בת שנתיים אושפזה, אמה חשודה שניתקה אותה מצינור הזנה

המשטרה עצרה תושבת גוש עציון בת 32 בחשד שהרעיבה את בתה הפעוטה, כבת שנתיים, המאושפזת בבית החולים איכילוב בתל אביב. הפעוטה סובלת מתת משקל ופרכוסים. בית משפט השלום בירושלים האריך את מעצרה של האם בשלושה ימים.
מחומר החקירה עולה כי האישה תועדה במצלמות בית החולים מנתקת את הזונדה של בתה ושופכת מים על מיטתה. השוטרים מצאו בתיק של האם שהושאר בבית חולים תרופות מסוגים שונים שלא נכללו בטיפול התרופתי שקיבלה הפעוטה.
במשטרה אמרו כי "מדובר בתיק חמור מאוד של פגיעה בחסר ישע עם כאב גדול". עוד אמרו כי התרופות שנמצאו "לא אמורות להיות אצל בן אדם נורמטיבי בתיק". שופט בית משפט השלום כתב בהחלטתו להאריך את מעצרה של האם כי "החשד הוא שמדובר בתסמונות מינכהאוזן באמצעות שליח. התשתית הראייתית מבוססת על דיווחי הרופאים בבית החולים וסרטונים שצולמו בבית החולים שמחזקים את החשד". תסמונת מינכהאוזן באמצעות שליח היא תסמונת נפשית מוכרת בתחום הפסיכיאטריה, שעיקר ביטויה הוא בכך שאדם מנסה בכוונה לגרום לפציעה או למחלה של אדם אחר - בדרך כלל במטרה לזכות בתשומת לב או רווח אחר.
2 צפייה בגלריה
בית חולים איכילוב
בית חולים איכילוב
בית חולים איכילוב
(צילום משי בן עמי)

חשד: רצח את אשתו, נמלט – וניסה להתאבד בתום מרדף משטרתי

היום הותר לפרסום כי המשטרה עצרה את גיא שפירא (48) בחשד שרצח בחודש שעבר את אשתו רחל (55) בביתם במעלה אדומים. החשוד, שנמלט לדרום וניסה להתאבד לעיני השוטרים, אושפז במצב קשה. בימים האחרונים נחקר, הודה במיוחס לו ואף שחזר את הרצח. בחקירתו טען שלא תכנן לרצוח את אשתו ותקף אותה במהלך ויכוח ובתגובה לכך שהיכתה אותו. לדבריו הוא בדה את הראיות על מנת להרוויח כמה ימים בכדי להתאבד.
גופתה של רחל נמצאה בשבת שלפני חג הסוכות על ידי שוטרים שהוזעקו לבית על ידי צוות מד"א שהזעיק הבעל החשוד ברצח. הוא סיפר כי הגיע הביתה וראה אותה באמבטיה ללא רוח חיים. לאחר תחקור ראשוני של הבעל הוא לא נעצר אלא הסכים לנתיחת הגופה, והחוקרים חשבו תחילה כי מדובר בהתאבדות. עם זאת, גופתה של רחל נשלחה לנתיחה במכון לרפואה משפטית באבו כביר והממצאים העלו סימנים מחשידים. החוקרים ניסו לאתר את הבעל, אך הוא כבר הספיק להימלט. רחל נקברה למחרת בבית העלמין בכפר אדומים. ביום שני, ערב חג הסוכות, הגיע שפירא לאזור הדרום וליד צומת בית קמה פרץ מחסום דוקרנים משטרתי. כאשר הגיעו אליו השוטרים, הוא שלף אקדח שהחזיק ברישיון וירה לתוך פיו לעיניהם. החשוד פונה לבית החולים סורוקה בבאר שבע במצב קשה, מורדם ומונשם.
מנכ"לית יד ושם דורית נובק, חברתה הטובה של רחל, סיפרה בשיחה עם ynet: "ביום ראשון לפני ערב חג סוכות קיבלנו טלפון לאגף משאבי אנוש ובו הודיעו לנו שרחל איננה עוד איתנו. הידיעה הזאת תפסה את כולנו בהלם מוחלט. הנסיבות והתנאים לא היו ברורים.
2 צפייה בגלריה
גיא שפירא החשוד ברצח אשתו בבית משפט השלום בירושלים
גיא שפירא החשוד ברצח אשתו בבית משפט השלום בירושלים
גיא שפירא החשוד ברצח אשתו בבית משפט השלום בירושלים
(צילום: יואב דודקביץ')

מעונות היום ישובו מחר לפעילות

אחרי חמישה ימי שביתה והפגנות סוערות, סוכם היום על מתווה העלאת שכר המטפלות בפעימה ראשונה שייחתם בימים הקרובים, וייפתח משא ומתן קצוב בזמן על פתיחת סל המחירים בהשתתפות המדינה שילווה על ידי שר האוצר אביגדור ליברמן.
מארגוני מעונות היום והמטפלות נמסר: "לאחר מאבק ארוך וממושך פרצנו את התפיסה שהייתה חסומה במשך שנים רבות והובלנו את הממשלה לקבל אחריות על הגיל הרך. מלוא המשאבים יוקצו למחנכות-מטפלותהמאבק הנחוש העלה את קרנם של המטפלות שקיבלו את ההכרה לה הן ראויות".

