ניסיון חיסול באשקלון הבוקר: בנו של שלום דומרני נורה ונפצע קשה.
יום שני ברצף: פיגוע דקירה בירושלים, שני שוטרים נפצעו בינוני וקל.
הותר לפרסום כי אזרחים מהגליל גויסו לחיזבאללה בחסות המודיעין האיראני.
פרופ' גילי רגב: "העלייה ב-R מטרידה, אבל עוד לא ברור אם זה גל שישי".
ראש הממשלה בנט אמר לשרים בישיבת הממשלה: "הפכתם את שקד לשק חבטות".

מאות אלפים השתתפו בהלווית הרב חיים קניבסקי

בבית העלמין בבני ברק התקיימה בצהריים הלווייתו של מנהיג הציבור החרדי הרב חיים קניבסקי בנוכחות מאות אלפים שהגיעו לחלוק לו כבוד אחרון. עם התחלת מסע ההלוויה – מבית הרב ברחוב רשב"ם לבית העלמין "זכרון מאיר" בבני ברק – התגודדו המוני האבלים מסביב לרכב, ובכריזה דרשו שוב ושוב להתרחק: "סכנת נפשות, לכו אחורה". המשטרה הקיפה את הרכב לאורך המסע האיטי, שארוכו כקילומטר וחצי. בניו ונכדיו של הרב לא ליוו את הנפטר לבית העלמין, כמנהג המקום, והגיעו לבית העלמין רק לאחר הקבורה.
בתום ההלוויה לא הותרה כניסה לבית הקברות כדי למנוע דוחק במקום, אך אלפים מהמשתתפים פרצו את המחסומים, טיפסו על חומות, ונכנסו לשטח בית העלמין. חלק מהמשתתפים בהלוויה נראו עומדים על חומת בית העלמין ומחזיקים בחוט חשמל מסוכן, אחרים על גגות. משם הם פרצו את החומות והמשיכו לקברו הטרי של "שר התורה".
צוותים של מגן דוד אדום טיפלו ב-87 בני אדם שנפגעו, כולם באורח קל. 15 מהם ובכללם שלושה שוטרים סבלו משברים והתעלפויות ופונו לבתי החולים. אלפי שוטרים ואנשי ארגוני ההצלה נפרסו ברחובות בני ברק, ומאות מחסומים הוצבו במטרה לווסת את כמות הקהל בהלוויה ולמנוע דוחק וצפיפות. במקביל התקינו המארגנים והעירייה מסכים ורמקולים כדי לאפשר גם למי שנמצאים באזורים המרוחקים יותר ממוקד האירוע להרגיש שותפים ולמנוע מהם את הצורך לנסות להתקרב למקום. 1,700 אוטובוסים הביאו אלפים לטרמינל בכביש 4, ומשם הם צעדו ברגל לכיוון בית הקברות בבני ברק. בשעה 19:00, אחרי 13 שעות, נפתחו לתנועה כל הכבישים שנחסמו עקב ההלוויה.
בעקבות אזהרות המשטרה, רחובות ובתי ספר בגוש דן הזכירו לרבים את ימי הסגרים. התנועה בכבישים ברחבי הארץ זרמה באופן יחסי ונתיבי אילון היו פנויים למדי בשעות הבוקר. "רצינו למנוע כאוס בכבישים, והשגנו את זה", אמר אחר הצהריים בכיר במשטרה על אותן אזהרות אתמול, שלפיהן בין היתר "גוש דן יעמוד מלכת".



3 צפייה בגלריה
מסע ההלוויה לרב קניבסקי
מסע ההלוויה לרב קניבסקי
מסע ההלוויה לרב קניבסקי
(צילום: c-live)

"למה לא נתתם נשק, למה לא הטלתם סנקציות?"

