זה לא באמת סגר. עלייה חלה בנתוני התחלואה, חלק ממומחי משרד הבריאות התנגדו אבל הממשלה החליטה על סגר שלישי בישראל שהחל ביום ראשון האחרון ולא ממש נאכף. בריאיון לאולפן ynet היום, סגן שר הבריאות, יואב קיש, כבר הודה כי הוא "לא יודע אם הסגר יוריד את התחלואה". מעבר לכך, שר האוצר כץ אמר כי הוא מאמין שהטייק אוויי יוכל לפעול בקרוב וראשי העיר של ראשון לציון, רמת גן, קריית אונו ואחרים הודיעו שלא יחלקו קנסות לעסקים שיפעלו במתכונת זו.
(צילום: עמית הובר, ניצן דרור)
המשטרה הסיקה שהפקקים העצומים שנוצרו בשני הסגרים הקודמים לא מוכיחים את עצמם ולפיכך מפעילה 380 מחסומים סטטיים בכבישים הבינעירוניים והעירוניים רק החל מהשעה 18:30, עד חצות. במהלך היום פועלות ניידות משטרה בשיטה של "מחסומים מדלגים", ועורכות בדיקות אקראיות. אם לא די בסגר שלא עובד, תוצאות רבות של בדיקות קורונה עדיין מתעכבות באופן ניכר. בעקבות כך, מבודדים רבים שהיו אמורים לצאת מהבידוד ממשיכים לשהות שלא לצורך בביתם, וזאת למרות שברשותם שתי בדיקות שליליות.
4 צפייה בגלריה
לעומת הסגר השני, הפעם אין בירושלים מחסום
לעומת הסגר השני, הפעם אין בירושלים מחסום
לעומת הסגר השני, הפעם אין בירושלים מחסום
(צילום: גיל יוחנן)
בנוסף, לאחר חשיפת כתבנו איתי בלומנטל כי רוב החוזרים מחו"ל הצליחו להתחמק ממלוניות וגם אלו שלא מרדו ניסו לברוח מהן, שר הבריאות אדלשטיין הורה היום לאנשי משרדו לפעול לביטול הבידוד הכפוי לשבים מחו"ל, ולאפשר להם להתבודד בביתם. ויש גם בשורות טובות: ערד, קריית שמונה וקריית טבעון מובילות בשיעור המתחסנים. בתל אביב-יפו חוסנו כמעט 27 אלף בני אדם, ובירושלים קרוב ל-24 אלף. עד כה חוסן אחד מכל חמישה ישראלים בני יותר מ-60.
הפוליטיקה לא עוצרת לרגע - לא בסגר ולא בכלל. אחרי שעמד במוקד לא מעט סכסוכים בין ראש הממשלה נתניהו ליו"ר כחול לבן ושר הביטחון, בני גנץ, שר המשפטים אבי ניסנקורן הודיע כי הוא עוזב את כחול לבן ומצטרף למפלגתו החדשה של ראש העיר תל אביב רון חולדאי. גנץ צפוי לפטר את ניסנקורן מתפקידו כשר, בהתאם לסמכויותיו בהסכם הקואליציוני. ל-ynet נודע כי שר המשפטים שחובר למפלגתו החדשה של חולדאי אמר שהחליט לעזוב בעקבות קידום מהלך לחבירה עם ימינה. בכחול לבן הגיבו: "ניסנקורן שקל לעזוב עוד לפני פיזור הכנסת. כל טענה אחרת לא מוכרת".
הערב צפוי חולדאי להודיע רשמית על כניסתו למערכת הפוליטית. הוא ציין כי חברו אליו "מספר אישים מרכזיים בציבוריות הישראלית". גורמים פוליטיים טענו אתמול כי חולדאי מצוי בקשר עם השרה לשעבר ציפי לבני, ובדק אפשרות שתרוץ עמו. לבני הכחישה את הטענות ואמרה שהיא לא חוזרת לחיים הפוליטיים. חולדאי לא צפוי להתפטר לפי שעה מתפקידו כראש העיר תל אביב, ולשמור לעצמו את האפשרות להמשיך עד 2023 במקרה של כישלון בבחירות הכלליות.
