חפץ: "אלוביץ' אמר: 'במשפחת נתניהו לא מבינים שהאתר הזה שלהם?'"

ניר חפץ, עד המדינה במשפטו של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, עלה היום לראשונה לדוכן העדים, באיחור של שבוע. עדותו של דוברו לשעבר של נתניהו, התמקדה בתיק 4000 - פרשת בזק-וואלה - שבה מואשם נתניהו בשוחד, מרמה והפרת אמונים.
חפץ טען בעדותו כי אלוביץ' דרש לאשר את עסקת המיזוג בין בזק ל-yes לפני הבחירות ב-2015, וטען גם כי הוא העביר ממנו לנתניהו מסמכים שאותם האחרון קרא - וגרס מיד לאחר מכן. לטענתו, נתניהו הרבה לעסוק בעניינים תקשורתיים, "לפחות" כמו בענייני ביטחון.
לדבריו, כשנושאים שקשורים למשפחה התפרסמו בתקשורת, נתניהו הושבת מעבודתו למשך שעות. חפץ העיד גם על האופן שבו הוחלף גלעד ארדן בתפקידו כשר התקשורת בנתניהו עצמו - וטען כי ההחלטה התקבלה בהתייעצויות של נתניהו עם בני משפחתו, בהם בנו יאיר.
"שאול ואיריס הבהירו לי פעמים רבות על רקע טענות של יאיר נתניהו שהם לא מספקים חשיפה ראויה, שהם נותנים את האתר הזה למשפחת נתניהו. אלוביץ אמר 'מה, הם (משפחת נתניהו) לא מבינים שהאתר הזה הוא שלהם? באתר וואלה הייתה הרמה הכי גבוהה של לשלוט מה יהיה בהומפייג' (עמוד הבית) ומה תהיה הכותרת".
יו"ר האופוזיציה נכח בדיון ובמהלכו מיהר לחגוג ברשתות החברתיות הודעה מטעם הפרקליטות שהגיעה באמצע הדיון: לפי הפרקליטות, בשיחת רענון שנערכה לחפץ לפני עלייתו לדוכן העדים הוא אמר כי לא נשלח על ידי נתניהו לדבר עם מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר שלמה פילבר, בנוגע לעניינים רגולטורים הקשורים לאלוביץ'. נתניהו טען כי מדובר בעוד עדות, לכאורה, ל"קריסת התיקים" נגדו.

3 צפייה בגלריה
(צילום: אורן בן חקון)

עדות חפץ יוצאת לדרך ד"ר מתן גוטמן פרשן
(צילום: אלי מנדלבאום, משי בן עמי)
לקריאה נוספת


המלצות הביניים של ועדת מירון

המלצות הביניים של ועדת החקירה הממלכתית לחקר האסון במירון בו מצאו את מותם 45 גברים וילדים, ונפצעו 102 בני אדם הוגשו היום - וכוללות בין היתר הטלת הגבלת קהל. בנוסף מוצע כי תתקיים הדלקה מרכזית אחת בטקס קצר וימונה שר אחראי לאירוע. כל ההמלצות הן להילולה הקרובה במאי.
יו"ר הוועדה נשיאת העליון בדימוס מרים נאור כתבה בסיכום ההמלצות: "לנגד עינינו עמדה המסורת ארוכת השנים סביב הילולת ל"ג בעומר וחשיבותה עבור העולים למירון. עם זאת, עמד לנגד עינינו גם המחיר הכבד מנשוא שגבה האסון שהתרחש, וההכרח בשינוי שיבטיח שלומם של העולים למירון. מהתמונה שנפרשה בפני הוועדה בחודשים האחרונים עולה כי זוהי ככל הנראה 'שעת רצון' לשינוי ואנו מקווים שהממשלה תזכה לשיתוף פעולה מלא ביישום ההמלצות לאלתר".
לקריאה נוספת

השרה מרב מיכאלי על תחבורה ציבורית בשבת: "נגמרו ימי המצור בסופ"ש בישראל"

