הקורונה פוגעת בילדים. מניתוח הנתונים של משרד הבריאות על ידי כתבנו ירון דרוקמן, ניכרת עלייה חדה מאוד בשיעור הילדים שנדבקו בקורונה. מהנתונים עולה כי עד סוף ינואר כ-11.2% מהנדבקים היו בני אפס עד תשע – כלומר אחד מכל תשעה. בנתונים של חודש פברואר בלבד המצב שונה לחלוטין ובחודש שעבר היו כ-19.7% מהנדבקים בני פחות מתשע – כלומר אחד מכל חמישה. למרות שיעור ההידבקות הגבוה בקרב ילדים, רק שני ילדים עד גיל 10 מאושפזים במצב קשה.
5 צפייה בגלריה
נדבקים בקורונה לפי קבוצות גיל
נדבקים בקורונה לפי קבוצות גיל
נדבקים בקורונה לפי קבוצות גיל
מנתונים שהוצגו הבוקר בישיבת הערכת המצב של משרד הבריאות. עולה כי נכון לאתמול, 350 גני ילדים סגורים בעקבות כניסה לבידוד של הילדים, הגננות והסייעות. כניסה לבידוד של ילדי הגן עשויה להתרחש בעקבות הדבקה של אחד הילדים או הגננות. מנתוני משרד הבריאות מיום ראשון השבוע עולה כי עד כה התחסנו כ-67% מעובדי ההוראה במנה אחת לפחות, ו-51% מהם השלימו את קבלת שתי מנות חיסון הקורונה.
התלמידים בבידוד וההורים משתגעים
(צילום: שחר גולדשטיין)
ולאחר מאבק ממושך של הורים לילדים במסגרות החינוך המיוחד, שר החינוך יואב גלנט הודיע על חזרת מסגרות אלו ליום לימודים מלא ביישובים הירוקים, הצהובים והכתומים שהוחרגו ללמידה במסגרת ה"רמזור". ביישובים האדומים והכתומים הלימודים יתקיימו עד לשעה 14:00.
לקריאה נוספת
דרמה בדיון בבית הדין הצבאי. מעצרו של לוחם הנח"ל שירה למוות בשוגג בחברו, סמ"ר יונתן גרנות (22 מקיבוץ עינת), הוארך בבית הדין הצבאי בקסטינה עד 11 במרץ. במהלך הדיון הוא התעלף ונזקק לטיפול רפואי.
מתווה הפתיחה של המסעדות ואילו המלונות שיעבדו. על פי הסיכומים שהתגבשו, רק בעלי תו ירוק יוכלו לשבת בחלל הפנימי של מסעדות, בתפוסה של 75 אחוז בלבד או במרחק של מטר וחצי בין השולחנות. בחוץ יוכלו לשבת כולם, ללא הגבלה למחוסנים ולמחלימים, תוך שמירה על מרחק של מטר וחצי בין השולחנות - ללא הגבלת תפוסה.
מהסיכומים עולה למעשה כי ילדים עד גיל 16 לא יוכלו לשבת בחלל הפנימי של מסעדות אלא רק בשטח החיצוני. ומה לגבי תינוקות? "אנחנו עדיין במשא ומתן בנוגע לתינוקות עד גיל שנתיים", אמר שי ברמן, מנכ"ל איגוד המסעדות והברים, "אנחנו מנסים להחריג אותם ומבקשים כי הם יוכלו לשבת גם בחלל הפנימי יחד עם הוריהם".
5 צפייה בגלריה
מסעדנות בעידן קורונה
מסעדנות בעידן קורונה
מסעדנות בעידן קורונה
(צילום: תיקי גולן)
והחל מיום ראשון הקרוב, כל בתי המלון בארץ יוכלו לפעול באופן מלא באמצעות תו ירוק. בדקנו מי פתוח כבר עכשיו, מי יפתח בשבוע הבא ואיפה השערים יישארו בינתיים סגורים. תמונת מצב.
