מדינת ישראל נגד בנימין נתניהו. ראש הממשלה התייצב הבוקר למשך שעה בבית המשפט המחוזי בירושלים, שבו הוא והנאשמים האחרים בתיקי האלפים - שאול ואיריס אלוביץ' ונוני מוזס - הודיעו כי הם כופרים באישומים. סנגורי נתניהו ביקשו לדחות את שלב ההוכחות בשלושה עד ארבעה חודשים.
3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
(צילום: ראובן קסטרו)
סנגורי נתניהו והזוג אלוביץ' ממשיכים לטעון בפני השופטים כי אינם בשלים להתחיל בשלב ההוכחות ואילו הפרקליטות מעוניינת להתחיל מהר ככל האפשר. בסופו של דבר הדיון הסתיים ללא החלטה ממשית על תחילת שלב ההוכחות. ראש הרכב השופטים, השופטת רבקה פרידמן-פלדמן, הודתה לכל המשתתפים. לפי שעה מסתמן כי שלב ההוכחות יידחה לכל הפחות בחודש עד חודש וחצי ובכל פנים ייקבע רק אחרי החלטה בעניין אישור היועמ"ש לחקירת רה״מ. כזכור, בעוד 43 ימים יתקיימו הבחירות.
בנימין נתניהו נכנס לאולם בית המשפט
(צילום: קונטקט )
לפני הגעתו של ראש הממשלה נפרסה אבטחה חסרת תקדים. כל הרחובות המובילים לרחוב צלאח א-דין, שבו שוכן המשכן, נחסמו לתנועה הבוקר כשמחוץ לבית המשפט התאספו מפגינים רבים. בשעות הערב ניסה לשדר ראש הממשלה עסקים כרגיל ונפגש עם עמיתו היווני קיריאקוס מיצוטקיס. נתניהו העריך כי המשפט לא יתחדש לפני הבחירות שיתקיימו ב-23 במרץ. "לא נראה לי שימהרו לשלב ההוכחות לפני הבחירות, כי זה ייתפס כהתערבות בוטה".
כתבתנו לענייני משפט, טובה צימוקי, כתבה היום כי "ניהול משפט במערכת בחירות יכול להיות בעייתי ביותר. מחד, ניתן לומר שכל הציבור יודע זה שלוש מערכות בחירות במה מואשם נתניהו, ולכן כל אחד יכול לקחת זאת בחשבון לפני ההחלטה במי לבחור. ומנגד, ניהול משפט הוכחות לקראת הכרעת הבוחר, כשעדי תביעה מועלים בזה אחר זה אל הדוכן, פוגעת בכל זאת בהזדמנות השווה ואפילו בשוויון בפני החוק. ההערכה היא שהשופטים יהיו ערים לכך בהחלטתם".
לקריאה נוספת
סאגת הלימודים שלא נגמרת. לאחר שאתמול ממשלת ישראל החליטה שלא להחליט, כרגיל, על נושאים מהותיים כמו פתיחת החינוך במתווה לא ברור ביום שלישי, שר החינוך יואב גלנט הודיע אחר הצהריים כי הלימודים בגנים ובבתי הספר לא יתחדשו מחר מפאת חוסר הזמן להתארגנות ולהעברת התקנות בממשלה. עדיין לא נקבע מועד בו תתכנס הממשלה לדון בפתיחת הלימודים. אבל ראש הממשלה כבר אמר כי כי יונהג רמזור משולב של תחלואה ושיעור החיסונים. "זה יאפשר לנו לפתוח באמצעות דרכון ירוק את הכלכלה, המסחר והתרבות ויתרת החינוך, אבל בזהירות".
(צילום: משי בן עמי)
בהתייעצויות עם שר הביטחון גנץ ושר הבריאות אדלשטיין הבהיר גלנט שיתנגד לכפות על בתי הספר ללמוד באוויר הפתוח, כפי שהציעו במשרד הבריאות, וכי יש להשאיר זאת לשיקולים של מנהלי בתי הספר. גלנט לא יודע אם המתווה הנוכחי יכלול לימודים ביישובים כתומים ואדומים וגם אף גורם בממשלה לא דרש זאת לאחר תסריטי האימה שהציגו גורמי המקצוע. במקביל להתייעצויות בממשלה, בקרב אנשי החינוך והמקצוע הדרישה היא ברורה – לתת למנהלים ולרשויות המקומיות אוטונומיה רבה על המתרחש בשטחם.
מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, תקפה היום בחריפות את המתווה המתגבש. "המתווה שהוצע הפעם הוא ההזוי ביותר שראינו", אמרה בראיון באולפן ynet. "הוא לא ישים וככה לא נפתח. אנחנו מצפים שילמדו כבר מהסגרים, והיו לא מעט. כשנכנסים לסגר – תכינו תוכנית יציאה ממנו. מה השלבים, מי יוצא, מי חוזר, איך חוזרים".
לקריאה נוספת
היום היה חם מהרגיל ויבש ומחר הצפי הוא שיהיה דומה. הטמפרטורות יהיו מעל 25 מעלות בחוף, בשפלה ובדרום. בשעות הבוקר המוקדמות יש סיכוי לערפל או הגבלות ראות במישור החוף הדרומי, בשפלה ובצפון מערב הנגב.
