תחזית קודרת. לאור תחזית של אלפי נדבקים חדשים ביום בעוד שלושה שבועות אם לא תרוסן הקורונה, משרד הבריאות המליץ היום בקבינט הקורונה על מספר צעדים ובהם סגירת הקניונים והמסחר בחנויות, צמצום הצפיפות בתחבורה הציבורית, בידוד לכל השבים מחו"ל והפסקת הלימודים לפחות בערים האדומות. וכמו תמיד - קבינט הקורונה החליט לא להחליט עד מחר.
3 צפייה בגלריה
קניון איילון
קניון איילון
קניון איילון
(צילום: טל שחר, ורה פרנסיס, מוטי קמחי)

כתבנו לענייני בריאות אדיר ינקו חשף מוקדם יותר כי בכירת משרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס, קראה לבטל את ההגדרה של מדינות שהוכרזו ירוקות. "עם המצב הקיים אין לנו אפשרות להכניס לכאן תחלואה מיובאת. לפי הנתונים יש לא מעט ייבוא בתחלואה ממדינות ירוקות והם אפילו לא נדרשים לבידוד. זה מחייב שינוי גישה", כתבה.
(צילום: נדב אבס, אבי חי)
988 מאומתים חדשים לנגיף הקורונה אובחנו אתמול ושיעור החיוביים עומד על 4.1% - הגבוה זה כמעט חודשיים, מה שלא הפריע לאיקאה לפתוח את החנויות בניגוד לעמדת משרד הבריאות. ברשת פתחו הבוקר במתכונת מצומצמת, והפעילו את הקומה הראשונה בלבד, שבה נמכרים מזון ופריטים חיוניים. בשלב זה לא יימכרו ברשת רהיטים והמסעדה ועולם הילדים יהיו סגורים. כשעתיים אחרי שנפתחו הסניפים, פקחים של עיריית ראשון הגיעו לסניף במקום וקנסו את הרשת בחמשת אלפים שקלים, ולאחר מכן כרזו ללקוחות והודיעו להם כי הם עוברים על החוק.
לקריאה נוספת

(צילום: אבי חי)

שום דבר לא ברור בפוליטיקה בישראל. אמנם ועדת הכנסת תדון מחר בהתפזרות הכנסת אך מלבד העובדה שטרם נאמרה המילה האחרונה, עדיין לא ברור מה יהיו פני המפלגות. הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט, שהפך להיות המחוזר ביותר, אמר במהלך סוף השבוע בשיחות סגורות כי לא סיכם דבר על הצטרפותו לחיים הפוליטיים וגם לא לאיזו מפלגה להצטרף או מה יהיה מיקומו ברשימה.

ביום שישי סיפר משה (בוגי) יעלון על תוכניתו לפרוש מיש עתיד ולהתמודד במסגרת עצמאית בראשות תל"ם יחד עם הרמטכ"ל לשעבר איזנקוט. "שום דבר עדיין לא סוכם. ההחלטה אם להצטרף לחיים הפוליטיים ועם מי - תהיה רק כאשר ייקבע מועד הבחירות", אמר למקורביו.
לקריאה נוספת

