גם ביום השני לבדיקות הסרולוגיות: מחסור בציוד רפואי והיעדר חובשים

מבצע הבדיקות הסרולוגיות לילדים בגילים 3 עד 12 נמשך היום לקראת החזרה לבתי הספר, נכון לעכשיו ב-1 בספטמבר, לאור החלטת הקבינט אמש. לצד שיפור מסוים בתפעול המבצע לעומת אתמול – במוקדים רבים עדיין התמודדו עם בעיות משמעותיות. בכמה מוקדים באזור הדרום הודיע פיקוד העורף על מחסור משמעותי בציוד רפואי, חובשים שלא הגיעו עדיין למשמרת שנקבעה להם ובעיות באפליקציית הרישום לבדיקות. גם באזור המרכז - בתל אביב ובגבעתיים – לא כל החובשים הגיעו הבוקר למוקדי הבדיקות.
אתמול התגלה כי עמוד הרישום לבדיקות לא עבד והחיילים נאלצו למלא באופן ידני את פרטי הנבדקים. בנוסף, זמני המתנה וצפיפות נרשמו במספר רב של מוקדי הבדיקות שמפעיל פיקוד העורף. לפי נתוני משרד הבריאות, בסך הכול נבדקו אתמול 5,294 בני אדם בבדיקות הסרולוגיות – ו-19.55% מהם נמצאו חיוביים, כולל מחוסנים ומחלימים.
היום נודע כי ישיבת קבינט הקורונה אמש לוותה בוויכוח בין ראש הממשלה נפתלי בנט לבין שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון. לפני שאושר מתווה פתיחת הלימודים, ובכללו החלת התו הירוק גם לעובדי ההוראה במערכת החינוך, אמר בנט: "זה יהיה ב-1 בספטמבר, אבל שומרים לעצמנו את הזכות לשנות את ההחלטה בהתאם לתחלואה".
בתגובה לדבריו של בנט אמרה שרת החינוך כי "אי אפשר לעשות תו ירוק ל-1 בספטמבר, אין לנו מורים מחליפים". בנט המשיך: "את נגד, וזה בסדר, אבל אל תגידי 'אי אפשר'. הייתי שר החינוך". שאשא-ביטון אמרה כי היא "לא נגד, אנחנו רק צריכים לדעת לעמוד מאחורי זה". בהצבעה על חיסונים בבתי הספר בשעות הלימודים נמנעה שאשא-ביטון, וסיפרה כי מורים שהיא פוגשת "מתחננים שלא יכניסו את השיח הקשה הזה של החיסונים לבתי הספר".
3 צפייה בגלריה
מתחם בדיקות סרולוגיות בנתניה
מתחם בדיקות סרולוגיות בנתניה
מתחם בדיקות סרולוגיות בנתניה

רגע לפני פתיחת שנת הלימודים: ריאיון עם מנכ"ל משרד החינוך
(צילום: שמוליק דודפור, משה מזרחי)


לקריאה נוספת

9 שריפות מבלוני תבערה. הפלגים בעזה: נקיים ביום ד' צעדה נוספת לעבר הגבול

הארגונים הפלסטיניים החליטו לערוך ביום רביעי הקרוב בשעות הצהריים צעדה נוספת והפעם בדרום הרצועה. הצעדה צפויה לצאת מהערים חאן יונס ורפיח לעבר גדר הגבול עם ישראל, זאת לאחר פגישה שערכו הפלגים במטרה להחליט על המשך צעדי ההסלמה מול ישראל. בתוך כך, לפחות תשע שריפות פרצו היום בשטחי עוטף עזה, וחוקרי שריפות מכבאות והצלה שהגיעו למוקדים השונים במועצה האזורית אשכול קבעו כי השריפות נגרמו מבלוני תבערה.
מוקד הצעדה שתיערך מחרתיים יהיה בחזאעה, מזרחית לחאן יונס, ובסמוך לגדר בנקודה שמקבילה לקיבוץ ניר עוז. המחאה תיערך תחת הכותרת של "התנגדות למצור הישראלי ולעיכוב בשיקום רצועת עזה". הארגונים הפלסטיניים יעודדו את התושבים בערים אלה להגיע למוקד המחאה וכבר החלו בהכנות לקראת האירוע. נראה שבעזה מנסים להעתיק את ההתפרעויות שהתרחשו בסוף השבוע האחרון בצפון הרצועה, שבהן השתתפו מאות צעירים שיידו אבנים ובקבוקי תבערה לעבר חיילי צה"ל.
3 צפייה בגלריה
שריפה בארבעה מוקדים ביער כיסופים, ככל הנרא כתוצאה מבלון תבערה
שריפה בארבעה מוקדים ביער כיסופים, ככל הנרא כתוצאה מבלון תבערה
שריפה בארבעה מוקדים ביער כיסופים, ככל הנרא כתוצאה מבלון תבערה
(צילום: משה ברוכי, קק״ל)

