בלוק הימין מתפורר

9 ימים לתום המנדט של נתניהו, והמריבות בגוש הימין רק נמשכות. בנט ונתניהו זה מול זה, סמוטריץ' נגד נתניהו ונתניהו נגד סמוטריץ', סמוטריץ' וגפני מתקוטטים ובנט וסמוטריץ' רבים.
בליכוד מחפשים פתרונות כדי לבלום ממשלה ללא נתניהו, ואילו בגוש השינוי החלו השיחות על איוש אפשרי של תיקי המפתח. לדברי גורמים פוליטיים בכירים, יו"ר ימינה נפתלי בנט ויו"ר תקווה חדשה גדעון סער מעוניינים באיוש התיקים הרגישים הנוגעים למדיניות חוץ וביטחון בידי אנשי ימין וללא נציגי המרכז-שמאל. אלא שגם במפלגת העבודה וגם במרצ העבירו מסר ברור שלפיו לא יתפשרו על תיקים זוטרים שעה שבנט עם מספר מנדטים זהה, יעמוד בראש ממשלה שכזאת. ח"כ עמר בר-לב מהעבודה אמר על ימינה: "זכינו ב-7 מנדטים, בדיוק כמוהם".
ועל רקע לחץ כבד של בנימין נתניהו למנוע הקמת ממשלה בלעדיו, התכנסה סיעת ימינה. בסיום הישיבה פורסמה הודעה לפי הסיעה "עומדת מאוחדת ואיתנה מאחורי מדיניות בנט להקמת ממשלה ולמניעת בחירות חמישיות והידרדרות לכאוס". כזכור, בימים האחרונים החלו קמפיינים ברשת נגד בנט, ובעיקר נגד שותפתו איילת שקד, למנוע הקמת ממשלה שתתבסס על "גוש השינוי".
פאנל פרשנים באולפן
(צילום: שחר גולדשטיין)

3 צפייה בגלריה
מפלגת ימינה בסיור בעומר לקראת הבחירות יחד עם אלון דוידי
מפלגת ימינה בסיור בעומר לקראת הבחירות יחד עם אלון דוידי
מפלגת ימינה בסיור בעומר לקראת הבחירות יחד עם אלון דוידי
(צילום: חיים הורנשטיין)

מעצב האופנה הישראלי המצליח ביותר בעולם נפטר מקורונה

אלבר אלבז נפטר אתמול מקורונה בגיל 59 בפריז. הוא צפוי להיקבר בישראל. אלבז, יליד קזבלנקה, גדל בחולון וחי בשני העשורים האחרונים בפריז. הוא שימש כמעצב ראשי בבתי האופנה קריציה, איב סן לורן ולנוון, ובינואר השנה השיק את המותג העצמאי AZ Factory.
המוזה המזוהה ביותר עם אלבז בישראל היתה השחקנית ובמאית הקולנוע רונית אלקבץ, שהלכה לעולמה החודש לפני חמש שנים ממחלת הסרטן. מתוקף היותה כוכבת בינלאומית, שחקנית מוערכת ואייקון אופנה, נוכחותה של אלקבץ על שטיחים אדומים בארץ ובעולם הפכה את היחסים שלה עם אלבז לצמודים מתמיד. ובעולם? מקים קרדשיאן ועד ג'ניפר לופז, מניקול קידמן ועד מריל סטריפ, מנטלי פורטמן ועד קייט מוס. הוא ליווה את כל המפורסמות עם שמלות בלתי נשכחות לאורך השנים.
3 צפייה בגלריה
אלבר אלבז
אלבר אלבז
אלבר אלבז
(צילום: Ap)

