ברקע פתיחת מבצע החיסונים לילדים: 55% מהמאומתים אתמול בני 11-0

היום החלו רשמית חיסוני הילדים לבני 11-5 בקופות החולים כשישראל היא המדינה השנייה בעולם להתחיל במבצע מסוג זה - אחרי ארצות הברית. עם זאת, המספר עדיין לא מספק את מערכת הבריאות, שבה מציינים את מספר המתחסנים הגבוה בארה"ב לשם השוואה. לפי נתוני קופות החולים, רק ל-2.35% מכלל הילדים בקבוצת הגיל הוזמנו תורים לחיסון נגד נגיף הקורונה.
לצד זה, נכון לשעות הבוקר דווח כי 682 ישראלים, 55% מהם בני פחות מ-11, אובחנו אתמול כחיוביים לקורונה. ברקע תחילת מבצע החיסונים לילדים בגילים 5 עד 11, מתברר כי מספר המאומתים ביממה החולפת הוא הגבוה ביותר מאז 1 בנובמבר. במקביל, מקדם ההדבקה עלה ל-1.08 - דבר המעיד על התפשטות המגפה.
ראש הממשלה נפתלי בנט ליווה היום את בנו דוד בן ה-9 לקבל את החיסון הראשון נגד הקורונה. בנט הגיע עם בנו לקופת חולים כללית בהרצליה: "דוד כרגע התחסן. זה גם שומר על ילדינו וגם על ההורים, ועל כל מדינת ישראל". לדבריו, "אנחנו יוצאים היום למבצע חיסוני הילדים הארצי, קודם כל כדי לשמור על ילדינו".
3 צפייה בגלריה
דוד ונפתלי בנט לפני חיסונו של דוד
דוד ונפתלי בנט לפני חיסונו של דוד
דוד ונפתלי בנט לפני חיסונו של דוד
(צילום: איתי בית און, לע"מ)

החל מבצע חיסוני הילדים: כתבינו בקופות החולים עם המתחסנים
(צילום: נדב אבס, נויל האריס)
לקריאה נוספת

גנץ וליברמן סיכמו: שכר החיילים יועלה ב-50% מתחילת 2022

שר האוצר אביגדור ליברמן ושר הביטחון בני גנץ סיכמו על העלאת שכר החיילים ב-50% החל ממשכורת ינואר 2022. ההחלטה התקבלה בתיאום עם הרמטכ"ל אביב כוכבי, ועל בסיס עבודת מטה שנעשתה בנושא בשבועות האחרונים.
עלות ההחלטה היא כ-900 מיליון שקל, והיא תמומן מתקציב הביטחון ומתקציב נוסף שיובא על-ידי משרד האוצר. במסגרתה יועלו דמי הקיום של כלל הלוחמים ל-2,463 שקל. בהמשך לכך, דמי הקיום של לוחמי החוד יועלו בשנה השלישית ל-3,048, דמי הקיום של תומכי הלחימה יועלו ל-1,793 ש"ח ודמי הקיום של החיילים העורפיים יועלו ל-1,235 ש"ח. החישוב עשוי להשתנות באופן מינורי של מספר שקלים עד ליישום ההחלטה.
מקור התקציב, לפי קצין בכיר בצה"ל ששוחח הבוקר עם כתבים, יהיה "איגום משאבים" ממשרדי האוצר והביטחון, ולא מהסטות פנים תקציביות בצבא או על חשבון פרויקטים קיימים.
(צילום: נויל האריס)
לקריאה נוספת

חפץ: "יאיר ושרה נבהלו, ביקשו שאוודא שהאלוביצ'ים מוחקים התכתבויות"

