עומסים בבדיקות המהירות לילדים

משרד הבריאות עדכן היום כי מד"א יתגבר את מתחמי הבדיקות המהירות לילדים בני שלוש עד 12 במרכז הארץ, ללא תשלום. זאת בשל עומסים בתחנות של איכילוב, ולאחר אי-ההבנות במתחמים השונים. בהודעה נכתב כי "כל תחנות מד"א יספקו מעתה בדיקות מהירות לילדים בגיל 12-3 ולמנועי חיסון ללא תשלום". רשימת תחנות בידוק מעודכנת תפורסם באתר משרד הבריאות.
הורים רבים זעמו הבוקר כאשר התברר להם כי ייאלצו לשלם עבור בדיקות ילדיהם במוקדי מד"א במרכז הארץ. בירושלים, המוני הורים גדשו עם ילדיהם את נקודות בדיקות הקורונה המהירות של מד"א בגן החיות התנ"כי ובמתחם הארנה. הורים וילדים שקבעו תור לשעה מסוימת על מנת להיכנס לגן החיות נתקלו בתור ארוך שנמשך שעות תחת השמש הקופחת ועם ילדים כעוסים.
אם לא די בבלגן השורר בבדיקות המהירות לילדים, הרי שגם חזרתם למסגרות לא ברורה. מנכ"ל משרד החינוך יגאל סלוביק אמר בצהריים כי במקום שכיתות ילמדו פרונטלית בתנאי של 70% מחוסנים בעיר אדומה - כעת לימודיהם יושפעו משיעור ההתחסנות בשכבת הלימודים כולה. מדובר בסיכום נוסף שהושג בין משרדי החינוך והבריאות אחרי הביקורת מצד מנהלים ומורים שטענו כי המתווה שפורסם אינו ישים.
הבוקר מנכ"ל משרד הבריאות חתם על הצו שיאפשר לחסן תלמידים בשטח בית הספר. אחרי המאבק הממושך עם שרת החינוך, שעדיין מסרבת לאשר חיסונים בזמן הלימודים, פרופ' נחמן אש קבע כי בתי הספר יקצו מקום בשטחם לטובת החיסונים - וידאגו לאיסוף אישורי ההורים.
4 צפייה בגלריה
מתחם בדיקות הקורונה המהירות שלמד"א ברחובות
מתחם בדיקות הקורונה המהירות שלמד"א ברחובות
מתחם בדיקות הקורונה המהירות של מד"א ברחובות
(צילום: אורי דוידוביץ')


יצאנו לבדוק את מתחמי הבדיקות המהירות ברחבי הארץ
(צילום: אריק מרמור, אלכס גמבורג, אורי דוידוביץ')
לקריאה נוספת

רצח ליד קניון הזהב בראשון לציון: רוכבי אופנוע ירו בצעיר - ונמלטו

צעיר בשנות ה-20 נורה למוות סמוך לקניון הזהב בראשון לציון, על ידי שני רוכבי אופנוע שארבו לו. השניים, שירו בצעיר בפלג גופו העליון - וידאו הריגה בקורבן לפני שנמלטו מהמקום.
"הפצוע שכב על המדרכה בסמוך למרכז המסחרי כשהוא מחוסר הכרה וסובל מפציעות ירי בגופו", סיפרו חובשי מד"א יעקב זדה ואלחנן רוט. "מיד התחלנו בטיפול רפואי שכלל עצירת דימומים, עיסויים והנשמות, אבל הפציעה שלו הייתה אנושה ובסופה נאלצנו לקבוע את מותו".
4 צפייה בגלריה
הזירה
הזירה
הזירה
(צילום: יריב כץ)

