מחר כבר נדע מי ניצח? בבחירות שיתקיימו מחר, יותר מתמיד, הסיכוי שנראה תוצאות ברורות ונדע מי המנצח ומי המפסידים, כבר עם פרסום המדגמים שתוצאותיהם יועברו במשדר מיוחד באולפן ynet - לא נראים גבוהים במיוחד. כתבתנו הפוליטית, מורן אזולאי, מסבירה כי הפעם נתונים גיאוגרפיים ישחקו תפקיד, כשגדעון סער ונפתלי בנט נכנסו לתמונה באזורים שבהם בנימין נתניהו היה לרוב השליט היחיד, טעויות דגימה ישחקו תפקיד בגלל התיקו בין הגושים, פרט למאבק הצמוד בין הגושים, גם הקרב של לא מעט מפלגות במטרה להימנע מליפול אל מתחת לאחוז החסימה, עשוי להוביל לכך שתוצאות ברורות לא נדע בערב, וכמובן המספר חסר התקדים של המעטפות הכפולות.
ביומיים האחרונים, כל המועמדים קיבלו עשר דקות בדיוק לריאיון באולפן ynet שבו ניסו לשכנע בפעם האחרונה - אתמול והיום - מדוע כדאי להצביע דווקא למפלגתם, וענו לשאלות הבוערות. שר הביטחון ויו"ר כחול לבן בני גנץ התעקש כי הוא עוד יכול להיות ראש הממשלה לפי הסכם הרוטציה. בהקשר למחר אמר כי הוא אופטימי. "אני מאמין שבסופו של דבר רבים מבינים שמזל שהיינו בתוך הממשלה הזו", אמר. "אפשר להגיד מה שרוצים על הממשלה הזו, אבל כשמסתכלים על הצד של כחול לבן - הייתה התנהלות מופתית של כל אחד מהשרים, ממני ועד אחרון חברי הכנסת שלנו".
ח"כ נפתלי בנט יו"ר ימינה
(צילום: שמוליק דודפור)
הקרב הבוער בימין הוא בין נפתלי בנט, שהציג אתמול "התחייבות" שלא יישב בממשלת לפיד, לבין יו"ר תקווה חדשה גדעון סער, שתקף אותו הבוקר ואמר: "עכשיו כבר ברור לחלוטין: כמה מטרים לפני קו הסיום קרס בנט הישר לזרועותיו של נתניהו, ועוד תיבל את הקריסה ביממה של כזבים וספינים מבית היוצר של אדונו. נכשל במנהיגות. נכשל בעמידה תחת לחץ".
"אני לא רוצה לתפוס אדם בשעת צערו. אחרי שהוא ניהל נגדי קמפיין אנונימי וארוך, הוא אמר שיפסיק. הוא לא עמד בזה. נצטרך לעבוד ביחד, אני לא רוצה ללכת לאזורים אישיים. אני אומר בצורה חד-משמעית - אני לא מחויב לא ל'כת נתניהו' ולא ל'כת רק לא נתניהו'", המשיך יו"ר ימינה, "הכתות האלה הובילו לארבע מערכות בחירות בשנתיים ואני לא רוצה לגרום לזה לקרות", אמר בנט.
ח"כ מרב מיכאלי יו"ר העבודה
(צילום: שמוליק דודפור)
ואילו יו"ר העבודה מרב מיכאלי מתעקשת שההצבעה לגוש היא זו שתקבע - והזכירה: "יש עתיד חזקה הייתה זו שהביאה את ביבי ובנט". מיכאלי תקפה גם את יו"ר כחול לבן והאשימה אותו בריסוק המחנה.
לקריאה נוספת
דיון ראשון בתביעה האזרחית נגד אייל גולן. שלוש הצעירות שתובעות את הזמר במיליוני שקלים הגיעו לבית המשפט המחוזי בתל אביב לדיון הראשון בתביעה נגדו, נגד אדם נוסף ונגד המשטרה, בעקבות פרשת "משחקי חברה" משנת 2014. מחוץ לבית המשפט התקיימה הפגנת תמיכה של ארגוני נשים, והפעילות קראו לתובעות שהן מאמינות להן, ונשאו שלטים עם הכיתוב "אייל גולן - האמת יוצאת לאור".
