סיפורי היום

פצוע קשה הבוקר בפיגוע דקירה בגוש עציון, אזרח חמוש ירה למוות במחבל.
עיריית אום אל פחם בהודעת תנחומים למשפחת המחבלים: "אללה יסלח להם". הפוסט נמחק, ראש העיר טען: "זו טעות של הדוברות".
דו"ח הוועדה: אלו המחדלים בפרשת בריחת האסירים מהכלא - וזו תגובת הנציבה.
פרופ' אש: "מתקדמים לעבר ויתור על בידוד ובדיקות קורונה". "המגפה מתקרבת למצב של אנדמיה, וישראל תוכל לחיות לצד הנגיף".
פוטין מאיים על מדינות המערב: שלמו ברובל או שנעצור את אספקת הגז.

"חזרת יום מוקדם מדי, בארון מתים"

בבית העלמין הצבאי בנוף הגליל הובא הערב למנוחות רב-סמל בכיר אמיר חורי, איש צוות יחידת האופנוענים המשטרתית שהסתער לעבר המחבל בפיגוע שלשום בבני ברק, ונרצח עם ארבעה אזרחים. חברו לצוות, רב-סמל מתקדם ע', היה זה שחיסל את המחבל ושם קץ למסע הטרור. קודם לכן התקיים בכנסיית הבשורה בנצרת טקס אשכבה לחורי. יותר מאלף בני משפחה, שוטרים, מכרים ותושבי הצפון הגיעו לטקס ההלוויה.
ג'ריס, אביו של אמיר שגם הוא שירת במשטרה, ספד לבנו בבכי: "אמיר היקר, העין דומעת, הלב כואב והמוח לא מאמין שלא נוכל לראות אותך עוד. על תכונותיך הנעלות שמעו בכל הארץ. כשיצאתי לגמלאות עברת לגור בנוף הגליל, סיימת תיכון בהצטיינות. טיילת ועשית מה שרצית, החלטת להמשיך את לימודיך. רצית להיות רופא, למדת שנה רפואה.
"בשלישי בבוקר בשעה 10:00 נפרדת ממני בחיבוק. אמרת לי 'אבא, ביום שישי אני חוזר הביתה'. לא חזרת ביום שישי. חזרת יום אחד מוקדם אבל חזרת בארון - חזרת בארון מתים. נהוג שילדים יקברו את ההורים שלהם, אבל במקרה הזה הכול התהפך - אנחנו קוברים אותך. לו רק ידעת כמה אנשים מכל הארץ התקשרו, השאירו הודעות, באו הביתה. לא מכיר אותם, באו ללחוץ ידיים".
מלבד חורי, נרצחו בפיגוע יעקב ישראל שלום (37) מבני ברק, אבישי דוד יחזקאל (30) מבני ברק ושני עובדים זרים מאוקראינה - ויקטור סורוקופוט (33) ודמיטרי מיטריק (23).
1 צפייה בגלריה
הלווייתו של אמיר חורי
הלווייתו של אמיר חורי
הלווייתו של אמיר חורי
(צילום: ישראל מושקוביץ)


בת זוגו של רס"מ אמיר חורי ז"ל: רצה להיות ראשון בשביל שאחרים לא ייפגעו
(צילום: עידו ארז, משי בן עמי)

מה צפוי מחר

אחד באפריל. שקרים, הרבה שקרים ומתיחות.

התחזית

מסוף השבוע תורגש התחממות משמעותית, עד כדי שרב, שתמשיך גם בשבוע הבא. הטמפרטורות ינועו בין 30 ל-40 מעלות ויהיה יבש. לפי רשות המים, מפלס הכינרת עלה בסנטימטר אחד ונמצא כרגע 37 ס"מ מהקו האדום העליון.

נתון אחד ביום / ירון דרוקמן

169 יישובים בישראל, ביניהם כמעט כל הערים הגדולות, מוגדרים אדומים לפי תוכנית הרמזור. 22 יישובים מוגדרים כתומים, 400 צהובים ו-49 ירוקים. בארבעה יישובים קטנים אין בכלל חולי קורונה היום – שבט סייד, אבו תלול, שבט הוואשלה ותפרח.
בין היישובים הירוקים ניתן למצוא את כפר כנא, עין מאהל, קריית יערים, אבטין, משהד, נחף, עילוט, לקיה, טורעאן, כפר מנדא, דיר אל אסד, בענה, שגב שלום, טובא-זנגריה, כאבול, מג'דל שמס, חורה, קלנסווה וגם רהט.

מה חיפשו היום בגוגל?

מיה דגן. שש שנים אחרי מריבה מתוקשרת עם מנכ"לית בית ליסין, ציפי פינס, מיה דגן חוזרת לתיאטרון שבו החלה את דרכה, לטובת "שיפוצים", קומדיה חדשה שכתב ארז דריגס. "זאת הרגשה מדהימה, לחזור למקום שבו הכול התחיל בשבילי".

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

בשנים האחרונות הפכה ישראל לאחר המוקדים החשובים בעולם בתחום הפוד-טק והחלבון האלטרנטיבי - תחליפי בשר, עוף, דגים וחלב שמיוצרים על בסיס חלבון שאינו מהחי. השבוע ב"ריפרש".
בשל מחלת האפזיה: ברוס וויליס פורש ממשחק. מה זו אפזיה פרוגרסיבית ואיך מאבחנים ומטפלים?
השמעה מהנקודה שבה עצרתם ועוד: וואטסאפ משדרגת את ההודעות הקוליות.