רבים על נפתלי בנט. שבוע הצליח נפתלי בנט לא לחשוף או לא להחליט על מי ימליץ להרכבת הממשלה - וכעת הוא מתחיל פגישות פוליטיות. לאחר שכתבתנו הפוליטית מורן אזולאי חשפה כי בנט קבע למוצאי שבת שיחה עם יאיר לפיד על הקמת ממשלה משותפת, נתניהו הקדים את לפיד וקבע פגישה כבר למחר בלשכתו כשברקע: לחצים כבדים על בנט מצד הליכוד. ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר אתמול הצהרה ראשונה אחרי שבוע של שתיקה מאז הבחירות, והתמקד בקריאה לבנט ולסער להצטרף לממשלה בראשותו.
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו, נפתלי בנט, יאיר לפיד
בנימין נתניהו, נפתלי בנט, יאיר לפיד
בנימין נתניהו, נפתלי בנט, יאיר לפיד
(צילום: קובי קואנקס, הדר ייואביאן)
ברקע כל אלו, בשעה 20:00 ינאם יו"ר רע"מ מנסור עבאס, איש המפתח לקראת הרכבת הממשלה. בכירים בפלג הדרומי של התנועה האיסלאמית אמרו כי עדיין לא התקבלה החלטה האם רע"מ תמליץ על לפיד או על נתניהו. לדבריהם, יש מחלוקת בתוך התנועה כאשר חלק מעדיפים שלא להמליץ על אף אחד: "מה תעשה רע"מ כשתהיה תקיפה בעזה?"
סער מסרב לחיזור הגורלי של נתניהו: פאנל פרשנים באולפן
(צילום: משי בן עמי)

ובכלל, אין שקט לאחר הבחירות. מפלגת נעם, שמטעמה יכהן בכנסת הבאה אבי מעוז שנבחר ברשימת "הציונות הדתית", דורשת לשנות את החלטת הממשלה המקדמת שוויון בייצוג נשים. נעם תתנגד להחלטה 1325 של מועצת הביטחון של האו"ם שהתקבלה בחודש אוקטובר 2000 לאחר מאבק ממושך ומטרתה להגן על נשים ולהבטיח את ייצוגן בפוליטיקה. לפני שבע שנים אימצה גם ממשלת ישראל את החלטת האו"ם (קידום שוויון מגדרי והטמעת חשיבה מגדרית). במפלגת נעם לא פירטו מה מהות התיקון שהם דורשים.
לקריאה נוספת
החיסון של פייזר ממשיך להדגים תוצאות מצוינות. החברה עדכנה את הנתונים שכללו מעקב אחר כ-12 אלף איש מתוך 44 אלף האנשים שחוסנו בתחילה ונתוניהם הוצגו ל-FDA, אלה נבדקו למול קבוצת פלצבו שלא חוסנה, גם חצי שנה אחרי שחוסנו.
פייזר: החיסון שלנו יעיל ב-100% לגילי 15-12 | ריאיון עם פרופ' צחי גרוסמן ופרופ' עמוס פנט
(צילום: משי בן עמי)
מתוך הנבדקים נמצאו 927 מקרי תחלואה סימפטומטיים בקורונה, 77 מתוכם היו אצל אלה שחוסנו, מה שהוביל לדברי פייזר לשיעור יעילות של 91.3% של החיסון.
רק אחד מתוך 21 מקרי תחלואה קשה בקורונה היתה של מחוסן, מה שהוביל לשיעור יעילות של 95.3% במניעת תחלואה קשה. כחלק מהמחקר בוצע ניסוי גם בדרום אפריקה, בו השתתפו 800 איש, שם שכיח הזן הדרום אפריקני B1351 שהפך דומיננטי והעלה בעבר חששות של עמידות חלקית מהחיסון. עם זאת, ההגנה במחוסני פייזר עמדה שם על 100%.
לקריאה נוספת
ונשיא ארה"ב ג'ו ביידן הציג תוכנית ענק של 2 טריליון דולר לשדרוג תשתיות בכל ארה"ב: 32 אלף ק"מ של כבישים, 10,000 גשרים – וגם נמלי תעופה, בתי ספר ומערכות חשמל. "ניצור מיליוני משרות לעניים ולמעמד הביניים. חייבים להתחרות בסין, אי אפשר לחכות עוד דקה". המימון: בעזרת מיסים לעשירים וחברות. הרפובליקנים מתנגדים בתוקף: "סוס טרויאני של השמאל הקיצוני".
במסגרת כתבות סוף השבוע של ynet - ריאיון מיוחד עם הזמר והיוצר מיקי גבריאלוב.
מחר תורגש אווירה חורפית יותר, שתלווה בגשם מדי פעם - בעיקר בצפון ובמרכז. בנוסף, ייתכן שלג קל בפסגת החרמון. ביום שבת לא צפוי גשם. לאורך היום צפוי להיות קריר ובלילה יהיה קר יותר. ביום ראשון תחול עלייה במידות החום ויהיה נעים ונוח. מיום שני הטמפרטורות צפויות לעלות בחדות ויהיה חם. לפי שעה מסתמן שביום רביעי יהיה שרבי ומידות החום יעלו על 30 מעלות ברוב אזורי הארץ.
