כתבתנו הפוליטית מורן אזולאי חשפה היום כי ישנה התארגנות פוליטית חדשה במרכז המפה: קבוצת יועצים שנמצאים בזירה הפוליטית שנים רבות, עובדת מזה תקופה על מפלגת מרכז חדשה ש"תחויב להדחת נתניהו" ושבראשה יעמדו הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט והרמטכ"ל לשעבר, יו"ר תל"ם, בוגי יעלון. יעלון אמר היום בתגובה כי "איזנקוט הוא שותף חשוב ומרכזי למהפך שלטוני". פרופ' קמיל פוקס אישר ל-ynet כי בדק עבור הקבוצה בשלוש נקודות שונות - באוגוסט, באוקטובר ובאחרונה, אלטרנטיבות שלטוניות.


3 צפייה בגלריה
(צילום: אריאל חרמוני/משרד הביטחון)

מוקדם יותר חשפה כי יו"ר כחול לבן, בני גנץ, יעלה חוק לצמצום מימון מפלגות והגבלת "פייק ניוז" במסגרת מאבדקו בנתניהו. ל-ynet אמר כי הוא לא מתחרט על כניסתו לממשלה: "העדפתי ואני עדיין מעדיף לאכול בעצמי את החרא מאשר שאזרחי ישראל יאכלו". גנץ גם הורה לנסות לקבוע בחירות בסוף פברואר: "ייתכן שיהיו שני ימי בחירות, צריך לצמצם עלויות"
ואולי במסגרת נסיון התקרבות, שר האוצר ישראל כץ פנה לגנץ בבקשה לקיים פגישה להצגת תקציב המדינה לשנים 2020-2021. השניים ייפגשו ביום ראשון.


לקריאה נוספת
סגר שלישי הולך ומתקרב? מנכ"ל משרד הבריאות, חזי לוי, אמר היום: "יש עלייה ממשית בתחלואה". לוי אמר כי בין היתר נמנות האפשרויות לסגר בחנוכה או עוצר לילי. "אנחנו בהחלט שוקלים אם להתקדם בתוכנית ששת השלבים, ואם לא להתקדם - במקרה הרע - לסוג לאחור". הערב צפוי להתכנס צוות המומחים של פרוייקטור הקורונה פרופ' נחמן אש ולדון בנושא פיילוט הקניונים ומערכת החינוך.
(צילום: שחר גולדשטיין, אבי חי)

ובתוך כך נחשף הערב כי קופות החולים עודכנו שכמות מנות החיסון שיגיעו לישראל תהיה גדולה בהרבה מהציפייה הראשונית – שני מיליון בכל פעימה. החיסונים הראשונים, של חברת "פייזר", עשויים להגיע כבר בסוף החודש.
מוקדם יותר חשף כתב הבריאות אדיר ינקו כי המכון הביולוגי צפוי להתחיל בשלב השני של ניסוי החיסון הישראלי נגד קורונה, לאחר שכ-80 איש חוסנו בשלב הראשון. בתי החולים צפויים לקבל כ-20 אלף שקל עבור כל מתנדב שיקבל חיסון אחד או כ-30 אלף שקלים עבור המתחסנים שיקבלו שני חיסונים. לאלו יש להוסיף מענקים נוספים שיועברו לבתי החולים. המתנדבים צפויים להרוויח בין 5,000 ל-6,500 שקלים.


לקריאה נוספת

הבלגן של שליחי wolt. מתחקיר של כתבנו אדם קוטב עולה כי אלפי שליחים שלובשים את החולצה הכחולה בוחרים לעבוד כשכירים דרך חברות קבלן שלהן קיים הסכם עם wolt. מעדויות שהגיעו ל-ynet עולה כי שליחים שהועסקו על ידי חלק מהקבלנים אליהם הפנתה wolt, נאלצו לרדוף אחרי שכרם ואחרי זכויותיהם.
"כשאתה נרשם דרך האפליקציה של wolt, יש לך אופציה של קבלן, שהוא בעצם אחראי לכל הביורוקרטיה מול הרשויות תמורת כמה אחוזים מהשכר שלך. כשהייתי צריך לקבל את הכסף הקבלן עיכב לי תשלומים - וגם כשקיבלתי היו לעיתים טעויות. אחרי תקופה ביטלתי איתו את החוזה ופתחתי עוסק מורשה לבד. עד עכשיו אני מחכה לכסף שמגיע לי", אמר שליח ב-wolt. במערכת ישנן עוד תלונות רבות של שליחים.
וולט מסרה בתגובה: "השליחים הנמצאים בהתקשרות עם וולט הינם עצמאיים ויש בידם את זכות הבחירה האם לפתוח תיק במס הכנסה או לפנות לחברת צד ג׳. בעקבות פנייתו של הכתב חידדנו את נהלי ההתקשרות עם חברות אלו ונמשיך לפעול כדי שמקרים כאלו לא יישנו".

