מוחמד בן ה-15 נרצח ליד תחנת המשטרה בג'לג'וליה. 100 מטר הפרידו בין מקום הרצח של מוחמד עדס בן ה-15, שנורה למוות אתמול בג'לג'וליה, לתחנת המשטרה. הוא הקורבן ה-21 בחברה הערבית מתחילת השנה. חברו מוסטפא חאמד בן ה-15 שהיה עמו, נורה ונלחם על חייו בבית החולים מאיר בכפר סבא. נכון לשעה זו המשטרה ממשיכה במצוד אחר היורים שלא ידועה זהותם.
נער נרצח בג'לג'וליה, בן 15 נפצע קשה: ריאיון עם מנהל בית ספרם
(צילום: ניצן דרור, שחר גולדשטיין)
אביו של מוחמד, עבד אל-ראזק עדס, סיפר היום: "הילד שלי היה ילד טוב, אהב ללמוד". לדבריו, הוא ראה את החבר הפצוע מוסטפא שרוע על הקרקע, "ורצתי לעזור לו. אבל לא ידעתי שהבן שלי שם. אחרי ששאלתי היכן הוא מצאתי אותו ללא רוח חיים מאחורי רכב. עכשיו אני מפחד על הילדים שלי שבחוץ. אני הולך לקנות משהו, ומפחד". האב הדגיש כי "אין לנו סכסוך עם אף אחד".
5 צפייה בגלריה
ההפגנה בעקבות הירי בנערים
ההפגנה בעקבות הירי בנערים
ההפגנה בעקבות הירי בנערים
"כולם אהבו אותו", אמר לאולפן ynet מנהל בית הספר ראמי גאנם על תלמידו מוחמד, והציג את התעודה המעולה שלו, עם ממוצע של 97. "הוא היה תלמיד מצטיין וממושמע. שקט, תמיד עם חיוך. בחיים לא חשבתי שמישהו יפגע בו. אף פעם לא איימו עליו, לא היה שום דבר שרמז על כך. להפך. לא היו לו שום בעיות משמעת".
מאות בני אדם הפגינו בשעות הערב וחסמו את כביש 444 בכניסה לג'לג'וליה בעקבות הרצח. "הרוצח הוא נער, מאיפה הגיע אליו נשק?", קראו המפגינים. גם יהודים הגיעו להפגנה. אחד מהם, גיל אמרשלג, אמר: "להפגין זה נראה לי מתבקש, אבל אפילו לא מספיק. הפשיעה בחברה הערבית משתוללת כבר כמה שנים, ויש כאן הפקרות של כל הממשלות".
לקריאה נוספת
עוד שיפור בנתוני בקורונה. לאחר ששר החינוך יואב גלנט קרא לפתיחה מלאה של מערכת החינוך, הודיע אחר הצהריים משרד הבריאות על הקלות נוספות לתלמידים. מהמשרד נמסר כי בעקבות השיפור, "ומתוך רצון לאפשר ליותר תלמידים לחזור לשגרת לימודים", שר הבריאות יולי אדלשטיין סיכם בדיון שנערך הבוקר כי גם יישובים שצבעם כתום יוכלו לפתוח את הלימודים. מנכ"ל משרד הבריאות אמר הבוקר לא רק על הלימודים אלא על כל המשק כי "לאור הנתונים, אנו דנים בהקלה במגבלות ההתקהלות".

ריאיון עם פרופ' חזי לוי מנכ"ל משרד הבריאות: דנים בהקלה במגבלת ההתקהלות
(צילום: אורי דוידוביץ, שחר גולדשטיין)
ואילו בתל אביב, סייעות ועובדי מנהלה בגני הילדים ובבתי הספר יידרשו החל מיום ראשון להציג בכניסה למוסדות החינוך תעודת התחסנות, תעודת החלמה או תוצאה שלילית של בדיקת קורונה שנערכה ב-72 השעות האחרונות.
5 צפייה בגלריה
בית ספר בירושלים
בית ספר בירושלים
בית ספר בירושלים. למצולמים אין קשר לכתבה
(צילום אילוסטרציה: EPA)
למרות הנתונים המעודדים, ועל רקע החלטת המרכז האמריקני לבקרת מחלות ומניעתן (CDCׂ) להתיר למי שהתחסנו נגד נגיף הקורונה להיפגש עם מחוסנים אחרים ללא מסכה, משרד הבריאות קרא לציבור להמשיך ולהקפיד על ההנחיות - מסכה, היגיינה ושמירת מרחק. "בשלב זה, לא השתנו ההנחיות בקשר לעטיית מסכה בישראל, וצעדים אלו נדרשים גם בקרב המחוסנים", נכתב בהודעת המשרד. "משרד הבריאות עוקב אחר המידע לגבי הסיכון של מחוסנים להידבק ולהדביק, ויעדכן את המדיניות בהתאם לספרות הרפואית".
