שני פצועים בפיגוע דקירה ליד התחנה המרכזית בירושלים: "אנחנו בהסלמה"

שני צעירים חרדים בני 19 ו-20 נפצעו בצהריים באורח קל-בינוני בפיגוע דקירה מחוץ לתחנה המרכזית בירושלים. הדוקר נוטרל במקום. חובשים ופרמדיקים של מד"א הוזעקו למקום ופינו אותם לבית החולים שערי צדק, ממנו נמסר כי מצבם של הפצועים יציב והם סובלים מפציעות בפלג גופם העליון.
סיירת מג"ב הבחינה באירוע וירתה לכיוון המחבל, באסל שוואמרה, בן 17 מדיר אל-עסל אל-פוקא שאזור חברון, שנבדק על-ידי חבלן משטרה. מיד לאחר הפיגוע נפרסו מחסומים בשכונת ג'בל מוכבר במזרח העיר. מפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב דורון תורג'מן, קיים הערכת מצב בזירת הפיגוע וציין כי במשטרה מחפשים אחר חשודים שסייעו למחבל - שוהה בלתי חוקי ללא עבר ביטחוני. "כרגע איתרנו שניים בבדיקה ופרוסים במעגלים רחבים. אחד אותר ליד התחנה המרכזית ואחד אותר באזור רחוב שרי ישראל. שניהם חשודים וייבדק אם יש להם קשר", הוא אמר.
הרב אלון נבון, אביו של ישראל מאיר נבון שנפצע בפיגוע, סיפר כיצד התנפל המחבל על בנו וחברו שנפצעו באורח קל-בינוני, ואיך בזכות המאבק בו הפציעות שטחיות באופן יחסי. "הבן נכנס לחנות יחד עם החבר שלו ומאחוריהם קפץ מחבל עם סכין מטבח. הוא דקר את החבר יצחק ביד שלו, ואז הוא דקר את ישראל הבן שלי. הם נאבקו ליד הקופה. ישראל תפס לו את היד והצליח להדוף אותו לרצפה - אז כוחות הביטחון נטרלו אותו".


4 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע בירושלים
זירת הפיגוע בירושלים
זירת הפיגוע בירושלים
(צילום: AFP)

מפקד מחוז ירושלים
(צילום: גיל יוחנן)
לקריאה נוספת


פסגה בשארם א-שייח: בנט נפגש עם נשיא מצרים

ראש הממשלה נפתלי בנט נפגש היום בשארם א-שייח עם הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי. לשכת הנשיאות המצרית פרסמה את תמונתם המשותפת של השניים כשברקע דגל ישראל - דבר שלא נראה בקדנציה של רה"מ לשעבר בנימין נתניהו.
זהו ביקורו הפומבי הראשון של ראש ממשלה ישראלי במצרים זה עשור. ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו נועד בשנים האחרונות עם א-סיסי, אבל חלק מהפגישות הללו נערכו בשולי עצרת האו"ם ואחרות שהתקיימו במצרים היו חשאיות.
"דנו בשורה של סוגיות בתחום המדיני, בתחום הביטחוני, בתחום הכלכלי, ובדרכים להעמיק את הקשר ולחזק את האינטרסים של המדינות שלנו. ישראל הולכת ונפתחת למדינות האזור, והבסיס להכרה ארוכת השנים הזו היא השלום בין ישראל למצרים. לכן, בשני הצדדים אנחנו חייבים להשקיע בחיזוק הקשר הזה, ואת זה עשינו היום", אמר בנט בתום הפגישה.


4 צפייה בגלריה
נפתלי בנט וא סיסי בפגישה במצרים
נפתלי בנט וא סיסי בפגישה במצרים
נפתלי בנט וא סיסי בפגישה במצרים

ד"ר שרון אלרעי-פרייס: אחד מכל 20 נערים שנדבק - סובל מתסמינים ממושכים

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, חשפה כי ממחקר שערך משרד הבריאות עלה כי אחד מכל 20 ילדים ונערים בגילי 18-12 שנדבק בקורונה סובל מתסמינים של "לונג קוביד" – מבעיות שינה, דרך בעיות זיכרון ועד חוסר ריכוז שנמשכים לאורך תקופה ארוכה. "לא הייתי ממליצה לאף הורה להדביק את הילד שלו בכוונה. אנחנו לא יודעים מה הסכנה בעוד שנים".
אלרעי-פרייס סיפרה גם על הפיילוט שאליו התייחס אתמול ראש הממשלה נפתלי בנט, ולפיו תלמיד שיידבק לא בהכרח ישלח את כל תלמידי כיתתו לבידוד: "אנחנו עושים פיילוט אחרי החגים עם 200 כיתות. נבדוק אם השיטה הזו עובדת. הילד המאומת הולך הביתה ויתר הכיתה נשארת ללמוד וכל יום עושה בדיקה בבוקר. כרגע יש לנו שלוש כיתות במגזר החרדי שבחלק מהן זה הפסיק כי היו הרבה הדבקות. בהתבסס על שלוש כיתות במגזר החרדי אי אפשר לקבל החלטות על מדיניות בידוד של כל ילדי ישראל. לא בטוח שהמתווה הזה יקרה".
עוד בנוגע לחיסונים, מתנגד החיסונים חי שאוליאן נפטר הבוקר כשבוע לאחר שאושפז במצב קשה אחרי שנדבק בקורונה. שאוליאן היה מוכר בתור מארגן הפגנות ופעיל ברשתות החברתיות נגד התו הירוק, נגד חובת עטיית המסכות ונגד החיסונים. הוא קרא לחבריו ולעוקביו להימנע מהתחסנות נגד קורונה, וחזר וטען ש"אין מגפה - החיסון מיותר ומסוכן".
ד"ר שרון אלרעי פרייס על הבידודים במערכת החינוך
(צילום: ליהי קרופניק, משי בן עמי)

