שיאי קורונה מיוון עד גרמניה, באירופה מתעקשים: "הפעם לא יהיה סגר"

מדינות אירופה ממשיכות לדווח על עלייה גדולה במספר הנדבקים בקורונה. אמש הודיעה יוון על 8,613 נדבקים חדשים בתוך 24 שעות - המספר הגבוה ביותר שנרשם בה מאז תחילת המגפה. הבוקר דיווחה גרמניה על 39,676 נדבקים משלה בתוך יממה – גם כן שיא של כל הזמנים עבורה. רוסיה דיווחה על עוד שיא במספר היומי של מתים מהנגיף – 1,239. השיא הזה בא אחרי שרק השבוע יצאו רוב אזורי רוסיה מסגר בן שבוע שהוטל על מקומות העבודה בניסיון לעצור את התפשטות הנגיף. ב-24 השעות האחרונות נרשמו 38,058 חולים חדשים.
התפרצות גדולה מורגשת בימים אלה גם במרכז אירופה. הונגריה דיווחה הבוקר על 8,434 נדבקים ביממה האחרונה – השיעור הגבוה ביותר שם מאז תחילת אפריל. מספר הנדבקים היומי גדול כעת פי שניים מהמספר של לפני שבוע. סלובקיה דיווחה הבוקר על עוד 7,055 נדבקים אתמול – המספר הגבוה ביותר שלה מאז תחילת המגפה. במדינה, שבה חיים 5.5 מיליון בני אדם, יש כעת 2,478 חולי קורונה מאושפזים, בהם 438 במצב קשה.
צרפת דיווחה אתמול על 12,476 נדבקים חדשים ביממה – השיעור הגבוה ביותר מאז 8 בספטמבר, גם בהולנד מתקרבים שיעורי הנדבקים לשיא של כל הזמנים, והתאחדות של חמישה בתי חולים במחוז לימברך הדרומי קראה אתמול לממשלה לנקוט צעדים חדשים כדי לעצור את התפשטות הנגיף. בשבוע האחרון חלה עלייה של 45% בנדבקים בהולנד.
איפה לא מקבלים יותר תיירים מחוסנים ואיך מוציאים תעודת קורונה לחו"ל? עורכת ערוץ החופש, שירי הדר, עושה סדר.
2 צפייה בגלריה
קורונה גרמניה מרכז בדיקות ברלין
קורונה גרמניה מרכז בדיקות ברלין
קורונה גרמניה מרכז בדיקות ברלין
(צילום: gettyimages)
לקריאה נוספת

החשד - הטבות מהספקים תמורת תמיכה בהתייקרויות

החקירה של רשות התחרות שנחשפה בעת הפשיטה על משרדי שופרסל ושטראוס, לא מתמקדת רק בחשד לתיאום מחירים בין רשתות השיווק על בסיס הצהרותיהן בתקשורת, אלא גם בשאלה האם נעשה ניסיון לכאורה של הספקים לפעול להעלאת מחירים באמצעות שיתופי פעולה עם שופרסל ורשתות אחרות.
ארבעה שחקנים בענף המזון נחקרו ברשות התחרות כיוון שרמזו שצפויה עליית מחירים. דיפלומט ושטראוס כללו צפי לעליית מחירים בדו"חות הכספיים שלהן ומנכ"ל שופרסל הודיע בתקשורת כי אין מנוס מהעלאת מחירים, למרות שספקים גדולים לא פנו אליו בבקשה כזאת בכלל.
ועדת הכלכלה דנה היום ב"יוקר המחייה", אך ברקע עמדה חקירת רשות התחרות. מנכ"ל שופרסל אמר לחברי הוועדה: "אתם נורמלים? לא תיאמנו מחירים". יו"ר הוועדה: "מי שקובע מחירים הן רשתות השיווק הגדולות והספקים הגדולים". רמי לוי התעמת עם חברי כנסת, הוצא מהדיון והגיע למשרדי רשות התחרות.
ועדת הכלכלה דנה בחשד לתיאום מחירים בשוק המזון: דיווח של כתבתנו מירב קריסטל
(צילום: שמוליק דודפור)
לקריאה נוספת


מחר יחול יום הרווקים הסיני. איך זה קשור אלינו? בישראל קונים ביום הזה - והרבה. בשנה שעברה ביום הרווקים, הרכישות אונליין בחו"ל הסתכמו ב-110 מיליון שקלים. באיזה כרטיס אשראי כדאי לקנות?
"אם אנחנו אוהבים את חגי הקניות - ההאקרים אפילו יותר"
(צילום: שמוליק דודפור)

גל החום הסתווי שפקד את ישראל בימים האחרונים לקראת סיום. מחר מידות החום ירדו מעט ומזג האוויר יהיה נעים יותר - אך עדיין חם יחסית לעונה. בסוף השבוע הטמפרטורות שוב יעלו. בשבוע הבא ישנם סימנים ראשונים לירידה יותר חדה במידות החום ותורגש התקררות של ממש. אמנם מדובר בטווח רחוק יחסית, אך בימים שלישי ורביעי בעוד כשבוע מסתמנת מערכת גשם קלה.
ניו זילנד, מדינת אי, שמרה על עצמה היטב במגפת הקורונה - אבל בשבועות האחרונים חל זינוק חד מאוד בתחלואה. מאז פרוץ המגפה ועד סוף אוגוסט השנה אובחנו בניו זילנד 3,569 חיוביים לנגיף. אבל ב-72 הימים האחרונים אובחנו במדינה 4,353 חיוביים לנגיף, יותר מפני 2 מכל המאומתים במשך שנה וחצי. ב-6 בנובמבר נרשם שיא ניו זילנדי, אז נרשמו במדינה 204 מקרים חדשים של קורונה.
כיום יש בניו זילנד 2,825 חולים פעילים – חמישה מהם במצב קשה, לעומת 216 בסוף חודש ספטמבר.
מבחינת התמותה לא נרשמה עלייה חדה. עד סוף אוגוסט מתו במדינה 26 חולי קורונה ומאז 1 בספטמבר מתו שישה נוספים – ארבעה מתחילת חודש נובמבר.
מרוץ הלילה של תל אביב. לאחר פסק זמן של שנתיים עקב מגפת הקורונה מתקיים הערב מרוץ הלילה בתל אביב שגורם לחסימות כבישים רבים. האירוע צפוי להסתיים בחצות.
שוחחנו עם פרופ' סיריל כהן מבר-אילן ופרופ' גליה רהב מהמרכז הרפואי שיבא והבנו למה הסיכון בלי הזריקה משמעותי הרבה יותר, איך וריאנטים יכולים לנצל את זה שילדים לא מוגנים, ומה אמרה הנכדה של פרופ' רהב כששאלו אותה למה היא רוצה להתחסן - הכותרת, הפודקאסט היומי.
צפו בתיעוד נדיר של עיט שמש עף עם חתול ביצות שצד.
מגזין people בחר את הגבר הסקסי ביותר בעולם לשנת 2021. לא מזהים? לא נורא.
2 צפייה בגלריה
פול ראד
פול ראד
(צילום: Gettyimage)