קורבן נוסף לרשימה שהולכת וגדלה. אתמול הותר לפרסום כי החשוד ברצח אשתו דיאנה רז בנעלה שבבנימין הוא אמיר רז. על פי החשד, הוא ירה בה ביום שישי בזמן שילדיהם בבית. הבעל החשוד התקשר תחילה לאימו וביקש שתיקח את ארבעת הילדים. לאחר מכן התקשר למפקדו במשטרה כדי לדווח על הירי.
בחקירתו במח"ש הודה במעשה ובאותו לילה בוצע שחזור של המעשה בבית. בדיון הארכת המעצר בבית המשפט אתמול, אליו לא הובא רז כי נכנס לבידוד בעקבות מגע עם חולה מאומת, ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו ב-15 ימים. מעצרו הוארך לבסוף בתשעה ימים. אריה ואובי, הוריו, אמרו לאולפן ynet: "אין לנו שום הסבר, אנחנו המומים וכואבים. אנחנו אוספים את עצמנו בכל רגע מחדש בשביל הנכדים שלנו, הם העיקר ואנחנו נמשיך להיות איתם".
(צילום: ניצן דרור, חגי דקל)
19 נשים נרצחו בישראל בידי בני זוגן או קרוב משפחתן מתחילת שנת 2020 ועד היום. חלקן התחננו לסיוע של הרווחה ולהתערבות המשטרה, יש מי שנרצחו מול ילדיהן הקטנים ואחת הייתה בעיצומו של היריון. מגיל 21 עד 73, לכל אישה סיפור חיים שונה - אבל סוף עצוב וזהה. כתבת הרווחה שלנו, הדר גיל-עד, הביאה את סיפורן של הנשים הללו. סיפורים שעל כולנו להכיר.
אם אישה בסביבתכם נמצאת במערכת יחסים אלימה, הפנו אותה לקו החירום של משרד הרווחה בטלפון 118 או 077-9208560, או התקשרו בעצמכם. המוקד מאויש במשך 24 שעות ביממה ומעניק שירות בעברית, בערבית, ברוסית ובאמהרית. לתרומות עבור ילדיה של דיאנה ניתן ללחוץ כאן.
לקריאה נוספת
המתווה הלא ברור לחזרה ללימודים - והזעם. הבוקר הסתיים הסגר השלישי והממשלה קבעה שמערכת החינוך לא תיפתח עד ליום שלישי, כשמשרדי הממשלה התייעצו בלילה לגבי מתווה פתיחה. הסיכום אליו הגיעו: תלמידים עד כיתה ד' ותלמידי י"א-י"ב בערים ירוקות וצהובות יחזרו כבר ביום שלישי ללימודים, ובערים כתומות ואדומות יחזרו באותן הכיתות אך בקפסולות של חצאי כיתה, שילמדו יום כן ויום לא, ובאוויר הפתוח. השאיפה היא שמזג האוויר נוח ולכן אין בעיה ללמוד בחוץ. בערב יתכנסו השרים לישיבת ממשלה נוספת, שבה ידונו על חידוש מסגרות החינוך. נכון לעכשיו הישיבה נדחית ונדחית.
(צילום: חגי דקל)
הורים ואנשי הוראה הביעו כבר זעם ותחושת זלזול כלפי המתווה שגיבשו השרים לחזרה ללימודים החל מיום שלישי הקרוב. "שמים עוד פלסטר במקום לקבוע תוכנית ארוכת טווח. היה מספיק זמן להיערך לקפסולות בגנים", אמרה אחת מההורים.
3 צפייה בגלריה
לימודים בחוץ בצל הקורונה
לימודים בחוץ בצל הקורונה
לימודים בחוץ בצל הקורונה
(צילום: שמוליק דודפור)
יו"ר ארגון המורים, רן ארז, האשים את משרד החינוך וטען כי הוא לא מסוגל לנהל את המערכת. "עליו להעביר את סמכויות הניהול לראשי הערים. הם אלה שיודעים לאשורו את המצב והיכולות בכל יישוב ובכל בית ספר, וכיצד להיערך. המתווה שמציע משרד החינוך אינו ריאלי ואינו ישים".