4 צפייה בגלריה
רון חולדאי אבי ניסנקורן
רון חולדאי אבי ניסנקורן
רון חולדאי אבי ניסנקורן
(צילום: קובי קואנקס, אבי מועלם )
נכון לעכשיו בצד השמאלי-מרכזי של המפה הפוליטית מצויה כחול לבן שככל הנראה גנץ יודיע שיישאר בראשותה וגבי אשכנזי יודיע על פרישתו, יש עתיד של יאיר לפיד, המפלגה החדשה של עופר שלח, מר"צ, מפלגת העבודה, מפלגתו של רון חולדאי והסיעות הערביות. "על הגדר" נמצא כרגע הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט שטרם אמר לאיזו מפלגה יצטרף אם בכלל.
לקריאה נוספת
בדובאי זכו להכיר את הישראלי המכוער. חודש תמים עבר מאז החלו הטיסות בין ישראל ואיחוד האמירויות - וכבר החלו להגיע דיווחים על כך שישנם ישראלים שגונבים פריטים מחדרי המלונות בדובאי. איש עסקים מהצפון סיפר לכתבנו אדם קוטב: "שנים רבות אני מגיע למדינות איחוד האמירויות ועושה שם עסקים. בחודש שעבר הגעתי לבית המלון הקבוע שאני שוהה בו ונחרדתי לגלות בלובי ישראלים שפותחים להם את המזוודות לפני הצ'ק אאוט ומחפשים אם יש דברים שנגנבו מהחדרים. ראיתי חבורה של צעירים שהעמיסה מגבות וקומקום במזוודה שלהם. מה שראינו בטורקיה לפני כמה שנים מתחיל לחזור כרגע ובגדול, רק בדובאי".
מנהל אחד המלונות שמציע נוף פנורמי של הבורג‘ חליפה אמר ל-ynet: "אנחנו נחשפים בזמן האחרון לתיירים ישראלים שמגיעים לבית המלון ומעמיסים מכל הבא ליד. בין היתר נגנבו מגבות, שקיות תה וקפה, קולבים ואפילו מנורות". "משפחה עם שני ילדים הגיעה לעשות צ'ק אאוט ונוכחנו לגלות שחסרים דברים בחדר. נציג הלובי שאל לפשר המחסור של אותם הדברים והאורחים התחילו לצעוק. אחרי חילופי דברים הם הסכימו לפתוח את המזוודה שלהם ונוכחנו לגלות שהכלי לקרח, הקולבים והמגבות פנים היו אצלם בתיק. אחרי שאמרנו להם שנערב את המשטרה הם החליטו להחזיר את הדברים ולהתנצל".
לקריאה נוספת

עד תחילת השבוע הבא יהיה נעים לאורך היום, אך יבש, וקר בשעות הלילה. בעוד שבאירופה גשום, בארץ לא צפוי גשם בשבוע הקרוב.
דניאל, בן 45, עובד קשה ובזמנו החופשי מתאמן בריצה למרחקים. איש בריא ונחמד. יום אחד הרגיש שהוא חולה, בהמשך סבל מתסמיני קורונה, נבדק ויצא מאומת. כשפגשתי אותו לאחר שתסמיני המחלה חלפו, ציין בפניי שלמרות שהמחלה לא הייתה קשה במיוחד, היא גרמה לו סבל רב. הוא חזר להתאמן וגילה לתדהמתו שישנם חברים בקבוצת הריצה שגם חלו, חלקם באופן קשה. הם ציינו תחושת חולשה כמוה לא חוו מעודם. אנשים צעירים שרצו מרתון, הפכו לשבר כלי, ולא מסוגלים לעלות מדרגות. וכך נמשך שבועות ארוכים.
