לקראת הורדת גיל לחיסון השלישי?

ועדת החיסונים של משרד הבריאות תתכנס הערב לדון בהרחבת מבצע החיסונים במנה השלישית לקבוצות נוספות. חברי הוועדה ידונו במתן מנה שלישית לעובדי מערכת הבריאות, ובהורדת הגיל המינימלי של המתחסנים ל-40, 45 או 50, במקום 60 כיום.
מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש אמר הבוקר באולפן ynet שזו אחת הסיבות לכך שנקבעים גילאים מינימליים לקבלת החיסון. "בגילאים המבוגרים אנחנו מודעים לכך שהחיסון מציל חיים, ותופעות הלוואי לא רבות. לכן בגילאים המבוגרים הסיכון קטן יותר והתועלת רבה יותר, אבל כשיורדים לגילאים קטנים יותר, מאחר שהתחלואה הקשה נמוכה יותר, האיזון אחר".
ראש הממשלה נפתלי בנט תומך במהלך ומקדם אותו, והבוקר שוחח עם מנכ"לי קופות החולים יחד עם שר הבריאות ניצן הורוביץ. "אני מעריך שהערב נקבל את אישור הצוות לטיפול במגפות לחסן שכבת גילאים נמוכה יותר בחיסון השלישי המשלים", אמר להם. "לכן, יש להיערך להרחבת טווח הגילאים של החיסון השלישי בשבוע הבא. אנחנו ערוכים מבחינת מלאי החיסונים בישראל".
ואילו ד"ר ליאון פולס, חבר הצוות לטיפול במגפות של משרד הבריאות שצפוי להשתתף בדיון, סבור שאין נתונים שישכנעו מספיק בדבר יעילות המהלך. "לא ראיתי את תוצאות מתן המנה השלישית בקרב מבוגרים ולא ראיתי שום הוכחה מדעית לכך שיש לזה אפקט מגן, אפקט שמשפיע על התחלואה או על הסיכוי של מתחסני המנה השלישית להימנע מאשפוז", אמר.
3 צפייה בגלריה
חיסוני קורונה בתל אביב
חיסוני קורונה בתל אביב
חיסוני קורונה בתל אביב
(צילום: AFP)


ריאיון עם מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש: לשקול ברצינות חיסון שלישי לבני 40 ומעלה
(צילום: משי בן עמי, אבי חי)

לקריאה נוספת


הצייר והפסל יגאל תומרקין, חתן פרס ישראל, הלך לעולמו בגיל 87

הצייר והפסל יגאל תומרקין הלך לעולמו בגיל 87, בביתו בתל אביב. תומרקין נחשב לאחד האמנים הבולטים בישראל ופסליו ויצירותיו הוצבו בכל הארץ וזכו בפרסים רבים. בשנת 2004 זכה בפרס ישראל לפיסול. בנו, השחקן יון תומרקין, אמר ל-ynet כי אביו לא היה בקו הבריאות כבר תקופה ארוכה, אך מותו תפס את משפחתו בהפתעה: "בצער רב אני אומר שאני קצת לא מאמין שהיום הזה הגיע".
תומרקין נולד בשנת 1933 בדרזדן שבגרמניה, ובשנת 1935 עלה לארץ ישראל עם אמו ואביו החורג. את אביו הביולוגי, מרטין הלברג, שחקן ובמאי תיאטרון לא יהודי, הכיר רק בגיל מבוגר כאשר נסע לפגוש אותו בגרמניה. לאחר תקופת שירותו הצבאי, התלמד אצל הפסל רודי להמן בעין הוד, ובשנת 1955 נסע שוב לגרמניה. שם פגש את אביו, עבד בבניית תפאורות בתיאטרונו של ברטולט ברכט, "האנסמבל הברלינאי", ויצר את פסלי הברזל הראשונים שלו.
3 צפייה בגלריה
יגאל תומרקין
יגאל תומרקין
יגאל תומרקין
(צילום: דן בלילטי)

מירי רגב: "אם הליכודניקים ימשיכו לבחור מנהיגים של DNA לבן - יקום ליכוד מזרחי אמיתי"