4 צפייה בגלריה
מחאת קריאה לפרקליטות למשוך את צו איסור הפרסום בפרשת אייל גולן והפגנת תמיכה בנפגעות
מחאת קריאה לפרקליטות למשוך את צו איסור הפרסום בפרשת אייל גולן והפגנת תמיכה בנפגעות
(צילום: מוטי קמחי)
גולן לא מחויב להגיע ולא התייצב לדיון. מנגד, התובעות אמרו כי "אנחנו שמחות שהגענו לרגע הזה אחרי שנים ארוכות מאוד של חוסר צדק. הגיע הזמן שהעולם יראה מי השקרן האמיתי. שכולם יסתכלו עליו והוא יתבייש, לא אנחנו. הדיון הראשון עסק בעניינים הפורמליים, ובדיונים הבאים אנחנו מקוות שהאמת תוכח ותצא לאור".
הדיון הראשון בתביעה האזרחית
(צילום: אורי דוידוביץ)
החקירה הסתיימה בהרשעת דני ביטון, אביו של גולן שנפטר לאחרונה אחרי שנידון לשנתיים מאסר בגין עבירות מין בשתי נערות ובאישה נוספת. התיק נגד הזמר נסגר ללא העמדה לדין בשל חוסר ראיות מספיקות, והצעירות החליטו להגיש תביעה אזרחית של מיליוני שקלים.
לקריאה נוספת
הלכה לעולמה רחל דיין, אשתו השנייה של משה דיין. בגיל 94 נפטרה מי שאחרי שנים של רומן נישאה ביוני 1973 לדיין שנחשב אז לשר ביטחון מהולל, וחודשים ספורים אחר כך כבר היה ליעד העיקרי לביקורת החריפה שאחרי מלחמת יום הכיפורים. היא נותרה לצדו בשנותיו האחרונות, עד מותו ב-1981 בגיל 66.
דיין ורחל כורם הכירו ב-1957, בעת שדיין היה רמטכ"ל והיא עובדת במשרד ראש הממשלה. אותו רומן ארוך שנים היה אחד מרבים שניהל משה דיין, שנפרד מאשתו הראשונה רות אחרי 37 שנה. גם רחל הייתה נשואה לגבר אחר בתחילת הרומן.
4 צפייה בגלריה
(צילום: שאול גולן)


רחל דיין נותרה לצדו של בעלה בשנותיו האחרונות, עד מותו ב-1981, בגיל 66. בידיעה לאחר מותו אז נכתב כי השדרנית המפורסמת ברברה וולטרס פרצה בבכי על כתפיה של רחל. "משה בכלל לא הבין מדוע הוא נמצא בבית חולים, כל הזמן ביקש ממני לקחת אותו הביתה" אמרה אז. "עכשיו אני צריכה לקחת את עצמי בידיים, כל מה שאני רוצה הוא למלא את רצונותיו".

אלפי קלפיות בבחירות לכנסת ה-24, לראשונה בשגרת הקורונה, ייפתחו מחר בבוקר והישראלים יצביעו לראשונה במצב החדש. אילו שינויים חלו הפעם? איפה מצביעים מבודדים וחולי קורונה? ומה קורה אם קמתי בבוקר ולא הרגשתי טוב? כל הפרטים לקראת ההצבעה. וב-22:00 - המדגם. הצטרפו לערב שידורים מיוחד של אולפן ynet.

מחר יהיה שרבי ואביך. הטמפרטורות אמנם יעלו, אך ייתכנו טפטופים. משעות הצהריים הרוחות יתחזקו והאובך יגבר. לקראת הערב הטמפרטורות ירדו בחדות. ביום רביעי יחול שינוי ניכר במזג האוויר. הטמפרטורות ימשיכו במגמת הירידה - והן צפויות לרדת ב-10 עד 15 מעלות. גשם ירד לסירוגין.
בחמישי יהיה מעונן חלקית וקריר, וביום שישי שוב ירד גשם לפרקים. בשבת יהיה קר יחסית, אך לא צפויים לרדת משקעים.
נגמרה המגפה בישראל? האם ניתן להחזיר ציוד למחסנים? על פי ציטוטים מהתקשורת, במשרד הבריאות אין צפי לגל נוסף בישראל. הנחה זו מבוססת, ככל הנראה, על אחוז המתחסנים, בו אנו מתגאים ובצדק. בתפיסת ישראל כאי בטוח בים סוער, יש יתרונות וחסרונות. על כך שמסביבנו הים סוער, אין כל ספק. מספר הנדבקים החדשים בעולם נמצא בעלייה מהמחצית השנייה של חודש פברואר.