אלפי מתמחים הודיעו על התפטרות: "יום עצוב מנשוא"

היום בשעות הצהריים שיחררו נציגי ארגון המתמחים "מרשם" הצהרה לתקשורת שבה הודיעו על מסירת מכתב ההתפטרות שעליו חתומים יותר מ-2,500 מתמחים. ד"ר ריי ביטון, יו"ר ארגון "מרשם", נשאה דברים בשם המתמחים והודיעה על התפטרותם. בתי חולים רבים - ובהם איכילוב, בילינסון, קפלן, הגליל, ברזילי, הדסה, שערי צדק והלל יפה - לא קיבלו אף לא מכתב התפטרות אחד. מטעם המתמחים נמסר כי מאות מתמחים, סטאז'רים וסטודנטים חתמו על מכתבי התפטרות אישיים שיוגשו להנהלות בתי החולים השבוע.
שר הבריאות הכריז לפני כן ביחד עם שרת הכלכלה על קיצור התורנויות של הרופאים המתמחים - אך לא במקצועות הכירורגיים והדבר לא הספיק למנוע את הצעדים ולמנוע את התפטרותם המתמחים.
נציגי המתמחים מודיעים על התפטרות: "יום עצוב מנשוא"
(צילום: ליהי קרופניק )

לקריאה נוספת


מחר תתכנס הוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה, שאמורה לאשר את מינוי של ראש השב"כ הנבחר ר' המכהן כיום כסגן ראש הארגון. אתמול פורסם כי אל הוועדה נשלח מכתב המתאר אירוע הכולל התנהגות שאינה הולמת.
מחר יהיה היום החם ביותר שהיה השבוע. למרות החום, ביומיים הקרובים ינשבו רוחות צפוניות חזקות בחוף משעות הצהריים, ובעיקר אחר הצהריים. ביום שבת הטמפרטורה תרד מעט, ובשבוע הבא לא צפויים שינויים גדולים.
בבריטניה אובחן אתמול המאומת ה-8 מיליון לקורונה מאז פרוץ המגפה. בריטניה היא המדינה האירופית עם הכי הרבה מאומתים בסך הכול והיא מקדימה במעט את רוסיה וטורקיה.
מאז פרוץ המגפה מתו בבריטניה למעלה מ-137,250 חולי קורונה, והמדינה מדורגת במקום השמיני במספר הכולל של קורבנות המגפה – אחרי ארצות הברית, ברזיל, הודו, מקסיקו, רוסיה, פרו ואינדונזיה.
בשבעת הימים האחרונים מדורגת בריטניה במקום ה-15 בעולם במספר המאומתים ביחס לאוכלוסייה, ובמקום ה-59 בעולם בשיעור המתים ביחס לאוכלוסייה. ישראל, אגב, מדורגת במקום ה-53 במדד זה.
קולט אביטל, חברת הכנסת לשעבר שטענה היום כי ראש הממשלה והנשיא לשעבר שמעון פרס הטריד אותה מינית בשתי הזדמנויות. בריאיון ל"הארץ" סיפרה כי ב-1984 עם חזרתה לישראל משליחות מטעם משרד החוץ בפריז הוזמנה לפגישה עם פרס, אז ראש הממשלה, בתום הפגישה הוא ליווה אותה לדלת, וניסה לנשקה בניגוד לרצונה. "הוא הצמיד אותי פתאום לדלת וניסה לנשק אותי... רעדו לי הרגליים".
עשור לעסקת שליט - חלק ב'. אהוד אולמרט, אהוד ברק, איש המוסד לשעבר דוד מידן, יועצת התקשורת של משפחת שליט תמי שינקמן ופרשננו לענייני פלסטינים, אליאור לוי, חוזרים אל הימים שבהם כולנו התחבטנו בשאלה מה עובר על גלעד, ומה יכול להיות מחיר שחרורו. הכותרת, הפודקאסט היומי.
מלונות בסיני: "הומואים? אתם לא יכולים להתארח כאן".
ההקלטות חושפות: כך מלונות בסיני מפלים הומואים
(צלם: אבי חי)
שחר צוברי הודיע על פרישה: "קשה להתרגל לכך שאין לי גלשן מתחת לרגליים".
ובשורה לתושבי הבירה. וולט תתחיל לפעול בירושלים.