תרופה ראשונה נגד נגיף הקורונה. האם עדיין צריכים אותה כשיש חיסונים ומה הסיבה שהיא טרם נמצאת בארון התרופות שלנו? בעבר הדגשנו, שלמרות הצלחת החיסונים, יישאר צורך בתרופה שתמגר את הנגיף עצמו, בדומה לאנטיביוטיקה, שמשפיעה על חיידקים. וקודם כל, בשל כך שלא כולם יקבלו חיסון (לדוגמה ילדים, בינתיים) ולא כולם יפתחו חסינות באופן מלא (כ-5% לפי נתונים ראשונים). ההמתנה הדרוכה לתרופה והעניין הציבורי הרב הביאו לכך שהתפרסמו בתקשורת הכללית תוצאות ראשוניות של התרופות שמקלות על מהלך המחלה, לרבות, אלה שפותחו בישראל. יצוין, שהן לא "אנטיביוטיקה" וישנה דרך ארוכה עד שיהפכו לתרופות מדף.
בעולם המודרני ישנן חברות תרופות ענקיות, עשירות וחזקות. מדוע הן לא הצליחו בפיתוח תרופה אנטי-ויראלית נגד נגיף הקורונה? כנראה, שרובן לא רצו להשקיע בנגיף שלא ברור האם יישאר כלל, כי פיתוח תרופה חדשה עלול לעלות מעל למיליארד דולר.
כעת, שוב הצטיינה חברת פייזר, כשהתחילה בימים אלה שלב ראשון של ניסוי בבני אדם, בתרופה שפוגעת בנגיף עצמו ולא מאפשרת לו לשגשג, בדיוק בדומה לאנטיביוטיקה. בניסוי במעבדה, התרופה החדשה התגלתה כבעלת פעילות חזקה נגד הנגיף. הודעת החברה נשמעת אופטימית למדי. במיוחד, מאחר שמפתחים תרכובת למתן תוך-ורידי לחולים קשים וגם למתן דרך הפה לחולים קלים.
תארו לעצמכם, שנגיע למצב בו עם הופעת תסמינים ראשונים של קורונה ניקח כדורים ונירפא. עד שנגיע לעתיד כה ורוד, התרופה צריכה לעבור כל השלבים שיוכיחו שהיא בטוחה ויעילה דיה בבני אדם, מה המינון המתאים וכמה זמן יש ליטול אותה. בנוסף, נצטרך לראות האם היא יעילה נגד נגיף בעל מוטציות (וריאנטים) ומונעת ממנו לפתח עמידות.
סן מרינו היא אחת המדינות הקטנות בעולם ואיטליה למעשה מקיפה אותה. מגפת הקורונה פגעה קשות ברפובליקה השלווה שבהרי האפנינים. במדינה, שבה מתגוררים כ-34 אלף תושבים, 4,730 נדבקו מאז פרוץ המגפה בקורונה. 84 חולים מתו. אמנם מדובר במספרים נמוכים למה שאנחנו מכירים, אבל בהשוואה לדימונה, עיר שבה האוכלוסייה זהה, המספרים קשים בהרבה. לשם השוואה בדימונה נדבקו 2,495 בנגיף ו-15 מתו.
בימים האחרונים התחלואה בסן מרינו עלתה והיא מדורגת במקום הראשון בעולם ביחס נדבקים למיליון תושבים. המגפה הכתה למעשה בשני גלים בסן מרינו. עד חודש מאי ומתחילת דצמבר ועד עתה. בגל הראשון מתו במדינה 42 חולי קורונה מתוך 671 שאובחנו. מתחילת דצמבר ועד עתה אובחנו במדינה למעלה מ-3,000 נדבקים ומספר המתים בגל השני עומד על 38. (4 בני אדם מתו בנובמבר).
נסרין קדרי. למה? כי הזמרת הופיעה אתמול באצטדיון בלומפילד שבתל אביב, אחרי שנה של סגר. הגיעו לצפות ציון ברוך, אלה לי להב, אירית רחמים, דרור קונטנטו, נטלי דדון, בל אגם, מאיה ורטהיימר ומעיין אדם. הזמרת בת ה-34 הופיעה מול אלפי בני אדם, והזמינה לבמה את עדן חסון, קובי פרץ ואיתי לוי ששרו איתה. במהלך הביצוע ל"רציתי לדבר איתך" אף פרצה בבכי מהתרגשות.
חדשות טובות מהנגב: שיא גינס מטורף נשבר בדימונה.
מבזק חדשות טובות אבי טל אמן גרפיטי שיא גינס
(צילום: בראל אפרים, משי בן עמי)
היום בפודקאסט היומי של ynet, הכותרת: עם 7 מנדטים שיכולים ליפול בכל צד של מפת הגושים, יו"ר ימינה הפך לאיש המפתח בהרכבת הממשלה הבאה. לפצח את חידת נפתלי בנט.
והאם שעה אחת של הליכה כל יום תעזור לכם לרדת במשקל?