הקניונים ייפתחו ביום ראשון, חטיבות הביניים יחכו. קבינט הקורונה התכנס בנוגע ליציאה ההדרגתית מהסגר לאחר שהושגה פשרה בין משרד הבריאות שקרא לפתיחה זהירה של המסחר לבין כחול לבן שדרשה פתיחה מהירה יותר - ולפיה הפעימה הבאה בתוכנית תוקדם מיום שלישי ליום ראשון.
פרופ' רן בליצר על הנתונים המעודדים של החיסון והחשש מפתיחת המסחר
(צילום: משי בן עמי)
ביום ראשון הקרוב, 21 בפברואר, ייפתחו כל חנויות הרחוב, הקניונים, מתחמי "ביג", השווקים, המוזיאונים והספריות ללא "תו ירוק" - משמע ללא צורך בהצגת תעודת מתחסן או מחלים. במתווה נקבע עוד כי ביום שישי הקרוב ייפתחו בתי התפילה ותותר כניסתם של 10 מתפללים לתוך בית הכנסת ושל 20 מחוצה לו. מחזיקים בתעודת מתחסן או מחלים יוכלו מיום ראשון גם להיכנס לחדרי כושר וחדרי סטודיו, לאירועי ספורט ותרבות, למלונות שייפתחו ללא חדרי אוכל (ילדים יוכלו להיכנס בהצגת בדיקה שלילית), בריכות שחייה, תערוכות, בתי תפילה (ברישום מראש) ולאזור מלונות ים המלח, שיוגדרו שוב כ"איים ירוקים".
ביום ראשון גם צפויים לחזור לבתי הספר גם תלמידי כיתות ה'-ו' וי"א-י"ב בערים ירוקות וצהובות, בנוסף לכאלה המתגוררים בערים "כתומות גבוליות" שבהן התחסנו 70% מהתושבים.
לקריאה נוספת

נערכים לתחלואה גוברת של ילדים בקורונה. כתב הבריאות שלנו, אדיר ינקו, חשף כי במשרד הבריאות הנחו את בתי החולים להכין את מחלקות הילדים לקראת מגמת עלייה מסתמנת של תחלואת ילדים בקורונה.
75% מהחולים החדשים – מתחת לגיל 40
(צילום: שמוליק דודפור, משי בן עמי)
"בחודשיים הקרובים אנו צופים מגמת עלייה בהדבקות ילדים מכל הגילים במדינת ישראל, זאת עקב סיום הסגר, פתיחת מערכת החינוך והעובדה שילדים יהוו אוכלוסייה בלתי מחוסנת", נכתב. "בנוסף על כך, מצטברות עדויות לשיעורי הדבקה גבוהים יותר בילדים של הווריאנט הבריטי אשר שכיחותו כעת בישראל היא כ-80%".
2 צפייה בגלריה
טיפול נמרץ קורונה לילדים
טיפול נמרץ קורונה לילדים
טיפול נמרץ קורונה לילדים
(צילום: דוברות הדסה)
אחר הצהריים דווח כי נער בן 14 שלא סבל ממחלות רקע מאושפז במצב קשה מאוד בבית החולים מאיר בכפר סבא בגלל תסמיני פוסט קורונה. בית החולים עדכן כי הנער "במצב סוער ביותר בטיפול נמרץ וסכנה נשקפת לחייו". בבית החולים מאושפזים עוד חמישה ילדים עם קורונה וסיבוכיה.
בתי החולים הונחו להכין מיטות לאשפוז של לפחות ארבעה ילדים חולי קורונה במחלקות הילדים הרגילות. בנוסף, הוגדרו שבעה בתי חולים ייעודיים עיקריים לטיפול בילדים חולים: הצרפתי בנצרת, רמב"ם בחיפה, דנה באיכילוב, שיבא, שניידר, הדסה וסורוקה. עוד הונחו בתי החולים להכשיר את הצוותים בבתי החולים לילדים ובמחלקות הטיפול הנמרץ לטיפול בילדים חולי קורונה.
לקריאה נוספת
הרבה זמן הילדים לא היו בחופש. כאילו הילדים לא היו בבית מספיק, בפורים בשבוע הבא הם יהיו בבית ביום חמישי וגם ביום ראשון לאחר מכן. למה? כי שושן פורים הוא ביום שבת. לטענת הורים רבים, הם קיבלו בתחילת השנה הודעות מהגננות לפיהן חופשת פורים תימשך שלושה ימים כולל שבת והלימודים יתחדשו ביום ראשון. בהסתדרות המורים טוענים בתגובה כי אין מקום לשנות את לוח החופשות.
יו"ר הנהגת הגנים הארצית, סיגל שפיץ-טולדנו, אמרה כי לא ייתכן שלאחר סגר כה ממושך ובשנה כה מורכבת משרד החינוך מוסיף יום חופשה במערכת החינוך, לטובת פורים משולש שאיננו חג רשמי במדינת ישראל.
"מדובר על מחדל, לא פחות. בפורים ישנם שלושה ימי חופשה ולמזלנו אחד הימים הוא בשבת. ברור שזו לא סיבה להוסיף חופשה ביום ראשון ולייצר שוב ארבעה ימי חופשה רצופים לילדים. נזכיר, כי ימים אלו מתווספים ליום רביעי, יום התחפושות, שמסתיים בשעה 12:00 מסיבה לא ברורה ובעבור ההורים בלית ברירה (מי יכול לעבוד עד 11:30?) נקבע כיום חופש נוסף".