לקריאה נוספת

פרויקט מיוחד - עשור לאביב הערבי. האם המהפכה הצליחה, מי נותר על כסאו ואיפה המהפכה לא תמה? הזוג שהתחתן במשך שבוע ונסע ברחבי הארץ להצטלם עם האורחים.

מזג האוויר יהיה מאוד נוח,במהלך היום ובלילה יהיה קר. בשבת תחול ירידה בטמפרטורות וגשם מקומי יירד מדי פעם, בעיקר בצפון ובחוף. ביום ראשון בבוקר עדיין ייתכן גשם מקומי.
למה השלטונות בסין מודאגים? המגפה שהתחילה בסין נטשה אותה כעת. לפי הדיווחים הרשמיים, סין שהייתה במקום ה-1 ברשימה העולמית במספר הנדבקים ירדה למקום ה-72 ומדווחת על מקרים חדשים בודדים (15-20) בכל יום. כיום מתקיימת שם פעילות כלכלית סדירה שממשיכה להתרחב. וכך גם הפעילות התרבותית – בקיצור, החיים חזרו למסלולם... האנשים עדיין מסתובבים עם מסכות המכסות את הפה ואת האף, אבל גם לפני המגפה חלק מהסינים השתמשו במסכות. אנשים יושבים במסעדות, נדחסים באוטובוסים וברכבות.
פרופסור אידלמן באולפן ynet
(צילום: אבי חי)
אז מה יש לדאוג? ב-12/2 מתחילה השנה הסינית החדשה. זהו מועד חשוב עבור הסינים. כבר בינואר, לקראת מועד זה, מתחילה הנדידה ההמונית. כשבע מאות מיליון סינים עוברים ממקום למקום, מתקהלים בערים ובכפרים, משפחות נפגשות וחוגגות את החג יחד. בהחלט יש סיבה לדאגה שהנגיף יתחיל להתפשט שוב. ודווקא סינים רבים מסתכלים קדימה במבט אופטימי.
לשיטתם, שנה זו וקללותיה, עומדת להגיע לקיצה. ידוע היטב שלוח השנה הסיני מבוסס על גלגל המזלות, 12 במספר, שכל אחד מהם נושא שם של חיה ומתייחס לתקופה של שנה אחת. השנה החולפת הייתה שנת החולדה, שבדרך כלל אמורה להביא חדשות טובות (הכול לשיטתם) אבל, השנה זו הייתה חולדה מיוחדת - "מתכתית". מה שפחות ידוע, הוא שעל פי לוח השנה הסיני, 5 מחזורים של 12 שנים, מתכנסים לסבב אחד גדול של 60 שנה. בשנת החולדה, פעם בשישים שנה קורים מיני אסונות אשר זכורים במיוחד בסין.mכך היה ב-1840, ב-1900, ב-1960 ועכשיו ב-2020. האם אכן בשנה הסינית החדשה תסתיים המגפה?
אתמול נשבר שיא בדיקות הקורונה ביום – והוא עומד כעת על 70,712. בשבוע החולף בוצעו למעלה מ-50 אלף בדיקות קורונה ביום בממוצע, לעומת 46,473 בשבוע שלפני כן. מאז החל הנגיף להתפשט ברחבי העולם בוצעו בישראל כ-6,185,000 בדיקות קורונה. כמובן שיש ישראלים רבים שנבדקו פעמיים ואפילו פעמים רבות יותר, אך בשיעור הבדיקות הביחס לאוכלוסייה עומדת ישראל על כ-67% והיא מדורגת על פי אתר worldometers במקום ה-17 בעולם במספר הבדיקות ביחס לאוכלוסייה.
באיי פארו, גיברלטר, לוקסמבורג, אנדורה, ברמודה, איחוד האמירויות, מונקו, דנמרק, איי פוקלנד, בחריין, איסלנד ואיי התעלה שיעור הבדיקות עומד על יותר מבדיקה לאדם. לאחר מכן נמצאות ברשימה מלטה, איי קיימן, סינגפור, בריטניה ואחר כך ישראל. אחרי ישראל מדורגות ארצות הברית, הונג קונג וסן מרינו. בדירוג של המדינות שבהן למעלה ממיליון תושבים – ישראל מדורגת במקום השישי בשיעור הבדיקות ביחס לאוכלוסייה – אחרי איחוד האמירויות, דנמרק, בחריין, סינגפור ובריטניה.

