1.האיש שלנו בליגה הטובה בעולם. לפנות בוקר זה קרה: דני אבדיה נבחר במקום התשיעי בדראפט ע"י וושינגטון וויזארדס. בכך הפך הצעיר בן ה-19 לישראלי הבכיר אי פעם שנכנס לליגה הטובה בעולם וירוויח בעונתו הראשונה 3.7 מיליון דולר.

2 צפייה בגלריה
דני אבדיה
דני אבדיה
דני אבדיה
(צילום: עוז מועלם)

"עם ישראל זה העם הכי טוב שיש וכשהוא תומך בך אז הוא תומך בך. אני שמח שהוא מאחוריי, זה נותן לי מוטיבציה ואני אייצג אותו בכבוד", אמר אבדיה ל-ynet. והוא לא לבד - מלבדו נבחר גם ים מדר במקום ה-47 על ידי הבוסטון סלטיקס. אך בעוד אין ספק שאבדיה ישחק בעונה הקרובה, סיכויים נמוכים שמדר יעשה זאת העונה.

(צילום: שחר גולדשטיין)


2. מרד הקניונים. למרות האיסור על התקהלות ופתיחת מתחמי קניות, קבוצת קניוני עזריאלי וקבוצת קניוני מליסרון מתכוונות לפתוח מחר את קניון איילון, הקיריון, גרנד קניון ב"ש, הקניון הגדול בפתח תקווה וקניון מודיעין. מנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי התייחס להחלטתם: "אנחנו לא מעודדים פתיחת קניונים באופן גורף. זה לא הזמן ויהיה פיילוט בכמה מקומות".
חלק מהרשתות הודיעו כי יפתחו חנויות בקניונים במטרה להיענות לביקוש לבגדי חורף וכדי לשחרר מלאי. רשתות אחרות כמו קסטרו ו-H&M הודיעו שלא יפתחו את החנויות כיוון שזה בניגוד להנחיות. בקניונים אמרו כי הם מתחייבים לשמור על מתווה שמחייב מספר מצומצם של קונים בחנות ושמירת מרחק.

לקריאה נוספת


גשם! הטמפרטורות יירדו ומזג האוויר ייעשה חורפי. תיתכן סכנת הצפות בערי החוף. בשבת הגשם יתמעט ויירד בעיקר בצפון ולאורך מישור החוף.
במה שונה ישראל מרוב מדינות אירופה? כנראה שישנם הבדלים רבים. הפעם נדבר על אחד מההיבטים של מדיניות הקורונה. במדינות אירופה, הגל השני המתרחש כעת עלה על התחזיות הפסימיות שנצפו. כל מדינה מחפשת דרכי התמודדות המתאימות לה. באירלנד התלבטו רבות טרם סגירת הפאבים – חלק בלתי נפרד משגרת חייהם של רוב התושבים. בהולנד החליטו שניתן להגביל התכנסות לשני אנשים בלבד. בכל המדינות מגבילים התקהלויות, סוגרים חנויות, בתי קפה ומסעדות (פרט לאיסוף עצמי ולמשלוחים). מה שלא סוגרים או סוגרים לתקופה קצרה בלבד, אלה בתי הספר. קיימת הבנה שסגירת בתי ספר זאת לא רק פגיעה ביכולת ללמד, אלא, פגיעה בחינוך של דור העתיד. החלטות לגבי ילדים שנלקחות היום מעצבות את החברה וקובעות את עתיד הדורות הבאים - עתיד כלכלי, חברתי ובריאותי.
השבוע סיפר לי רופא אחד איך בתו, בגיל ההתבגרות, איבדה בימים אלה את כישוריה החברתיים, מסרבת להיפגש עם בנות מכיתתה, אתן הייתה ביחסי חברות, "הן כבר לא חברות שלי". אלפי ילדים מתמכרים למסכים, אתם הם מפתחים יחסי שנאה-אהבה, שנאה ללימודים ואהבה לכל השאר. במקומות רבים בישראל אין תחליף לבתי הספר ברכישת מיומנויות חברתיות, בשמירה על סדר היום ולעתים, במה שנוגע לערכים ואפילו לארוחות מסודרות. פתיחת בתי הספר, במיוחד בכיתות הגבוהות, אכן עלולה לתרום לעלייה בהידבקות. ניתן למזער זאת על ידי למידה בקבוצות קטנות, באוויר הפתוח, בחדרים מאווררים היטב, תוך שימוש במחיצות להפרדה, עטית מסכות, בדיקות שבועיות של מורים (במיוחד אם לא מצליחים למנוע ניוד מורים בין הכיתות), בדיקות מחזוריות של תלמידי הכיתות הגבוהות וכו'. כל יום בו בית הספר פתוח הוא רווח גדול, כל יום בו הוא סגור – הפסד של כולנו.

(צילום: שחר גולדשטיין)

יותר מ-1,250,000 בידודי בית נרשמו בישראל מאז פרוץ מגפת הקורונה. כמה מהתושבים נכנסו לבידוד יותר מפעם אחת. רק היום נכנס הרמטכ"ל, רב אלוף אביב כוכבי, לבידוד כיוון שהיה בקרבת חולה קורונה מאומת. בסך הכול כעת נמצאים למעלה מ-50 אלף ישראלים בבידוד ביתי, לאחר שבאו במגע עם חולה קורונה מאומת או שחזרו ממדינה שאינה ירוקה.
בין אלו שנשלחו לבידוד גם אנשי צוות רפואי, שבאו במגע במהלך עבודתם עם חולה קורונה מאומת. נכון לאתמול 580 אנשי צוות רפואי, ביניהם 111 רופאים ו-171 אחיות נמצאים בבידוד. היתר הם עובדי מינהל ומשק, פיזיותרפיסטים, חובשי רפואת חירום, עובדים סוציאליים, רוקחים, פסיכולוגית, פרמדיקים, דיאטנים וגם אנשי כוח עזר רפואי.
בירושלים יש נכון להיום 7,994 תושבים הנמצאים בבידוד, בתל אביב 4,148, בנצרת 1,957, בחיפה 1,569, בנתניה 1,340 ובבני ברק 1,183.

את המילה "בחריין". למה? אתמול ביקר בישראל שר החוץ הבחרייני עבד אל-לטיף אל-זיאני. בביקור ההיסטורי נודע כי בחריין וישראל סיכמו על הפעלת טיסות מסחריות בין שתי המדינות, שתתבסס על מזכר ההבנות שנחתם לשיתוף פעולה בתחום השירותים האוויריים.
אל-זיאני אישר שישראלים יוכלו להנפיק ויזות אלקטרוניות למדינה – והצדדים גם סיכמו על תחילת הליכי פתיחת שגרירויות הדדיות. אז את פסח נעשה במנאמה?

ספק רב אם יש מישהו שלא ראה, או לפחות שמע על "שעת נעילה". יהונתן גפן מעריך את הסדרה אך מתקשה לצפות בה.

2 צפייה בגלריה
מאור שוויצר ב'שעת נעילה'
מאור שוויצר ב'שעת נעילה'
מאור שוויצר ב'שעת נעילה'
(צילום: ורד אדיר)
איי סיישל זה היעד היחיד שניתן לטוס אליו וממנו ללא בידוד בימים אלו. אבל מספר ישראלים שטסו לשם אתמול, עברו כמה חוויות לא נעימות.
כל מה שרצתה חברת הכנסת לשעבר, סתיו שפיר, זה למצוא אהבה. היא נרשמה לאפליקציית באמבל בשמה המלא ועם תמונה, אך גברים שחשבו שמדובר בפרופיל מזויף, דיווחו עליה והיא נחסמה.