שגרת הקורונה הטילה עלינו לא מעט מגבלות בכל תחומי החיים, אחת מהן היא עטיית מסיכות אשר מסתירה חלק גדול מהפנים שלנו והופכת את החלק העליון, המצח והגבות, למרכז תשומת הלב בתקשורת שלנו עם הסביבה החיצונית. "בשגרה הרגילה, טרום קורונה, נדרשו כמה שניות כדי לזהות פחות או יותר מיהו ומה גילו של האדם מולנו וזאת באמצעות הסתכלות על השפתיים, הלחיים והסנטר. היום, בגלל המסיכות המצח והגבות הם החלקים החשופים ולהם חשיבות מכרעת ברושם הראשוני והמיידי שאנו מייצרים כלפי האדם העומד מולנו ולכן אנו בקלות יכולים גם לטעות בהערכת הגיל שלו", מסביר ד"ר דויד פרידמן, דרמטולוג בכיר מומחה בטיפולי עור ובטיפולים אסתטיים רפואיים.
אז איך שומרים על מראה טבעי, צעיר ורענן של אזור המצח והגבות? האם אפשר לטפל בקמטים ובקמטוטים באזור הזה באמצעות חומצה היאלורונית בלבד?
הסיבות העיקריות לקמטים ולקמטוטים במצח – קריאה, מחשבה וגם ספורט
לדברי ד"ר דויד פרידמן, "90% מהמקרים של קמטים במצח נובעים מהרמת גבות באופן תדיר. בכל פעם שאנחנו מרימים את הגבות, הקמטים הופכים לעמוקים ולקבועים יותר. אנשים מרימים גבות בזמן שהם קוראים או חושבים".
"כאשר המוח מרגיש שהגבות יורדות מעט, הוא מפעיל את השרירים הרלוונטים להרמת הגבות - מה שבסופו של דבר יוצר את הקמט", מסביר ד"ר דויד פרידמן. "זה יכול להתחיל אפילו לפני גיל 30. גם בקרב אנשים שעושים ספורט ובעיקר בקרב אלה שעושים הרבה ספורט, תיתכן היווצרות של קמטים באזור הזה. כשעושים ספורט, יש ירידה בנפח המצח וברקות ואז יש צניחה של הגבות וכשזה קורה, המוח 'מרים' את הגבות דרך הפעלת השרירים, ואז נוצרים קמטים".

2 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)


כיצד ניתן לטפל בקמטים באזור הזה?
"יש מגוון טיפולים פופולריים ומוכרים יותר וכאלו שמוכרים פחות לטיפול בחלק העליון של הפנים. חלקם עלולים להוביל למראה קפוא או לא טבעי ואנחנו פחות שואפים לתוצאות כאלו. כשאנו מעניקים טיפול אסתטי רפואי אנו שואפים להגיע למראה טבעי, רענן כזה שאנשים מסביב לא בהכרח ידעו שטיפלת. קחו לדוגמא את השחקנית המוכרת ניקול קידמן נראית לא טבעית עם הבעות קפואות ולא טבעיות. אנו לא רוצים להגיע לשם", מסביר ד"ר דויד פרידמן.
"חשוב להבין שלא מדובר רק על העלמת הקמט שלא אוהבים, אלא שאיפה לחזור למצח צעיר ויפה", אומר ד"ר דויד פרידמן. "מצח מלא זה מצח יפה, מצח צעיר. הרבה אנשים מתרכזים בלחיים או בשפתיים, אך חשוב לדעת שגם המצח הוא מקום חשוב מאין כמותו. לפעמים, טיפול נכון במצח יכול לייתר טיפולים אחרים ולתרום משמעותית למראה הטבעי", מדגיש ד"ר דויד פרידמן.
טיפול במצח ובגבות באמצעות חומצה היאלורונית - להחזיר את המצח למצב צעיר ויפה
"שימוש בחומצה היאלורונית לטיפול באזור הזה של הפנים, מבחינתי זה טיפול מומלץ ביותר בגלל שני יתרונות בולטים: אין הגבלת תנועה של המצח מה שמייצר מראה טבעי ותוצאות שמחזיקות לאורך זמן, אפילו עד שנה" מסביר ד"ר דויד פרידמן.
טיפול אסתטי רפואי באזור המצח ידרוש לרוב 1-2 פגישות. "80% מהטיפולים דורשים פגישה אחת. עדיף לעשות פחות מידי מיותר מידי, ואחרי הטיפול הראשון לבחון האם צריך להוסיף". מדגיש ד"ר דויד פרידמן.
לדברי ד"ר דויד פרידמן, "במקרים מסויימים, טיפול נכון ומוצלח במצח יכול אפילו להוות תחליף לניתוח להרמת עפעפיים. בחלק מהמקרים צניחת עפעפיים נגרמת מצניחה של הגבות ולא של העפעפיים עצמן ולכן טיפול נכון במצח יפתח את העיניים ועשוי לייתר התערבות כירורגית".
2 צפייה בגלריה
(צילום: חברת אלרגן)

תפקיד הרופא - לראות את מה שאנחנו לא רואים, ולהביא למראה טבעי ומאוזן
על מנת לוודא שאתם מקבלים את הטיפול הבטוח ביותר והמתאים לכם, חשוב לבחור ברופא מומחה ומנוסה בתחום, אשר מבין באנטומיה של הפנים ומטפל באמצעות מוצרים איכותיים, בטוחים אשר נבדקו מחקרית.
לדברי ד"ר דויד פרידמן "לרוב כשאנו מסתכלים על עצמנו במראה אנו רואים את החזית שלנו ולא את פרופיל הפנים שהוא זה שיכול להצביע על ירידה בנפח של הרקות ושל המצח. רופא מנוסה יידע לשקלל את כל הנתונים ולהתאים את הטיפול הנכון באזורים הדרושים"
"מוצרי חומצה היאלורונית מבית ®Juvéderm נחשבים לסטנדרט של איכות", מסביר ד"ר דויד פרידמן. "הם נותנים את הערך הטוב ביותר מבחינת אורך זמן ותוצאה טובה. בנוסף, ל ®Juvéderm סדרה של מוצרים המותאמים לאזורים השונים בפנים כאשר למצח אני מטפל באמצעות שני מוצרים Juvéderm® VOLIFT ו- Juvéderm® VOLBELLA תלוי במטופלת ובאופי הטיפול" מפרט ד"ר דויד פרידמן.

גילוי נאות: ד"ר דויד פרידמן משמש כיועץ רפואי לחברת אלרגן ישראל, המשווקת את מוצרי ®Juvéderm. התוכן מבוסס על ניסיונו האישי של ד"ר פרידמן ומשקף את דעותיו האישיות.
התוכן מיועד לישראלים מעל גיל 18. יש להתייעץ עם רופא כדי לוודא שטיפול במוצרי ®Juvéderm הוא הטיפול המתאים עבורך.


פורסם לראשונה: 12:39, 22.12.20