יסגרו את מערכת החינוך? מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, אמר היום כי "עם כל הקושי והכאב, אנחנו ממליצים כרגע לסגור את מערכת החינוך". לוי אמר כי "יהיה דיון אם נמליץ להשאיר או לסגור את כיתות א'-ד', אבל כרגע אנחנו רוצים להחמיר. סך הכל מערכת החינוך עובדת באופן מלא בערים הירוקות והצהובות, ובכתומות והאדומות היא עובדת תחת הגבלות".
(צילום: אלכס גמבורג, משי בן עמי)
כשנשאל אם ייסגרו גם גני הילדים, השיב כי הדבר עדיין לא ברור. "נדון בזה בקבינט הקורונה, כדי לראות מה נעשה במערכת החינוך ומה יתקבל". גם שר הבריאות אדלשטיין אמר היום כי "במצב הנוכחי של התחלואה אין מקום לבתי ספר פתוחים" - וגם בשלטון המקומי תומכים בסגירת חלק מבתי הספר. מרכז השלטון המקומי פרסם מתווה ולפיו כיתות ה' עד י' ילמדו מרחוק.
יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס קרא לקבינט הקורונה "להשאיר את מערכת החינוך פתוחה בכיתות י״א-י״ב. אנחנו מחויבים להם לספק מסגרת לפחות עד סיום הבגרויות". על פי המתווה שפרסמו בשלטון המקומי גם הגנים וכיתות א'-ד' לא ייסגרו.

6 צפייה בגלריה
פרופ' איתמר גרוטו
פרופ' איתמר גרוטו
פרופ' איתמר גרוטו
(צילום: אלכס קולומויסקי)
לפני כן, בבוקר, חשף כתבנו לענייני בריאות אדיר ינקו כי המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור איתמר גרוטו, מציע לקדם את המתווה הבריטי ולוותר על המנה השנייה למתחסנים - אף שאין לכך ביסוס מדעי מגובה. הצעה זו נשללה הן על ידי השר והן על ידי מנכ"ל משרד הבריאות. "את הרעיון הנשקל במשרד הבריאות צריך לדחות לא רק בשל התנגדות נחרצת של מומחים. הציבור צריך לדעת שתהליך החיסון שכבר החל אינו ניסוי או משחק מתוחכם בדאטה" - כותב נדב איל בטורו.
לקריאה נוספת
מה נעשה בזירה הפוליטית. יו"ר מפלגת תקווה חדשה, גדעון סער, אמר הבוקר באולפן ynet כי הוא לא שולל ישיבה בממשלה "עם כל אדם שישב בעבר עם נתניהו", כולל יאיר לפיד. סער חזר על התחייבותו שלא לשבת בממשלה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, גם במחיר של הליכה לאופוזיציה, ואמר: אני יכול להגיע לקהלים רחבים שקודמיי לא הצליחו להגיע אליהם".
(צילום: משי בן עמי)
"רק הבוחר במדינת ישראל יגיד אם נתניהו סיים", הוסיף. "אני מפרגן על ההסכמים המדיניים, אבל תראו מה קורה בתחומי הפנים - הכל מופקר. שום דבר". סער שלל רוטציה עם נתניהו בראשות הממשלה, אך כשנשאל על רוטציה עם אחרים השיב: "ארכיב את הממשלה הבאה, וכל שאר הדברים נסדיר כשיהיה מו"מ קואליציוני. אני לא נכנס לתאוריות כאלה".
"מערכת המשפט לא זקוקה להרס, אבל היא כן זקוקה לתיקון", אמר. "אנחנו שוללים את החקיקה הפרסונלית, את החוק הצרפתי ואת שינוי חוקי החסינות - אבל כן נציע איך אפשר לשנות את פני המערכת".
עוד בזירה הפוליטית, ניצחון לחברת הכנסת מרב מיכאלי בקרב על מפלגת העבודה: בית המשפטי המחוזי בתל אביב קיבל את טענתה וקבע כי יש לקיים פריימריז לרשימת המפלגה. במהלך היום שר המשפטים היוצא אבי ניסנקורן תקף במהלך טקס הפרידה ממנו במשרד המשפטים את יו"ר כחול לבן בני גנץ. "מי שאיבד ערכים אני לא יכול להישאר עימו", אמר ניסנקורן. "אנחנו היום במאבק לשמירה על הדמוקרטיה. אף אחד לא רוצה להתגורר במדינה בה ראש הממשלה מואשם בעבירות חמורות.