פרויקטור הקורונה לא רגוע

פרופ' נחמן אש הזהיר כי גם בעת הזו ייתכנו הדבקות המוניות, אף שמספר החולים הפעילים נמוך מאוד ועומד על 1,805. "אפשר לומר שהחיסונים כמעט כיפת הברזל הבריאותית שלנו", אמר. אש גם קרא להימנע מטיסות לא חיוניות לחו"ל, ואמר כי רשימת אזהרות המסע של משרד הבריאות תיבחן בכל שבוע.
אש אמר כי משרד הבריאות מקדם בדיקות PCR שיבוצעו 72 שעות לפני אירועים שבהם נדרש להציג תו ירוק, ויאפשרו לילדים להשתתף. לקראת אירועי ל"ג בעומר, קרא אש לשמור על ההנחיות ולהימנע מהתקהלויות. בהמשך סיפר על אירוע הדבקה חריג שהתרחש בפרדס חנה-כרכור. באותו אירוע נדבקו 46 בני אדם, בהם 38 ילדים. 38 ישראלים אובחנו אתמול כחיוביים. מדובר במספר המאומתים הנמוך ביותר מאז 30 במאי 2020.
שר הבריאות אדלשטיין הודיע בערב כי בכוונתו להביא לאישור הממשלה הקלות משמעותיות נוספות שיחלו ביום חמישי הבא. על פי התכנית שגובשה על ידי משרד הבריאות, בין היתר יבוטלו מגבלות התפוסה והתנאים לפעילות מסעדות במסגרת התו הירוק, אטרקציות במבנה, בריכות שחייה וחדרי כושר ייפתחו בהתאם לתו הסגול, מגבלת ההתקהלות תוגדל וילדים ומנועי חיסון יוכלו להיכנס לפעילויות תו ירוק בהצגת בדיקת קורונה שלילית. עם זאת, עדיין תהיה חובה לעטות מסכות בחלל סגור ולשמור על מרחק של 2 מטר מהאחד לשני.
הלילה (ביו ראשון לשני) בשעה 03:00 שעון ישראל, ייערך טקס האוסקר בלוס אנג'לס. הפרסים יחולקו בין סרטים שכמעט איש לא ראה - כשהסיבה לכך נובעת מההשבתה הכמעט מוחלטת של בתי הקולנוע בעידן הקורונה, ומהעובדה שעיכוב הפצתם של סרטי האולפנים הגדולים לעונת האוסקרים פינה את המקום ליצירות שבנסיבות אחרות ספק אם היו זוכות למועמדויות.
בשעה 11:30 הוועדה המסדרת, שמתאמת את הפעילות הפרלמנטרית עד להקמת הממשלה, תתכנס להצבעה על הקמת הוועדות הזמניות ועל מינוי סגנים ליו"ר הכנסת יריב לוין. כפי שפורסם לראשונה ב-ynet, יו"ר הוועדה מיקי זוהר אמר כי חברי הכנסת יצביעו על הקמת ועדת הכספים שבראשה יעמוד משה גפני, יו"ר יהדות התורה, ועל הקמת ועדת חוץ וביטחון שאותה תוביל אורנה ברביבאי מיש עתיד - האישה הראשונה שתמונה לראשות הוועדה. בשתי הוועדות יכהנו 17 חברי כנסת.
מחר תחול ירידה משמעותית בטמפרטורות, ובהרים אפילו ייעשה קריר. ביום שלישי יהיה נוח בחוף וקריר בהרים.
משה רווה (שם בדוי) בן 65 נמצא כבר 4 שעות במיון (מלר"ד – מחלקה לרפואה דחופה). לפני 3 שעות הוא נבדק על ידי רופא ונלקחו בדיקות. בימים האחרונים הוא הרגיש מצונן, עכשיו חום הגוף עלה עד 39.8 מעלות. נבדק לקורונה ונמצא שלילי. יש חשד לדלקת ריאות כתוצאה מזיהום נגיפי שאינו קורונה. הוחלט לאשפז אותו במחלקה פנימית, אך אין מקום פנוי. לכן, הוא ממתין וממתין במלר"ד. משה תוהה לגבי הסיבה להמתנה, הרי מקרי הקורונה הפכו לבודדים והמיטות במחלקות התפנו, אומר הוא לבני משפחתו, שממתינים בקוצר רוח על ידו.
