דו"ח: תוכנת ריגול של NSO התגלתה בטלפונים של פעילים פלסטינים

חוקרי אבטחה חשפו כי תוכנת ריגול של חברת NSO זוהתה בטלפונים סלולריים של שישה פעילים מארגוני זכויות אדם פלסטיניים. מחצית מאותם פעילים קשורים לעמותות שעליהן הכריז משרד הביטחון כפועלות בשירות ארגון הטרור החזית העממית. לפי דו"ח שפורסם ב-AP, זו הפעם הראשונה שזוהה שפעילים פלסטינים היו יעד של תוכנת פגסוס. השימוש שלה נגד עיתונאים, פעילי זכויות אדם ומתנגדי משטר ממקסיקו ועד סעודיה תועד פעם אחר פעם, משנת 2015.
לא ברור איך ומתי פרצו לאותם טלפונים, אבל לפי החוקרים, ארבעה מששת האייפונים שנפרצו משתמשים בכרטיסי סים שניתנים על ידי חברות טלפון ישראליות עם קידומת 972. תוכנת פגסוס מסוגלת להפוך את הסמארטפון לכלי ריגול. מי שהשתלט על המכשיר מרחוק יכול לשלוף ממנו קבצים, להפעיל את המצלמה ואת המיקרופון, לגשת למיקום של המכשיר, לצפות באנשי הקשר ובלוח השנה וכן לעקוב אחרי ההתכתבויות באפליקציות המסרים ואחר הפעילות ברשתות החברתיות.
3 צפייה בגלריה
NSO בניין
NSO בניין
NSO בניין
(צילום: רויטרס)

לקריאה נוספת

לפיד הציג את האיומים עליו: "כתבו לי - אתה כמו היטלר, תקבל כדור ממני"

ראש הממשלה החליפי חשף את האיומים שנשלחו אליו ולאשתו ליהיא - וכל זאת על רקע דבריה של יו"ר הקואליציה עידית סילמן שלפיה הותקפה ליד תחנת דלק - שהובילו לסערה לאחר שסילמן לא מסרה עדויות ברורות לכך.
"השבוע קיבלתי מהגולש שוגר 5948888 את ההודעה הבאה - יאיר לפיד, אני מאחל לך שתמות מסרטן עוד היום. אתה בדיוק כמו היטלר, אתה תקבל כדור ממני או ממישהו אחר", סיפר יו"ד יש עתיד בפתח ישיבת הסיעה. אשתי קיבלה מהגולשת סופי-יה את ההודעה הבאה - את ויאיר מגיע לכם מכה ועונש מאלוהים יותר מיעלי שכבר נתן לכם, ובהודעת המשך - שאלוהים יתנקם בכם גם ביעלי ובעוד מכות ובעונש ממנו".
"הסכנה היא לא רק שירצחו עוד פוליטיקאי, נורא ככל שזה ישמע, זה כבר לא יפתיע אף אחד, אבל זה לא נעצר שם. הסכנה הגדולה היא שזה מה שאנחנו הופכים להיות".
3 צפייה בגלריה
טובקיסט מאיים על לפיד
טובקיסט מאיים על לפיד
טובקיסט מאיים על לפיד

(צילום: ערוץ כנסת)

הדולר ירד לרמתו הנמוכה מאז 1996 ונסחר סביב 3.08

גם היום מטבעות החוץ העיקריים איבדו מערכם מול השקל. שערו היציג של הדולר על 3.1030 שקלים ושערו של האירו נקבע על 3.5894 שקלים. לאחר קביעת השערים היציגים המטבעות המשיכו לאבד גובה והדולר ירד לרמתו הנמוכה מאז 1996 - נסחר סביב 3.08, והאירו ירד מתחת ל-3.57. לאחר מכן חזרו המטבעות לסביבות 3.10 ו-3.59, ככל הנראה בשל רכישות קטנות יחסית של בנק ישראל.
רק אתמול הודיע בנק ישראל כי סיים לרכוש דולרים במסגרת התוכנית לרכישת 30 מיליארד דולר עליה הצהיר הנגיד פרופ' אמיר ירון בחודש ינואר כאשר שער הדולר צנח לשפל של 3.11 שקל. עם זאת, הבנק ימשיך לרכוש דולרים ככל שיידרש כדי להגן על היצוא הישראלי.
לקריאה נוספת
כפי שחשף כתבנו יוני פרוים, צופית גרנט ושולי רנד יעמדו מחר מתחת לחופה בירושלים ויינשאו באופן רשמי אחרי למעלה משנתיים של זוגיות.
המשך משפט תיקי האלפים של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים.
מחר יישאר מזג האוויר ללא שינוי ניכר. ברביעי תחול ירידה קלה בטמפרטורות, בעיקר במרכז ובדרום הארץ, אך הן עדיין יהיו גבוהות מעט מהרגיל לעונה. בחמישי תחול ירידה קלה נוספת בטמפרטורות.
יפן התמודדה עם גל קורונה קשה במיוחד בחודשים יולי-ספטמבר, בין היתר במהלך אולימפיאדת טוקיו שנערכה בחודשי הקיץ. למעשה בשלושת החודשים האלו אובחנו ביפן כ-900 אלף חיוביים לקורונה, מתוך כ-1,724,200 שאובחנו בסך הכול במדינה מאז פרוץ המגפה. באותה תקופה מתו ביפן כ-3,000 חולי קורונה, מתוך 18,310 קורבנות המגפה.
עקומת התחלואה ביפן התמתנה מאוד מאז אמצע חודש ספטמבר ומאז תחילת אוקטובר אובחנו במדינה כ-20 אלף חיוביים לנגיף, זאת לעומת מעל 26 אלף מאומתים רק ב-22 באוגוסט. כיום מספר החולים העפילים ביפן עומד על פחות מ-3,500, מדובר במספר נמוך יותר מזה שבישראל.
אלדד פרי. החוקרים לא הצליחו לחשוב על דמות רחוקה יותר מהחשודים שחיפשו בעקבות חיסולו של יזם הנדל"ן אלדד פרי מחוץ לבית הכנסת: עובד בחברה טכנולוגית ללא עבר פלילי, סבא בן 64 שרכש מפרי שתי דירות.
במקום שאליו נושאים מיליוני יהודים בישראל ובעולם את תפילותיהם שוב מגיע המאבק בין הזרמים לנקודת רתיחה. מהו ״מתווה הכותל״ ולמה בוטל? עם קובי נחשוני דיברנו על הקיר - הכותרת, הפודקאסט היומי.
גזענות 2021. על הקבלה של לקוחה שקנתה בדוכן מיצים: "פאטמה אחושרמוטה".
3 צפייה בגלריה
כך נכתב שמה של פאטמה כאשר הזמינה בריבאר בחיפה
כך נכתב שמה של פאטמה כאשר הזמינה בריבאר בחיפה
כך נכתב שמה של פאטמה כאשר הזמינה בריבאר בחיפה
(צילום: פאטמה לחוואני)
חנוכה הוא אולי חג האורות, אבל הוא כבר מזמן פסטיבל של הצגות. המדריך המלא והמתעדכן.
והסערה סביב לינט. הופיעה בכנס נגד ישראל – ורוצה לייצג אותנו באירוויזיון.