יריות לאור יום - באחד המקומות ההומים במרכז

רומן זדורוב שוחרר למעצר בית - וביהמ"ש עיכב את ההחלטה ב-48 שעות

בית המשפט המחוזי בנצרת הודיע כי ניתן לשחרר את רומן זדורוב, שהורשע ברצח תאיר ראדה לפני 15 שנים, למעצר בית - לאחר שהוכח כי הוא עומד בתנאי השחרור שהוצבו לו. המדינה הודיעה כי היא מתנגדת להחלטה וביקשה עיכוב של 48 שעות לצורך ערעור לעליון.
אולגה זדורוב הייתה מאוכזבת מההחלטה בתום הדיון. "קיוויתי שרומן יחזור איתי הביתה היום, אבל אני מכירה את הטקטיקה של הפרקליטות", אמרה. "למרות הכל אני אופטימית, זה עוד יקרה". גם קסניה אברס, אחותו של רומן, העבירה ביקורת על הפרקליטות. "הפרקליטות חוזרת ומוכיחה שהיא לא מתעניינת בחקר האמת, אלא רק רוצה להמשיך ולקבור את רומן בכלא. אנחנו נמשיך וניאבק עד שיוכח שהוא זכאי", אמרה.
4 צפייה בגלריה
אינפו השתלשלות פרשת רצח תאיר ראדה רומן זדורוב
אינפו השתלשלות פרשת רצח תאיר ראדה רומן זדורוב
אינפו השתלשלות פרשת רצח תאיר ראדה רומן זדורוב
לקריאה נוספת



מחר תתכנס ועדת החיסונים של משרד הבריאות ותדון בהורדת גיל המינימום לחיסון נגד קורונה ל-40.
היום הורגשה ירידה קלה נוספת בטמפרטורות בהרים ובפנים הארץ. ממחר ובימים הבאים צפויות הטמפרטורות לעלות שוב, וצפויה הכבדה בעומס החום לצד עלייה בלחות בחוף. בשבוע הבא צפוי להיות חם עם עומסי חום כבדים ברוב אזורי הארץ.

בבית החולים אסף הרופא מאושפזים, נכון לשעות הבוקר, 85 חולי קורונה – מדובר בבית החולים שבו הכי הרבה חולי קורונה בישראל. מצבם של 43 מהחולים באסף הרופא מוגדר קשה ו-10 במצב קריטי.
לאחר מכן נמצא בית החולים שיבא שבו מאושפזים 77 חולי קורונה, 47 מהם במצב קשה וקריטי. בבית החולים וולפסון 65 חולי קורונה, בברזילי באשקלון 64, באיכילוב בתל אביב 57, בהלל יפה בחדרה 55, ברמב"ם בחיפה 53, בלניאדו בנתניה 44, בקפלן ברחובות 43 ובנהריה 40.
בבתי החולים בירושלים שיעור המאושפזים נמוך לעומת הגל הקודם. בהדסה עין כרם מאושפזים 29 חולי קורונה ובשערי צדק 23. 24 מהחולים בירושלים במצב קשה ו-15 במצב קריטי.
טליבאן, ארגון הטרור המוסלמי שהשתלט מחדש על אפגניסטן. הארגון שמשמעות שמו "תלמידים", החל את דרכו באמצע שנות ה-90 כתנועת סטודנטים שהתנגדה לשחיתות. אחרי השתלטותו על השלטון, הנהיג במדינה משטר הלכה אסלאמי נוקשה. הטליבאן נפל במלחמת אפגניסטן השנייה, כשהמדינה נכבשה על ידי צבא ארצות הברית. בימים האחרונים, לאחר הודעת ארה"ב על הקדמת נסיגתם מהמדינה, כבש הטליבאן מחדש את המדינה.
גיל ססובר על פרשת הוגו: "אני הקנונייה". כוכב הילדים בדימוס התייצב מול מצלמות ynet כדי להגיב לפרסום על "איש צללים" ששיחק במקום חלק מהמשתתפים.
החשיפה המטלטלת מאחורי הוגו נכונה?
(צילום: סטס קופולו)
כך נראו החיים באזור רמת השרון לפני 1,500 שנה.
זה מתחיל ב-3.14: בעזרת מחשבי על הצליחו מדענים לדייק עוד יותר את המספר פאי.
הצרות של טסלה בישראל: המזגנים קרסו דווקא באוגוסט הלוהט

4 צפייה בגלריה
(אודי עציון)