אולי זה קשור לאופי הלחוץ של הישראלים או אולי לג'ינגול הבלתי פוסק שקיים אצלנו בין עבודה, לימודים ומשפחה. אבל בסופו של יום התוצאה היא אותה תוצאה: הצרכן הממוצע ממשיך לקבל שירותים המבוססים על הרגל ונוחות יותר מאשר איכות השירות ורמת המחיר.
אחת הגזרות בהן הדבר בא לידי ביטוי משמעותי היא גזרת כרטיסי האשראי. לא מעט לקוחות פועלים בשיטת האוטומט והופכים את כרטיס האשראי שהונפק עבורם בבנק לכרטיס ברירת המחדל שלהם מבחינת השימושים, מבלי לדעת שעל ביצוע תשלומים בכרטיס הם יכולים לקבל הטבות בעלות ערך כספי רב בכרטיסים חוץ בנקאיים. יתירה מכך הכרטיסים הבנקאיים שייכים לבנק עצמו והוא מחליט אם להנפיק אותם ללקוח או לסרב לו, הכל בהתאם למצבו הכספי בבנק.
2 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

מסגרת אשראי נוספת

אחד היתרונות הבולטים של כרטיס אשראי חוץ בנקאי הוא מסגרת האשראי הנוספת. בעצם, ברגע שאתם מחזיקים בכרטיס חוץ בנקאי אתם מקבלים מרווח נשימה פיננסי בצורת מסגרת אשראי שאיננה משפיעה כלל על המסגרת שלכם בבנק. הדברים אמורים במיוחד בימים אלו בהם מקבלים המוני ישראלים הודעה מהבנק על הקטנת מסגרת האשראי בכרטיס הבנקאי שלהם, מה שעלול להקשות עליהם במיוחד בתקופה הקרובה.
למה הכוונה? החל מחודש ינואר 2021 תיכנס לתוקפה רפורמת שטרום המחייבת את הבנקים הגדולים להקטין ללקוחותיהם את מסגרת האשראי החודשית. ועדת שטרום התכנסה לראשונה בשנת 2015 מתוך מטרה לחולל שינוי בענף הבנקאות והאשראי בישראל. כתוצאה מעבודתה של הוועדה נחקק בינואר 2017 "חוק שטרום" אשר הורה בין היתר לבנקים הגדולים לצמצם את סך מסגרות כרטיסי האשראי שלהם עם כניסתה של שנת 2021. מטרתו של המהלך היא לחולל תחרות בשוק השירותים הבנקאיים והפיננסיים תוך יצירת סביבת אשראי תחרותית יותר, על מנת שהצרכנים יוכלו ליהנות מתנאים טובים יותר, ללא תלות בבנק בו מתנהל חשבון העו"ש שלהם.
המשמעות של צמצום המסגרת בכרטיס הבנקאי היא שאם תכננתם לבצע בקרוב רכישה גדולה באמצעות הכרטיס (משפצים את הבית, יוצאים לחופשה מפנקת בחו"ל, וכן הלאה) הרי שעם יישום החוק החדש להגברת התחרות ולצמצום הריכוזיות בשוק הבנקאות בישראל, אולי לא תוכלו לעשות זאת בכרטיס הבנקאי.
אגב אין זה משנה אם אתם לקוח עסקי או פרטי שכן ההגבלה החדשה תקפה לכולם, וכך אם הורגלתם נניח למסגרת אשראי גדולה יחסית של 15 אלף ₪ זו עלולה להיחתך עם יישום החוק בחצי, וכך תיקלעו לבעיה תזרימית. פה בדיוק נכנסים כרטיסי האשראי החוץ בנקאי המאפשרים לכם בשגרה, ובמיוחד כעת מסגרת אשראי נוספת, כך שתוכלו להמשיך ולהתנהל בקצב הרגיל.

כרטיס אשראי עם ערך מוסף

יתרון שני של כרטיסים חוץ בנקאיים- הם מציעים לכם ערכים מוספים שלא תמיד קיימים בכרטיסים הבנקאיים:
הטבות ופינוקים – כרטיסי האשראי החוץ בנקאיים מציעים ללקוחותיהם אין ספור הטבות ופינוקים בכל תחומי החיים, כך שעליכם רק לבחור את הכרטיס עם ההטבות המועדפות עליכם, ולהתחיל ליהנות.
הלוואות – באמצעות כרטיס חוץ בנקאי ניתן לקבל הלוואה שהיא מחוץ למסגרת הכרטיס (כלומר מעבר למסגרת האשראי שמקבלים בכרטיס החוץ בנקאי) ובמקרים מסוימים היא יכולה להיות בריבית טובה יותר מהבנק. ראוי לציין כי כל מקרה נבחן לגופו.

2 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)


כרטיס האשראי maxBack

על מנת ליהנות מכל היתרונות האמורים ובמיוחד על מנת להתכונן מראש ליישומו של החוק החדש מומלץ לדאוג להצטייד בכרטיס אשראי חוץ בנקאי שיעניק לכם לא רק מסגרת אשראי נוספת, אלא גם ערכים נוספים בהתאם לצרכים והאפיונים הכלכליים שלכם.
אז הכירו את כרטיס maxBack – כרטיס האשראי שנותן לכם תחת קורת גג אחת מסגרת אשראי נוספת, הטבות מפנקות ואפילו כסף בחזרה על כל קנייה:
שנה שלמה בלי דמי כרטיס, הטבות מפנקות וכסף בחזרה
בעלי כרטיס maxBack נהנים מתוכנית הטבות מפנקת במיוחד הכוללות פינוקי 1+1 במגוון אטרקציות, מסעדות, חנויות ורשתות ברחבי הארץ. בנוסף לשלל הפינוקים ב- maxBackהחליטו לחסוך לכם כסף ובמשך השנה הראשונה השימוש בכרטיס הוא חינמי ללא תשלום דמי כרטיס.
ואם כל זה לא מספיק הרי שבאמצעות הכרטיס תוכלו לקבל "כסף בחזרה", כן ממש כך– מחזיקי כרטיס maxBack נהנים מהחזר של 1% על כל העסקאות בכרטיס בשנה הראשונה והחל מהשנה השנייה, ההחזר יעמוד על 0.75%. הנקודות הולכות ומצטברות וכאשר תגיעו ל-75 נקודות תוכלו לממש אותן באמצעות גיפטקארד דיגיטלי ולקנות בעשרות רשתות מובילות בארץ, כמו טרמינל X, דלתא, פוקס, מנגו,שילב, ועוד.

בשורה התחתונה

אם אתם מרגישים שאתם לא יכולים להתנתק מהכרטיס הבנקאי אליו התרגלתם עם השנים, עשו לכם טובה והצטיידו גם בכרטיס חוץ בנקאי שלא תופס את המסגרת בבנק ויש לו מסגרת משלו. עם כרטיס זה, דוגמת כרטיס maxBack, תוכלו לא רק לקבל מסגרת נוספת שהיא מחויבת המציאות עם כניסת החוק החדש לתוקפו אלא גם תתאפשר וכן תוכלו לקבל דרכו מגוון הטבות ואפילו כסף בחזרה.

פורסם לראשונה: 11:17, 28.12.20