התשובה מתחלקת לכמה מרכיבים. נתחיל מכך שמספר מיטות האשפוז במדינת ישראל אינו מספיק, הוא אף נמצא בירידה בחישוב לאלף נפש. כלומר, לא מדביק את קצב גידול האוכלוסייה ובוודאי לא את קצב הזדקנות האוכלוסייה (אנשים קשישים הם צרכני מערכת הבריאות העיקריים). באחד מהעיתונים פורסם היום שתפוסת המיטות במומביי ובניו-דלהי היא 75%, זאת בשיא המגפה, שלאחרונה, הכתה את הודו קשה יותר משאר מדינות העולם. במדינת ישראל, נדיר שתפוסת המיטות במחלקות הפנימיות יורדת מתחת ל-100% ולעתים, מגיעה ל-150% ומעלה, זאת, ללא קורונה. מציאות זו ידועה היטב ולמרות זאת, לא ננקטים הצעדים הנדרשים. דבר לא נעשה כדי למנוע את ההתדרדרות המתמשכת, אותה מרגיש היום משה "על בשרו".
להמתנה הממושכת של משה יש סיבה נוספת. בשבועות האחרונים, עם דעיכת מגפת הקורונה, התרבו מקרים של מחלות נגיפיות אחרות, שנכנסות לסל גדול של הצטננויות. באופן מפתיע, בעונת חורף זו לא הייתה כלל שפעת. ועכשיו, הן הרופאים במרפאות והן בבתי החולים, מרגישים גל של הצטננויות. קצרה היריעה מלנתח את תופעת ה"תחרות" בין הנגיפים, תחרות בה הקורונה הצליחה במהלך מעל לשנה, ועכשיו, נגיפים אחרים וחיידקים מרימים את ראשם. אי שמירה על ריחוק פיזי בין אנשים והורדת המסכות, תורמים לכך.
למעלה מ-80 בני אדם נספו בשריפה בבית חולים בעיראק שמיועד לחולי קורונה, לאחר שמכל חמצן התפוצץ.
עיראק, שבה אובחנו למעלה ממיליון בני אדם כחיוביים לנגיף מאז פרוץ המגפה ויותר מ-15,200 חולים מתו, מתמודדים עם הגל הקשה ביותר של התחלואה. מאז תחילת החודש אובחנו במדינה קרוב ל-175 אלף חיוביים לנגיף ולפי משרד הבריאות בבגדד 509 חולים מאושפזים במצב קריטי.
למרות המספר הרב של המאובחנים (ביום רביעי נשבר שיא של כ-8,700 מאומתים ביום אחד), הגל הראשון שפקד את המדינה בחודשים יוני עד נובמבר היה קטלני יותר. בכמה ימים בחודשים יוני ויולי מתו מעל 100 חולי קורונה ביום.
מספר הקורבנות מקורונה מתחילת החודש בעיראק עומד על כ-900, כלומר כ-36 מתים מדי יום מקורונה.
קפריסין. החל ממחר נכנסת המדינה לסגר בגלל נתוני תחלואת הקורונה. הסגר יימשך עד 9 במאי. מ-10 במאי המבקרים במדינה יידרשו להציג בדיקת קורונה שלילית בכניסה אליה, ותעודת מתחסן או תעודת מחלים משלושת החודשים האחרונים. במהלך הסגר תיאסר יציאה מהבית בין תשע בערב עד חמש לפנות בוקר ותיאסר התקהלות. תפילות ואירועים משפחתיים יוגבלו לעשרה אנשים.
היום ב"הכותרת", הפודקאסט היומי: מה המטרה האמיתית של הירי מעזה? אליאור לוי, פרשננו לענייני פלסטינים, מסביר.
אבי שושן חושב שסוף סוף מרגול זוכה לתיקון - מול עיני המדינה כולה.
נכדו של עמוס עוז מדבר על תהליך שינוי המין שהפסיק, והקשר עם אמו גליה: 'יש בינינו ברית'.
3 צפייה בגלריה
אלון רטר
אלון רטר
אלון רטר
(צילום: יואב דודקביץ)
וקבלו את המפגש הראשון של הכפיר המתוק עם אבא אריה, ששבר את הרשת.
מבזק חדשות טובות
(צילום: שחר גולדשטיין)