תופעות כאלה תוארו בספרות הרפואית. ישנם מחקרים בהם מצאו דלקת בלב הנגרמת על ידי נגיף הקורונה. תיאורים של אתלטים שסבלו ממחלה קשה וממושכת שגרמה לשינויים בתפקוד שריר הלב משכו במיוחד את תשומת לב הרופאים. פגיעה בשריר הלב במחלה נגיפית אינה תופעה שלא הכרנו קודם. במקרה של הנגיף החדש, אנו עדיין לומדים את המחלה. הלקח אותו אני רוצה שנלמד מהמקרה של דניאל וחבריו, הוא שגם אנשים צעירים, בעלי כושר טוב, יכולים לחלות במחלה. הלקח הכללי יותר שחשוב לכולנו, הוא להפסיק להתאמן עם הופעת תסמינים ראשונים של כל מחלה, במיוחד מחלה נגיפית. כשהגוף נלחם בפולש זר ומגייס כל הכוחות, זה הזמן לתת לו את ימי החסד להם הוא זקוק במטרה לנצח. וכך עד להתאוששות מלאה. זה לא הזמן לאתגר את הגוף באימונים.
ישראל נמצאת במקום הראשון בעולם בפער גדול במספר המתחסנים נגד קורונה. על פי נתונים השוואתיים שנאספים על ידי גוף השייך לאוניברסיטת אוקספורד עולה כי בישראל 5.68% מהאוכלוסייה כבר התחסנה במהלך עשרת הימים האחרונים. במקום השני נמצאת בחריין, שם 3.23% מהאוכלוסייה התחסנה נגד קורונה. הרחק מאחור נמצאת בריטניה עם 1.16% וארצות הברית עם 0.64%. אגב, הממוצע העולמי של המתחסנים עומד על 0.06%.
ונחזור לישראל. מנתוני משרד הבריאות עולה כי 11% מבני 90 ומעלה התחסנו כבר, וכך גם 18% מבני 80 עד 89 ו-25% מבני 60 עד 79. בנוסף התחסנו 20% מבני 60 עד 69 בישראל. אבל היו גם יותר צעירים שהתחסנו – 106,468 ישראלים בני 59 ומטה קיבלו כבר את המנה הראשונה של החיסון.
(צילום: שמוליק דודפור, ניצן דרור)

יהודה משי זהב. למה? כנראה בגלל מות אחיו של יו"ר ארגון זק"א. האח, רבי משה משי זהב, מת בגיל 59 בבית החולים שערי צדק. משה לקה באירוע לבבי בימים האחרונים, ומת אתמול אחרי שהורדם והונשם, בעבר נכרתה רגלו לאחר סיבוכי מחלת הסכרת. היום התקיימה הלווייתו בהר המנוחות. מארגון זק"א הצטרפו לתנחומים ופרסמו כי הם משתתפים "באבלו הכבד של יו"ר ארגון זק"א, בפטירת אחיו משה".
4 צפייה בגלריה
(צילום: יוגב אטיאס)

המעצב הצרפתי פייר קארדן הלך לעולמו בגיל 98.

4 צפייה בגלריה
פייר קארדן לסטריפ
פייר קארדן לסטריפ
פייר קארדן
(צילום: Pascal Le Segretain/GettyimagesIL)
החתול שהיה שניות ממוות התיישב על כיסא סגן השר וקיבל באופן לא רשמי את תפקיד הסגן הממונה על בעלי החיים. מוזר שם בממשל הרוסי לפעמים.
סיפורה הלא-ייאמן של אשלי וואלאס, שנולדה למשפחה נוצרית אדוקה - ושילמה מחיר כבד מגיל רך על ההחלטה להיות יהודייה.
רותם יונה פאר, עורכת ערוץ התרבות: בתזמון מדויק עם ציון יום הולדתו של חנוך לוין שחל ב-18 בדצמבר, עלה לאוויר האתר הרשמי והמחודש של המחזאי, הסופר המשורר ובמאי התיאטרון מהגדולים שחיו כאן. אז למי שכבר סימן וי על כל סדרה חדשה בנטפליקס יש הזדמנות מעולה לבינג' משוגע של כל הכתבים של יוצר גאוני, מצחיק ומכאיב.
מחזות, מערכונים, פרוזה, שירה תסריטים ותסכיתים – כולם מוגשים לציבור בליווי תמונות וקטעי ארכיון. לחסרי הסבלנות מבינכם, במיוחד אלה עם חוש הומור שחור אני ממליצה להגיע ישר לסקשן של "שירי הילדים". מי שלא מכיר את חיותה – חייב ומי שמכיר ישמח להתגלגל שוב מצחוק.