאובחנו במדינה, שמושכת אליה גם תיירים ישראלים רבים, התגלו באמצע חודש מרץ. עד תחילת 2021 התגלו במדינה בסך הכול 275 מאומתים לנגיף. אך מתחילת השנה חלה עלייה חדה במספר המאומתים.
למעשה, מאז תחילת יולי אובחנו באיי סיישל כ-4,000 תושבים חיוביים לקורונה. אמנם מדובר במספר שנראה לנו נמוך בישראל, לאור הנתונים בגל הרביעי, אך במדינה של פחות מ-100 אלף תושבים – מדובר במספרים גבוהים מאוד וגם מדאיגים.
מאז פרוץ המגפה מתו באיי סיישל 104 חולי קורונה, 36 מהם מאז תחילת יולי.
סעיד אלחרומי, חבר הכנסת ממפלגת רע"מ שהלך אתמול לעולמו בגיל 49. אלחרומי היה בדואי בן לשבט מסעודין אל-עזאזמה שבנגב, ואביו היה רועה צאן שגידל כבשים. הוא היה אחד משמונה אחים ואחיות, ולא היו לו ילדים משלו. הוא למד באוניברסיטה העברית בירושלים, קיבל תואר ראשון בפיזיקה, ואף לימד את המקצוע. הוא כיהן כראש מועצת שגב שלום, שם גם הובא למנוחות.
מרונלד ועד דונלד: מה קרה למפלגה הרפובליקנית? פרופ' איתן גלבוע החליט להחזיר אותנו לסיפורו של נשיא רפובליקני אחר - רונלד רייגן, דמוקרט שהפך את עורו והמציא מחדש את הימין האמריקני. הכותרת, הפודקאסט היומי.
תגלית בת 150 מיליון שנה: ביצה שהטילה צבה בגודל אדם.
מבזק חדשות טובות
(צילום: חגי דקל)
לכבוד יום הכלב שחל היום, ביקשנו מעמותות למסור לנו פרטים של הכלבים שכבר זמן רב ממתינים בכלוב למשפחה שתסכים לאמץ אותם. אולי תעניקו להם חיים טובים יותר?
4 צפייה בגלריה
מייקל
מייקל
מייקל
(תנו לחיות לחיות )
והצצה ראשונה למקום החדש של הקוסם.