4 צפייה בגלריה
חי שאוליאן ז"ל
חי שאוליאן ז"ל
חי שאוליאן ז"ל

לקריאה נוספת

ח"כ מאיר פרוש הותקף ליד ביתו: אלמונים ניסו לגזוז את זקנו

ח"כ מאיר פרוש מיהדות התורה הותקף הבוקר בסמוך לביתו בירושלים. על פי החשד, שני בני אדם ניסו לגזוז את זקנו - ונמלטו מהמקום. . חבר הכנסת לא נזקק לטיפול רפואי. כוחות המשטרה הגיעו לביתו של פרוש ופתחו בחקירה. הם החלו בסריקות אחר החשודים ולקחו מהמקום מצלמות אבטחה, אך עד כה איש לא נעצר.
גורמים פוליטיים מעריכים שהתקיפה בוצעה במחאה על עבודות הרכבת הקלה בכביש בר אילן, שהפלגים החרדיים הקיצוניים מתנגדים להן. הקנאים לא משתתפים בבחירות ולא מיוצגים בכנסת בשל האידיאולוגיה האנטי-ציונית שלהם, אבל בעימות דתי מול השלטונות הם נוהגים לסמן את פרוש כמטרה, מאחר שהוא נחשב לקרוב אליהם ולכן האכזבה ממנו גדולה.
ח"כ מאיר פרוש הותקף: חשודים ניסו לגזוז את זקנו | דיווח ראשוני עם כתבתנו מורן אזולאי
(צילום: משי בן עמי)

לאחר שהתחדשו היום, מחר ימשכו הדיונים בתיקי האלפים נגד בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים בחקירה הנגדית של אילן ישועה.
החל ממחר יחולו שינויים ברשימת המדינות ובסיווגן מבחינת משרד הבריאות הישראלי. חלק מהמדינות שכרגע נחשבות ל"כתומות" יהפכו ל"צהובות" ולהפך. המדריך המלא.
היום היה חם עם עומסי חום בינוניים עד כבדים ברוב חלקי הארץ. מחר יתקרר מעט. בערב יום כיפור וביום כיפור תורגש עוד הקלה בעומסי החום ומזג האוויר יהיה יחסית נוח. בהרים יהיה מעט קריר בשעות הערב.
סין ממשיכה לשמור על תחלואה נמוכה ובמדינה שבה פרצה המגפה יש כעת 751 חולי קורונה פעילים, שישה מהם במצב קשה. מדובר בהוכחה לכך שהקפדה על הוראות – מצליחה לשמור על תחלואה נמוכה מאוד, במדינה המאוכלסת בעולם.
מאז פרוץ המגפה אובחנו בסין 95,248 חיוביים לקורונה, מתוכם כ-8,200 מתחילת שנת 2021. כלומר בשמונה חודשים וחצי אובחנו בסין פחות חיוביים לנגיף מאשר בישראל ביום שבת.
4,636 חולים מתו בסין מאז שהנגיף התפרץ בדצמבר 2019. שניים מהם מתו בשנה הנוכחית. לשם השווואה, בשבת מתו בישראל 25 חולי קורונה.
בריטני ספירס, שהתארסה לסם אסגרי, בן זוגה בחמש השנים האחרונות. "אני לא מאמינה לזה", כתבה ספירס לצד סרטון זוגי של השניים בו היא משוויצה בטבעת עצומה שהעניק לה השחקן ומאמן הכושר בן ה-27. מנהלו האישי מסר: "אני גאה לחגוג ולאשר את האירוסים". בחודש שעבר הודיע אביה של ספירס, ג'יימי, כי החליט לפרוש מתפקידו כמנהל עסקיה ורכושה של בתו.
גיבור ישראל, אביגדור קהלני: "מפחיד יותר בבית החולים מאשר מול טנקים סוריים".
אביגדור קהלני
(צילום: משי בן עמי)
דניאל גוב על החיים אחרי שאמה ובתה נפטרו מסרטן: "אף אחד לא יוצא מהחיים האלה חי".
4 צפייה בגלריה
דניאל גוב-יהושע
דניאל גוב-יהושע
דניאל גוב-יהושע
(צילום: אביגיל עוזי)
ארה"ב: שליח פיצה רצח עו"ד בגלל "כת יהודית שמקריבה תינוקות".
וישראל לא לבד! הפרשיות המיניות שמטלטלות את נבחרת איסלנד.