לוחם וקצין נפצעו קשה בחילופי אש באזור ג'נין

שני לוחמי צה"ל מיחידת דובדבן נפצעו קשה במהלך חילופי אש עם מחבלי חמאס בכפר הפלסטיני ברוקין באזור ג'נין. שני הלוחמים סובלים מפגיעות ירי בפלג גופם העליון. בית החולים רמב"ם בחיפה עדכן אחר הצהריים כי לא נשקפת כרגע סכנה לחייהם. אביו של הקצין הפצוע אמר: "אנחנו מודאגים מאוד אבל יודעים שהבן נמצא בידיים טובות. קשה לנו מאוד. כל המשפחה פה". ברשתות החברתיות הופצו קריאות להתפלל להחלמתם של הלוחמים.
הקצין שנפצע הוא מפקד פלגת לוחמים. הוא סרק עם קשרו ולוחמים נוספים בכפר ברוקין בגזרת ג'נין וסמוך למתחם פנימי שבו הסתתר מחבל חמאס. בשלב מסוים המחבל ירה מטווח קרוב מאוד לעבר השניים. הקצין והקשר נפצעו מהירי, אך במהלך חילופי האש נפצע גם המחבל שנלכד על ידי כוחות הביטחון.
בצה"ל שיבחו את האומץ שהפגינו לוחמים הלילה בכמה מוקדי לחימה ובאוגדת איו"ש מתחקרים את המבצע, שלפי מערכת הביטחון שיבש פיגוע שתוכנן להתבצע "בטווח הזמן מיידי". המבצע התגלגל למעשה כבר כמה שבועות, וכלל עד כה שני מעגלי מעצרים - עם יותר מ-20 מבוקשים שנחקרו. הלילה נתפסו חמישה חשודים שהועברו לחקירת שב"כ, וגם חמישה כלי נשק. לפחות שלושה מההרוגים הלילה משתייכים לתשתיות חמאס שבמוקד הפרשה, והג'יהאד האיסלאמי מסר שהרביעי הוא חבר הארגון.
מנהיג חמאס בגדה המערבית סאלח אל-עארורי (שיושב בחו"ל) איים בתגובה כי ישראל תשלם מחיר על הרג הפלסטינים הלילה והבטיח כי דמם לא נשפך לשווא. בג'יהאד האיסלאמי איימו מצידם כי "לישראל מצפים ימים שחורים בגדה. הפשעים שלה רק יעצימו את ההתנגדות ואת האחדות שלה".
4 מחבלים נהרגו בחילופי אש באזור ג'נין ורמאללה: דיווח של יואב זיתון ואליאור לוי
(צילום: ירון ברנר)

4 צפייה בגלריה
חילופי אש במהלך מבצע מעצרים של כוחות הביטחון בכפרים באזור ג'נין
חילופי אש במהלך מבצע מעצרים של כוחות הביטחון בכפרים באזור ג'נין
חילופי אש במהלך מבצע מעצרים של כוחות הביטחון בכפרים באזור ג'נין


לקריאה נוספת

שיפור במצבו של איציק סעידיאן: שב להכרה והגיב לסביבתו

איציק סעידיאן, לוחם גולני שאושפז במצב אנוש באמצע אפריל לאחר שהצית את עצמו במחאה על הטיפול שקיבל מאגף השיקום של משרד הביטחון, שב היום להכרה והגיב לסביבתו.
"שאלנו אותו אם הוא מבין למה הוא פה והוא הניד את ראשו לשלילה", אמר אחיו, אבי. "אנחנו בוכים מהתרגשות, חיכינו לזה הרבה זמן". כמו כן, רופאיו העבירו אותו למיטת עמידה מיוחדת שנרכשה עבורו על-ידי משרד הביטחון. פרופסור יוסי חייק, מנהל המחלקה לכירורגיה פלסטית ומרכז הכוויות הלאומי, הסביר כי "ללא המיטה, לא ניתן יהיה להמשיך ולקדם את מצבו של סעידיאן אל עבר אפשרויות שיקום עתידיות".
כזכור, סעידיאן הצית עצמו ב-12 באפריל מול משרדי אגף השיקום של משרד הביטחון בפתח תקווה ונפגע באורח אנוש. הוא שירת כלוחם בחטיבת גולני, לחם במבצע צוק איתן והשתתף בקרב הקשה בסג'עייה, שבו נהרגו שבעה חיילים. הוא הוכר כסובל מפוסט-טראומה וקיבל 25 אחוזי נכות.

