החל מהשבוע הבא, תלמידים קשישים ומטופלי רווחה יקבלו בדיקות אנטיגן חינם מהמדינה.
תקרית חמורה בחטיבת הקומנדו שבוע לאחר האירוע בוואדי מוסא: 2 חיילים נפצעו מפיצוץ אמל"ח.
הסדר מקל לחיים רביבו בפרשת שחיתות: לא יורשע בשוחד - וירצה עבודות שירות
שר האוצר ליברמן סבור כי "אין היגיון בתו הירוק. אני פועל כדי לבטל אותו"
הבוקר התקיים ניסוי מוצלח ל"חץ 3" נגד דימוי מטח טילים בליסטיים.

המשטרה עקבה אחרי ישראלים בעזרת תוכנת NSO ללא צווים

חשיפה מטלטלת של תומר גנון מכלכליסט הבוקר: המשטרה משתמשת בתוכנת הריגול הישראלית פגסוס כדי לפרוץ מרחוק לטלפונים של אזרחים ישראלים ללא צווי חיפוש או האזנה. בין היעדים שנכתבו: ראשי מחאת "הדגלים השחורים", ראשי ערים, עובדים בחברה ממשלתית ומתנגדים למצעד הגאווה. מי שקיבלו את ההוראה וביצעו אותה היו אנשי צוות המבצעים המיוחדים (מ"מ) בחטיבת הסייבר "סיגינט" המשטרתית, שכל פעילותה סודית.
הרוגלה שימשה את המשטרה לא פעם גם כדי לבצע "פישינג" - ניסיון לדוג מידע מנייד של יעד מודיעיני, בלי לדעת מראש שבהכרח אותו יעד ביצע עבירה. בין היתר תוכנת פגסוס הושתלה בנייד של מקורב לפוליטיקאי בכיר, כדי לנסות למצוא אצלו ראיות בחקירת שחיתות. בחלק מהמקרים השימוש בפריצה לטלפונים נבחר כפתרון קל, אשר חוסך למשטרה עבודת חקירה מקצועית ואיתור חשדות מוכחים.
מערכת הפגסוס נרכשה על ידי המשטרה בדצמבר 2013, בתקופת המפכ"ל יוחנן דנינו, ונהפכה מבצעית בתקופת המפכ"ל שאחריו, רוני אלשיך שמונה לתפקיד בדצמבר 2015, אחרי שירות כסגן ראש השב"כ, והיה בין הדוחפים להגברת השימוש בתוכנת הריגול של NSO.
NSO מסרה כי: "החברה לא מפעילה את המערכות שברשות לקוחותיה ולא מעורבת בהפעלתן. עובדי החברה לא חשופים למטרות, כמו גם לא חשופים למידע אודותיהן, לא מעורבים ולא חשופים לפעילות מבצעית של לקוחותינו ולא לכל מידע הקשור לחקירות המנוהלות על ידי הלקוח". גורם מטעם NSO הוסיף כי "מבלי להתייחס ללקוח כזה או אחר, אין לעובדי החברה יכולת להיחשף למידע הנאסף על ידי הלקוח בשום צורה".
משטרת ישראל מסרה בתגובתה הרשמית לפרסום הראשון: "אין שחר לטענות העולות בכתבה. כל פעילות המשטרה בתחום זה הינה ע"פ דין, על בסיס צווי בימ"ש ונהלי עבודה מוקפדים. צר לנו על הניסיון לגרום נזק לפעילות המשטרה ללא בסיס. משטרת ישראל תמשיך לפעול בנחישות לאכיפת החוק במדינת ישראל". בתגובה נוספת הכחישה המשטרה את הטענה שהשימוש בכלי הזה נעשה ללא פיקוח משפטי, והכחישה שהוא הופעל גם נגד ראשי רשויות או המפגינים שלקחו חלק במחאת בלפור, אך לא הכחישה את עצם השימוש בו. המפכ"ל רב-ניצב יעקב שבתאי אף הורה לבדוק את המקרים המפורטים בתחקיר, ולדבריו "חלק" מהמקרים נמצאו כלא-נכונים. המפכ"ל קובי שבתאי אמר כי "לא התבצע שימוש בכלים מסוג זה מול מפגיני הדגלים השחורים, טלפונים של ראשי רשויות ומעקב אחרי גורמים המתנגדים למצעד הגאווה. פרטים אלה אינם נכונים".
מבקר המדינה מתניהו אנגלמן הודיע שפתח בבדיקת הפרשה - אחרי שבשבועות האחרונים המבקר כבר בוחן את נושא שימוש גורמי אכיפת החוק, ובפרט משטרת ישראל, באמצעים טכנולוגיים לצורכי אכיפה.מנכ"לית עמותת פרטיות ישראל, אמרה כי "מדובר ברמיסה של חוק יסוד כבוד האדם וחירותו. השימוש של משטרת ישראל בכלי ריגול אזרחי, ללא מנגנוני פיקוח - זה דבר שצריך להטריד כל אזרח בישראל".