לקריאה נוספת
שיחק באקדח, פלט כדור, וביים התאבדות. מח"ש הגישה כתב אישום נגד שוטר מג"ב אפיק טויבי, בן 20 מנוף הגליל, שירה למוות בחברו ליחידה ולחדר נעים מאדי מהיישוב ג'וליס לפני שלושה שבועות. לפי כתב האישום ירה טויבי במאדי כששיחק באקדח, ולאחר מכן ניסה לטשטש ראיות ולטעון שמאדי שם קץ לחייו. טויבי מואשם בהמתה בקלות דעת וכן בשיבוש מהלכי משפט, איומים, מעשה מגונה ועוד. מעצרו הוארך עד להחלטה אחרת.
5 צפייה בגלריה
נעים מאדי
נעים מאדי
המנוח, נעים מאדי
בחדר של השניים, בעומדו סמוך מאוד למאדי, ששכב במיטתו מכוסה בשמיכה, הפנה הנאשם את האקדח ישר לעבר ראשו, אמר לו 'תראה', ולחץ על ההדק. כתוצאה מהלחיצה על ההדק נורה קליע אשר פגע ישירות בפניו של מאדי, פצע אותו אנושות והביא למותו".
כתב האישום מתאר כיצד טויבי ניסה לכאורה ליצור מצג שווא שלפיו חברו התאבד. לפי מח"ש, בעוד מאדי "מחרחר למוות", הניח טויבי את האקדח על בטנו של מאדי, "כדי להרחיק עצמו מהאירוע וכדי ליצור מצג שווא לפיו מאדי שם קץ לחייו". לאחר מכן רץ למועדון, שבו שהו יתר השוטרים, שאל אותם אם שמעו ירייה, ואמר להם כי מאדי ירה בעצמו. אחר כך "הנאשם ביקש נוזל חיטוי מאחת השוטרות והחל לשפשף במרץ את כפות ידיו זו בזו. לאחר מכן, ביקש שוב את נוזל החיטוי, ובתגובה לשאלתה של השוטרת אם הוא נגע במאדי החל הנאשם לטפוח על גופו ושאל אם השוטרת רואה עליו כתמי דם".

5 צפייה בגלריה
אפיק טויבי
אפיק טויבי
הנאשם אפיק טויבי
(צילום: גיל נחושתן)
בכתב האישום נאמר כי טויבי נהג באופן קבוע לשחק עם האקדח המשטרתי שברשותו תוך סיכון ממשי לחיי אדם. במסגרת המשחק בנשק נהג הנאשם לשלוף את אקדחו ללא סיבה מוצדקת, ולעתים כיוון אותו לכיוונם של אחרים מטווח קצר. בנוסף, בכמה מקרים, תקף הנאשם שוטרים ששירתו איתו בפלוגה, ובשני מקרים אף ביצע מעשים מגונים באחד מחבריו לפלוגה, אחד מהם תוך שימוש בכוח.
ואילו ממצאי תחקיר תקיפת לוחם הקומנדו בשבוע שעבר הוצגו היום לרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי - ומהם עולה כי הלוחם נאבק בכל כוחו בשניים שניסו לחטוף את נשקו בניווט הלילי ליד שפרעם. בנוסף, לא נמצא "כשל ערכי" בתפקודו של הלוחם.

מחר יישבר השרב, הטמפרטורות יירדו ובלילה יירד גשם בצפון ובמרכז. ביום שישי יהיה קר ב-8 עד 12 מעלות יותר מהיום, כשבשעות הבוקר המוקדמות עדיין יירד גשם מקומי שייפסק מהר. בשבת הטמפרטורות שוב יעלו ויהיה נעים ונוח.
קורונה וסוטרות מהודו. סוטרה היא אמרה, אפוריזם, ביטוי תמציתי של דברי חוכמה. החל מהימים הראשונים של המגפה, על בסיס יומיומי, אני מקבל במייל הודעות מד"ר קיי. קיי. אגרוול. הוא רופא הודי, שעומד בראש ארגון המאגד ארגוני רופאים מאסיה, אוסטרליה ואוקיאניה. כידוע, להודים יש מסורת בת אלפי שנים של סוטרות, הן בודהיסטיות והן הינדואיסטיות. העם שזוכר שמות אלפי אלילים ומעשיהם, זוכר גם הרבה סוטרות. ד"ר אגרוול שולח כל יום סוטרה על נגיף הקורונה והמגפה אותה הוא מחולל.