לקריאה נוספת
פער עצום בחיסונים במגזרים השונים. 92.8% מבני 60 ומעלה מהמגזר הכללי קיבלו לפחות את מנת החיסון הראשונה או חלו בקורונה והחלימו. כך עולה מנתוני משרד הבריאות. השיעור בחברה החרדית ובחברה הערבית בגילים אלה נמוך בהרבה. בסך הכול, 88% מבני ה-60 ומעלה בישראל, כולל חרדים וערבים, קיבלו לפחות מנת חיסון אחת או שחלו בקורונה והחלימו ולכן הם לא אמורים להתחסן בשלב זה. שיעור המתחסנים הגבוה ביותר הוא בקבוצת הגיל 70 עד 79.
3 צפייה בגלריה
חיסון קורונה בהוד השרון
חיסון קורונה בהוד השרון
חיסון
(צילום: AFP)
במגזר הכללי שיעור המתחסנים בקרב בני 60 ומעלה הוא הגבוה ביותר. 75% כבר נחשבים מחוסנים, לאחר שעבר שבוע ויותר מאז שקיבלו את מנת החיסון השנייה, 10% מתקרבים להגדרת המחוסנים, 5.2% קיבלו את מנת החיסון הראשונה בשבועיים האחרונים ו-2.5% בקרב גילים אלה במגזר הכללי – חלו בקורונה והחלימו. כך שלמעשה בקבוצת גיל זו במגזר הכללי 7.2% טרם התחסנו.
בחברה החרדית שיעור המתחסנים והמחלימים בקרב בני 60 ומעלה נמוך יותר והוא עומד על 67%. 42% מהחרדים בני 60 ומעלה נחשבים מחוסנים, לאחר שעבר שבוע מאז קיבלו את המנה השנייה של החיסון. 10% יקבלו את התואר מחוסן בשבועיים הקרובים ואילו 4.7% קיבלו את החיסון הראשון בשבועיים האחרונים. 11% מהחרדים בני 60 ומעלה חלו והחלימו ולכן הם אינם אמורים לקבל את החיסון. השיעור הנמוך ביותר של מתחסנים בני 60 ומעלה הוא בחברה הערבית. 33% כבר נחשבים למחוסנים ו-12% יקבלו את התואר הזה בשבועיים הקרובים. 8% התחסנו במנה הראשונה בשבועיים האחרונים, 7.4% חלו והחלימו – כך ששיעור המתחסנים והמחלימים בחברה הערבית בקרב בני 60 ומעלה עומד על 61%.
לקריאה נוספת
ב-09:00 יגיע ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, לבית המשפט המחוזי בירושלים, למתן מענה על כתב האישום נגדו בתיקי האלפים.
מחר צפויה לחול עלייה ניכרת בטמפרטורות, שיהיו גבוהות מהרגיל לעונה. ביום שלישי יימשך מזג האוויר החם מהרגיל, וביום רביעי תחול ירידה קלה בטמפרטורות, שעדיין יהיו גבוהות מהרגיל. לאורך השבוע לפי שעה לא צפוי לרדת גשם.
שלוש שיחות על חיסון נגד קורונה.
1. דוד, בן 53, גר באחת הערים המרכזיות באירופה. יוצא מגדרו כדי לקבל חיסון. לפני כשבועיים הוא התקשר ושאל האם בתור אזרח ישראלי הוא יכול להגיע לקבל חיסון בישראל ואתו עוד חמשת בני משפחתו. בנוסף, הוא מסר בקשה מרופאים באותה המדינה לקבל משלוח חיסונים, שכפי שהם שמעו, נשארו לא מנוצלים בישראל. נאלצתי לאכזב את דוד ואת הרופאים, בשמם הוא דיבר.
2. אילן, בן 45, גר בצפון הארץ. סובל מעודף משקל וסוכרת קלה. מתלבט לגבי החיסון. תשובתי אליו הייתה: מחלת הקורונה עלולה להיות בשבילך הרבה יותר מסוכנת מאשר החיסון.