באיטליה, מספר זה זינק תוך חודש ביותר מפי 2. בצרפת, נאלצים להטיל סגר על חלק גדול מהמדינה. הגלים עולים ושוטפים גם את גרמניה, צ'כיה, סלובניה, פולין ומדינות נוספות. ברוב המוקדים, ההסבר הוא התפשטות הווריאנט הבריטי. אם זה אכן כך, אנו יחסית מוגנים, כי החיסון של פייזר יעיל דיו נגד וריאנט זה. הזכרנו קודם, שנגיף הקורונה משתנה ללא הכר. שילוב של שינויים (מוטציות) מייצר וריאנט חדש. ידועים כבר יותר מחמישה עשר כאלה. שלושה מהם מדורגים כ"מדאיגים": הבריטי, הדרום אפריקאי והברזילאי. הם מתפשטים יותר וגורמים למחלה קשה יותר. להבדיל מהווריאנט הבריטי, לגבי שני האחרים אין וודאות שהחיסון יעיל באותה המידה.
מה שידוע, שהווריאנט הדרום אפריקאי מתגבר על החיסון של אסטרה-זנקה, כלומר, אנשים שחוסנו בו אינם מוגנים נגד וריאנט זה. לגבי החיסון של פייזר והווריאנט הדרום אפריקאי, נתונים מעבדתיים מהווים יסוד לאופטימיות, אך טרם נוכחנו בכך בחיים האמתיים. גם לגבי הברזילאי אנו עדיין לא יודעים מספיק. ההתפרצות החוזרת באנשים עם נוגדנים נגד קורונה במנאוס, העיר הברזילאית, אותה תיארנו זה מכבר, מוסברת על ידי הופעת וריאנט זה. לכן, זה מדאיג ומאחר שנראה ש"זרועות נגיף הקורונה" עודן נטויות, מוקדם להחזיר את הציוד למחסנים.
6,578,084 ישראלים בעלי זכות בחירה יגיעו מחר ל-13,685 קלפיות כדי להצביע בבחירות לכנסת ה-24. הבחירות הפעם יהיו שונות בשל מגפת הקורונה ועל פי נתוני ועדת הבחירות יוצבו 801 קלפיות למבודדים, למאומתי קורונה וגם אוטובוסי "קלפי בוס". בנוסף יוצבו קלפיות במלונות קורונה וגם 38 קלפיות ימוקמו בבתי חולים במחלקות קורונה.
רובם המכריע של הבוחרים לכנסת התחסנו לפחות במנה אחת. למעשה, כ-5 מיליון בעלי זכות בחירה כבר התחסנו, וכ-150 אלף נוספים הם בני 16 ו-17, שאין להם זכות בחירה..
קערת ליל הסדר. למה? כדי להיזכר מה צריך לשים בקערה של ראש שולחן החג שיחול במוצאי שבת. מה שמים בצלחת? כרפס, מרור, חזרת, זרוע, חרוסת וביצה. המרור הוא לרוב חסר מרה, הכרפס הוא לרוב ירק כגון סלרי או תפוח אדמה, חרוסת היא המטבל דמוי הטיט עשוי בדרך כלל מפירות ואגוזים, הזרוע היא הבשר המסמל את קורבן הפסח שהוקרב בבית המקדש, והביצה מסמלת את קורבן חגיגה שהוקרב בו ואת חורבנו.
לאחר שהדוכסים מסאסקס סיפרו כי נישאו בסתר שלושה ימים לפני החתונה המלכותית, פקיד משרד הרישום חשף כי הם שיקרו. "מייגן התבלבלה לגמרי".
4 צפייה בגלריה
מייגן מרקל הנסיך הארי
מייגן מרקל הנסיך הארי
מייגן מרקל הנסיך הארי
(צילום: Gettyimages)
הכותרת - הפודקאסט היומי. והיום על הפלונטר הפוליטי שהוביל אותנו למערכת בחירות רביעית תוך שנתיים חשף את הכשלים הטמונים בשיטה הפוליטית הישראלית.
אלפי סקרנים ביקרו בהר הגעש בחצי האי רייקאנס באיסלנד, שהתפרץ אחרי 900 שנה.
תיעוד התפרצות הר הגעש
סיפור עלייתה ונפילתה של זהבה בן חוזר על עצמו יותר מדי במוזיקה הישראלית - ולאבי שושן יש מה להגיד בנושא.