עד המדינה במשפט נתניהו ניר חפץ, סיפר גם היום כיצד "שלטה" משפחת נתניהו בוואלה, תיאר את לחצי האשה שרה ובן הזקונים יאיר והדגיש: "הכול עבר דרך בנימין נתניהו. היה ברור שאלוביץ' לא ממנה עורך בכיר בלי אישור של רה"מ ורעייתו".
בעדותו תיאר כיצד נתניהו היה מעורב בכל הנעשה - כולל תיקון תגובות לתקשורת של בני משפחתו. יאיר נתניהו, לדבריו, לא היה מרוצה מהסיקור - ואף הטיח זאת באביו כמה פעמים. מנגד, חפץ אמר גם שמעולם לא קיבל הוראה מנתניהו להעביר מסרים רגולטוריים כלשהם לשלמה פילבר - אך כן קיבל הוראה מרעייתו שרה לעשות זאת. בחלק אחר של העדות השופטים העירו כי על סמך מעשי יאיר ושרה יהיה קשה לבסס מודעות כלשהי של נתניהו לעבירות.
לקראת סוף הדיון תיאר חפץ את "פגישת השיבוש" שלו עם בני הזוג אלוביץ', שבה סיכמו להחליף טלפונים שבהם היו התכתבויות מפלילות. הוא בכה על דוכן העדים וכינה זאת "טעות חייו". לאחר מכן תיאר כיצד שרה ויאיר נתניהו נבהלו כשפחדו שעומדת להיפתח חקירה בעניין, וביקשו ממנו לדאוג ש"האלוביצ'ים מוחקים התכתבויות". נתניהו, לדבריו, ראה בתיזת השוחד שפורסמה בתחקיר "הארץ" כ"מופרכת".\

3 צפייה בגלריה
ניר חפץ לקראת העדות במשפט נתניהו
ניר חפץ לקראת העדות במשפט נתניהו
ניר חפץ לקראת העדות במשפט נתניהו
(צילום: יואב דודקביץ')


שר הביטחון בני גנץ מבקר במרוקו. במהלך הביקור יחתום על הסכמי שיתופי פעולה ביטחוניים וייפגש גנץ עם שרי ההגנה והחוץ של מרוקו.
המשך משפט תיקי האלפים של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים. עדותו של עד המדינה ניר חפץ נמשכת.
לאורך השבוע לא צפוי שינוי במזג האוויר, שיהיה נעים ונוח ביום וקר בערב ובלילה.
29 מתוך 31 המדינות עם הכי הרבה מאומתים ביחס לאוכלוסייה בשבעת הימים האחרונים הן מיבשת אירופה. מנתונים הנאספים ומנותחים על ידי אוניברסיטת אוקספורד עולה כי במקום הראשון נמצאת סלובקיה, שם קרוב ל-13 אלף תושבים מכל מיליון אובחן מאז יום רביעי שעבר כחיובי לנגיף.
לאחר מכן נמצאות ברשימה ליכטנשטיין, צ'כיה, אוסטריה, סלובניה, בלגיה, הולנד, קרואטיה, אירלנד, גאורגיה, הונגריה, ברבדוס, אנדורה, דנמרק, יוון, ליטא, בריטניה, גרמניה, שוויץ, דומינקה, מונטנגרו, סן מרינו, אסטוניה, פולין, קפריסין, איסלנד, סרביה, לטביה, לוקסמבורג, נורבגיה ואוקראינה.
טהרן. הסדרה זכתה בפרס הדרמה הטובה ביותר בטקס פרסי האמי הבינלאומי שהתקיים בניו יורק.
3 צפייה בגלריה
מתוך הזכייה של "טהרן" בטקס פרסי האמי הבינלאומי
מתוך הזכייה של "טהרן" בטקס פרסי האמי הבינלאומי
מתוך הזכייה של "טהרן" בטקס פרסי האמי הבינלאומי
(צילום מסך)

חבית הנפץ של מזרח ירושלים: פיגוע הירי הקטלני השבוע חשף את נקודת הרתיחה שאליה הגיעה הבירה - אבל למעשה, המתיחות שם מעולם לא שככה. הכותרת, הפודקאסט היומי.
המונה טועם הגיע לדוכן של ג'ולי בראשון לציון בשביל השקשוקה, אבל אילוצי השעה הובילו אותו לכריך חביתת טונה, שהזכיר לו את הילדות.
המונה טועם נשאר עם טעם של עוד?
(צילום: נויל האריס)
האם אתם מכירים את הרשת החברתית עם התכנים האנטישמיים ביותר?
וסיפורה של בת 11 שמצאה מטבע כסף נדיר בן 2,000 שנה בירושלים.