יצחק הרצוג הושבע לנשיא ה-11

יצחק (בוז'י) הרצוג הושבע לנשיא מדינת ישראל, והחליף את ראובן (רובי) ריבלין שסיים קדנציה בת שבע שנים. הרצוג - שאביו חיים הרצוג היה נשיא המדינה השישי - הצהיר אמונים בישיבה מיוחדת במליאת הכנסת ונשא נאום שבו קרא לאחדות בין חלקי העם והזהיר כי "שנאת חינם מכרסמת היום בחוסן הלאומי שלנו".
הנשיא החדש נקרא על ידי יו"ר הכנסת מיקי לוי להישבע על אותו תנ"ך ששימש את אביו חיים הרצוג בטקס ההשבעה שלו לנשיאה השישי של ישראל ב-1983. בתום ההצהרה תקעו שני רבנים מהרבנות הצבאית בשופרות, יו"ר הכנסת קרא: "יחי נשיא מדינת ישראל" - וחברי הכנסת והקהל הרב ביציעים השיבו בתשואות המסורתיות: "יחי, יחי, יחי".
"הפצעים שנפערו בחברה שלנו עודם שותתי דם", אמר הרצוג בנאומו וקרא לאחדות ולשילוב המיעוטים: "בארץ הזו צעדו אבותינו אברהם, יצחק ויעקב - וגם ישמעאל". הנשיא היוצא ריבלין סיכם את כהונתו בקול שבור - וחברי הכנסת מחאו לו כפיים במשך דקה שלמה, למעט נתניהו. בהשבעה נכחו ילדיהם של יצחק ומיכל הרצוג - נועם, מתן ורועי. בקהל נראתה אשת ראש הממשלה גילת בנט לצד שרה נתניהו, אשתו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, ושתיהן לחצו ידיים - אך ישבו במרחק של כיסא אחד זו מזו. בין אורחיו של הרצוג, הייתה גם מרים פרץ שהפסידה לו במירוץ לנשיאות.
4 צפייה בגלריה
טקס השבעת נשיא המדינה מליאת הכנסת
טקס השבעת נשיא המדינה מליאת הכנסת
טקס השבעת נשיא המדינה במליאת הכנסת
(צילום: AP)

נאום ההשבעה 
(צילום: ערוץ הכנסת)

לקריאה נוספת

שבים מחו"ל ישהו בבידוד עד קבלת תוצאה שלילית

קבינט הקורונה אימץ חלק מהמלצות משרד הבריאות ובתום ישיבתו הוחלט על בדיקות מהירות בכניסה למוסדות גריאטריים, ביצוע בדיקות קורונה מהירות בקייטנות ובמחנות קיץ שבהם משתתפים יותר מ-100 ילדים, וחובת בידוד לכל השבים מחו"ל עד לקבלת תשובה שלילית לבדיקת קורונה שיבצעו עם נחיתתם.
הבדיקות במוסדות ובקייטנות יהיו על חשבון המדינה, הבדיקות לשבים מחו"ל יהיו בתשלום. החלטות הקבינט ייכנסו לתוקף בעוד כשבוע עד 10 ימים, ומלשכת ראש הממשלה נמסר כי לא מדובר ב"מגבלות דרסטיות". שני הווקטורים המרכזיים יהיו הורדת מקדם ההדבקה, לצד פגיעה מינימאלית במשק. הפרמטר המוביל לבחינת פעולות הממשלה ימשיך להיות היקף החולים הקשים. ראש הממשלה בנט אמר: "
לאור הנתונים שיש לנו, אנחנו שואפים למקסימום הגנה על תושבי ישראל ועל בריאותם, לצד מינימום פגיעה כלכלית והפרעה לשגרת החיים". "מרבית המאושפזים הם מעל גיל 60, נתוני יעילות החיסון לא השתנו וחובת המסכה בחללים פתוחים לא נידונה", אמר פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש. "העלייה בתחלואה נמשכת, ביומיים האחרונים יש מעל 500 מאומתים ביום ומקדם ההדבקה גבוה ועומד על 1.42", אמר פרופ' אש בתחילת דבריו. "התחילו להופיע מקרים גם במגזר הערבי והחרדי. אנחנו עדיין במספרים קטנים אך המגמה היא ברורה".
נחמן אש בתדרוך עיתונאים
(צילום: לע"מ)

נזיפות ועיכובי דרגה לקצינים בכירים בעקבות תאונה קטלנית בגיבוש צנחנים

קצינים בכירים יינזפו ודרגתם תעוכב בעקבות התאונה שגבתה את חייו של רון אליהו, עובד שנדרס למוות על-ידי אוטובוס שהידרדר במהלך גיבוש צנחנים באפריל לפני שנתיים. נהג האוטובוס האזרחי שגרם לתאונה הואשם בגרימת מוות בנהיגה רשלנית, כיוון שהשאיר את האוטובוס מונע, בהילוך נסיעה ומבלי שהפעיל מערכת הבלימה.
הרמטכ"ל אביב כוכבי החליט כי יינקטו צעדים פיקודיים נגד מפקד אוגדת עזה נמרוד אלוני, שהיה ממלא מקום קצין חי"ר וצנחנים ראשי בעת האירוע, קצין בדרגת תת-אלוף שיינזף פיקודית, מפקד האוגדה בעת האירוע, קצין בדרגת תת-אלוף שייקרא לשיחה פיקודית, מפקד החטיבה בעת האירוע, קצין בדרגת תת-אלוף כיום, שיינזף פיקודית ולא יעלה כמועמד לתפקיד מפקד אוגדה כפי שתוכנן השנה, ומפקד בסיס האימונים החטיבתי בעת האירוע, קצין בדרגת אלוף-משנה כיום, שיינזף פיקודית וכן יעוכב קידומו לדרגה בשנה.
לפני כשנתיים אוטובוס ריק מנוסעים הידרדר לעבר קבוצת נערים שהיו בגיבוש ליחידה צבאית סמוך לבא"ח צנחנים שבצפון הנגב. רון אליהו עובד ז"ל נפצע אנושות ומת מפצעיו. כמו כן נפצעו חמישה נערים נוספים.
4 צפייה בגלריה
רון אליהו עובד שנהרג בתאונת האוטובוס ליד שומריה במהלך גיבוש צנחנים
רון אליהו עובד שנהרג בתאונת האוטובוס ליד שומריה במהלך גיבוש צנחנים
רון אליהו עובד
(צילום: באדיבות המשפחה)