שרת העלייה והקליטה הצהירה היום כי לא תעזוב את כחול לבן, והדגישה: "גמרנו עם נתניהו, שלום ולהתראות. הוא לא ימצא שותף טוב והגון יותר מגנץ".
לקריאה נוספת
פיגוע באזור בנימין: רבקה טייטל, בשנות השלושים לחייה, נפצעה קשה כתוצאה מיידוי אבנים בכביש 465, סמוך לכניסה ליישוב נווה צוף שבבנימין. טייטל הייתה ברכב עם שניים מילדיה, שלא נפגעו. כוח צה"ל פתח במרדף אחר חשודים ביידוי האבנים והחל לכתר את הכפר הסמוך דיר ניזאם.
6 צפייה בגלריה
אישה נפצעה באורח בינוני מיידוי אבנים באזור בנימין
אישה נפצעה באורח בינוני מיידוי אבנים באזור בנימין
אישה נפצעה באורח בינוני מיידוי אבנים באזור בנימין
(צילום: תצפית)
באזור אירעו לאחרונה כמה מקרי יידוי אבנים. מהתמונות ומהסרטונים שהועברו מזירת פיגוע האבנים נראה כי האבן שהושלכה לעבר הרכב פגעה בשמשה הקדמית, ואז פגעה בטייטל שנהגה ברכב.
בעלה של רבקה טייטל הוא יעקב (ג'ק) טייטל, שהורשע בשני מעשי רצח של פלסטינים ובשורה של מעשי חבלה נוספים, ונידון ב-2013 לשני מאסרי עולם ולעוד 30 שנות מאסר בבית המשפט המחוזי בירושלים.

ערפל כבד היה בשעות הבוקר המוקדמות בכל רחבי הארץ וככל הנראה יחזור על עצמו מחר לפנות בוקר. במהלך כל השבוע לא צפוי שינוי, והימים יהיו נעימים ונוחים. בימים הראשונים של השבוע יהיו עננים גבוהים, ואילו בהמשך השבוע יהיה בהיר לגמרי. בכל מקרה, גשם לא צפוי לפחות לא בשבוע הקרוב.
6 צפייה בגלריה
ערפל בשמי הארץ- מבט מגבעתיים לתל אביב
ערפל בשמי הארץ- מבט מגבעתיים לתל אביב
מבט מגבעתיים לתל אביב
(צילום: מולי שאולי)

הקורונה לא מבדילה בין אנשים. כך אומר ראש הממשלה. ביטוי שהפך לקלישאה. טעות גדולה. ישנם אנשים שנדבקים יותר וישנם כאלה שנדבקים פחות (גם בתוך אותה המשפחה). ישנם אנשים שחולים באופן קשה וישנם כאלה שעוברים את המחלה באופן קל ואפילו לא חשים תסמינים – הם בעצם לא חולים אלא נשאים בלבד, וכאלה הם רוב הנדבקים.
יש לציין, שאנשים ממעמד סוציואקונומי נמוך נדבקים יותר בקורונה וחולים קשה יותר. יש מספר סיבות לכך. ראשית, הם גרים בצפיפות גדולה, בתנאי מחייה ירודים. ישנם דיווחים לפיהם באזורים מאוכלסים בצפיפות ישנם פי 10 יותר מאומתים; שנית, הם אלה שניזוקו הכי קשה מסגירת מקומות עבודה. הנתונים הסטטיסטיים הם ברורים: במגפה, יותר אנשים בעלי השכלה נמוכה והשתכרות נמוכה, איבדו את מקומות עבודתם; שלישית, הם מועסקים בעבודות, שבדרך כלל, לא מאפשרות עבודה מהבית; רביעית, שיעור גבוה מהם חשים דחק (סטרס) שמוריד את חוזק המערכת החיסונית וגם המזון אותו הם אוכלים, לעתים, פחות מגוון ונטול מרכיבים חשובים לחיזוק חסינות הגוף; חמישית, אנשים ממעמד סוציואקונומי נמוך, לעתים קרובות, סובלים מעודף משקל, יתר לחץ דם, מחלות לב וסוכרת לא מאוזנת – גורמי סיכון למהלך קשה של מחלת הקורונה; שישית, חלק לא מבוטל מהם מנותק מאמצעי תקשורת כלליים וניזונים משמועות, שכידוע, מתפשטות ביתר קלות. אם הממשלה לא רוצה להיות מודעת לעובדות אלה, זאת טעות לא רק גדולה, אלא, מסוכנת לחברה כולה.
