מפקד חטיבת הנח"ל, אל"מ שרון אסמן, התמוטט באימון ומת - 3 ימים לאחר שנכנס לתפקיד

אלוף-משנה שרון אסמן (42), מהקצינים הבכירים בצה"ל, הלך הבוקר לעולמו לאחר שהתמוטט במהלך אימון כושר קרבי בבסיס. אסמן ז"ל נכנס לתפקידו כמפקד הנח"ל רק ביום שני האחרון. בטקס החילופים אמר: "אני מקבל לידי מתוך שליחות ומחויבות אדירה את הפיקוד על החטיבה - כור מחצבתי ודרך חיי. זו חטיבה בה לחמתי ולצערי בה איבדתי חברים, מפקדים ופקודים" .
ראש הממשלה נפתלי בנט מסר כי "בשם אזרחי ישראל, אני שולח תנחומים למשפחת אסמן על מותו של אל"מ שרון אסמן, מפקד חטיבת הנח"ל שהלך הבוקר לעולמו. אל"מ אסמן היה מטובי בנינו. הוא תרם את מיטב שנותיו לשמירה על ביטחון ישראל. לכתו בטרם עת היא אירוע מצער וכואב. ליבנו עם המשפחה היקרה. יהי זכרו ברוך". הרמטכ"ל אביב כוכבי אמר: "שרון היה לוחם שהצטיין לאורך כל תפקידיו, משימתי, אוהב-אדם, קצין וג'נטלמן. ואכן הוא גילם את ממני תראו וכך תעשו. אנו כואבים את לכתו ושולח מכאן תנחומים לשרון רעייתו, אלכס ואמה ילדיו, להוריו ובני המשפחה. צה"ל חייב קצינים מצטיינים כמו שרון".
שר הביטחון בני גנץ הוסיף: "שרון הוביל לוחמים בכל הגזרות, חי"רניק ייחודי, שצמח בחטיבת הנח"ל לאורך כל שרשרת הפיקוד. אני זוכר אותו היטב כמג"ד בצוק איתן מוביל לוחמים לתוך הרצועה בגזרת בית חאנון. חד וממוקד במשימה, מוביל את חייליו בגבורה ובשקט פנימי שכל כך אפיינו אותו". נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ספד גם הוא: "משפחת אסמן, ליבנו נשבר מול האסון הנורא. מותו של מח"ט הנח"ל, אל"מ שרון אסמן, בלתי נתפס ושובר לב. גיבור חיל ומצביא. איש מעשה עם לב רחב ואוהב לפקודיו ולכל הסובבים אותו". יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו כתב: "שרון תרם רבות לביטחון ישראל במשך כ-25 שנה, כששירת בתפקידי לוחמה ופיקוד. הוא נפצע במהלך מבצע צוק איתן בעת שירותו כמפקד גדוד שחם, וביום פציעתו חזר לפקד על חייליו. אני מצדיע לו ומחבק את משפחתו. יהי זכרו ברוך".
אסמן הותיר אחריו אישה, שרון, ושתי ילדות, בת 6 ובת פחות משנתיים.
נאומו של אל"מ שרון אסמן ז"ל בטקס חילופי מפקד חטיבת הנח"ל
(צילום: שמיר אלבז)


2 צפייה בגלריה
אל"מ שרון אסמן מ, אל"מ ישראל שומר ותא"ל סער צור
אל"מ שרון אסמן מ, אל"מ ישראל שומר ותא"ל סער צור
אל"מ שרון אסמן
( צילום: דובר צה"ל )
לקריאה נוספת

"אם לא תהיה ירידה בתחלואה תוך שבוע - נמליץ על החזרת התו הירוק"

בצל העלייה בתחלואה, אמר באולפן ynet, פרופ' רן בליצר, יו"ר קבינט המומחים הלאומי להתמודדות עם הקורונה, כי אם המספרים לא יתייצבו, תישקל חזרה לתו הירוק. "ההתפרצות הזאת לא עושה שום סימן שהיא הולכת לעצור. אני מזכיר שמרגע שאתה מפעיל צעדים עד הרגע שאתה רואה תוצאה בקורונה, עוברים בין שבעה לעשרה ימים לפחות. התחלנו בצעדים מתונים כמו החזרת המסכות ונראה מה יקרה"
לראשונה מאז חודש אפריל אובחנו ביממה האחרונה יותר מ-300 נדבקים חדשים. לפי נתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר (יום ה'), אתמול אובחנו 307 נדבקים, מתוך 59,113 בדיקות שבוצעו בסך הכול. שיעור הבדיקות החיוביות עדיין נמוך, ועמד על 0.6%. בצל העלייה בתחלואה נרשם גם זינוק במספר המתחסנים, בעיקר בקרב בני הנוער.
לפי הנתונים, בבתי החולים מאושפזים כעת 29 חולים במצב קשה. חמישה מהם אושפזו אתמול, ומדובר במספר היומי הגבוה זה כמה שבועות. היום אושפז עוד חולה אחד שמצבו קשה. בשלושת השבועות האחרונים נע מספר החולים הקשים בין 22 ל-29. למכונות ההנשמה מחוברים כעת 17 חולים. מאז פרוץ המגפה נפטרו בישראל 6,429 חולי קורונה. החולה האחרון שנפטר לפי הנתונים מת ביום רביעי בשבוע שעבר.

