פיגוע דריסה בבנימין: צעיר ישראלי נפצע קל.
ערך הוויקיפדיה לזכרו של לוחם מג"ב בראל חדריה שמואלי ז״ל הוסר הבוקר. ההחלטה למחוק את הערך התקבלה בהצבעה שבה השתתפו עורכים שונים.
בריאיון באולפן ynet הגיב ישראל כץ לראשונה למתקפה של נתניהו נגדו, שטען כי אינו פועל נגד "הליכודניקים החדשים" כדי לזכות בתמיכתם.
איציק סעידיאן בקולו, לראשונה מאז שהצית עצמו: "תודה לכל הרופאים".
איציק סעידיאן בברכה לרופאיו ליום הרופא
המדינה תממן גם את יום הבידוד הראשון לשכירים ותוסיף יום בתשלום לעצמאים.
לראשונה מאז מרץ 2020 רכבת ישראל ביטלה רכבות בגלל מחסור בעובדים עקב נגיף הקורונה.
והמבחנות שנזרקו וגרסת מנתח הגופה: המומחים במשפט זדורוב שוב הסתבכו.

פרופ' רוני גמזו: "לרוב המשתעלים אין אומיקרון, אנחנו באובססיה". הבידוד קוצר לשבוע

צפירת הרגעה למרות העלייה במספר הנדבקרים והחולים קשה. פרופ' רוני גמזו, מנכ"ל בית החולים איכילוב, פרויקטור הקורונה ומנכ"ל משרד הבריאות בעבר, יצא בריאיון לאולפן ynet נגד מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, ואמר כי "רוב האנשים שמשתעלים ויש להם נזלת – אין להם אומיקרון. אין להם קורונה. הם צריכים להיבדק ואם הם שליליים שימשיכו את החיים שלהם. אנחנו באובססיה". כזכור, אתמול אמר פרופ' אש כי אם אדם יוצא שלילי בבדיקת אנטיגן, אך אינו חש בטוב, עדיף שיישאר בבית.
"הגל הזה, הדבר הכי חשוב שאנחנו צריכים לעשות בו זה להמשיך את החיים", אמר גמזון. "בתי החולים? יהיה בסדר, אנחנו נדע לטפל, אנחנו נדע להתמודד עם כל הכמויות. אני מבקש מהממשלה להתאים את כל ההנחיות לגל המיוחד הזה, וזה אומר כמו שהם עשו – קיצור זמן ההחלמה לשבעה ימים, אולי אפילו אפשר בהמשך לחמישה ימים". גמזו גם התנגד לסגור את בתי הספר, כמו גם הגבלה במסחר, בתנועה, של הגבלה בהתקהלויות. "ישראל צריכה להמשיך לחיות לצד המגפה הזאת, לנהל אותה נכון, חכם, מדויק, בדיקות, חיסונים, היערכות בתי החולים וקופות החולים, אבל לתת לאזרחים לנשום, לחיות, להתפרנס, להתחנך, חיי תרבות, חיי חברה, תנועה, הכול צריך להתקיים. להפסיק להפחיד את הציבור".
קבינט הקורונה יתכנס הערב כדי לדון בהמשך ההתמודדות עם גל האומיקרון. על רקע הזינוק המהיר במספר הנדבקים שהגיע לשיא של יותר מ-38 אלף אתמול, כינס ראש הממשלה נפתלי בנט מסיבת עיתונאים בה תקף את אלו "שקראו לי היסטרי". הוא אמר כי יהיו "מיליוני נדבקים", ביקש רק ממי שנדרש ללכת לבדיקת PCR והציג את המתווה שלו מול האומיקרון: "אנחנו מגינים על הפגיעים ביותר, שומרים על הילדים ומשאירים את המשק פתוח ככל שניתן".
עוד לפני מסיבת העיתונאים וכינוס קבינט הקורונה, הודיע מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, כי הוחלט על קיצור ימי הבידוד למאומתים לקורונה לשבעה ימים - זאת כאשר שלושת הימים האחרונים ללא סימפטומים.
1 צפייה בגלריה
רוני גמזו בסבב השני של החיסונים נגד קורונה באיכילוב
רוני גמזו בסבב השני של החיסונים נגד קורונה באיכילוב
רוני גמזו בסבב השני של החיסונים נגד קורונה באיכילוב
(צילום: מוטי קמחי)


