מה תחומי העיסוק של המשרד?
המשרד מנהל תיקי חדלות פירעון והוצאה לפועל מטעם חייבים, ליטיגציה מסחרית ותאגידית, ניהול תיקים בבתי משפט בתחום אזרחי-מסחרי תביעות כספיות, סכסוכי ירושות וצוואות, תביעות ייצוגיות, עתירות מנהליות ודיני מקרקעין.
איך הגעת להיות עורך דין?
בגיל שלוש וחצי עליתי עם משפחתי מלוב, אבא שהיה פעיל עליה של הסוכנות ועשה הרבה למען הציבור קיבל אפשרות לבחור היכן נגור, הוצעו לו שתי אפשרויות צהלה או בת ים, אבא בחר בת ים.
בחירתו זו הטביעה בי חותם עמוק, ראיתי פה הכל ובעיקר ערבות הדדית ונכונות מצד החזקים יותר לעזור לציבור מרקע סוציואקונומי חלש הזקוק לסיוע ואינו מודע לזכויותיו.
בת ים היא כור היתוך במלוא מובן המילה וכלל לא בטוח שהייתי הופך לעורך דין אם הוריי היו בוחרים אחרת מכפי שבחרו. בחירתם זו העירה בי את הרצון לסייע לייעץ ולעזור והובילה אותי ללימודי המשפטים.
כשהייתי בתיכון, החלה להיות משודרת הסדרה: "המרוץ אחר הגלימה" המתארת את חייהם של סטודנטים למשפטים. מה שראיתי קסם לי מה גם שבתור עולה חדש ראיתי את הורי לא ממצים את הזכויות שלהם, לא עומדים על שלהם ומקבלים דברים כתכתיב. כל אלו הנביטו בי את הרצון להפוך ביום מן הימים לעורך דין .
באותן שנים לא היה קל להתקבל ללימודי משפטים. מתוך אלפי מועמדים רק כ-250 סטודנטים היו מתקבלים מדי שנה, אבל אני האמנתי לחלוטין שזה אפשרי ברוח האופטימיות האופיינית לי שלוותה אותי לאורך כל חיי.
התקבלתי למכינה הקדם משפטית, אחריה המשכתי ללימודים, כשסיימתי פתחתי מהר מאוד משרד עצמאי.
מהי הייחודית שלך כעורך דין?
האמפטיה שלי, יכולת ההזדהות וההקשבה שלי היא הגשר שלי ללקוח, אני מסתכל עליו לא כעל עוד "פנקס צ'קים מהלך" אלא כעל אדם שהוא עולם ומלואו. כל אלו יחד עם המבט בגובה העיניים יוצרים אצל הלקוח תחושת אמון ובטחון, חשוב לי לתת ללקוח את התחושה שהוא לא לבד.
בפן המקצועי, הייחודיות שלי היא נטייה לעבור השתלמויות וללמוד עוד ועוד, יש לי עשרות תעודות מהשתלמויות בהן השתתפתי, חלקן בתחומים בהם אני עוסק ורוצה להעמיק, וחלקן בתחומי משפט שאיני עוסק בהם ישירות אבל נותנים לי ידע ונקודת מבט נוספת.
אתה מרגיש את הקורונה במשרד?
יש קריסה רוחבית ורחבה של עסקים קטנים ושל אנשים פרטיים שלקחו יותר מדי התחייבויות ולצערי זה רק קצה הקרחון...
במקביל יש סכסוכים שנובעים מתוצאות המגיפה והסגרים, כמו חוסר יכולת או חוסר נכונות להקל על שוכרים של חנויות, מסעדות או מפעלים למרות הסגרים הארוכים בהם ירדו מאוד ההכנסות.
אני רואה בעלי עסקים קטנים נמחקים ממש ובעלי עסקים חדשים שעמדו לקראת צמיחה קורסים ונגדעים, כמו גם שכירים שנותרו ללא משכורות ואינם עומדים בהתחייבויות.
יצא לי אפילו להזיל דמעה עם לקוחות, כשאתה רואה אנשים מרוסקים זה כואב ואני עושה ככל יכולתי כדי לעזור.
ספר על הישג מקצועי שאתה גאה בו במיוחד:
תודה לאל, היו לא מעט כאלה, אבל דווקא לאחרונה ניצחנו בשתי תביעות ייצוגיות גדולות. אחת מול סלקום, שם הבאנו להחזר של מיליוני שקלים לציבור הלקוחות של החברה. השנייה כנגד עריית תל אביב שהשיבה חמישה מיליון שקלים לציבור רחב ששילם פיקדונות אך לא קיבל אותם חזרה.
מה אתה הכי אוהב במקצוע?
את היכולת לסייע, להיאבק, לכוון, לייעץ, לשנות ולהשפיע כדי לעזור לאנשים.
הרגע זו בו אני מצליח להביא עוד לקוח שלי להיפטר מחובותיו ומוציא אותו לדרך חדשה ללא חובות, מרגש אותי כל פעם מחדש.
**המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.