"הוועדה המסדרת" מסדרת בעיקר כותרות מביכות

חברי הוועדה המסדרת הפגינו היום שוב שיעור בנימוסים והליכות. במהלך דיון סוער על שכונת שייח ג'ראח, מ"מ יו"ר הוועדה ח"כ בועז טופורובסקי מיש עתיד הוציא את חברי הכנסת דוד ביטן ודודי אמסלם מהליכוד ויעקב אשר מיהדות התורה. גם חברת הכנסת סטרוק הוצאה מהדיון. כאות מחאה, חברי הכנסת מהאופוזיציה יצאו גם הם תוך קריאות מחאה וצעקות. ח"כ ביטן כינה את טופורובסקי "בריון אלים". אמסלם הוסיף: "אתה צריך אשפוז, אפס. אתה בושה לכנסת". אתמול כזכור ביקש ח"כ מיקי זוהר מהליכוד מיושבת ראש הקואליציה עידית סילמן מימינה "לענות כמו ילדה טובה".
עוד לפני שהוצאה מהדיון סטרוק נכנסה אליו בסערה וטענה כי טופורובסקי ניסה לרקום איתה "דיל". לדבריה, "הוא קרא לי החוצה, דיבר איתי על עסקים שצריכים לעשות בין אופוזיציה לקואליציה ואני שומעת שהוא רוצה להכניס הצבעה על ביטחון המשפחות בשמעון הצדיק לתוך המישמש הזה". ח"כ דודי אמסלם קטע אותה: "הוא רוצה לסחור איתה על פגיעה ביהודים. הבנת? ככה בשמאל עובדים". לאחר מכן נכנס לדיון יו"ר רע"מ מנסור עבאס, חברי האופוזיציה מחאו לו כפיים ואמרו: "ראש הממשלה נכנס, שנקום לכבודך?".
3 צפייה בגלריה
חברי האופוזציה יוצאים מרצונם בזה אחר זה מהאולם הדיונים של הוועדה המסדרת
חברי האופוזציה יוצאים מרצונם בזה אחר זה מהאולם הדיונים של הוועדה המסדרת
חברי האופוזיציה יוצאים מרצונם בזה אחר זה מאולם הדיונים של הוועדה המסדרת
(צילום: ערוץ כנסת, דוברות הכנסת)

חברי האופוזציה יוצאים מרצונם בזה אחר זה מהאולם הדיונים של הוועדה המסדרת
(צילום: ערוץ כנסת)