שרת התחבורה מרב מיכאלי אמרה הבוקר בוועידת התחבורה של ynet ו"ידיעות אחרונות" שהעומסים בכבישי ישראל מהווים "מצב חירום". לדבריה, "אם לא נעשה צעדים דרסטיים - המצב יחמיר וילך. משרד התחבורה צריך לעשות מעבר מהאופן המסורתי שבו הוא נהג לחשוב, לאופן עכשווי ומעודכן, ולהבין שדברים חייבים לזוז מהר מאוד".
השרה התייחסה גם לסוגיית העיכוב בחשמול הרכבת והשבתתה בסופי שבוע, וחזרה על המסר שאותו העבירה בשבוע שעבר בראיון לאולפן ynet, ולפיו היא תפעל - ולהערכתה בהצלחה - כדי לנצל את הקואליציה הנוכחית כדי להגיע להסדרה מסוימת של תחבורה ציבורית בשבת.
"אפשר להאיץ את התהליך", אמרה בהתייחסה לפרויקט החשמול, "אבל המשמעות היא שצריך להשבית את הרכבת ליותר שעות. מאז שנכנסתי לתפקיד הנחיתי שבכל מקום שאין רכבת - צריך לשים הסעה אלטרנטיבית. בכל מקום שיופסק השירות בשל החישמול, אנחנו נפרסם את התאריכים מראש.
מנכ"לית המשרד מיכל פרנק אמרה בוועידה: "נסיעה בתחבורה ציבורית הייתה האפשרות הפחות נבחרת עבורי אבל ככל שאני נוסעת יותר בתחבורה הציבורית אני רואה כמה זה נעים. זה נעים מאוד לנסוע ברכבת לירושלים ולא לעמוד שעה וחצי בפקק. אבל אני לא אשלה את כולנו ואגיד שזה הקו הנוח. אחד האתגרים הכי גדולים שלנו הוא שנראה תחבורה כשירות שמספק לאנשים את האפשרות להגיע לאן שהם רוצים, ביעילות, במהירות, באמינות".
ראיון עם שרת התחבורה
לקריאה נוספת




מחר יחלו רשמית חיסוני הילדים בגילאי 11-5 בקופות החולים השונות ברחבי הארץ. רופא הבית שלנו, ד"ר איתי גל, מסביר על הפייק ניוז שמפיצים סרבני החיסונים – מול האמת.
המשך משפט תיקי האלפים של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים.
במהלך היום היה נוח יחסית ונעים. בהמשך השבוע תימשך מגמת ההתחממות - ביום יהיה נוח ובלילה קר יחסית. לא צפוי גשם עד לסוף השבוע לפחות.
.הונגריה הפכה היום למדינה ה-39 בעולם, שבה אובחנו מעל מיליון מאומתים לקורונה מאז פרוץ המגפה. רק היום דווח במדינה על 27,209 מאומתים לנגיף ו-392 חולי קורונה שמתו. מדובר בשיא מאומתים יומי במדינה.
מתחילת החודש אובחנו בהונגריה 162,278 חיוביים לקורונה, כלומר כמעט אחד מכל שישה מאומתים מאז פרוץ המגפה. מדובר בממוצע של 7,376 מאומתים מדי יום.
מתחילת החודש מתו בהונגריה 2,443 חולי קורונה, כלומר יותר מ-100 ביום. הזינוק בתחלואה מגיע לאחר שמחודש מאי ועד תחילת החודש שעבר אובחנו פחות מ-1,000 מאומתים מדי יום במדינה ובתחילת ספטמבר מספר החולים הפעילים היה נמוך מ-5,000. (כיום הוא עומד על מעל 128 אלף).
אלי קיי. קיי, בן 26 ממודיעין שעלה כחייל בודד והתגייס לצנחנים, נרצח אתמול בפיגוע בדרכו לעבודה בכותל על ידי מחבל בן 42 ששימש כמטיף במסגדים. היום הובא קיי למנוחות בירושלים.
3 צפייה בגלריה
אליהו קיי, הנרצח בפיגוע בירושלים
אליהו קיי, הנרצח בפיגוע בירושלים
קיי, הנרצח בפיגוע בירושלים
(מתוך פייסבוק)

ארה"ב וישראל היו חלוצות בתחום, אבל היום הרחפנים ההתקפיים נגישים הרבה יותר והפכו לכלי מרכזי גם בידי האיראנים ושליחיהם במזרח התיכון. כתב התעופה דניאל סלאמה והכתב לעולם הערבי ליעד אוסמו מנתחים את המערכה על השמיים - הכותרת, הפודקאסט היומי.
אדל שכנעה את ספוטיפיי לוותר על ה-Shuffle - שירות הסטרימינג הודיע כי יפסיק לנגן שירים מאלבומים בסדר אקראי בעקבות בקשה של הזמרת. הכוכבת, אגב, ערכה אמש הופעה מיוחדת בבריטניה לרגל יציאת אלבומה החדש, ובקהל נכחו שלל פנים מוכרות, ביניהם סמואל ל. ג'קסון, נעמי קמפבל, דואה ליפה ואידריס אלבה.
3 צפייה בגלריה
אדל
אדל
אדל
(צילום מסך)
ניסוי ראשון בהתגוננות מפני אסטרואיד יצא השבוע לדרך.
וכתב התרבות והבידור רן בוקר חושף היום כי שב"ק ס' סיכמה על מספר הופעות עם כל חברי הלהקה תמורת מיליון שקלים. ברגע האחרון, האיחוד הוקפא בשל דרישות חדשות של נציגיו של מוקי.