4 צפייה בגלריה
איציק סעידיאן
איציק סעידיאן
איציק סעידיאן

לקריאה נוספת

מנכ"ל משרד החינוך: "ילד בלי בדיקה יישאר מחוץ לבית הספר"

יגאל סלוביק התייחס הבוקר לחזרה מחופשת סוכות הארוכה ביום חמישי הקרוב. בריאיון לאולפן ynet אמר כי החלטת הממשלה לא לשלם למורים שמסרבים להתחסן או להיבדק היא נכונה: "המורים האלה עשו את הבחירה שלהם".
"אנחנו מוכנים לפתיחה המחודשת של שנת הלימודים, אני חושב שזה יהיה דומה ל-1 בספטמבר", אמר. "האחריות על מדיניות הבידודים היא בידי משרד הבריאות. החל מפתיחת שנת הלימודים הוא מקיים פיילוט במגזר החרדי, והחל מיום חמישי הקרוב הוא יתחיל את הפיילוט על עוד 300 כיתות במגזר הכללי, פיילוט שאמור להסתיים ב-15 באוקטובר. אני סומך על ההורים במדינת ישראל. אני חושב שאין לנו דרך אחרת לנהל את המגפה אלא לסמוך על הציבור, לסמוך על ההורים ולהעביר אליהם ככל שניתן את האחריות. לא את האחריות על ניהול המגפה, אלא את האחריות שלהם על ילדיהם".
ביום רביעי הקרוב הצהרונים יחזרו לפעול, ויום לאחר מכן תחזור לפעילות כלל מערכת החינוך. זאת כשנתוני תחלואת הקורונה נותרים יציבים ברוב המדדים.
ריאיון עם מנכ"ל משרד החינוך
(צילום: ירון ברנר, ניצן דרור)

לקריאה נוספת

הבמאי ג'אד נאמן ("מסע אלונקות") הלך לעולמו

במאי הקולנוע יהודה (ג'אד) נאמן הלך לפנות בוקר לעולמו בגיל 84 ממחלת הסרטן. נאמן היה חתן פרס ישראל לקולנוע בשנת 2009. הסרט המוכר ביותר של נאמן הוא "מסע אלונקות" מ-1977 שהיה הסרט הראשון שביקר את התנהלות צה"ל מבפנים, כאשר במרכזו היה טירון צעיר הסובל מהתעללות מפקדיו וחבריו לצוות. השחקנים הראשיים בסרט היו מוני מושונוב, גידי גוב, דליק ווליניץ ושלמה בראבא.
"ג׳אד אהובנו נלחם במחלת הסרטן עד הרגע האחרון, כפי שנלחם כל חייו על מה שאהב והאמין בו. הוא אהב את החיים ולא הפסיק ליצור, לחלום ולקוות. ביום חמישי האחרון נערכה קריאת תסריט לסרט שעמד ליצור על פוסט טראומה לאומית ומלחמת יום כיפור. ההקראה, בהשתתפות שחקנים, תועדה וג'אד הספיק לראות חלק מחלומו מתגשם. הוא נלחם על עשיית הסרט עד נשימתו האחרונה. הוא ישאר חקוק בליבנו", מסרה משפחתו ל-ynet.
4 צפייה בגלריה
יהודה ג'אד נאמן
יהודה ג'אד נאמן
יהודה ג'אד נאמן
(צילום מסך, מתוך חשבון היוטיוב "כאן חינוכית")

