יוגב כהן נפל אל מותו מכדור פורח בעמק יזרעאל

יוגב כהן, בן 28 מקיבוץ יזרעאל, נהרג הבוקר לאחר שנפל מכדור פורח סמוך למושב בלפוריה שבעמק יזרעאל. כהן טיפס על החלק החיצוני, ככל הנראה כחלק מתהליך ההמראה, ומסיבה שאינה ברורה עדיין נפל מגובה רב. הוא נחת על כביש 60 ולאחר מכן פגע בו רכב שבו נהג תובע משטרתי. מותו נקבע במקום, ולפי שעה לא ברורה עוצמת הפגיעה של הרכב בו. איש צוות נוסף הנחית את הכדור מיד, באזור התאונה.
כדור פורח הוא אחד מכלי התחבורה האווירית הוותיקים ביותר בעולם, שכיום משמש בעיקר לטיסות כיף חווייתיות, ובמקרים מסוימים לצרכים מטאורולוגים ואיסוף מידע על מזג האוויר. צורת הפעולה היא יחסית פשוטה - הכדור עולה בזכות האוויר החם שכלוא בתוכו, מה שגורם לו להיות קל יותר ביחס לאוויר שמחוץ לבלון.
היות ומדובר בכלי שאינו ממונע, תנועתו באוויר תלויה לחלוטין בתנאי מזג האוויר ובמיוחד הרוחות. לכן, נקודת ההמראה לא ידועה מראש ונקבעת בדרך כלל יממה לפני הטיסה המתוכננת, בהתחשב בתנאי מזג האוויר הצפויים לזמן הטיסה, ואותו דבר לגבי הנחיתה.

2 צפייה בגלריה
יוגב כהן שנהרג בתאונת כדור פורח
יוגב כהן שנהרג בתאונת כדור פורח
יוגב כהן
(באדיבות המשפחה)

(צילום: משי בן עמי)

כישלון תוכנית הדיור, המיסים ששילמנו סתם והסכנה למי השתייה | דו"ח מבקר המדינה

מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, מתריע על שורה ארוכה של ליקויים, בחלק השני של הדו"ח השנתי 72א', העוסק בנושאי כלכלה ותשתיות לאומיות. בדו"ח שפורסם אחר הצהריים מצא המבקר בין היתר ליקויים בהנגשת התחבורה הציבורית לאנשים עם מוגבלות, סכנת זיהום למי התהום והמלחה הולכת וגדלה, לצד תשלום גבוה מדי של מיסים לקופת המדינה.
מבקר המדינה מתניהו אנגלמן על דו"ח 72א'
(צילום: דוברות מבקר המדינה)

בין פרקי הדו"ח

שישה מבני משפחת ג'עו נרצחו תוך שנתיים - ואיש לא הורשע

שישה מבני משפחת ג'עו מאום אל פחם נרצחו ביריות בתוך שנתיים, אך המשטרה לא מצליחה לשים סוף לאלימות ולמנוע את הרצח הבא. "המשפחה שלנו הפכה להיות יעד לרוצחים", אמר קרוב משפחתו של חליל ג'עו בן ה-25 שנרצח לפנות בוקר באום אל פחם. "כבר שישה קורבנות, והיו גם פצועים - שלא לדבר על הירי על הבתים והמכוניות שלנו. אנחנו לא יודע מי הבא בתור שיירצח".
הראשון שנרצח מבני המשפחה הוא מחמוד ג'עו, שנורה בסוף שנת 2019 לאחר שיצא ממסגד. זיאד וחאלד ג'עו נרצחו במהלך שנת 2020. בחודש מאי נרצח טארק ג'או על-ידי אלמוני שירה יותר מ-17 קליעים לעבר רכב שבו הסיע מבית החולים את אשתו ובנו שרק נולד. מוחמד ג'עו נרצח לפני כשלושה חודשים לאחר שהשתתף בהפגנה נגד אלימות. מקרי ירי אחרים הסתיימו בפציעות ולא במוות. אגב, לפני כשנתיים וחצי נהרג אחיו של טארק, עבד ג'עו, מפליטת כדור.
2 צפייה בגלריה
בני משפחת ג'עו שנרצחו
בני משפחת ג'עו שנרצחו
בני משפחת ג'עו שנרצחו
לקריאה נוספת