מחר יהיה חמים ויבש, אך משעות הצהריים יתחזקו הרוחות בהדרגה ובדרום ייתכן אובך. בערב ובלילה מזג האוויר ייעשה סוער מאוד, תחילה בצפון ובהדרגה גם במרכז. משבי הרוח יגיעו ליותר מ-80 קמ"ש וגובה הגלים יגיע ליותר משלושה מטרים. בחרמון ובהרי הצפון יחל לרדת שלג.
תעלומות הקורונה. מדוע דווקא עכשיו יורדת התחלואה מקורונה ברוב מדינות העולם? רוב המחלות המוכרות לנו, המידע עליהן נצבר במהלך עשרות ומאות שנים. בקצב החיים העכשוויים התרגלנו לקבל מידע מלא ומיד. נגיף הקורונה מחזיר אותנו לפרופורציות על ידי הפתעות ותפניות "בעלילה".
בשבועות האחרונים התגבש הרושם שמספר הנדבקים החדשים (מאומתים) יורד בעקביות ברוב מדינות העולם. גם ארגון הבריאות העולמי הודיע לפני מספר ימים שמספר המקרים החדשים בעולם ירד ב-17% בכל שש היבשות. בכל העולם, בשיאו של הגל הנוכחי, ב-8 בינואר, התגלו כ-850,000 מקרים חדשים (ביום אחד). שלשום ירד המספר לפחות מ-380,000, דהיינו, ירידה ביותר מ-55%. רוב המגמה היא עקב הירידה במספר מקרים חדשים בארה"ב, ממעל ל-300,000 ב-8 בינואר לכ-87,000 שלשום. ממש תעלומה! מדוע פתאום התחיל המספר לרדת?
חלק מהמדענים מסבירים עובדה זו על ידי שורה של סיבות. למשל, כ-30 מיליון אמריקאים התגלו כחיוביים במהלך המגפה. על פי בדיקות נוגדנים בדם (בדיקות סרולוגיות), בממוצע, מספר האמריקאים שבאמת נחשפו לנגיף ופיתחו נוגדנים עולה פי 3-4 על מספר המאומתים. כלומר, כ-100 מיליון אמריקאים, יותר מרבע מהאוכלוסייה, אמורים להיות עמידים במידה כזאת או אחרת לנגיף. בנוסף, לאחרונה מבצעים בארה"ב כ-1.5 מיליון חיסונים ביום וכבר כ-50 מיליון אמריקאים קיבלו חיסון ראשון או שני. אמנם, חלק מהם היו מקרב אותם 100 מיליון בעלי נוגדנים נגד קורונה טרם החיסון, אבל בגדול, טוענים אותם מדענים, ישנה רמה מסוימת של חסינות בחברה האמריקאית. גם בבריטניה ירד מספר המאומתים לרבע ממה שהיה בחודש ינואר. גם בספרד ואיטליה נראית אותה המגמה. השערה אחרת לסיבת הירידה היא הניסיון לשייך את הנגיף ל"נגיפי החורף". אבל כאמור, גם במדינות חצי הכדור הדרומי, בהן חיים כעת בעונת הקיץ, ישנה ירידה במספר המאומתים החדשים בשבועות האחרונים. לדוגמה, קולומביה, שם מ-21,000 באמצע ינואר, נצפית כעת ירידה ל-5,000 ביום וגם בארגנטינה, מ-14,000 ל-7,000.
כל זה מעניין אותנו במיוחד עקב ירידה משמעותית במספר המאומתים החדשים בישראל בימים אלה.
למעלה שני מיליון ישראלים בני 16 ומעלה עדיין לא הגיעו לקבל את המנה הראשונה של החיסון נגד קורונה, זאת למרות החשיבות של החיסון והתוצאות החיוביות של מניעת התחלואה בקרב מחוסנים.
בחברה הכללית, כלומר אלו שאינם חרדים או ערבים, 1,140,000 בני אדם טרם התחסנו – 143,000 מהם בני 50 ומעלה. במגזר החרדי 222 אלף איש טרם התחסנו, 33 אלף מהם בני יותר מ-50 ואילו במגזר הערבי 690 אלף בני אדם לא התחסנו, 105 אלף מהם בני 50 ומעלה.
למעשה, שיעור הלא מתחסנים בקרב בני 16 ומעלה בישראל הוא 22%. במגזר הכללי הנתון הוא כ-16%, בחרדי 23% ובערבי 38% טרם התחסנו.
מייגן מרקל. למה? אתמול, במהלך ולנטיינ'ס דיי, הנסיך הארי ומייגן מרקל משכו את תשומת הלב כשהודיעו שהם מצפים לילד שני. כמובן שהזוג המלכותי לא סתם פרסם את הידיעה כמחווה ליום האהבה - אצל מייגן מרקל הכל מתוכנן.

אז מה אם לכם אסור. מסיבת הוולנטיינ'ס של אייל גולן ודניאל גרינברג.
דנית גרינברג אייל גולן
יש לך יונדאי? יש לך סיכוי. ניקול ראידמן בריאיון: "אני לא מחפשת אוליגרך, רוצה אהבה. אצא גם עם בן אדם שיש לו יונדאי".
2 צפייה בגלריה
ניקול ראידמן
ניקול ראידמן
ניקול ראידמן
(צילום: קסניה יוסציבה, ארט דיירקטור: אלכסנדרה פבלובה )
רשימת ספורטאי העל שהיו יכולים לייצג את המדינה ולהביא מדליות, אבל היא פיספסה אותם ומדינות אחרות נהנות מהן.
וצפו בתיעוד: רגע ההטלה של ביצת נשרים.