הורוביץ: "לא רוצים לסגור את נתב"ג"

שר הבריאות ניצן הורוביץ הגיע הבוקר לאולפן ynet ברקע נתוני התחלואה. אתמול אובחנו קרוב ל-1,400 מאומתים לנגיף הקורונה. "לדבר על סגר זה היפותטי. אני לא אוהב סתם להפחיד את הציבור. מצד שני אנחנו גם לא נפקיר את הציבור כמו כל מיני מדינות אחרות שמורות על הורדת מסכה, ואומרים לא נבדוק בכלל, ואין קורונה", אמר.
הורוביץ הבהיר: "לא נסגור את נתב"ג, אנחנו לא רוצים לסגור את נתב"ג, ולא רוצים לגרום פגיעה גדולה מדי בתיירות ובתעופה". שר הבריאות הדגיש שבישיבת הקבינט הקרובה ידונו השרים בעדכון רשימת המדינות האסורות, ואמר כי "הכוונה היא שכל מי שחוזר מחו"ל יהיה בבידוד לתקופה מסוימת.טיסות לחו"ל בתקופה הזו זה לא דבר מומלץ". שר הבריאות העביר ביקורת על הממשלה שהוא עצמו חבר בה וטען: "גם לי יש ביקורת כלפיה - אין מספיק אכיפה". הוא הרחיב: "אני חושב שהאכיפה איננה מספיקה. אני אומר את זה, הנה. אני רוצה שתהיה יותר אכיפה. אני גם רוצה שהציבור יפנים ויבין את העניין הזה".
בפגישה של ראש הממשלה עם נציגי עולם הבידור היום אמר בנט לנוכחים כי "התו השמח" בטוח, אך הוסיף כי "כרגע אין פתרון לעולם לילדים. אפשר לייצר בקרה, גם אם היא לא מושלמת". שר הבריאות אמר בפגישה: "צריך ללמוד לחיות לצד הקורונה".
3 צפייה בגלריה
עומסים בנתב"ג בצל העלייה בתחלואה
עומסים בנתב"ג בצל העלייה בתחלואה
עומסים בנתב"ג בצל העלייה בתחלואה
(צילום: בראל אפרים)

שר הבריאות הורוביץ בריאיון באולפן
(צילום: משה מזרחי)
לקריאה נוספת

הממשלה מקדמת רפורמת ענק בכשרות: גופי השגחה פרטיים יחליפו את הרבנות

אחרי עשרות שנים שבהן נאסר על בתי עסק להציג עצמם ככשרים ללא אישור מהרבנות הממלכתית, מקדמת הממשלה את הפרטת הענף במסגרת חוק ההסדרים: המדינה תקבע קריטריונים ותשמש כרגולטור, אך ארגונים חיצוניים, כמו הבד"ץ ורבני צהר, יספקו את שירותי ההשגחה וינפיקו את התעודות.
"הרבנות הראשית לישראל דוחה מכל וכל את היוזמה המסוכנת של המשרד לשירותי דת להרס הכשרות בישראל", אמרו במועצת הרבנות הראשית. "משמעותה של ה׳תוכנית׳ שהוצגה היום לשינויים במערך הכשרות, היא ביטול הכשרות במדינת ישראל, עם פתיחת בזאר של גופים בעלי אינטרסים עסקיים שיעניקו כשרות, ומתן אפשרות לכל מאכער להעניק כשרות כשהתוצאה היא אחת: הרס וחורבן הכשרות".
"מערך הכשרות של מדינת ישראל חייב לעבור התייעלות משמעותית", אמר שר הדתות מתן כהנא. "הוא סובל מבעיות איכות, סטנדרטים שונים, תנאי העסקת משגיחים ירודים, פיקוח בעייתי וריבוי כשרויות". לדבריו, " לציבור שומרי הכשרות בישראל מגיע שירות טוב יותר, והמהפכה שאנחנו מובילים תביא להם בשורה אדירה".
לקריאה נוספת

אחרי 77 שנה - 100 חיילים מצה"ל ומאירופה שיחזרו את צניחת חנה סנש

77 שנים אחרי סנש וחבריה, בהם אבא ברדיצ'ב ויואל פלגי, שפעלו מטעם הצבא הבריטי, ובמלאות 100 שנים להולדתה, צנחו כ-100 חיילים מצה"ל ומצבאות הונגריה, סלובניה, קרואטיה ובריטניה. האירוע נערך בתום מחקר היסטורי ממושך וחובק מדינות של פרופ' שמחה גולדין מאוניברסיטת תל אביב, לפענח את חידת מיקום צניחתה של סנש.