14 נעצרו בהתפרעויות המונית בשער שכם. אוטובוס נרגם באבנים ובלבנים

המשטרה עצרה בצהריים 14 חשודים בהפרות סדר המוניות ואלימות באזור שער שכם בירושלים, שבמהלכן יודו אבנים לעבר כוחות משטרה ועל אוטובוסים שחלפו במקום. השוטרים, יחד עם לוחמי מג"ב, מנסים לפזר את המתפרעים ומשתמשים בבואש, רימוני הלם ופרשים. התפרעויות במקום מתנהלות כבר כמה ימים, אולם אירועי אחר הצהריים הם החריפים ביותר השבוע, ומזכירים את המהומות שקדמו למבצע שומר החומות במאי האחרון.
בנוסף, צה"ל חסם בצהריים כמה אתרים וצירים שסמוכים לגדר המערכת ברצועת עזה בעקבות הערכת מצב. אחרי תקופה שקטה יחסית בגזרה. אחרי שעתיים וחצי הוסרו המחסומים.

ראש הממשלה נפתלי בנט יקיים דיון עם בכירי משרד הבריאות על מתווה כניסת תיירים לישראל.
המשך משפט תיקי האלפים של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים.
מזג האוויר הנוח יימשך מחר. מיום חמישי ובסוף השבוע הטמפרטורות יעלו מעט והסיכוי לגשם יקטן, אבל עדיין יהיה נוח ברוב אזורי הארץ וקריר בהרים. כרגע אין סימנים למערכת גשם משמעותית.
שלוש המדינות הבלטיות נמצאות בששת המקום הראשונים של מספר המאובחנים החדשים בקורונה ביחס לאוכלוסייה בשבעת הימים האחרונים.
במקום הראשון בדירוג העולמי בשבוע האחרון מצאת לטביה, שם נשבר השבוע האחרון שיא נדבקים יומי כשכמעט 2,800 בני אדם אובחנו כחיוביים לנגיף. מאז תחילת ספטמבר אובחנו במדינה כ-46 אלף מאומתים לנגיף שהם למעשה כרבע מכל הנדבקים במדינה מאז פרוץ המגפה.
במקום החמישי ברשימת המאומתים ביחס לאוכלוסייה בשבעת הימים האחרונים נמצאת ליטא, הסובלת מגל תחלואה – אם כי פחות קשה מזה שהיה בחודשים נובמבר 2020-ינואר 2021. כלומר כ-20% מהמאומתים מאז פרוץ המגפה בליטא אובחנו ב-49 הימים האחרונים.
את המקום השישי ברשימה הזו תופסת אסטוניה, שם אובחנו מאז תחילת ספטמבר 18% מסך כל המאומתים במדינה מאז פרוץ המגפה.
והיכן נמצאת ישראל ברשימה של מאומתים ביחס לאוכלוסייה בשבוע האחרון? מבדיקה בנתונים שאוסף גוף מחקר של אוניברסיטת אוקספורד עולה כי ישראל, שהייתה לפני כחודש במקום הראשון, נמצאת במקום ה-42 במדד זה, מעט לפני קפריסין.
לה פמיליה. אוהדי בית"ר ירושלים טענו כי ספגו מכות מאנשים שהזדהו מארגון לה פמיליה, אחרי שתמכו בקשר המוסלמי יוסוף קמאסו מארה שנכנס כמחליף: "הבושה הכי גדולה שהמועדון הזה ידע".
שיחות על אפל, שרוצה להפוך למעצמה גם בתחום הבריאות ולהוסיף פיצ'רים רפואיים לאייפון ולאיירפודס - כולל אבחון דיכאון ואוטיזם. ריפרש - פודקאסט הטכנולוגיה של ynet.
התגלית בחוף הכרמל: "זו החרב המושלמת ביותר שנמצאה בארץ".
נמצאה חרב מלפני 900 שנה בחוף הכרמל
(צילום: שלומי קצין)
מכת חזירי הבר בחיפה: "תושבים חוששים לצאת לרחוב בערב".