השר עמר בר-לב על מעקב המשטרה באמצעות NSO
(צילום: משה מזרחי, משי בן עמי)


3 צפייה בגלריה
מחאה בירושלים
מחאה בירושלים
מחאה בירושלים
(צילום: EPA)

לקריאה נוספת




ועדת החינוך של הכנסת תדון ב"היערכות לתקופת המבחנים לציבור הסטודנטים בשל התחזקות נגיף האומיקרון".
בשעות הלילה צפויה להתגבר הרוח מדרום-מערב, ובהמשך יחל גשם בצפון. מחר לפנות בוקר יירד גשם גם במרכז והוא ילווה בברקים ורעמים. רשות הטבע והגנים הודיעה כי בעקבות מזג האוויר והחשש משיטפונות ייסגרו מחר ובחמישי כל מסלולי הסנפלינג במדבר יהודה. בנוסף ייסגרו מסלולי ההליכה בנחלים פרת, דרגה, תקוע, משאש ואוג.
1,691 בני אדם אובחנו אתמול כחיוביים לקורונה בדרום אפריקה ועוד 87 מתו מסיבוכי המחלה. במדינה שבה זוהה לראשונה האומיקרון התחלואה ירדה באופן חד בשבועות האחרונים.
במהלך חודש דצמבר זוהו במדינה מעל 490 אלף חיוביים לקורונה, כלומר קרוב ל-16 אלף מאומתים ביום. בחודש ינואר זוהו כ-102,600 מאומתים לנגיף, כלומר (עד אתמול) הממוצע הוא כ-6,000 מאומתים ליום ומדובר ביחידה חדה מאוד. בימים האחרונים המספרים נמוכים באופן ניכר מאלו שהיו בימים הראשונים של השנה.
ליא קניג. השחקנית הוותיקה נמצאה חיובית לקורונה והיא נמצאת בביתה. מטעמה נמסר כי היא במצב טוב. לאחרונה שיחקה קניג בהצגה "זאקופנה שלי" בתיאטרון הבימה, וחגגה על הבמה את יום הולדתה ה-92.
למה הסתבכה השנה הראשונה של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, איך ישפיע ההפסד הצפוי בבחירות האמצע - ומה הסיכוי שבכלל ימשיך? נדב איל ורותם אורג. הכותרת, הפודקאסט היומי.
המונה טועם הגיע בהיסוס לבוטקה של הקבב ביד בנימין, אבל מהר מאוד הוא הבין שמדובר פה במקצוענים.
מנת הקבב האלוהית ליד בנימין
(צילום: משי בן עמי)
כתב התרבות והבידור רן בוקר חשף היום כי חלה התקרבות בין אייל גולן לבני פרץ לסיום הסכסוך הכלכלי ביניהם מחוץ לבוררות.
תעלומת הצורות המוזרות בחול בחוף ימת מישיגן שנראות כמו כלי שחמט.
וצפו בתיעוד מרהיב של תמנונה נדירה.
3 צפייה בגלריה
תמנון שמיכה תועד בשונית המחסום הגדולה באוסטרליה
תמנון שמיכה תועד בשונית המחסום הגדולה באוסטרליה
תמנון שמיכה בשונית המחסום הגדולה באוסטרליה
(צילום: ג'סינטה שקלטון)