לקריאה נוספת
האמירה השנויה במחלוקת של ח"כ פינדרוס. כתבנו לענייני חרדים, קובי נחשוני, חשף הבוקר כי יו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ יצחק פינדרוס, הצהיר כי חיילת שהתגיירה במסגרת השירות בבית דין צבאי, היא בעיניו "שיקסע" - אף שהרבנות הראשית לישראל מכירה בה כיהודייה.
ח"כ יצחק פינדרוס נגד גיורי צה"ל
(צילום: מדברים תקשורת)
"הגיור הוא רק על פי ההלכה, והלכה לא יכולה להיקבע בחוק ולא בבג"ץ", הדגיש מאוחר יותר פינדרוס. "גיור שאינו על פי ההלכה איננו תופס, והנשים הללו אינן יהודיות". פינדרוס התייחס בדבריו לגיורי צה"ל, ואלה מוכרים על ידי הרבנות הראשית. אך לדבריו, הפרשנות שניתנה לדברים כאילו הוא בז לתרומת החיילות הללו למדינה, אינה אלא "ניסיון מעוות" להוציאם מהקשרם.
5 צפייה בגלריה
יצחק פינדרוס מושך זמן במליאה
יצחק פינדרוס מושך זמן במליאה
יצחק פינדרוס
(צילום: ערוץ כנסת)
"גם חסידי אומות העולם לאורך ההיסטוריה היו אנשים נפלאים - ובכל זאת אינם יהודים", הוסיף, "וכך גם לוחמים רבים בני העדה הדרוזית שאנחנו מעריכים ומוקירים - אבל איש לא חושב אפילו בטעות שהם יהודים".
לקריאה נוספת
מחר צפוי גשם מקומי בצפון ובמרכז, שיתפשט ויתחזק לכל הארץ בערב ובלילה. בחמישי יהיה חורפי מהצפון ועד הנגב ובחרמון ירד שלג. הסופ"ש יהיה נעים ונוח.
שיחה בחדר ניתוח. מ. (אחות בחדר ניתוח) פונה לח. (אחות אחרת): בתי, בת 15, ירדה מהפסים. אני לא רואה אותה אף פעם כשאני חוזרת מהעבודה. היא כל הזמן עם החברות. יחד הן מסתובבות בחוץ לילות כימים, חוזרת הביתה לקראת הבוקר, כשאני קמה לעבודה אני רואה אותה ישנה, לא יצא לי לדבר אתה כבר חודשים. לא יודעת מה הם עושים שם בחוץ. כל מה שאני מקבלת זה שיחת טלפון אחת ביום.
ד"ר נ. (רופא) ששומע את השיחה בין האחיות: הלוואי שהייתי במצב שלך. הבן שלי, בן 16, נסגר בחדרו ולא יוצא. החלפנו אתו כמה מילים בפעם האחרונה לפני חודשיים. שמים לו מגשי אוכל ליד הדלת ומפנים את הכלים. לפני המגפה הוא היה ילד חברותי מאוד, שיחק עם החברים כדורגל וכדורסל, כל הזמן היו סביבו חברים, עכשיו אנחנו לא יודעים מה הוא עושה לבדו 24 שעות ביממה. התנתק מאתנו, לא פוגש חברים, פעם אחרונה שראינו אותו, אמר לנו שאותם חברים קרובים, שהזכרנו לו את שמותיהם, לא מעניינים אותו יותר.
ד"ר ש. (רופאה): מה לעשות? זה דור כזה. בתי כבר חודשים בפיג'מה ואני צריכה כל פעם לוודא שהיא "עושה לי טובה" ומתחברת לשיעור בזום. אני לא מאמינה שהיא תצליח לחזור ללימודים אמתיים באותם מרץ ועניין שאפיינו אותה. אין לה כבר ברק בעיניים.