3. להבדיל משתי השיחות הקודמות, שיחה שלישית זו לא התקיימה במציאות. להלן אני עונה בעקבות סרטון דו-שיח בין שני צעירים בני 25-30, שהופץ לאחרונה. ג'ון (כך נקרא לו) שואל מה יקרה לאחר שיתחסן ואני משיב לו:
ג'ון: האם אוכל להפסיק לעטות מסכה?
ל.א.: לא
ג'ון: האם ייפתחו מסעדות וברים?
ל.א.: כן, זה יכול לקדם פתיחת מקומות בילוי
ג'ון: האם אהיה חסין מפני קורונה?
ל.א.: אתה תקטין משמעותית סיכון לחלות במחלה קשה
ג'ון: האם לא אדביק אחרים?
ל.א.: לא בהכרח, אבל ישנה סבירות גבוהה שתהיה פחות מידבק
ג'ון: אם כל הילדים יתחסנו, האם ייפתחו בתי הספר?
ל.א.: לא מחסנים ילדים בשלב זה כי אין מספיק נתונים לגבי ילדים, אבל חשוב לחסן מורים ובכל מקרה, יש לקדם פתיחת בתי ספר והפעלתם יותר באוויר הפתוח
ג'ון: האם אוכל להפסיק לשמור מרחק פיזי?
ל.א.: בינתיים לא
ג'ון: האם אוכל לחבק את סבא וסבתא שלי?
ל.א.: לדעתי, חיבוק קצר לא יזיק, במיוחד אם סבא וסבתא גם מחוסנים. אבל, בזמן שיחה איתם יעזור לשמור על מרחק ועוד יותר, לקיים שיחה באוויר הפתוח
לסיכום, גם צעירים עשויים להרוויח מהחיסון, שבכוחו למנוע מחלה קשה ולהקטין הידבקות. .
ב-8 בינואר נרשם שיא מדאיג. באותו יום אובחנו כ-845 אלף בני אדם כחיוביים לקורונה, על פי אתר worldometers, המרכז נתונים על אודות המגיפה. מאז חלה ירידה במספר המאובחנים בעולם ביום ואתמול אובחנו כ-422 אלף מאובחנים – חצי מהשיא לפני כחודש. אחת הסיבות לכך היא הירידה החדה במספר המאובחנים בארצות הברית. ב-8 בינואר אובחנו בארצות הברית 308 אלף תושבים כחיוביים לקורונה ואתמול צנח המספר ל-106 אלף – כלומר ירידה של 65% במאובחנים בתוך חודש.
בסך הכול אובחנו בארצות הברית למעלה מ- 27.5 מיליון חיוביים לקורונה מאז פרוץ המגפה. כ-473 אלף מהם מתו. בחודשים נובמבר עד ינואר אובחנו במדינה 17 מיליון חיוביים וקרוב ל-215 אלף חולים מתו. הירידה במספר המאומתים החלה עוד בסוף תקופת כהונתו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ והיא נמשכת גם לאחר שהנשיא ג'ו ביידן נכנס לתפקיד. סביר להניח בסבירות גבוהה כי ההגבלות החדשות יחד עם מבצע החיסונים יוריד עוד יותר את מספר המאובחנים בארצות הברית.
אתר החרמון. למה? כי עם הסרת חלק ממגבלות הסגר, ייפתח מחר אתר החרמון למבקרים, תחת מגבלות והנחיות משרד הבריאות, על פי מתווה מיוחד שנבנה והותאם על ידי הנהלת האתר. הכניסה לאתר החרמון תתאפשר אך ורק בהזמנה וברכישת כרטיסים מראש, וכמות המבקרים שתורשה להיכנס אליו צומצמה באופן ניכר. מהנהלת האתר נמסר כי הקרוניות עליהן נוסעים המבקרים יחוטאו, אך הדגישו כי אין כעת תנאי גלישה באתר.
תיעוד דרמטי מהודו: שיטפון ענק לאחר שקרחון קרס.
(מטוויטר)

לקראת המתנות לפסח בדקנו - איזה בלנדר-מוט הכי מומלץ?
וכתב התרבות והבידור שלנו רן בוקר חשף היום כי רותם ישראל עוזבת את "נינג'ה ישראל", ותגיש את תוכנית הבוקר ברשת מול הקולגה שלה עד כה - ניב רסקין.