לקריאה נוספת

נוסעים הורדו מטיסות לרוסיה, נחיתות ממדינות "אדומות" - בטרמינל 1

32 נוסעים ישראלים שתכננו לטוס לרוסיה - מדינה ברמת סיכון גבוהה בשל התפשטות נגיף הקורונה בה - ללא אישור של ועדת החריגים, הורדו לאורך היום מהטיסות על-ידי בקרי הגבול של רשות האוכלוסין וההגירה. הם הועברו להמשך טיפול של משטרת ישראל. הבוקר הורדו שמונה נוסעים ישראלים שניסו לעלות על טיסה לרוסיה כשהם משתמשים בדרכון זר. לאחר מכן, בטיסה אחרת לרוסיה, נתפסו עוד 24 בני אדם שניסו לבצע מהלך דומה.
כחלק מהמאמץ לעידוד וזירוז חיסונים בקרב בני נוער, ראש הממשלה בנט הגיע הבוקר למתחם חיסונים לנוער כדי להיפגש עם נערות ונערים שהתחסנו ולעדכן על פעולות הממשלה לצמצום התחלואה. בנט אמר כי כעת המאמצים מתרכזים ב"באג" שיצר פרצה בנתב"ג במשך שנה וחצי מתחילת המגפה. בממשלה מתכוונים לאשר טיסה בכפוף לוועדת חריגים שתהיה מחמירה עם הבקשות כדי לצמצם כמה שפחות את היציאה לאותן מדינות.
"מדינת ישראל נמצאת במרוץ נגד הזמן מכיוון שיש לנו מלאי חיסון לכולם - אבל לחיסונים עומד לפוג התוקף בסוף יולי, לכן יש לנו עשרה ימים כדי להספיק לעשות את החיסון הראשון", אמר בנט והביע את הערכתו לתלמידות והתלמידים שהגיעו לקופת החולים.
לגבי הנעשה בתוך הארץ אמר הבוקר פרופ' נדב דוידוביץ', מומחה לאפידמיולוגיה ולבריאות הציבור: "אם התחלואה תעלה בצורה משמעותית - הצעד הבא, שעליו המלצנו בקבינט המומחים, הוא להחזיר את התו הירוק, כמובן עם אפשרות לבדיקות זמינות מסובסדות. לסגרים אני לא חושב שנגיע. אנחנו רחוקים משם". ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, אמרה בוועדת החוקה של הכנסת: "חל היפוך ורוב האנשים המאומתים זה כבר הדבקות בתוך הקהילה בגלל מאומתים שהגיעו מחו"ל ולא הקפידו על בידוד. אני אומרת כאן בצורה הכי ברורה - אנחנו לא נמצאים במרץ 2020, אנחנו במקום אחר אבל חייבים להבין שעדיין 35% מאזרחי ישראל אינם מחוסנים וגם המחוסנים נדבקים".
ריאיון עם פרופ' זאב רוטשטיין: התפרצויות מקומיות, אין השפעה על בתי החולים
(צילום: משה מזרחי, גיל יוחנן)

לקריאה נוספת

לפיד חנך את השגרירות באבו דאבי ופירגן לנתניהו

שר החוץ יאיר לפיד חנך בצהריים את שגרירות ישראל באבו דאבי, ופרגן ליו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו שקידם את כינון היחסים בין המדינות בכהונתו כראש ממשלה. "אני מודה בשם כולנו לראש הממשלה הקודם, שהיה הארכיטקט של הסכמי אברהם והאיש שעמל עליהם ללא לאות. הרגע הזה הוא שלו לא פחות מאשר שלנו".
מאז כינון היחסים עם המדינות במפרץ אף גורם ישראלי לא ביקר בה באופן רשמי וגלוי. אחרי המשבר הדיפלומטי עם ירדן שגרם לביטול הביקור הראשון של נתניהו באמירויות לפני שלושה חודשים, ראש הממשלה לשעבר סיכל את הנסיעה המתוכננת של שר החוץ הקודם גבי אשכנזי כדי שלא יהיה הראשון במדינה. גם אז תכנן שר החוץ לחתום על ארבעה הסכמים שונים, לחנוך את השגרירות הישראלית באבו דאבי ואת הקונסוליה בדובאי.
3 צפייה בגלריה
יקביעת מזוזה בשגרירות ישראל באבו דאבי
יקביעת מזוזה בשגרירות ישראל באבו דאבי
(צילום: שלומי אמסלם, לע״מ)

ראש הנציגות הישראלית באבו דאבי
(צילום: משה מזרחי)

