( )


סיפורי היום

שר הביטחון בני גנץ, אמר בריאיון באולפן ynet: "יכול להיות פיגוע נוסף. אם בעזה ישחררו את הנצרה - ניפול עליהם".
שיפור במצבו של קצין הימ"מ שנפצע קשה בעת חיסול המחבלים: "מתקשר עם משפחתו".
עדויות על טבח בבוצ'ה באוקראינה: "הם ירו בכולם". דיווח: מטרת פוטין - "ניצחון" ב-9 במאי.
כרטיס חופשי-חודשי ארצי ב-225 שקלים: הרפורמה בתחבורה הציבורית יוצאת לדרך בקרוב.
סערת יו"ר הקואליציה, שר הבריאות והחמץ בבתי החולים בפסח.

זעזוע במערב מטבח בוצ'ה

זעזוע במערב מהתמונות מהעיירה בוצ'ה הסמוכה לקייב, שם נראו גופות ברחובות - לאחר שלפי האוקראינים הם הוצאו להורג על ידי הכוחות הרוסיים שנסוגו מהעיירה.
שרת החוץ הבריטית ליז טראס אמרה כי "עם נסיגת הכוחות הרוסיים, אנחנו רואים יותר ויותר עדויות למעשים מחרידים של הכוחות הכובשים בעיירות כמו אירפין ובוצ'ה. המתקפות חסרות ההבחנה הללו נגד אזרחים חפים מפשע, במהלך הפלישה הלא-חוקית והלא-מוצדקת של רוסיה לאוקראינה, חייבות להיחקר כפשעי מלחמה".
4 צפייה בגלריה
גופות ברחוב בבוצ'ה אוקראינה
גופות ברחוב בבוצ'ה אוקראינה
גופות ברחוב בבוצ'ה אוקראינה
(צילום: AP)
סגן הקנצלר הגרמני, רוברט האבק, אמר כי "פשע המלחמה הנורא הזה לא יכול לעבור בשתיקה", ודרש הטלת סנקציות נוספות. שרת החוץ של גרמניה, אנאלנה ברבוק, הוסיפה: "האלימות שלוחת הרסן של פוטין מוחקת משפחות חפות מפשע ואין לה גבולות". שארל מישל, נשיא המועצה האירופית, כתב בטוויטר: "המום מהתמונות של מעשי הזוועה שביצע הצבא הרוסי באזור קייב המשוחרר".
מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן התייחס לתמונות ולסרטונים המחרידים מבוצ'ה ואמר שמדובר ב"אגרוף בבטן". בראיון ל-CNN הוא ציין: "זו המציאות שמתרחשת מדי יום, כל עוד האכזריות הרוסית נגד אוקראינה נמשכת. זה חייב להיפסק".
4 צפייה בגלריה
גופות ברחוב בבוצ'ה אוקראינה
גופות ברחוב בבוצ'ה אוקראינה
גופה ברחוב בבוצ'ה אוקראינה
(צילום: AP)
עוד קודם לכן שר החוץ האוקראיני, דמיטרו קולבה, שאמר כי "רוסיה גרועה יותר מדאעש", פרסם בטוויטר תמונות קשות של גופות ברחובות העיירה. השר צייץ: "הטבח בבוצ'ה היה מכוון. הרוסים מנסים לחסל כמה שיותר אוקראינים שהם יכולים. אנחנו חייבים לעצור אותם ולהעיף אותם. אני דורש עכשיו משבע המדינות המתועשות סנקציות חריפות - אמברגו נפט, גז ופחם; חסימת כל הנמלים לכלי שיט וטובין רוסיים; ניתוק כל הבנקים הרוסיים ממערכת הבנקאות העולמית סוויפט".
כתב של סוכנות הידיעות AFP דיווח אתמול על לפחות 20 גופות של גברים, בבגדים אזרחיים, באחד מרחובות בוצ'ה. צוות סוכנות AP ראה גופות של לפחות תשעה שנראה שהוצאו להורג. הידיים של לפחות שניים מהם היו קשורות מאחורי הגב. כולם היו עם בגדים אזרחים, ולפחות שלושה עירומים בפלג גופם העליון. אחד מהם נראה שנורה בחזהו מטווח קרוב.
"כל האנשים הללו נורו", אמר ראש העיירה בוצ'ה אנטולי פדורוק על 20 הגופות שאותרו ברחובות. החיילים האוקראינים גררו בכבלים את הגופות מהרחוב – מחשש שהן ממולכדות. בהמשך דיווח ראש העיירה שגם ברחובות נוספים התגלו גופות של אזרחים, אחרי שבועות של שליטה רוסית. "בבוצ'ה כבר קברנו 280 איש בקברי אחים", אמר. במרתף בעיירה התגלו 18 גופות שהושחתו, בהן של נשים ונערים.
רונן ברגמן מדווח מאירפין, אוקראינה
(צילום: זיו קורן)