מלכה (שם בדוי), בת 60, התאשפזה במחלקה פנימית המיועדת לחולים ללא קורונה. במחלקה שבנויה לטיפול ב-35 חולים, לרבות, חדרי אשפוז וצוות בהתאם, היו באותו זמן 47 חולים. מלכה הושכבה בפרוזדור ולמחרת שוחררה לביתה עם המלצה להשלים בדיקות במרפאה במקום מגוריה. עכשיו היא ממתינה בתור ל-CT. האשפוז הקצר לא הביא לשיפור במצבה. מלכה רוצה כבר לראות את האור בקצה המנהרה. היא מבינה שאחרי שתגיע סוף סוף לבדיקת ה-CT, תמתין לקבלת תשובה, לאחר מכן, להחלטה של הרופא המטפל על דרכי טיפול אפשריות ורק אחרי החלטה זו וביצוע הטיפולים (להם היא גם תצטרך להירשם ולהמתין בתור), יהיה סיכוי לשיפור. מצב כואב ומייאש.
בשנה האחרונה התארגנה מערכת הבריאות לטיפול בחולי קורונה, אך לעתים קרובות, על חשבון חולים במחלות "רגילות". חולים אלה הם הרוב הגדול של הזקוקים לעזרה רפואית. אך לצערם, המחלות הרגילות שלהם לא נמצאות באור הזרקורים. בתקופה זו התקשורת מתעניינת בקורונה ובהתאם, נקבע סדר היום הפוליטי. קשה להאמין, אבל המציאות היא, שלחולי קורונה לא הוסיפו את מספר המיטות הנדרש, אלא, הסיטו מיטות שהיו קיימות. ב-2019 היו במדינת ישראל כ-4,000 מיטות לאשפוז פנימי, עם שיעור תפוסה ממוצע בשנה קרוב ל-100%. המשמעות, שגם לפני הקורונה התמונות הרגילות מבתי החולים היו של חולים מאושפזים במסדרונות בתנאים שלא מאפשרים שמירה על כבוד האדם. ה- OECD הצביע לא פעם על מחסור במיטות אשפוז בישראל, הרי, הסטנדרט באירופה הוא כ-80% תפוסה. מצוקת האשפוז בישראל וחוסר בצוותים רפואיים גובים מחיר יקר מבריאות החולים. רופא שהתחיל ביקור חולים בבוקר מתפנה לחלק מהם רק אחר הצהריים ואז מתחילים לתכנן את הבדיקות והטיפול. מצד שני, יש לחץ מתמיד לשחרר חולים כדי לקבל חולים חדשים שממתינים ל"מיטה חמה". זמן האשפוז מתקצר. כיום, כמחצית מתוך 4,000 המיטות, עומדת לרשות חולי קורונה. זאת, על חשבון חולים אחרים, שימשיכו לשלם מחיר כבד כל עוד מערכת הבריאות לא תשתנה.
כ-2,500,000 ישראלים, שאמורים להתחסן, טרם קיבלו את מנת החיסון הראשונה. 360 אלף מהם בני 16 עד 19, 765 אלף בני 20 עד 29, 633 בני 30 עד 39, 383 אלף בני 40 עד 49, כ-209 אלף בני 50 עד 59, כ-136 אלף בני 60 עד 69, כ-12 אלף בני 70 עד 79 ו-28 אלף בני 80 ומעלה.
למעשה, 90.4% מבני 90 ומעלה קיבלו לפחות מנה אחת של חיסון וכך גם 87.3% מבני 80 עד 89, 94.2% מבני 70 עד 79, 77.6% בני 60 עד 69, 69% בקרב בני 50 עד 59, 58.3% בקבוצת הגיל 40 עד 49, 39.8% בגילים 30 עד 39 ו-31.5% בקבוצת הגיל 20 עד 29.
בסך הכול ניתנו 2,081,998 מנות שניות של החיסון ו-3,480,598 מנות ראשונות. הנתונים נכונים ל-10 בבוקר.
טום בריידי. למה? בגלל שכוכב הפוטבול בן ה-43 הוביל את קבוצתו "טמפה ביי באקנירס" לזכייה בסופרבול. הקוורטרבק שנשוי לדוגמנית העל הברזילאית ג'יזל בונדשן, הוא השחקן המעוטר ביותר בתולדות ה-NFL ונחשב לשחקן הטוב ביותר בתולדות הליגה, וזה הסופרבול השביעי שבו הוא מנצח.
3 צפייה בגלריה
טום בריידי
טום בריידי
טום בריידי
(צילום: getty images)
בריידי מחזיק בשיא של 263 ניצחונות בליגה והוא שיאן ההופעות והניצחונות בפלייאוף ובסופרבול.
צפו: העולם המופלא של חיות הבר שליד מודיעין, שעתידן נמצא בסימן שאלה.
(החברה להגנת הטבע)
חשיפה של כתבנו לענייני תרבות ובידור רן בוקר. בעוד שנתב"ג סגור לציבור, צוות ההפקה של "הישרדות" קיבל אישור מיוחד לטוס לצילומים בסוף השבוע הקרוב.
סיפורו של גורו מתנגדי החיסונים: "הרב המומחה" יובל הכהן אשרוב, שמפיץ פייק ניוז ומזלזל בקורונה. במשרד הבריאות מזהירים ממידע חלקי ושקרי שהוא מפיץ.