אחרי 16 שנה: גרמניה בוחרת היום מחליף למרקל

מפלגת השלטון הנוצרית-דמוקרטית של קנצלרית גרמניה הפורשת אנגלה מרקל הצליחה לכפות קרב צמוד על המפלגה הסוציאל-דמוקרטית (SPD) מהמרכז-שמאל, ולפי מדגמים שפרסמו הערב כלי התקשורת הגרמניים עם סגירת הקלפיות, שתי המפלגות נאבקות ראש בראש על המקום הראשון, ושתיהן זוכות לכ-25% מהקולות.
אף שמדובר בתוצאה הגרועה בתולדותיה של מפלגת הימין של מרקל, זו עדיין תוצאה טובה מזו שחזו לה הסקרים לאורך רוב השבועות האחרונים. פירוש התוצאות הוא שגדלו סיכוייו של מנהיג ה-CDU ארמין לאשט להתמנות לקנצלר הבא, אם כי גם למנהיג ה-SPD אולף שולץ יש סיכויים טובים לזכות בתפקיד.
מרקל עלתה לשלטון ב-2005, והפכה בכך לאישה הראשונה המכהנת כקנצלרית ולאדם הראשון שנולד במזרח גרמניה ומנהיג את גרמניה המאוחדת. בהמשך השלימה זכייה בארבע כהונות רצופות כקנצלרית, אבל ב-2018 הודיעה כי לא תעמיד עצמה לבחירה מחדש בבחירות הנערכות כעת.
4 צפייה בגלריה
קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל
קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל
אנגלה מרקל
(צילום: רויטרס)

תמונות מ-16 שנות אנגלה מרקל
(צילום: רויטרס)
לקריאה נוספת
מחר בשעה 16:00 שעון ישראל יישא נפתלי בנט, ראש הממשלה, נאום בפני העצרת הכללית של האו"ם.
בערב שמחת תורה, יום שני, תחול ירידה בטמפרטורות - שתימשך גם ביום החג עצמו, אז מזג האוויר ייעשה נוח, ומעט קריר בלילה בהרים. מיום רביעי תורגש התחממות קלה.
לקראת החזרה ללימודים, לאחר חופש סוכות, מפרסמים מחברי דו"ח אמ"ן על מקרה, שאירע בארצות הברית, שבו מורה שאינו מחוסן – הדביק חצי מהתלמידים הלומדים בכיתתו.
בדו"ח נכתב המקרה אירע בבית ספר יסודי בקליפורניה. המורה הלא מחוסן, שלא הקפיד על עטיית מסכה ברציפות ובאופן תקין על הפה והאף, נדבק בזן הדלתא והדביק כמחצית מהתלמידים בכיתה בה לימד.
חוקרים מארצות הברית הדגישו שהמקרה ממחיש את הסיכון הגבוה להתפרצויות במסגרות החינוך, שבהן לומדים ילדים אשר עדיין אינם זכאים לחיסון, וזאת לאור היותו של זן הדלתא מאוד מדבק, וכפועל יוצא מכך – את החשיבות הרבה בהתחסנותם של צוותי הוראה, הבאים במגע קרוב עם תלמידים, בחללים סגורים.
מהנתונים עולה כי 39% מהמאומתים אתמול הם בני 11 ומטה, שאינם יכולים עדיין להתחסן. חומר למחשבה לראשי משרד החינוך.
אילון מאסק. אחרי שלוש שנים של זוגיות צמודה ובן משותף, המיליארדר ובת זוגו, הזמרת גרימס, נפרדו. מאסק אישר את הידיעה והוסיף כי השניים ימשיכו לשמור על יחסים טובים ולגדל את בנם המשותף X Æ A-Xii. כן, זהו אכן שמו - זו לא טעות הקלדה.
דני אבדיה בריאיון בלעדי: "רוצה להיות הישראלי הראשון בפלייאוף, אני אוהב לשבור שיאים".
מ"אמילי בפריז" ועד גל גדות: נטפליקס חושפת הצצה לתכנים הכי חמים שלה
ובגיל 75 שר נראית פשוט מעולה.