הבוקר דיווחו רונן ברגמן וזיו קורן, שליחי ynet ו"ידיעות אחרונות" לקייב, מאירפין הסמוכה. באמצע הכביש, שבעיר שבה נערכו קרבות קשים, ניצב מה שנראה בתחילה כמו ערימה של שמיכות ישנות ומטונפות. החיילים האוקראינים חשדו שמדובר במטען חבלה. החשד לא עלה בראשם סתם כך.
שעה קודם לכן, בכניסה לאחד הבתים זה בדיוק מה שקרה. הלוחמים האוקראינים עוברים מבית לבית "כדי לטהר אותם מהשרץ הרוסי", כפי שצועק ג'ורג' (שם כינוי. כל החיילים כאן, בדומה למוסד, משתמשים בכינויים ולא בשמות האמיתיים שלהם). ג'ורג' הוא המפקד של הפלוגה, והוא גם ה"ריינג'ר" - הסייר. כולם אומרים שהוא הלוחם הכי טוב שפגשו ושיש לו יכולות כמעט מאגיות לראות סכנה.
4 צפייה בגלריה
הרס וחורבן באירפין, אוקראינה
הרס וחורבן באירפין, אוקראינה
הרס וחורבן באירפין, אוקראינה
(צילום: זיו קורן)
אבל ערימת השמיכות באמצע הרחוב הייתה משהו אחר לגמרי. גופת קשישה הייתה טמונה בתוכה. יורי ועמיתו לצוות הקברנים של אירפין פתחו את השמיכה העליונה ואת זו שתחתיה, חושפים את הגופה, הניחו בזריזות שקית שחורה, פתחו את הרוכסן, מתחו את השקית, הרימו את גופת הקשישה האומללה - והכניסו לתוך השקית. ואז רכסו את השקית, אבל השאירו חרך קטן באיזור הראש. השוטר שנלווה אליהם רשם על פיסת נייר את המקום שממנו נאספה הגופה, פחות או יותר "כדי שאחר כך נוכל אולי לזהות אותה. אנחנו לא יודעים במי המדובר", הסביר והטיל את הפתק לתוך השקית. יורי וידא שהפתק בפנים, רכס את השקית עד הסוף והוא והקברן השני אמרו משהו שנשמע כמו "1,2,3", הניפו את השקית והניחו אותה בחלק האחורי של הוואן, גבוה גבוה מעל ערימה של עוד הרבה שקיות כאלה.

מה צפוי מחר

שר הבריאות ניצן הורוביץ יגיע מחר לעיר מוסטיסקה, שם יפגוש את המשלחת ההומניטרית הישראלית, יסייר בבית החולים שדה שהקימה ישראל וייפגש עם גורמים אוקראינים. הורוביץ יהיה השר הישראלי הראשון המבקר באוקראינה מאז תחילת הפלישה הרוסית. לפני עלייתו למטוס אמר: "אני יוצא לאוקראינה, אל בית החולים שדה 'כוכב מאיר', שהקמנו כדי לסייע לפליטים הרבים בשעת המשבר הזו. האנושיות שלנו נמדדת ברגעים כאלה, ואנחנו מחויבים להמשיך ולסייע לעם האוקראיני שנמצא תחת מתקפה אכזרית של רוסיה".

התחזית

מחר הטמפרטורות יירדו מעט, אך עדיין יהיה נעים ואביבי. מיום שלישי תחול עלייה בטמפרטורות ויורגשו יותר מ-30 מעלות ברוב אזורי הארץ. לקראת סוף השבוע יהיה שרב כבד ויורגשו יותר מ-35 מעלות. בשבת הטמפרטורות צפויות לרדת.

נתון אחד ביום / ירון דרוקמן

445 מהמאומתים מתוך 7,338 המאומתים אתמול לקורונה הגיעו מחו"ל. 53 מהם הגיעו מאיחוד האמירויות, 37 מטורקיה, 33 מארצות הברית, 32 מיוון, 30 מהונגריה, 22 מבריטניה, 21 מאיטליה, 21 ממרוקו, 21 מירדן ו-20 מצרפת.
בנוסף הגיעו מאומתים לקורונה בין היתר מגרמניה, הולנד, אוסטריה, שווייץ, ספרד, צ'כיה, מצרים, קפריסין, רומניה, בולגריה, גאורגיה, פולין, פורטוגל, רוסיה, הודו, בלגיה, נורבגיה, אוסטרליה ופרו. בנתב"ג לא נרשם אף חיובי לנגיף שהגיע מאוקראינה.

מה חיפשו היום בגוגל?

הישרדות - בגמר "הישרדות VIP", שהיה לפי סמדר שילוני הארוך והמשעמם בתולדות הפורמט, ניצחה אלה אייבינדר את ג'קי אזולאי בזכות מבחן האש, לאחר שהשתיים קיבלו מספר זהה של קולות מהמושבעים. בינתיים בהפקת התוכנית בודקים מדוע נגעה אייבינדר בחוט, כמה דקות לפני שהוא עלה באש. המשך, אולי, יבוא.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

120 אלף למשה פרץ, 140 אלף לליאור נרקיס: הירידה במחירון האמנים ליום העצמאות
4 צפייה בגלריה
(צילום: עידו ארז)
ישרוטל הרוויחה 130 מיליון שקל ברבעון. מנכ"ל החברה: "המחירים הגבוהים שלנו מוצדקים"
בגרמניה אדם קיבל 87 חיסונים נגד קורונה. הוא תלש את תעודת המתחסן שלו מפנקס החיסונים ומכר אותם למתנגדי חיסונים שרצו תו ירוק.
ואיך איתן סטיבה יחגוג את ליל הסדר בחלל?