לקריאה נוספת

התנקשות בקריביים: נשיא האיטי נרצח במעונו

נשיא האיטי, ז'ובנל מואיז, נרצח במעונו הפרטי – כך הודיע בצהריים ראש הממשלה הזמנית של המדינה שבקריביים. רציחתו באה כשברקע סובלת האיטי מטלטלה פוליטית וביטחונית, מאינפלציה משתוללת וממאגרי מזון ודלק ההולכים ומתמעטים. בשנה האחרונה התמודד מואיז עם מחאה חריפה של האופוזיציה, שהאשימה אותו בניהול כושל ובניסיון לכונן דיקטטורה בהאיטי.
אנשים לא-מזוהים, שאותם כינה ראש הממשלה הזמני "כוח קומנדו", פרצו למעונו הפרטי של הנשיא בשעת לילה ורצחו את מואיז. רעייתו, הגברת הראשונה מרטין מואיז, נפצעה אף היא ואושפזה בבית חולים, אך לא נמסר מה מצבה. ראש הממשלה ז'וזף גינה את ההתנקשות וכינה אותה "מעשה ברברי, מלא-שנאה ולא-אנושי". הוא הבטיח כי משטרת האיטי ושאר רשויות אכיפת החוק שולטות במצב.
4 צפייה בגלריה
נשיא האיטי ז'ובנל מואיז
נשיא האיטי ז'ובנל מואיז
נשיא האיטי ז'ובנל מואיז
(צילום: AP)

מחר יהיה היום החם בשבוע - עם עומס חום כבד בכל הארץ. בסוף השבוע תורגש ירידה קלה בטמפרטורות, אך עדיין יהיה חם. בתחילת השבוע הבא הטמפרטורות יהיו רגילות לעונה. לאורך כל היום היו דיווחים על מדוזות ותחושת צריבות במים.
המדוזות משתלטות על חופי ישראל
(צילום: משה מזרחי)

53 בני אדם, שהגיעו לישראל מחו"ל, אובחנו אתמול כחיוביים לקורונה. מדובר במספר החיוביים הגבוה ביותר בקרב הנכנסים לארץ ביום אחד. מנתוני משרד הבריאות עולה כי 34 מהמאומתים הם מחוסנים, מתוכם אחד שקיבל רק מנה אחת של החיסון.
מהנתונים עולה כי 6 מהמאומתים הגיעו מאוזבקיסטן, 6 מטורקיה, 5 מארצות הברית, 4 מספרד, 3 מגאורגיה 2 מצרפת, 2 מהולנד ו-2 מאוקראינה. בנוסף הגיע מאומת בודד מהמדינות הבאות: בלארוס, בריטניה, מקסיקו, שווייץ, מונטנגרו, בלגיה, מצרים, טנזניה ויוון.
בנוסף אובחנו 12 בני אדם כחיוביים לקורונה, אך משרד הבריאות לא מסר פרטים על הארץ שממנה הגיעו. עוד עולה מהנתונים כי 41 מהמאובחנים אתמול במעברי הגבול הם ישראלים ו-12 זרים – שלושה מהם מאוזבקיסטן, אחד מארצות הברית ו-8 הגיעו מיעד שמוגדר "לא רשום" בנתוני משרד הבריאות.


איטליה, נבחרת הכדורגל שניצחה אתמול את ספרד בחצי גמר היורו, ותעלה לשחק בגמר הטורניר שייערך בשבוע הבא. האיטלקים ניצחו את הספרדים 4:2 על ספרד בפנדלים (1:1 אחרי 120 דקות). הערב ייערך חצי הגמר השני, בו ישחקו נבחרות אנגליה נגד דנמרק. המנצחת תפגוש את האיטלקים בגמר שייערך ביום ראשון ב-22:00. מי שהעלה את איטליה לגמר הוא השחקן הספרדי אלברו מוראטה, שהחמיץ פנדל.

כמעט מדי יום האקרים פורצים למערכות של חברות שונות ואז דורשים תשלומי כופר אסטרונומיים. כתב הסייבר והטכנולוגיה טל שחף מסביר. הכותרת, הפודקאסט היומי.
עד שעה לעבודה במקום 25 דקות: "נסיעה ברכב פרטי תהפוך לפריבילגיה".
אתם הרבה יותר זמן על הכביש
(צילום: משה מזרחי)
הסוד המתוק: איך לשלב גלידה 3 פעמים ביום - ולרדת במשקל.
4 צפייה בגלריה
גלידה
גלידה
גלידה
(צילום: shutterstock)
וכולנו תהינו - מה עשו הדגים באילת בסגרים?