הנשיא האוקראיני וולודומיר זלנסקי נאם בזום בפני יותר מ-100 חברי כנסת ושרים בישראל. הוא נשא דברים במשך כ-15 דקות שבמהלכן הוא השווה בין פעולותיה של רוסיה בימים אלה לבין המשטר הנאצי בגרמניה. בסוף הנאום הוא מתח ביקורת קשה על התנהלות ישראל על רקע המלחמה, ועל סירובה לתמוך באופן פעיל באוקראינה, ואמר: "האדישות הורגת, החישובים הורגים, אפשר לתווך בין מדינות אך לא בין הרע והטוב".
"ישראל, אני רוצה שתרגישו את זה, תחשבו על התאריך הזה - 24 בפברואר - תחילת הפלישה הרוסית לאוקראינה. היום זה ייזכר בהיסטוריה העולמית פעמיים בתור טרגדיה לאוקראינים, יהודים, אירופים והעולם כולו. ב-24 בפברואר 1920 נוסדה המפלגה הנאצית, שהרגה מיליונים, הרסה מדינות שלמות, ניסתה לעשות רצח עם", אמר. "מיליונים נשארו ללא בית. הם הפכו לפליטים, עברו למדינות שכנות - פולין, סלובקיה, גרמניה, צ'כיה. העם שלנו כעת נודד, כפי שגם אתם פעם נדדתם. פלישת רוסיה לאוקראינה היא לא סתם מבצע צבאי כפי שמציגים זאת במוסקבה. מדובר במלחמה כוללת ובלתי צודקת, שנועדה להרוס את העם שלנו, את המדינה, את הערים, את התרבות, את הילדים שלנו. הצבא הרוסי הורס בזדון, וכל העולם מסתכל. לכן אני יכול לעשות את ההשוואה הזאת של ההיסטוריה שלנו והתולדות שלכם".
"כעת במוסקבה שוב משתמשים במילים 'הפתרון הסופי', וכעת זה עלינו - על אוקראינה", אמר. "עם ישראל, ראיתם כיצד טילים רוסיים פגעו בקייב, בבאבי יאר, יודעים איזה מקום זה? יודעים שמדובר באנדרטה לזכר קורבנות השואה? הטילים הרוסיים פגעו במקום הזה וגם באומן, עיר שעשרות אלפי ישראלים באים לבקר בה כל שנה בקברו של הרבי נחמן". "מדוע לא מפעילים לחץ על העסקים ברוסיה? אך אתם צריכים לתת תשובות לשאלות ולחיות איתן. האוקראינים עשו את הבחירה לפני 80 שנה, אנחנו הצלנו יהודים, יש בינינו חסידי אומות עולם. עם ישראל, גם לכם כעת יש בחירה", סיכם ואמר.
שרים בכירים אמרו בתגובה לנאום: "ההשוואה לשואה מקוממת. זלנסקי עיוות גם את חלקה של אוקראינה ברצח היהודים". גורמים בכירים הוסיפו כי "האוקראינים שחטו יהודים, הרבה יהודים. היו גם חסידי אומות עולם, אבל הרוב שחט יהודים. שלא יעוות את ההיסטוריה".



משדר מיוחד נאום זלסנקי מול חברי הכנסת
(צילום: אסף חן)

3 צפייה בגלריה
חברי הכנסת בזום לפני נאום ולדימיר זלנסקי
חברי הכנסת בזום לפני נאום ולדימיר זלנסקי
(צילום: ערוץ כנסת)






המשך משפט תיקי האלפים של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים.
מחר תתקיים ועידת האנשים של המדינה של "ידיעות אחרונות" ו-ynet.
מחר ייתכן גשם מקומי ותהיה עננות גבוהה. בשלישי יהיה יחסית נוח, והחל מיום רביעי שוב יתקרר ויירד גשם מקומי מדי פעם, שיימשך לתוך סוף השבוע, שבמהלכו יירד גם שלג בחרמון.
אוסטריה סובלת מגל תחלואה קשה במיוחד מאז תחילת ינואר והמספרים לא יורדים, אלא ממשיך לשבור שיאים. ביום חמישי האחרון אובחנו במדינה מעל 58,500 מאומתים לקורונה.
מאז תחילת השנה אובחנו באוסטריה כ-2,188,000 חיוביים לקורונה, שהם למעשה כ-63% ממספר המאומתים מאז פרוץ המגפה. מאז תחילת החודש אובחנו באוסטריה מעל 786 אלף מאומתים לנגיף, ממוצע של יותר מ-40 אלף ביום.
מאז תחילת השנה מתו באוסטריה 1,676 חולי קורונה, מתוך 15,409 הקורבנות מאז פרוץ המגפה. כלומר 11%.
הרב עובדיה יוסף. מנהיגה הרוחני של ש"ס שהלך לעולמו בגיל 93 באוקטובר 2013. לא קיים מספר מדויק כמה ליוו אותו בדרכו האחרונה, היו מי שסברו שמדובר ב-850 אלף איש - אך בכל מקרה מדובר היה בהלוויה הגדולה בתולדות המדינה. להלווייתו של הרב חיים קניבסקי שהתקיימה היום, היה צפי הגעה של מיליון איש.
חברות ישראליות רבות יצאו בהודעות חגיגיות מיד עם הכרזת משרד ראש הממשלה על חניכת הקו לשארם א-שייח. והמחיר? רחוק ממה שהבטיחו.
"תפוח האדמה הגדול בעולם" אינו תפוח אדמה. למה מאיתנו זה לא קרה?
מבקר המוזיקה שלנו ביקר במופע החדש של חוה אלברשטיין וסבור שזו חוויה נדירה.
והמכונית האהובה מהסרט "cars" בקרוב תהפוך למציאות ותעלה על הכביש.