3 צפייה בגלריה
תרגיל צניחה בינלאומי שהתקיים בסלובניה לציון 100 שנים להולדתה של חנה סנש
תרגיל צניחה בינלאומי שהתקיים בסלובניה לציון 100 שנים להולדתה של חנה סנש
תרגיל צניחה בינלאומי שהתקיים בסלובניה לציון 100 שנים להולדתה של חנה סנש
(צילום: דובר צה"ל)


שיחזור הצניחה של חנה סנש בסלובניה
(כתב: יואב זיתון, תסריט ועריכה: תמר אברם)

המסע הקצר של ג'ף בזוס בחלל

52 שנה אחרי שניל ארמסטרונג הניח את כף רגלו על אדמת הירח ותשעה ימים אחרי שריצ'רד ברנסון הפך למיליארדר הראשון שמגיע לחלל בחללית של חברה שבבעלותו, יצא אחר הצהריים גם המיליארדר ג'ף בזוס למסע קצר לחלל, שנמשך כ-10 דקות בחללית "ניו שפרד" של חברת בלו אורייג'ן. במהלך השידור החי מהטיסה נשמעו קולות צהלה של ארבעת הנוסעים בחללית - שנחתה בשלום, לאחר שהמצנחים שלה נפתחו. "זה היה מדהים", נשמעו קולות מהחללית.
אל בזוס, מייסד אמזון ואחד האנשים העשירים בעולם, הצטרפו אחיו הצעיר מארק בזוס, וולי פאנק, אחת מנשות "מרקורי 13", שהוכשרו להיות אסטרונאוטיות בשנות ה-60' של המאה הקודמת, אך מעולם לא טסו לחלל וגם אוליבר דאמן, צעיר בן 18, שקיבל את המושב של האדם ששילם 28 מיליון דולר עבור הזכות להשתתף בטיסת הבכורה, אך ויתר על הכבוד בשל "לוח זמנים צפוף". דאמן, שהיה רשום לטיסה השנייה, קודם לטיסת הבכורה. אגב, את הכרטיס שילם אביו של האיש שהפך לאדם הצעיר ביותר בחלל.

3 צפייה בגלריה
החללית לאחר שנחתה
החללית לאחר שנחתה
החללית לאחר שנחתה
(צילום: בלו אורייג'ן)

ג'ף בזוס דקות אחרי הנחיתה
(צילום: בלו הורייזן)
לקריאה נוספת
מחר ייכנס לתוקפו "התו השמח" שיאפשר קיום אירועים. על פי המתווה, כניסה לאירועים שבהם סיכויי הדבקה גבוהים תתאפשר למחוסנים, מחלימים ושליליים לקורונה, בהצגת בדיקה. בלשכת ראש הממשלה ציינו בשבוע שעבר כי מדובר ב"חתונות ושמחות, הופעות עמידה, מסיבות וכנסים" העונים על התנאים הבאים: אירועים שמתקיימים במקום סגור ותחומים בזמן, שבהם נוכחים מעל 100 משתתפים והם כוללים אכילה ושתייה. כמו כן, תנאי נוסף להגדרה זו - אם האירוע מתקיים בעמידה ותנועה - כולל ערבוב בין המשתתפים.
היום הורגשה ירידה קלה בטמפרטורות והקלה בעומסי החום. ממחר ועד לסוף השבוע יחזרו הטמפרטורות להיות רגילות לעונה.
באינדונזיה חל בימים האחרונים זינוק חד מאוד במספר המאובחנים כחיוביים לקורונה, והיא מדורגת בימים האחרונים בשלושת המקומות הראשונים מבחינת נדבקים.
מאז 20 ביוני, כלומר בתוך חודש, אובחנו במדינה יותר מ-960 אלף חיוביים לנגיף. זאת לעומת קצת פחות מ-2 מיליון מאז פרוץ המגפה ועד לפני חודש בדיוק. ביום חמישי בשבוע שעבר נרשם מספר שיא של מאובחנים ביום – קרוב ל-57 אלף. השיא הקודם, פרט לגל הנוכחי, היה ב-30 בינואר אז אובחנו במדינה 14,500 חיוביים לנגיף.
גם מספר קורבנות הקורונה באינדונזיה זינק באופן חד וב-30 הימים האחרונים מתו במדינה כ-22 אלף חולי קורונה. זאת, לעומת כ-54 אלף מאז פרוץ המגפה ועד 20 ביוני. אתמול נשבר שיא כואב כש-1,388 חולי קורונה מתו במדינה.
בן אנד ג'ריס. חברת הגלידות האמריקנית - שנוסדה על-ידי יהודים - הודיעה באתר האינטרנט שלה כי ההחלטה התקבלה בהתאם לערכי החברה, אך גם בעקבות פניות מלקוחות ושותפים עסקיים. הדבר עורר תגובות רבות בפוליטיקה הישראלית וברחבי העולם. ראש הממשלה נפתלי בנט אמר למנכ"ל יוניליוור, הבעלים של בן אנד ג'ריס העולמית: נפעל נגדכם.
גלי חום, שטפונות קטלניים: התוצאות הרות האסון של משבר האקלים כבר כאן - ונראה שהעולם כולו מתעורר ולפחות מנסה לקחת אחריות. איזו מדיניות נדרשת בשביל לשנות את המצב? מה יהיו ההשלכות הכלכליות? הכותרת, הפודקאסט היומי.
לראשונה: תחרות מיס יוניברס תתקיים באילת.
לקוחות סטודיו סי המומות מהסגירה: "קניתי מנוי ב-2,200 שקל לפני שבועיים".
רכשה מנוי לסטודיו C ולא מקבלת החזר
(צילום: משה מזרחי)
פלאפל כדורי עבר דירה אחרי 60 שנה: המונה טועם ביקר בפלאפל המיתולוגי בהוד השרון.
הפלאפל המפורסם התפצל ל-2: המונה טועם הגיע לפלאפל כדורי
(צילום: משה מזרחי)
והסדר גישור בין יאיר נתניהו לקרן "וקסנר": ימחק את ציוציו ויתנצל