המשק הישראלי עמד בשנה האחרונה בפני הרבה סימני שאלה, מה שהוביל ישראלים רבים להמתין בסבלנות לחזרה הצפויה לשגרה מבחינה בריאותית וכלכלית. אך דווקא על רקע אי הוודאות, חשוב פי כמה וכמה לדעת לזהות הזדמנויות נדל"ן משתלמות - להשקעה או לקבלת איכות חיים במחיר אטרקטיבי ועם פוטנציאל השבחה. אחד הענפים היציבים במשק, שהמשיך לצמוח בקצב ניכר, הוא הנדל"ן למגורים. כיצד מזהים את הזדמנות הנדל"ן הנכונה?

אחד המרכיבים הקריטיים ביותר - לתפוס את ההזדמנות בזמן

משקיעים מכל סוג יגידו לכם שאחד הדברים החשובים ביותר הוא להיכנס לשוק לפני שהמחירים עולים וההזדמנות מפסיקה להיות הזדמנות.
אין ספק שהדבר נכון גם לתחום הנדל"ן - מידת ההזדמנות שעסקת נדל"ן מציעה תלויה בשלבי ההתפתחות של האזור ובמגמות הכלליות בביקוש לנדל"ן.
אמנם רובנו לא כרישי נדל"ן שיכולים לזהות את השכונה הלוהטת הבאה הרבה לפני שהיא הופכת לכזו, אך מצד שני אפשר בהחלט לנתח את הפרמטרים השונים של הפרויקט והאזור, מתוך מטרה להגיע למסקנה במבט לעתיד.
בסופו של דבר, שוק הנדל"ן לדיור כולו נמצא במגמת עלייה, אך ההזדמנות נמצאת במקומות בהם פוטנציאל העלייה עדיין לא מומש במלואו, כך שהכניסה אליהם תהיה בזמן הנכון.
3 צפייה בגלריה
(קרדיט הדמיות: Viewpoint )

לדעת לבחור את אפיק ההשקעה הנכון

מחיר אטרקטיבי אינו מספיק כדי להפוך עסקה פוטנציאלית להזדמנות נדל"ן. אחד הפרמטרים החשובים ביותר, במיוחד בתקופה הנוכחית, הוא בחירה באפיק ההשקעה הנכון בעולם הנדל"ן. אם בוחנים את השנה האחרונה והעתיד המעורפל של שוק המשרדים והנדל"ן המסחרי, למשל, אפשר לזהות מחירים זולים יחסית מצד אחד, לצד הרבה אי ודאות בכל הנוגע לביקוש העתידי.
נדל"ן למגורים, לעומת זאת, צפוי רק לעלות נכון למצב הנוכחי, על רקע המגמות הדמוגרפיות באוכלוסייה והעובדה כי השקעה בנדל"ן נחשבת בטוחה ביותר כאשר שוק ההון רושם טלטלות ואפיקי השקעה סולידיים הפכו למסוכנים יותר במהלך השנה האחרונה.

מיקום, מיקום, מיקום

בדומה לעולם המשרדים, גם בכל הנוגע למיקום הנכס, חשוב מאוד להסתכל על התמונה הכללית, על העבר, ההווה והעתיד של האזור - ולנסות להבין את הפוטנציאל הטמון בו. מצד אחד, לא מומלץ לקחת הימור מסוכן מידי על עיר שצפויה לצמוח רק בעוד עשור אך נכון לעכשיו מציעה בעיקר סימני שאלה. מצד שני, כדי לממש הזדמנות אמיתית, לא כדאי להגיע לאזור הנמצא אחרי העליות הגדולות במחירים.
לדוגמה, אם בוחנים את שכונת יד אליהו בתל אביב, אפשר לראות שהיא נמצאת בשלבי התפתחות וצמיחה, במיקום אסטרטגי הקרוב למרכזי תעסוקה, מסחר ובילוי, בצמוד למרכז תל אביב. הפרויקטים החדשים בשכונה צפויים למשוך אוכלוסיות חדשות וחזקות ולמנף את השכונה כולה אל העתיד.
יד אליהו היא אחד מהאזורים שניתן לכנותם "פנינת נדל"ן". מדובר באזור בו העירייה עומדת להשקיע רבות בשנים הקרובות בהיבטים כגון הרחבה של הכבישים, תשתיות חדשות, תוספת של מתחמי בילוי ופנאי וכל זה בנוסף לרכבת הקלה שעתידה לעבור בסמוך אליה והמטרו. כבר היום ניתן לראות כי האוכלוסייה הבוגרת מתחלפת אט אט באוכלוסייה צעירה יותר ומשפחות, מבנים רבים עתידים לעבור שיפוץ ושוק השכירות מטפס בקצב כלפי מעלה, אולם עדיין מהווה אלטרנטיבה טובה לשוכרים שמחפשים להישאר בעיר במחיר שפוי.
3 צפייה בגלריה
(קרדיט הדמיות: Viewpoint )