פרופ' רוני גמזו נגד מנכ"ל משרד הבריאות: לרוב המשתעלים אין אומיקרון, אנחנו באובססיה
(צילום: שחר גולדשטיין, משי בן עמי)


לקריאה נוספת


מחר תובא למנוחות אורה הרצוג, פעילה חברתית, אמו של הנשיא המכהן, שנפטרה אמש בשנתה בגיל 97. הרצוג תיטמן בחלקת גדולי האומה לצד בעלה, הנשיא השישי חיים הרצוג.
המשך משפט תיקי האלפים של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים.
מחר יהיה נוח, מעונן חלקית ורוח תנשוב מכיוון דרום-מערב. בשעות הערב של יום חמישי יחול שינוי במזג האוויר, הרוח תתחזק וגשם יחל לרדת בצפון, ומאוחר יותר בחוף ובמרכז. הגשם יתחזק ויתפשט במהלך הלילה, וגם ביום שישי יהיה גשום וקר. בשבת בבוקר הגשם ייחלש מעט ויתמקד בחוף, אבל מהצהריים הוא שוב יתחזק ויתפשט, ויימשך גם ביום ראשון.
מתחילת החודש אובחנו ברחבי העולם כ-22.5 מיליון חיוביים לקורונה. מדובר בממוצע של יותר מ-2 מיליון מאומתים ביום. כך עולה מנתונים שמרכז אתר worldometers.
לשם השוואה בחודש דצמבר, שגם במהלכו נרשמה עלייה במספר המאומתים עקב התפשטות האומיקרון, אובחנו בסך הכול כ-25,760,000 חיוביים לקורונה וכ-15,440,000 בחודש נובמבר. בינואר אשתקד, בזמן שישראל התמודדה עם הגל השלישי, אובחנו בכל רחבי העולם כ-19,555,000 חיוביים לקורונה.
אגב, עד תחילת מאי 2021 אובחנו כ-156 מיליון מאומתים לקורונה ברחבי העולם ובשמונת החודשים האחרונים אובחן מספר דומה של מאומתים. מה שבטוח שבינואר 2022 מספר המאומתים יהיה הגבוה ביותר מאז פרוץ המגפה, לפחות בינתיים.
פרשת המן. ספרי קבלה וחסידות קובעים כי היום – שלישי לפני שבת פרשת "בשלח" – הוא זמן "מסוגל" לקבלת תפילות לפרנסה בקלות. בקהילות ישראל נהגו לקרוא ביום זה את "פרשת המן", ובה מסופר לא על המן הרשע משושן הבירה – אלא על האוכל שירד לבני ישראל מהשמיים, בלכתם במדבר בדרך ממצרים לארץ ישראל.
הבושה עדיין לא באמת עברה צד ברחובות בני ברק ומאה שערים, מספרת נינה פוקס, שהובילה את חשיפות ynet ו״ידיעות אחרונות״ על תקיפות מיניות בחברה החרדית - ומשתפת בסיפורה האישי. הכותרת, הפודקאסט היומי.
בנסיעת בוקר שגרתית המונה טועם מצא את עצמו בסיור טעימות ספונטני ברחובות ואדי ניסנס אצל התאומות שמוכרות מאפים וכיסונים בשוק
המאפים של התאומות מחיפה: המונה טועם
(צילום: משי בן עמי)
"דרקון ים" אימתני שחי לפני 180 מיליון שנה התגלה באנגליה.
וסיפורו מעורר ההשראה של הטייס ללא כף היד: "לכל אחד יש קשיים ואתגרים".