הסוטרות שלו כוללות מספרים רבים, נביא חלק מהם: מהלך מחלת קורונה קל או א-טיפוסי (כולל ללא תסמינים) ב-82%; מהלך בינוני או קשה ב- 15%; מחלה קשה ב-3%; מאלה שמתאשפזים במצב קשה התמותה היא ב-15%; תקופת דגירה מיומיים עד 14 יום; בממוצע עד הופעת התסמינים עוברים 5 ימים, עד דלקת ריאות 9 ימים.
וכל הזמן הוא חוזר על 10 הנקודות הכי חשובות לדעתו, כל אחת מהן ב"הא הידיעה" (הערותיי בסוגריים – כשאין לי ברירה):
1. עטיית מסכות היא המניעה (הייתי מעדכן: גם החיסון). 2. בדיקת PCR היא האבחנה. 3. אבץ הוא הוויטמין (לדעתי, לא הוכח דיו). 4. היום החמישי של המחלה הוא היום הקריטי. 5. היום ה-90 הוא היום האחרון לדבר על קורונה (לאחר מכן, צריך לדבר על בתר-קורונה, שיכולה להימשך חודשים). 6. בידוד בבית הוא הבסיס לטיפול. 7. גיל 12 הוא הגיל שאחריו ישנם מקרי תמותה. 8. בדיקת PCR היא הבדיקה להערכת חומרת המצב. 9. איבוד חוש הריח הוא התסמין. 10. 15 דקות זה משך הזמן שלוקח להידבק (הכוונה, משך החשיפה למי שנדבק/ה ממרחק קצר).
יש עוד מידע רב אותו חולק ד"ר אגרוול עם אלפי רופאים בעולם. הוא גם חולק עם כולם מידע רב על המצב בהודו, בה מספר המאומתים ירד משמעותית בחודשים האחרונים. לאחרונה גם בהודו התחיל קמפיין חיסונים.
אחד החששות הגדולים היה קריסת בתי החולים בשל מספר רב של חולי קורונה במצב קשה וכאלה שזקוקים להנשמה. בזכות מבצע החיסונים, שבו כ-85% מהישראלים הזכאים להתחסן כבר קיבלו לפחות מנת חיסון אחת, ירד מספר החולים הקשים באופן חד.
ב-17 בינואר היו בבתי החולים 1,195 חולים במצב קשה. עד 8 בפברואר חלה ירידה קלה ומספר החולים הקשים עמד אז על 1,145. אבל בחודש האחרון חלה ירידה חדה במספר החולים הקשים ומספרם הבוקר עמד על 653.
גם במספר החולים הקשים החדשים חלה ירידה חדה בשבועות אחרונים. בחודש ינואר הגיעו לבתי החולים 4,695 חולי קורונה במצב קשה, ממוצע של 151 ביום. בחודש פברואר ירד המספר ל-3,175 חולים קשים חדשים, וממוצע של 113 ביום. בתשעת הימים הראשונים של מרץ פונו לבתי החולים 792 חולים קשים חדשים, ממוצע של 88 ביום.
פרופסור גליה רהב. למה? ראש היחידה למחלות זיהומיות במרכז הרפואי שיבא בתל השומר – שחברה בוועדת החיסונים של משרד הבריאות ובקבינט המומחים, הפכה לאחת הבולטות במשבר הקורונה.
5 צפייה בגלריה
פרופ' גליה רהב
פרופ' גליה רהב
פרופ' גליה רהב
(צילום: אביגיל עוזי)
כעת, על רקע השאלה האם לחסן או לא לחסן ילדים נגד קורונה היא הפכה קורבן לפוסטים ולאמירות קשות ביותר נגדה בפייסבוק מצד מתנגדי החיסונים. כל בכירי מערכת הבריאות התייצבו מאחוריה לגבות אותה.
הבריטים זועמים: "לשלול להארי ומייגן את התארים המלכותיים".
ענבל חננאל עם כל הפרטים על הריאיון המסעיר של מייגן והארי
(צילום: משי בן עמי)
הכותרת. הפודקאסט היומי של ynet. והיום, כתבתנו הפוליטית מורן אזולאי מנתחת את הקמפיין של לפיד ומנסה להבין: האם זו ההברקה הגדולה של מערכת הבחירות הנוכחית?
שיחות עם ניאנדרטלים: האם הם ידעו לדבר?
וכתב התרבות שלנו, יובל פלוטקין, טוען: "ראיתי אתמול סרט לראשונה בחיי. או לפחות ככה הרגשתי".