נגרם לדור העתיד שלנו, ילדים שהיו אמורים בשנים אלה ללמוד בכיתות ז'-י', עוול גדול ובלתי נסלח.
את המונח "הדור האבוד" טבעה סופרת אמריקאית ואשת הציבור הפריזאית גרטרודה שטיין, זאת, לגבי אנשים צעירים מוכשרים ביותר, כמו ארנסט המינגווי, סקוט פיצג'רלד ואחרים, שחזרו מקרבות מלחמת העולם הראשונה כשהם במשבר פסיכולוגי עם מטען נפשי כבד ללא נשוא.
משבר הקורונה, שאמור היה להיות משבר בריאותי בעיקר, יצר דור אבוד חדש, זאת, עקב זלזול בחשיבותו מצד מקבלי ההחלטות, החלטות שנובעות מאינטרסים פוליטיים רגעיים ופוגעות בעתיד החברה והמדינה.
מדוע אילצתם את ילדי כיתות ז'-י' לשלם מחיר כה כבד של פגיעה בעתידם? .
כך השפיעו החיסונים על אנשי הצוות הרפואי: ב-1 בינואר פרסם משרד הבריאות כי 4,019 אנשי צוות בריאות נמצאים בבידוד הוא מאומתים. מדובר היה אז ב-487 רופאים, 1,054 אחיות ו-2,478 בעלי מקצועות אחרים בתחום הרפואה.
אנשי הצוות הרפואי קיבלו כמובן קדימות בחיסונים, מפני שהם באים במגע עם חולים.
ואכן, בתוך חודשיים מספר אנשי הצוות הרפואיים הנמצאים בבידוד או שהם מאומתים – צנח, והיום הוא עומד על 1,017 – כרבע מהמספר לפני כחודשיים.
לפי נתוני משרד הבריאות, 66 רופאים מאומתים או נמצאים בבידוד וכך גם 270 אחיו ו-681 בעלי מקצועות אחרים. מספר המבודדים הגבוה ביותר היום, על פי משרד הבריאות, הוא בבית החולים בילינסון – שם יש 47 מבודדים ומאומתים ואחריו נמצאים הדסה עין כרם, העמק ושיבא.

אריה שיף. למה? בגלל "המקור" אמש בערוץ 13 ובגלל ביקורו של השר לביטחון פנים אמיר אוחנה בביתו של שיף, הנאשם בהמתה בקלות דעת לאחר שירה למוות בפורץ לרכבו. השר הגיע לערד, וסייר עם משפחתו של שיף. אוחנה הגדיר את שיף "אזרח למופת" וקרא לפרקליטות לבטל את כתב האישום שהוגש נגדו. אוחנה אמר לשיף: "כתב האישום נגדך לא היה צריך להיות מוגש, ומשהוגש – צריך לבטלו".
5 צפייה בגלריה
אמיר אוחנה בביקור אצל אריה שיף
אמיר אוחנה בביקור אצל אריה שיף
אמיר אוחנה בביקור אצל אריה שיף

חוקרים הצליחו "לשוחח" עם חולמים בשנתם. הייתם מאמינים?
מבזק חדשות טובות
(צילום: שחר גולדשטיין)
יהודה משי זהב וד"ר יוסף צ'חנובר יקבלו פרס ישראל למפעל חיים.
5 צפייה בגלריה
יהודה משי זהב יוסף צ'חנובר
יהודה משי זהב יוסף צ'חנובר
יהודה משי זהב יוסף צ'חנובר
(צילום: יריב כץ, טל שחר)
היום בפודקאסט האקטואליה של ynet - "הכותרת", איך התגלגלנו לפסיקת הגיור הדרמטית - ומה יהיו ההשלכות? כתבנו קובי נחשוני מסביר.
ומה לא תראו הערב בטלוויזיה? את ראש הממשלה נתניהו בתוכנית של רשת, "סטנד-אפ ניישן", לאחר שיו"ר ועדת הבחירות סבר כי מדובר בתעמולה.