בנט התבלבל בשם הלוחם שנפצע, אביו הטיח בבכי: "אתה פחדן, תתעורר"

הקלטת שיחה של ראש הממשלה נפתלי בנט עם אביו של לוחם מג"ב בראל חדריה שמואלי, שנפצע בגבול רצועת עזה בשבת ומצבו מוסיף להיות קשה, פורסמה בצהריים - ובה נשמע בנט מתבלבל בשמו ושואל היכן בכלל הוא מאושפז. "כן לירות, לא לירות, לירות ככה, לקבל פקודה ממשמר הגבול. אתם לא יודעים לקבל החלטות? אתה מפחד? תתעורר. ממי אתה מפחד? מעבאס. תתעורר. אתה פחדן, אתה וכל הממשלה שלך פחדנים".
אחרי פרסום השיחה, ראש הממשלה בנט פרסם הודעת התנצלות. "הלוחם בראל חדריה שמואלי נפצע קשה בתקרית בגבול עזה, ויחד עם כל עם ישראל אני מתפלל לרפואתו", ציין בנט בהודעתו. "התקשרתי אתמול ליוסי, אביו של בראל, מתוך דאגה כנה לבריאותו של בראל ועל מנת לחזק את ההורים ברגע כל כך קשה בחייהם.
"יוסי הביע בפניי כעס ותסכול טבעיים, ואני מחבק אותו ואת משפחתו. ההחלפה בין שמו של בראל לבין שם אביו קרתה בתום לב, ואני מבקש להתנצל על כך מעומק ליבי. אין מילים לתאר את הכאב והקושי שהמשפחה עוברת ברגעים אלה".

ראש הממשלה נפתלי בנט יטוס מחר לארה"ב לביקור ראשון בשבתו כראש ממשלה עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן.
ייתכן שרומן זדורוב ישוחרר מחר למעצר - בהתאם לתגובת בית המשפט לערעור המדינה.
היום ומחר הטמפרטורות בגבולות הממוצע לעונה. מיום רביעי יתחמם ותורגש הכבדה בעומסי החום. גל החום יימשך עד אמצע השבוע הבא.
הערב או לכל המאוחר מחר בבוקר צפויה ישראל להפוך למדינה ה-35, שבה אובחנו יותר ממיליון מאומתים לקורונה. ישראל תהיה המדינה הראשונה ברשימה, שבה פחות מ-10 מיליון תושבים והראשונה מהמזרח התיכון ברשימה.
ב-18 בינואר נרשם שיא המאומתים ליום – 10,118 והנתון הזה גם מהווה את השיא בגל השלישי. בגל הנוכחי השיא עומד על 8,767 מאומתים ביום אחד והוא נרשם ב-16 באוגוסט. שיא הגל השני נרשם ב-30 בספטמבר – אז אובחנו 9,077 חיוביים ביום אחד.
אגב, השיא בגל הראשון נרשם ב-31 במרץ, בזמן שלא יכולנו להתרחק יותר מ-100 מטרים מהבית שלנו. באותו יום אובחנו 740 מאומתים.
ליאור שליין, אביו הטרי של אורי, הבן המשותף לו ולמרב מיכאלי. שליין, בן 43, נולד בתל אביב, והחל את דרכו ככתב צבאי וראש מערכת החדשות בביטאון חיל האוויר. הוא בעל תואר שני במשפטים בהצטיינות מאוניברסיטת תל אביב. הוא חי עם מיכאלי באותו בניין בתל אביב, אך בדירות נפרדות, כאשר דירתו של שליין נמצאת קומה מעל זו של מיכאלי. השניים הביאו לעולם ילד בהליך פונדקאות בארצות הברית.
תיעוד נדיר מאיראן: מתקפת סייבר בכלא – והלם בחדר הבקרה.
חוזר לנבחרת ישראל: אצילי התנצל על פרשת הכדורגלנים והקטינות.
מחקר: עצמים רבים במערכת השמש שלנו הגיעו ממקומות אחרים.
קורין גדעון ובעלה פותחים מעדנייה למשלוחים בניו יורק. כמה עולה שם טחינה?