עוד ריאיון של מירי רגב שיכה גלים ולמעשה כבר מעורר לא מעט הדים. מירי רגב מביטה סביב - ולא מרוצה ממה שהיא רואה. אחרי שנים ארוכות בשלטון, היא מצאה את עצמה באופוזיציה. בלשכה מס' 1 יושב מי שהיא מכנה "נוכל". היא מסרבת להכיר בו כראש הממשלה שלה. ממשלת השינוי שהיא הייתה רוצה שתקום היא ממשלה שנישאת על המהפכה החברתית-מזרחית שהיא מתכננת.
"המדינה הזאת קיימת 73 שנה. ב-2021 ברוב המשרות הבכירות אין מזרחים, ראש ממשלה לא היה מזרחי", היא אומרת בריאיון ל"ידיעות אחרונות" שיפורסם במלואו מחר במוסף "7 ימים". "משהו כאן לא בסדר, וחייבים את הליכוד כדי לשנות את זה. רק הליכוד".
"אני מתכוונת להוביל ב-22'-23' את ברית האליטות המזרחית. הליכוד יצטרך לשנות את האיזון בין האשכנזים למזרחים. הליכודניקים יצטרכו לבחור יותר אנשים במעמד ביניים ובמוצא שמייצגים אותם. כי אם, ותקשיב למה שאני אומרת לך, אם הליכודניקים ימשיכו לבחור מנהיגים עם DNA לבן, יקום ליכוד אחר. ליכוד מזרחי אמיתי שייתן ביטוי לקול המזרחי שהודר משך שנים, שצריך לעשות איתו תיקון מעמדי".
3 צפייה בגלריה
מירי רגב
מירי רגב
מירי רגב
(צילום: הדר יואביאן)

ח"כ הליכוד גלית דיסטל על האמירה של רגב: רחוקה מההשקפה הזאת
(צילום: אבי חי)

לקריאה נוספת

הלילה (בין חמישי לשישי) יגיע שיא המטאורים - הפרסאידים. השנה אור הירח לא יפריע והקצב הצפוי הוא כמה עשרות מטאורים בשעה. אז מתי, איך ומהיכן כדאי לצפות במטאורים?
הריאיון המלא עם מירי רגב ב"7 ימים" של "ידיעות אחרונות".
בסוף השבוע יהיה מעט חם מהרגיל עם עומסי חום בינוניים עד כבדים בכל הארץ. הלחות תמשיך להיות גבוהה בחוף ובשפלה.
גאורגיה, המוגדרת על ידי משרד הבריאות כמדינה עם רמת סיכון מירבית, מדורגת במקום הראשון בעולם במספר המאומתים למיליון תושבים בשבוע האחרון ובמקום הרביעי במספר המתים למיליון תושבים.
הגל השני של התחלואה בגאורגיה החל לפני כמה שבועות וביום שלישי אובחנו במדינה קרוב ל-5,700 מאומתים. מדובר במספר שיא של מאומתים ביום במדינה מתגוררים כ-4 מיליון בני אדם.
בסך הכול אובחנו מתחילת החודש בגאורגיה קרוב ל-47 אלף מאומתים לקורונה. מדובר ביותר מ-10% מסך כל המאומתים שאובחנו במדינה מאז אובחן החולה הראשונה במדינה בפברואר 2020.
החודש מתו בגאורגיה 460 חולי קורונה, כשביום שלישי האחרון נרשם שיא במספר זה, לאחר ש-54 חולי קורונה מתו במדינה.
צ'לסי. הקבוצה היא מחזיקת הסופרקאפ האירופי לעונת 2021/22. הבלוז פתחו את העונה ברגל ימין וחוגגים תואר ראשון בזכות 5:6 בדו קרב פנדלים על ויאריאל, אחרי 1:1 בתום 120 דקות באצטדיון וינזדור פארק בבלפסט שבצפון אירלנד .
20 שנה לאסון התאומים: כך פספסו בארה"ב את המודיעין על מתקפת הטרור. יורם שוייצר, ראש תכנית הטרור ב-INSS, על הרמזים המודיעיניים שהאמריקנים לא ראו. הכותרת, הפודקאסט היומי.
הישראלי שזכה ב-134 אלף אירו והפך לאלוף אירופה בפוקר.
בכמה כסף זכה הפעם? ריאיון עם שחקן הפוקר הישראלי אייל שמחון
(צילום: אבי חי)
הכי קרוב לדרקון: המפלצת המעופפת מלפני 120 מיליון שנה.
ובשורה טובה למי שאוהב להזמין - אמזון החזירה את המשלוח בחינם לישראלים בקנייה מעל 65 דולר.