אם אתם קונים דירה למגורים - חשוב להבין את איכות החיים שמחכה לכם

הזדמנות נדל"ן רלוונטית גם למשקיעים וגם למי שרוצה לרכוש דירה למגורים ושואף למקסם את איכות החיים שהוא מקבל ממחיר העסקה. עבור רוכשים אלו, חשוב מאוד לבחון היטב את הסביבה. אל תתעצלו, עשו שיעורי בית ובחנו את האזור בפרמטרים החשובים לכם - גני ילדים, בתי ספר, חנויות קרובות, התכנון של העירייה לאזור והנגישות התחבורתית העתידית.
אחד היתרונות בכניסה לפרויקט גדול של חברה ידועה ואמינה, הוא האפשרות לקבל איכות חיים קהילתית מובנית ושילוב של מסחר ופעילויות חברתיות, לצד ההתפתחות הצפויה של האזור מסביב.
תנאי תשלום מעולים יכולים להפוך עסקה טובה להזדמנות נדלנית מצוינת
בשורה התחתונה, הזדמנות נדל"ן היא ניצול מקסימלי של התקציב שלכם לעומת הדירה וסביבת המגורים שתקבלו עבורו במבט לעתיד. לכן, פרויקטים המציעים תנאי תשלום מיוחדים יכולים להפוך הזדמנות נדל"ן לאטרקטיבית במיוחד. תנאים כמו דחיית תשלומים למועד האכלוס או הלוואות מיוחדות בתנאים טובים מפחיתים את עלויות הריבית, מאפשרים לכם לשמור את הכסף אצלכם לזמן ארוך יותר, והופכים את העסקה למשתלמת הרבה יותר.
3 צפייה בגלריה
(קרדיט הדמיות: Viewpoint )

ההזדמנות שלכם נמצאת ב-The Upper House בשכונת יד אליהו בתל אביב

תל אביב וסביבתה הם אזור ביקוש עם מחירי נדל"ן גבוהים מיוחד, בו קשה מאוד לאתר הזדמנויות נדל"ן משמעותיות. אחת השכונות היחידות בעיר שצפויות להתפתח בשנים הקרובות ומציעות איכות חיים ומיקום מעולה כבר עכשיו, היא יד אליהו. בלב השכונה נמצא פרויקט הדגל שלה, The Upper House של חברת גינדי החזקות, שבנייתו כבר החלה ומציע דירות 3 חד' החל מ-3 מיליון ₪ בלבד.
המתחם משתרע על 9 דונם הכוללים שני מגדלי יוקרה, שטחים ירוקים ופתוחים ושטחי מסחר. כל מגדל מתנשא לגובה של 30 קומות, מה שמבטיח נוף מרשים מכל מרפסת. תמהיל הדירות מגוון במיוחד, כך שכל אחד יכול למצוא בפרויקט את הזדמנות הנדל"ן המתאימה לו מבחינת תקציב וצרכים.
הפרויקט, אשר יכלול 704 דיירים, צפוי לכלול קהילה שוקקת בפני עצמה, המבטיחה איכות חיים לטווח הרחוק. סביבת הפרויקט כוללת שבילי הליכה ואופניים, גינות משחקים, בתי ספר ברמה גבוהה, בתי קפה ומסעדות במרחק הליכה וקרבה למוקדי תרבות ופנאי במרכז תל אביב.
המבצע הנוכחי של הפרויקט, המוצע על מלאי מוגבל של דירות, מציע תשלום של 10% במעמד הרכישה, מה שהופך את עסקת הנדל"ן הבאה שלכם להזדמנות שלא תחזור.
גינדי החזקות בנתה לעצמה מוניטין של שנים רבות בענף הנדל"ן הישראלי, על בסיס אמינות, מקצועיות ואיכות ללא פשרות. עשרות אלפי דיירים כבר ניצלו את הזדמנות הנדל"ן שלהם וחיים בקהילות מצליחות, בעשרות מתחמי דירות ומאות מגדלים ובניינים אותה הקימה החברה ברחבי הארץ.


פורסם לראשונה: 11:19, 02.03.21