פרופ' רן בליצר
(צילום: משה מזרחי)

לקריאה נוספת

מרצ תתנגד לחוק האזרחות

כתבתנו הפוליטית מורן אזולאי חשפה היום כי יו"ר מרצ, שר הבריאות ניצן הורוביץ, אמר לחברי סיעתו כי המפלגה לא תתמוך ב"חוק האזרחות" שנועד למנוע איחוד משפחות ערביות בישראל עם פלסטינים מהשטחים. במרצ שוקלים אפשרות שלפיה חלק מחברי הסיעה יתנגדו אקטיבית בהצבעה על החוק, וחלק ייעדרו.
"מרצ התנגדה לחוק האזרחות מאז ומתמיד - הפגנו נגדו, הצבענו נגדו בכנסת ועתרנו נגדו לבג"ץ", מסרו במפלגה בציוץ בחשבון הטוויטר הרשמי שלה. "חוק שמפלה אוכלוסייה על רקע גזעי, שבא לעולם בחטא, לא צריך לעלות להצבעה בכנסת. אם החוק בכל זאת יגיע להצבעה - מרצ תתנגד. זו העמדה הערכית של מרצ, וזו תישאר העמדה של מרצ. גם באופוזיציה, וגם בקואליציה". שרת הפנים איילת שקד הודיעה כי בכל מקרה בכוונתה להעלות את החוק ביום שני הקרוב להצבעה במליאה, כיוון שתוקפה של הוראת השעה הזמנית יפוג ממילא ב-6 ביולי.
ואם לא די לקשיי הקואליציה, מהומה התחוללה הבוקר במליאה לאחר שח"כ אביר קארה מימינה הצביע פעמיים נגד הסתייגות של האופוזיציה בעניין חוק החל"ת - גם בשם חברת מפלגתו עידית סילמן. האופוזיציה דרשה מיו"ר הכנסת מיקי לוי לעצור את ההצבעה וטענה כי מדובר בעבירה פלילית. הדיון נעצר לצורך קבלת ייעוץ משפטי. הקואליציה, יש לציין, לא הייתה צריכה שקארה יצביע פעמיים כדי לזכות ברוב - שכן ההסתייגות נדחתה על-ידי 44 ח"כים שהתנגדו לה, לעומת 20 שתמכו.
מהומה בכנסת: אביר קארה הצביע פעמיים
(צילום: ערוץ כנסת )

מחר בערוץ החדשות של ynet - פרויקט מיוחד: עשור למחאה החברתית.
בערוץ החופש פרויקט מיוחד על שביל ישראל.
שיא החום יהיה בסוף השבוע עם 34 מעלות ויובש בירושלים. בתל אביב יהיו 31 מעלות אבל עם 65 אחוזי לחות בצהריים, ואז נרגיש על הגוף כ-36-37 מעלות. בחוף גם בלילה יהיה עומס חום בגלל שהלחות תמשיך ותעלה. טמפרטורת המים תהיה 28 מעלות והים יהיה נוח. הקלה בחום תורגש ביום ראשון אבל כבר מיום שלישי תורגש שוב הכבדה בעומס החום.
בבריטניה, אחת המדינות שבהן שיעורי ההתחסנות נגד קורונה הם מהגבוהים בעולם במנה הראשונה, אובחנו אתמול למעלה מ-26 אלף חיוביים לקורונה. אבל בניגוד למדינות אחרות שבהן אובחנו אתמול למעלה מ-10,000 מאומתים חדשים לנגיף - מספר החולים שמתו מהמגפה אתמול היה נמוך בבריטניה באופן משמעותי.
אתמול מתו בבריטניה 14 חולי קורונה, למרות המספר הגבוה מאוד של מאומתים. לעומת זאת, במדינות אחרות עם מספר מאומתים דומה אתמול – מספר המתים היה גבוה במאות אחוזים. בארגנטינה, שם אובחנו אתמול כ-22,600 מאומתים חדשים, מתו 636 חולים. באינדונזיה, שבה אובחנו אתמול 22 אלף מאובחנים חדשים, מתו 467 חולים וברוסיה – שם אובחנו בתוך יממה כ-21 אלף מאומתים חדשים לנגיף – מתו 669 חולים ביום אחד.
גם בישראל, למרות הזינוק במספר המאומתים, נפטר חולה אחד בשבועיים האחרונים. זאת, בזכות שיעור ההתחסנות הגבוה, דבר שמפחית באופן משמעותי את התחלואה הקשה וגם את מקרי המוות.
מאיר בן שבת, ראש המועצה לביטחון לאומי שהודיע אתמול לבנט על רצונו לסיים את התפקיד אחרי ארבע שנות כהונה. בן שבת ימשיך בתפקידו עד סוף אוגוסט, ועד אז ימונה לו מחליף שגם יקיים עמו הליך חפיפה סדור. הוא נכנס לתפקידו אחרי ששימש ראש מרחב דרום בשב"כ, ובשנה האחרונה עלתה האפשרות שימונה לראש השב"כ אחרי נדב ארגמן. במערכת הפוליטית האשימו בשנים האחרונות את בן שבת בכך ששירת את צרכיו האישיים של נתניהו.
חבר פרלמנט מצרפת נפגש עם נתניהו - ותיעד את הארגזים לקראת פינוי בלפור
2 צפייה בגלריה
חביב ובני הזוג נתניהו
חביב ובני הזוג נתניהו
חביב ובני הזוג נתניהו
(מתוך פייסבוק )
טייסת הצי שזיהתה עב"ם מדברת: צפו ב"סרטון הטיק-טק".
בית המשפט דחה את תביעת בריטני ספירס בקרב האפוטרופסות נגד אביה.
ובצל הסכסוך המלכותי: הנסיכים וויליאם והארי התאחדו באירוע לזכר אמם.