פחות נדבקים ברקע הסגר המתוכנן בכ-30 רשויות מקומיות המוגדרות "אדומות": לפי נתוני משרד הבריאות מהבוקר (יום ו'), ביממה החולפת אובחנו בישראל 2,766 נשאי קורונה ב-34,586 בדיקות. מה צבע היישוב שלכם? צפו בפילוח המלא של משרד הבריאות.
4 צפייה בגלריה
מתחם היבדק וסע בנתניה
מתחם היבדק וסע בנתניה
מתחם היבדק וסע בנתניה
(צילום: עידו ארז)
יממה לפני כן אובחנו 3,150 נדבקים בקורונה - המספר הגבוה ביותר מפרוץ המגפה. מתוך 32,962 בדיקות שפוענחו ביממה הקודמת 9.5% חזרו חיוביות. כלומר, כמעט אחד מכל 10 נבדקים קיבל תשובה חיובית.
מנתונים נוספים שפרסם הבוקר משרד הבריאות עולה כי מספר החולים שמצבם קשה עומד כעת על 416, ומהם נזקקים להנשמה מלאכותית 123 מטופלים. מספר הנפטרים מפרוץ המגפה עומד על 991. מספר המאובחנים מפרוץ המגפה בנגיף הגיע ל-125,755, ומהם החלימו 99,487 בני אדם.
הפרויקטור פרופ' גמזו
(צילום: לע"מ)

קבינט הקורונה החליט אתמול להטיל סגר מיום שני הקרוב על רשויות שנחשבות "אדומות" מובהקות, והגבלות על רשויות נוספות שמוגדרות "אדומות" במקרה שהמשטרה תוכל להיערך לכך.
הבוקר הבהירו בלשכתו של פרופ' גמזו כי ההצעה אתמול בקבינט הייתה להטיל סגר על שמונה ערים עם תחלואה גבוהה במיוחד, והטלת מגבלות תנועה על שאר הרשויות ה"אדומות". קבינט הקורונה העניק לצוות בראשות פרופ' גמזו להרחיב את רשימת הרשויות ה"אדומות" שיוטל עליהן סגר מלא ולא רק מגבלות תנועה. עוד נמסר כי ההחלטה הסופית בנושא תתקבל בסוף השבוע ותאושר על ידי הממשלה ביום ראשון.
במסגרת הסגר יוטלו על הרשויות ה"אדומות" המובהקות ההגבלות הבאות: איסור על התרחקות של יותר מ-500 מטר מהבית, סגירת עסקים למעט עסקים חיוניים, מערכת החינוך תיסגר למעט הגנים והחינוך המיוחד, יוגבלו היציאה מהיישוב או מהשכונה וכן הכניסה אליה.
אם המשטרה תודיע שלא תצליח לעמוד בכך - תצומצם רשימת היישובים שעליהם יוטל סגר. ביום חמישי הבא צפויה החלטה בקבינט הקורונה אם להטיל סגר כללי.
בתדרוך לתקשורת, אחרי שהתקבלה אתמול ההחלטה בקבינט הקורונה בדבר סגר על רשויות מקומיות שמצב התחלואה בהן גבוה באופן יחסי, אמר הפרויקטור פרופ' רוני גמזו: "כל ישראל במלחמה. תחלואה שמטפסת ביממה אחת מכ-2,000 לכ-3,000 צריכה להדאיג את כולנו".
פרופ' גמזו ציין בדבריו את העלייה במספרי הנדבקים במגזר החרדי ובחברה הערבית וכן באוכלוסייה הכללית. הפרויקטור הודה לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשרי הקבינט שתמכו בעמדותיו: "לא לכל השרים היה קל מול ההחלטות הללו, אני מצטער שאני שם אותם במצב הזה".
4 צפייה בגלריה
רוני גמזו
רוני גמזו
"לא לכל השרים היה קל עם ההחלטות". פרופ' גמזו
(צילום: לע"מ )
זעם בטייבה בעקבות הסגר המסתמן
(צילום: עידו ארז)
גמזו פנה לציבור: "אנחנו באירוע של מלחמה ואני מבקש מכולם להיות אחרי הממשלה ואחרי קבינט הקורונה כגוף אחד, כי יש לפנינו עוד החלטות קשות. אנחנו נצטרך להחליט ולראות מה יהיה בימים הקרובים, אם התחלואה תימשך. זה מסר לכל מדינת ישראל: שום חתונות, שום אירועים המוניים, שום זלזול בשום מסעדה ובשום מקום".
הפרויקטור ציין את 10 בספטמבר כמועד לבחינת מצב התחלואה לאחר פתיחת מערכת החינוך.
הוא תקף את מי שלא נשמע להנחיות משרד הבריאות: "מי שלא עוטה מסכה או מזלזל - יורק בפרצוף של הרופאים והאחיות שעובדים 24 שעות ביממה במחלקות הקורונה".
על נתוני החולים ביישובים החרדיים אמר פרופ' גמזו: "רמת התחלואה במגזר החרדי עלתה שוב בעשרת הימים האחרונים באופן מטריד. זה קשור בהתפרצות או בבדיקות חיוביות בישיבות, אבל חלק גדול עדיין נמצא בתוך הישובים עצמם".
פורסם לראשונה: 07:57, 04.09.20