כדורגלן העבר ויקי פרץ הובא למנוחות

כדורגלן העבר של מכבי תל אביב ונבחרת ישראל, הובא למנוחות. מותו של חלוץ העבר שהיה בן 68 במותו נקבע הבוקר לאחר שאתמול נלקח לבית החולים במצב קשה אחרי שניסה לשים קץ לחייו. כ-300 איש ליוו את פרץ בדרכו האחרונה. בנו עומר ספד: "שמך חקוק בהיסטוריה, תודה על חוויות בלתי נשכחות".
פרץ, שהיה חלוץ מחונן והתפרסם בכוח הפריצה המרשים וביכולת כיבוש השערים שלו, החל דרכו במכבי רמת עמידר ב-1971. משם המשיך למכבי תל אביב, איתה זכה בדאבל (1976/77) ובאליפות נוספת ב-1978/79. בתחילת שנות ה-80 עבר לצרפת בה רשם הצלחה עצומה. הוא כיכב בשטרסבורג מהליגה הראשונה ולאחר מכן בראן. פרץ הצטיין גם בנבחרת ישראל. הוא פרש מהנבחרת ב-1983 כשברזומה שלו 14 שערים ב-40 הופעות.
לאחר פרישתו אימן את נבחרת הנערים של ישראל ושימש כעוזר המאמן של הפועל תל אביב תחת אלי כהן. הוא שיתף פעולה עם כהן גם במכבי תל אביב. בנו של פרץ, עומר, היה כדורגלן עבר בעצמו, וכיום מאמן. גיסתו דורית היא אלמנתו של כדורגלן העבר אבי כהן ז"ל.
במקרה שאדם בסביבתכם נמצא במשבר ועלול להיות אובדני, אל תהססו - דברו איתו, עודדו אותו לפנות לעזרה מקצועית והדגישו את חשיבות פנייה זו. נסו לסייע לו לפנות לאנשי מקצוע בקהילה או לגורמי תמיכה ארציים: ער"ן בטלפון - 1201 או באתר האינטרנט של סה"ר או אנוש.
3 צפייה בגלריה
ויקי פרץ
ויקי פרץ
ויקי פרץ
(צילום: מכבי תל אביב)

ריאיון עם בת משפחה של ויקי פרץ על מותו המפתיע בגיל 68
(צילום: משה מזרחי)

לקריאה נוספת
היום נמשך עומס החום הכבד בכל אזורי הארץ. גל החום הקייצי עשוי להימשך עד לתחילת השבוע הבא בו תחול הקלה מסוימת.
יבשת אפריקה היא היבשת, פרט לאוסטרליה, שבה אובחנו עד כה הכי פחות מאומתים לקורונה מאז פרוץ המגפה. ביבשת אובחנו עד כה מעט פחות מ-5.5 מיליון חיוביים לנגיף וכ-142 אלף חולים מתו.
למעשה, שלוש מדינות מרכיבות מחצית מהתחלואה. בדרום אפריקה אובחנו עד כה כ-1,940,000 חיוביים לנגיף, במרוקו כ-530 אלף ובתוניסיה כ-409 אלף. לאחר מכן מדורגות ברשימה מצרים, אתיופיה, לוב, קניה, ניגריה, זמביה ואלג'יריה – שבהן אובחנו בין 300 אלף ל-100 אלף מאומתים.
מבחינת התמותה – בדרום אפריקה מתו כ-60 אלף חולי קורונה, במצרים כ-16 אלף, בתוניסיה כ-14,700 ובמרוקו כ-9,300. באתיופיה, אלג'יריה, קניה ולוב מתו בין 4,300 ל-3,200 חולים.
צרפת, אלופת העולם בכדורגל שהודחה מהיורו אחרי שהפסידה לשוויץ בשמינית הגמר. המשחק הוכרע בקרב פנדלים, בו הפסידו הצרפתים 5:4. קיליאן אמבפה הצרפתי התייצב לבעיטה העשירית, אך יאן זומר, השוער של הנבחרת השוויצרית, הדף את הכדור ושם סוף לחלומות הצרפתיים. אמבאפה, עליו נתלו תקוות רבות, סיים את היורו ללא שערים ועם בישול בודד.
לא בשביל הסטייל: הווטרינר שמקעקע ציפורי בר.
מבזק חדשות טובות
חרדות, איומים וצרחות: תלונות חדשות על הטרדות סוקרי הלמ"ס.
מאה מלונות בישראל מורידים את מחירי החופשה לקיץ? בדקנו.
ובמהלך נסיעה במונית לצפון ארקדי דוכין המליץ לעצור לאכול כריך בשר בקיבוץ החותרים, והמונה טועם מצא את עצמו מתענג על ביס מושלם.