מספר חולי הקורונה, שמחוברים למכונות הנשמה, ממשיך לעלות בקצב מדאיג ולפי הנתונים האחרונים שפורסמו בשעות הערב – בישראל 203 מונשמים. מדובר בזינוק חד מאוד, הנובע מהתחלואה. לשם השוואה, ב-1 בדצמבר היו בבתי החולים ברחבי הארץ 82 חולים שהיו מחוברים למכונות הנשמה.
מנתוני משרד הבריאות עולה כי 6 מונשמים הם בני 90 ומעלה, 28 בני 80 עד 89, 64 בני 70 עד 79, 61 בני 60 עד 69, 24 בני 50 עד 59, 13 בני 40 עד 49, שלושה בני 30 עד 39 ובנוסף מחוברים שני נערים בני 10 עד 19 למכונות הנשמה. על גילאי יתר המונשמים אין מידע. עוד עולה מהנתונים כי קרוב ל-70% מהמונשמים הם גברים.
ליאור ייני. למה? הזמר והשחקן הלך אתמול לעולמו בגיל 84. הוא התפרסם בשנות ה-60 וה-70 בזכות השירים "בואי לאילת" ו"אגדה יפנית" והסרט "לאן נעלם דניאל וקס?". הוא הותיר אחריו שלושה ילדים, בהם קפטן מכבי ת"א בכדורגל, שרן ייני.
6 צפייה בגלריה
ליאור ייני
ליאור ייני
ליאור ייני
(צילום: רם ברמן, ויקיפדיה)
ליאור ייני נולד באפיקים והחל את הקריירה בתחילת שנות ה-60 בתיאטרון הקאמרי, אך פרסומו האמיתי הגיע כשהצטרף ללהקת התרנגולים בהנהגתה של נעמי פולני, שלימים הפכה לאשתו הראשונה.
מספר הנדבקים בקורונה ממשיך לצמוח בהדרגה, ובהם גם עובדים בתעשיית הטלוויזיה הישראלית, שהביאו להפסקת צילומים של סדרות שונות - בהן "משחקי השף", "להיות איתה", "שבאבניקים" ועוד. מה עושים?
6 צפייה בגלריה
משחקי השף
משחקי השף
משחקי השף
(צילום: אור דנון)
בתו של יהודה בארקן, חושפת: "תמיד ידעתי שהוא לא אבי הביולוגי".
פורטו ריקו מתכננת לבנות מחדש את הטלסקופ הענק שקרס.
בלוז לחופש הגדול. כי ארהל'ה צדק? כל מי שיש לו זמן פנוי ואולי גם מי שאין לו, צריך לראות את הסרט הזה של רנן שור מ-1987. הסרט עוסק בחבורת צעירים, בוגרי כיתה י"ב, בתל אביב של מלחמת ההתשה. הסרט היה סרט דל תקציב וזכה להצלחה בבתי הקולנוע.
הדמויות בסרט מהפנטות - בין אם זה מרגו הצלם האומנותי שחולה סכרת ולא יתגייס בתפקיד המספר (שחר סגל), מוסי גיבור הסרט שלא יודע אם להיות קרבי או ללכת ללהקה צבאית (יואב צפיר), צוויליך שהוא ראשון המתגייסים מהשכבה בבית הספר (עומרי דולב) וארהל'ה כמובן, הפציפיסט שלא יודע אם להתגייס או לא ועסוק בלרסס גרפיטי ברחבי תל אביב כשהבולט הוא "אין מלחמה צודקת".
6 צפייה בגלריה
(צילום: יוסי צבקר )

הסרט גורם בעיקר למחשבה מי הטוב ומי הרע, האם ארהל'ה באמת צודק, האם טוב למות בעד ארצנו ומה היתה האווירה בישראל של אחרי מלחמת ששת הימים. פס הקול והמוזיקה המרגשת מתאימים לתוכן הסרט ובחירת השירים כמו גם המוזיקה של רפי קדישזון מרגשים. גם היום, 23 שנה אחרי צאת הסרט לאקרנים, אי אפשר שלא לחזור אליו, לקוות להתפתחויות שונות ולחשוב איך המון דברים השתנו אבל בעצם - הכל אותו דבר.