ועדת הכנסת תתכנס בשעה 10:30 לדון בהצעת החוק לפיזור הכנסת. ועדת הקורונה תדון במתווה החזרת חדרי הכושר ועולם התרבות.
מחר וביום שלישי הטמפרטורות יעלו מעט, אבל ביום שלישי בערב ובלילה שוב יירד גשם מקומי.
לא נעים ולא בריא ולא צריך לראות גן ובית ספר סגורים. א.ו. בת 12.5 נכנסה היום לבניין בית הספר כדי ללמוד - חוויה כזאת לא חוותה כבר 3 חודשים. היא אמנם פגשה חלק מחברותיה בגלידריה, בפארק, בבתים, אך תחושת החזרה לבית הספר היא תחושה מיוחדת, שאין לה תחליף. א.ו. הקפידה והתחברה לזום כל פעם שהיו לימודים וירטואליים. זה היה הרע במיעוטו. לימודים כאלה הם אתגר מורכב, הן למורים והן לתלמידים. לא כל התלמידים חשו היום כמוה. היו כאלה שלא שמחו כלל, הם איבדו קשר עם רוב חבריהם, התרגלו לישון בבוקר, התמכרו למסכים שונים בבית, במידה מסוימת, הסתגלו לסגנון חיים פחות מלחיץ ומחייב. חלק לא מבוטל מתלמידי חטיבות הביניים כלל לא הגיעו היום לבית הספר.
כפי שציינו בעבר, ברוב מדינות אירופה, אפילו בשיא התפשטות הנגיף גם בגל הראשון וגם בגל השני, למרות הגבלות חמורות בתחומי חיים אחרים, לא סגרו את בתי הספר. מדינות כמו צרפת ואיטליה, בהן הגל הנוכחי שובר את כל השיאים, שומרים על בתי הספר פתוחים, בבריטניה ובגרמניה גם סבורים שבתי הספר לא מהווים מוקדים עיקריים להדבקה. בעיניי המומחים במדינות אלה, הנזק מסגירת בתי הספר, לילדים ולחברה כולה, ובעיקר לעתידה, גובר על התועלת האפידמיולוגית. מי שהבין זאת בארץ, זו החברה החרדית, שפתחה מזמן את מוסדות החינוך. האוכלוסייה הכללית צריכה ללמוד מגישתה בנושא זה.
תל אביב ואילת שינו היום את צבען מירוק לצהוב וביום שישי הייתה זו ירושלים שהפכה לכתומה, לאחר שהוגדרה כצהובה. תוכנית הרמזור, הצובעת את היישובים – בארבעה צבעים – ירוק, צהוב, כתום ואדום – מתחשבת בשלושה משתנים – כמות החולים ביישוב, שיעור הבדיקות החיוביות וגם קצב גידול התחלואה. הנתונים מוכנסים לנוסחה וכך מתקבל ציון הרמזור של היישוב.
לפעמים הרמזור נותן תוצאות לא הגיוניות כל כך. למשל, באילת, עיר שבה נבדקו בשבעת הימים האחרונים 10,314 תושבים, התגלו 21 חולים חדשים. אמנם שיעור הבדיקות החיוביות הוא בין הנמוכים בארץ, אבל כיוון שמספר החולים הפעילים זינק מ-21 ל-46 – המשתנה של קצב גידול התחלואה עלה באופן חד בעיר הדרומית. למעשה, אם מספר הנבדקים היה נמוך בהרבה, לא הייתה מאותרת בעיר "תחלואה סמויה" והיא הייתה נשארת ירוקה גם היום.
דוגמה נוספת היא נשר שליד חיפה, שבה במשך כמה ימים לא אובחן בה אף נדבק חדש. אלא שבשבעת הימים האחרונים אובחנו בעיר 28 נדבקים חדשים ומספר החולים הפעילים זינק ל-36 – מה שהקפיץ את אותה משתנה שפגע באילת – גם בנשר – רק שכאן העיר כבר הפכה לכתומה. עם זאת, מודל הרמזור הוא המודל הטוב ביותר הקיים עד כה בקביעת רמת התחלואה. רק כדאי לראשי הערים והמועצות לקחת מחשבון ולבדוק אם הנתונים הגיוניים והאם משתנה אחד – הקפיץ בצורה ניכרת את התחלואה.

עדי סופר-תאני. למה? אביה של מנכ"לית פייסבוק בישראל, עדי סופר-תאני, נדרס אתמול למוות בתאונה, כשהפגין נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בקריית אונו. האב, דרור סופר, בן 82 מסביון, נדרס בכניסה ליישוב בו גר על ידי צעירה בשנות ה-20. הוא הובהל לבית החולים שיבא שבתל השומר במצב קשה, ושם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. הוא נולד בירושלים, עבד כאדריכל, וקרוביו תיארו אותו כ"איש טוב לב ונדיב".
אתמול היה הערב של הטלוויזיה. מצד אחד בקשת גילינו מי התרנגול שזכה במקום הראשון ב"הזמר במסיכה", מצד שני ברשת זכינו לכניסתם של ה"סלבס" לבית האח הגדול. מה חשבה המבקרת שלנו על "הזמר במסיכה" ועל "האח הגדול".

3 צפייה בגלריה
צחי הלוי ב"הזמר במסכה"
צחי הלוי ב"הזמר במסכה"
צחי הלוי ב"הזמר במסכה"
(צילום מסך)
"מה מברכים על בננה?"? לידי ynet הגיע תיעוד נדיר מריאיון שנערך בלשכת הגיוס לבת שהצהירה על אורח חיים דתי – ובסיומו נדחתה בקשתה לפטור משירות.
על ארון קבורה שהופך גופות לפטריות, שמעתם כבר?
והאם הוזמנתם לחתונה הסודית של מירי בוהדנה?

הדר סתיו, מגיהה בדסק החדשות: יש משהו קצת מוזר בלהמליץ על סדרה שנקראת "בתנועה" כשהתנועה היחידה שאת עושה בימים אלה היא בין המקרר לספה. אבל רצה הגורל ושני דברים שמעולם לא חשבתם שיתחברו – מחול ובינג', עשו זאת במיני סדרה "בתנועה" שעלתה לאחרונה בנטפליקס ועוסקת בכל פרק בכוריאוגרף אחר.
על פניו מדובר באוקסימורון, שהרי מה למחול, שמהותו היא בפרפורמנס החולף והחד-פעמי, לבין ענקית התוכן המלוטשת והאינסופית? אלא שהסדרה, ובמיוחד הפרק שתיעד את אוהד נהרין ולהקת בת-שבע בסטודיו ועל הבמה, מצליחה ללכוד בעדשת המצלמה מעט מהקסם שנוצר במפגש שבין הכוריאוגרפיה לבין הרקדנים לבין הקהל, והמתח שבאוויר ביניהם. זה אולי לא הדבר האמיתי, אבל בימים אלה כשעולם התרבות עסוק בלשחק "חולה גוסס מת" עם עצמו, אפשר להתנחם בזה וגם להתגעגע, בעודנו רוקדים את ריקוד החטיפים.
3 צפייה בגלריה
מתוך "בתנועה"
מתוך "בתנועה"
מתוך "בתנועה"
(באדיבות נטפליקס)