אבי, בעלה של איילת שטבעה למוות, מספר על האובדן
(צילום: ליהי קרופניק )

"היא הייתה העוגן של החיים שלי", סיפר אבי, בעלה של איילת ריימונד אוריאל, בת 42, שטבעה למוות שלשום (א') במרינה בתל אביב. איילת קפצה למי הים כדי להציל את בנה אורי בן ה-7 שהחל להיסחף למעמקים. עובדי המרינה ניסו להציל את ריימונד אוריאל ואף ביצעו בה פעולות החייאה אולם המאמצים עלו בתוהו. היא הותירה אחריה בעל, שלושה ילדים וקהילה גדולה של תושבי שכונת יד אליהו שמתקשים להתאושש מהטרגדיה.
6 צפייה בגלריה
איילת  ריימונד
איילת  ריימונד
איילת ריימונד אוריאל ז"ל
(צילום: מוטי קמחי )
6 צפייה בגלריה
אבי ריימונד
אבי ריימונד
תמונות משפחתיות. "הייתה העוגן של כולנו"
(צילום: מוטי קמחי )
"איילת הייתה אמא מאוד דומיננטית וממש הציר של הבית", סיפר בעלה אבי. "היא בנתה סביבה מעגלים רחבים מאוד של קשרים ועשתה הרבה מאוד בשביל הקהילה. תמיד היא שאלה אותי 'למה בחרת בי?' ותמיד אמרתי לה שאני צריך אישה חזקה לידי והיא באמת הייתה העוגן שלי והבסיס".
בערב יום ראשון אבי היה בעבודה כשקיבל טלפון מבתו הבכורה אופק שמשהו לא טוב קרה. תוך כדי שהוא נוסע לבית החולים, שמע ברדיו על טביעה של אישה בתל אביב, אך לא קישר שמדובר באשתו. "לא קשרתי שזה אותו מקרה כי דיווחו על אישה בת 32 ויש פער של עשור לאיילת. אמרתי לעצמי 'לא האירוע שלי' והמשכתי לנסוע עם תקווה", סיפר אבי. רק כשנכנס לחדר המיון בבית החולים ונלקח על ידי הצוות הרפואי לחדר צדדי, החל להבין את גודל הטרגדיה שנפלה עליו.
6 צפייה בגלריה
אבי ריימונד
אבי ריימונד
אבי. "לא קישרתי בהתחלה שזו אישתי"
(צילום: מוטי קמחי )
6 צפייה בגלריה
אופק ואיתמר ריימונד
אופק ואיתמר ריימונד
אופק ואיתמר, ילדיה של איילת
(צילום: מוטי קמחי )
"אחרי שסיפרתי לילדים שאמא מתה, אורי ישר אמר לי 'אבא אני גרמתי לאמא למות'", שחזר אבי. "הוא נכנס למים הרדודים למרות שאיילת אמרה לו לא להיכנס למים. פתאום נהיה לו עמוק. אמרתי לו שאולי היה סחף אבל הוא אמר שבשלב מסוים שהוא צעד במים ונהיה לו עמוק, הוא לא הצליח לעמוד, ואז איילת מיד קפצה למים להוציא אותו".
אופק (14) בתה הבכורה של ריימונד אוריאל, סיפרה שאימה "הייתה בנאדם. היא התעקשה תמיד לעשות את הדברים בדרך שלה. היא התנדבה לעזור לאחרים, והייתה פעילה בשכונה, בבית הספר ובגנים. הרבה אנשים הכירו אותה והעריכו את העבודה שלה". גם הבן איתמר (11) הספיד את אימו: "כשהלכנו לאיזה מקום היא תמיד נהגה להכיר אותנו לאחרים כדי שגם לנו יהיו המון חברים. היה חשוב לה להעביר לנו ערכים של נתינה למען החברה".
6 צפייה בגלריה
אבי ריימונד
אבי ריימונד
ספר הזיכרון שיצרו לאיילת
(צילום: מוטי קמחי )
6 צפייה בגלריה
חברות של איילת
חברות של איילת
חברותיה של איילת
(צילום: מוטי קמחי )
דפי והדס, חברות של איילת ופעילות חברתיות בשכונה, התקשו גם הן להיפרד מחברתן. בשבוע שעבר, הן ארגנו הופעה של סולן נקמת הטרקטור אבי בללי וגליה חי בחצר ביתה של איילת כדי לשמח את התושבים, הופעה שבפועל הפכה לאירוע פרידה ממנה. "אנחנו ביחד כבר כמה שנים באינטנסיביות", סיפרה דפי. "איילת חושבת על אחרים לפני שהיא חושבת על עצמה ובכל פינה שהיא מזהה צורך או חוסר היא באה מיד ומרעיפה שם – זה לא ייאמן. אנחנו שואלות כל הזמן את עצמנו למה דווקא היא, זה לא הוגן ולא מציאותי".
הדס, חברתה של איילת, סיפרה כי לאחר שחלתה בקורונה והרגישה דכדוך הייתה זאת איילת שעשתה מעשה כדי לעזור לה. "שיתפתי את איילת שאני מדוכדכת ואז ב-23:00 בלילה היא אמרה לי שהיא שולחת לי עוגה חמה", סיפרה הדס. "אמרתי לה, 'עזבי, הכל בסדר', אבל היא התעקשה. היא הגיעה לשער הבית עם שקית מקושטת בברכות ובתוכה עוגה חמה ומתוקה – זאת דוגמה ליכולת שלה להיות ערה לסביבה ולא לעבור ליד. אם היו עוד איילת בעולם הינו בעולם טוב יותר".