אליוט פייג'. הערך החדש בוויקפדיה מעיד על שמו החדש של אלן פייג', וכעת הוא נודע בשם אליוט ובזהות הטרסנג'נדרית. במשך 33 שנים חי פייג' כנקבה, עד שהכריז לפני יומיים כי הוא מעדיף שיפנו אליו בשם אליוט, בכינוי גוף זכר או רבים. למרות יציאתו מהארון כטרנסג'נדר, ימשיך פייג' לשחק בסדרה "אקדמיית המטריה" בנטפליקס, באותו התפקיד, בלי שינוי מגדרי.
בארצות הברית מדווחים כי עמוד מסתורי נמצא בראש הר בקליפורניה, והוא זהה לאלו שנמצאו בשבועיים האחרונים במדבר במדינת יוטה וליד מצודה עתיקה ברומניה.

3 צפייה בגלריה
קליפורניה עוד עמוד מתכת מונולית מסתורי התגלה
קליפורניה עוד עמוד מתכת מונולית מסתורי התגלה
קליפורניה עוד עמוד מתכת מונולית מסתורי התגלה

המספרים שעלו בהגרלת הלוטו הם: 5, 6, 7, 8, 9 ו-10. תוצאות הגרלת הלוטו בדרום אפריקה והעובדה ש-20 משתתפים הצליחו לנחש נכונה את המספרים, גורמות לסערה במדינה.
מה קשור? סיפורן של אימהות שנעזרות ברצועה כשהן יוצאות עם הילדים ולא אכפת להן שאנשים מרימים גבה.
אליאור לוי, כתבנו לענייני פלסטינים, חוזר לאלבום הראשון שרכש: השנה היא 1993 בירושלים ואני בן 16 עם ג'ינס קרוע לגזרים ומקושקש, כולי פיס אנד לאב וסגור על זה שאני הבנאדם הכי נכון שיש. נכנס לפיקדילי האגדית ומבקש מהמוכר את האלבום של Suede. הו סוויד, רק כמה ימים הפרידו בין אותה קנייה דרמטית לבין הרגע שבו ראיתי ב-MTV את הקליפ האלמותי של Animal Nitrate כשברט אנדרסון דפק שם שואו מטורף עם קול ספק צווחני-ספק שמיימי וברנרד באטלר נתן בגיטרה החשמלית כמו שרק הוא יודע עם הצליל שהפך להיות כל כך מזוהה עם הלהקה. הלסת שלי נשמטה.
ואז הבנתי שזה היה רק הקדימון לאלבום מופת. באמת אלבום מופת. איזה שירים הם בראו שם – הפתיחה הבועטת של So Young עם השילוב המחוספס בין הגיטרה של באטלר לפסנתר (גם של באטלר), הנסיקה וההתרסקות עם Pntomime Horse ועם Sleeping Pills ועד לשיר הכי מינימלי ועדיין הכי עוצמתי באלבום – The Next Life שבו יש רק פסנתר, ברט אנדרסון אחד ומפיק מוזיקלי גאון. זהו. ואיך ממשיכים משם הלאה עד לאלבום הבא? (שבדיעבד היה פחות טוב). סוויד בשבילי היתה ותישאר אירופה. בחורף. אפורה ומלנכולית. כמו שאני אוהב אותה. כמו שאני אוהב אותו.


3 צפייה בגלריה
סוויד בהופעה בישראל
סוויד בהופעה בישראל
סוויד בהופעה בישראל
(צילום: רז גרוס)